Yeterlilik Kodu | TR0030017707 | |
Yeterlilik Adı | Psikoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için, ders planında sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak, ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini tamamlayan psikologlar uzmanlaşmak istenilen alana göre farklı kurum ve kuruluşlarda çalışma olanağına sahiptir. Hastaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, anaokulu ve kreşler, psikolojik danışmanlık merkezleri, dershaneler, okullar, şirketlerin insan kaynakları departmanları, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı rehabilitasyon çalışmalarının yürütüldüğü kurumlar gibi pek çok farklı alanda çalışma seçenekleri bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017707
- Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
- Psikolojinin temel hedef ve kuramlarını tanımlama ve uygulama becerisine sahiptir.
- İnsan gelişimi ve etkileşim süreçlerine dair temel bilgilere sahiptir.
- Kişisel ve profesyonel gelişimi saglamak için psikolojinin prensiplerini kullanabilir.
- İnsan gelişiminin psikolojik ve sosyal sistemlerin iç içe geçisini, insanin gelişim görevini olgunlasma ve öğrenme süreçlerini açıklar.
- Uygulamali alanlardan; endüstri ve örgüt, klinik, sağlık, adli, okul, trafik psikolojisi gibi en az üç alanda temel bilgiye sahiptir.
- Klinik psikolojinin ugras alanı, psikolojik ilkeleri, duygusal ya da davranışsal sorunların, akil hastaligi, uyusturucu kullanımı, aile ve evlilik çatismaları da dahil tani ve tedavi ilkelerini kavrar.
- Psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından temel düzey görüsme becerilerine sahip olur.
- Fiziksel hastalikları olan bireylerin ruhsal durumları da yakından takip edilebilir.
- Bilişsel süreç ve mekanizmaları kapsayan kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
- Yeni fikirlere açık olup, nesnel bir durus sergiler ve bu yeni fikirleri süpheci ve eleştirel ancak bilimsel bir şekilde değerlendirir.
- Davranişlar ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları, sorgulayici ve yaratıcı düşünce yapısıni kullanarak bilimsel bir yaklaşımla çözme becerisine sahiptir.
- Psikolojik düşünce sistematiğinin temelini oluşturan araştırma yöntemi, ölçme ve değerlendirme ve istatistik bilgisini kullanır.
- Bilimsel düşünce anlayışina, öğrenme, eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerine sahiptir.
- İnsan davranışi zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve meraklarını geliştirebilmeli, edindikleri bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmelidir.
- Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açisi kazanır.
- Yazılı ve görsel veri kaynaklarına ulaşabilme yollarını bilir ve bu bilgiyi değerlendirir.
- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arasi yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
- Mevcut bilgi birikimi doğrultusunda, psikoloji alt alanları kapsaminda, araştırma sorusu üretebilir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma tasarlayabilir.
- Psikolojinin farklı komsu alanlarla uygulamaların yürütülmesi açısından temel düzey görüsme becerilerine sahip olmalidir.
- Alanıyla ilgili bağımsız çalışma yapma, sorumluluk alma, ekip çalışması yapma, planlanmış görevleri istenildigi ölçüde ve zamanında yerine getirme becerisine sahiptir.
- Araştırma sorusu ve hipotezlerine uygun, alternatif açıklamalara ilişkin olasıligi azaltan, iç ve dış geçerligin artmasıni saglayacak uygun yöntem ve araştırma desenine karar verebilmelidir.
- Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcıligini ortaya çikartabilecek tutum, beceri ve motivasyonu geliştirir.
- Alanıyla ilgili bağımsız çalışmaları yürütebildigi gibi, takım çalışması ve liderlik de yapar.
- Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenme becerilerini kazanarak ögrenim yaşamında elde ettiği bilgileri mesleki yaşamında proje ve etkinliklere dönüştürebilme ve uygulama yeteneğine sahip olur.
- Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.
- Analitik ve eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
- Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Bilişim teknolojilerini ve ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Bir yabancı dili kullanarak psikoloji alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip edebilir, yabancı meslektaşları ile rahatlıkla iletişim kurabilir.
- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri toplumsal sorumluluk bilinciyle etkin bir anlatım ve dil becerisiyle yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneğine sahip olur.
- Başkaları ile sözel ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
- Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir, karşılaştırma yapabilir, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilir.
- Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanisini, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığıni ve hangi yöntemlerle inceledigini; ve bir disiplin olarak dogasini kavrayabilir.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Ülkemizdeki psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine ve duyarlılığa sahiptir.
- Dürüstlüge, profesyonel etik ahlaka,aktif yurttaşlık ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
Lisans eğitimini tamamlayan psikologlar uzmanlaşmak istenilen alana göre farklı kurum ve kuruluşlarda çalışma olanağına sahiptir. Hastaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, anaokulu ve kreşler, psikolojik danışmanlık merkezleri, dershaneler, okullar, şirketlerin insan kaynakları departmanları, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı rehabilitasyon çalışmalarının yürütüldüğü kurumlar gibi pek çok farklı alanda çalışma seçenekleri bulunmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017707 | |
Qualification Title | PSİKOLOJİ (TR) Undergraduate | |
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030017707
Qualification is continuous