Yeterlilik Kodu | TR0030010818 | |
Yeterlilik Adı | Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın temel amacı öğrencilere bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme, eleştirme ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. Çağımızın sosyo-ekonomik koşulları içinde biçimlenen basın, sinema, radyo ve televizyon sistemlerinin gelişimini göz önünde bulundurarak, ekonomik, sosyal ve kültürel yapı üzerine etkilerini araştırmaktır. Bu program aynı zamanda temel kavramları tanımlama çabalarının yanı sıra kitle iletişim araştırmalarını, üretim sistemlerini, kitle iletişiminin oluşturduğu koşulları ve izlerkitle üzerindeki çalışmaları da araştırmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Atatürk Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema lisans programı tam zamanlıdır ve yüz yüze eğitimle yürütülmektedir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümde verilen her bir ders için en az bir sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %60, dönem sonu sınavının ise %40 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programın normal süresi 4 yıldır. Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için 240 AKTS’lik dersi başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir. Öğrenciler eğitim süresince; seminer vermek, tez hazırlamak, uygulamalara katılmak ve staj yapmak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030010818
ISCO 08
ISCO 08
Programın temel amacı öğrencilere bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme, eleştirme ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. Çağımızın sosyo-ekonomik koşulları içinde biçimlenen basın, sinema, radyo ve televizyon sistemlerinin gelişimini göz önünde bulundurarak, ekonomik, sosyal ve kültürel yapı üzerine etkilerini araştırmaktır. Bu program aynı zamanda temel kavramları tanımlama çabalarının yanı sıra kitle iletişim araştırmalarını, üretim sistemlerini, kitle iletişiminin oluşturduğu koşulları ve izlerkitle üzerindeki çalışmaları da araştırmaktadır.
Atatürk Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema lisans programı tam zamanlıdır ve yüz yüze eğitimle yürütülmektedir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır.
- Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanabilir.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavrama becerisine sahip olur.
- Bilgiyi farklı bağlamlarda kullanabilme yetisini kazandırır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme yeteneğine sahip olur.
- Medyaya ilişkin geliştirilmiş anadamar ve eleştirel kuram, yaklaşım ve modelleri karşılaştırmalı olarak kavrar.
- Toplumsal sorumluluk duygusuyla yaşadığı sosyal çevre için mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler üretir ve uygulamaya geçirme bilincine sahip olur.
- Tez, seminer ve akademik araştırma yapabilmek için veri toplama, değerlendirme ve analiz etme yeterliliğini kazanır.
- Disiplinlerarası bir yaklaşımla iletişim alanını değerlendirme yetisi kazanır.
- İletişimin toplumsal etkilerini ve toplumsal boyutlarını değerlendirir.
- Görsel ve anlatısal metinleri farklı çözümleme yönetmeleriyle analiz etme becerisi kazanır.
- Bireysel ve toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda alanıyla ilgili araştırma ve inceleme yapar.
- Görsel ve estetik bakış açısı kazanır.
- Türkçeyi doğru ve etkin kullanır.
- Toplumsal ve kültürel değerlerin korunmasında ve geliştirilmesinde hassasiyet gösterir.
- Teorik yapıların temel özelliklerini kavrar ve kavram tanımları ve analizlerini öğrenir.
- Medyayı tarihsel süreç içinde farklı toplumsal olgular bağlamında ele alır.
- İletişim alanını farklı kültürel, ekonomik ve toplumsal bağlamına oturtur.
- Medyayı popüler, sanatsal, politik ve ideolojik yaklaşımlar içinde okumayı öğrenir.
- İletişim dinamiklerini ve aşamalarını; sistem, araç, ürün ve hedef-kitle bağlamında değerlendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümde verilen her bir ders için en az bir sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %60, dönem sonu sınavının ise %40 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026
- Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Programına lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları neticesinde TS türünde yeterli puan alan öğrenciler kabul edilmektedir.
- Uygun programlardan dikey geçiş ve yatay geçiş yoluyla da öğrenciler kayıt yaptırabilmektedir.
- Programa ilgili mevzuatta belirlenen şartları taşıyan uluslararası öğrencilerde kayıt yaptırabilmektedirler.
- Program mezunları resmi ve özel radyo-televizyon yayın kuruluşlarının haber ve program birimlerinde, sinema sektöründe, film yapım şirketlerinde, web için içerik üretiminde, reklam ajanslarında ve medya araştırma kuruluşlarında çalışabilmektedirler.
- Mezunlar, ilgi ve becerilerine göre, yönetmen, yapımcı, görsel yönetmen, editör, senarist, metin yazarı, içerik yapımcısı ve medya araştırmacısı gibi unvanlara yönelik kariyer planlaması yapabilirler.
- Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler yüksek lisans programlarına başvurabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010818 | |
Qualification Title | Radio TV and Film | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | One mid-term examsand one final exam are required for every class offered at the department. 40% of the final exam and 60% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Atatürk University, Faculty of Communication accepts high school graduates who earn enough scores in Turkish and social tests in the Nationwide University Entrance Test organized by The Student Evaluation and Placement Center. Please visit www.osym.gov.tr for more information. Students from other communinacition, Journalism and Radio, Tv institutions and those graduated from related vocational schools are also accepted. | |
Conditions for Success | Normal duration is 4 years. Students must take and pass all necessary courses totaling 240 ECTS credits and reach a minimum (grade point average) of 2,0 before him/her can graduate. Students must prepare presentation and thesis, as attend practice, and do internship during education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates take professional role in establishment of many public and private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030010818
- Can use original knowledge sources about their study area.
- Get the skills to comprehend the cases about their study area.
- Get the ability to use knowledge in different context.
- Get the ability to evaluate their knowledge with critical approach.
- Understand developed critical theory, approaches and models related media in comparison.
- Develops projects and activities related with their profession for social environment, and get conscious about putting it into practise.
- Can the abilitiy collect datas, evaluate, analyze for thesis, seminars and academic research for can make.
- Gets the skill of evaluation communicate field with interdisciplinary approach .
- Asses the social effects and dimensions of communication.
- Gets skill of analysis with different analysis methods on the visual and narrative texts Performs research and analysis about own field in line with individual and social needs.
- Gets a visual and aesthetic point of view.
- Uses Turkish language correctly and effectively.
- Becomes sensitive about protecting and developing social and culturel values.
- Learns the basic features of theoritical structures and grasp definitions and analysis of concepts.
- Takes up media in the historical process in the context of different social subjects.
- Sets on communication field in the context of different cultural, economic, and social context .
- Learns reading media in the context of popular, artistic, political, and ideological approaches.
- Evaluates the dynamics and stages of communication in the context of system, vehicle, product and target-mass.
One mid-term examsand one final exam are required for every class offered at the department. 40% of the final exam and 60% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation.
Atatürk University, Faculty of Communication accepts high school graduates who earn enough scores in Turkish and social tests in the Nationwide University Entrance Test organized by The Student Evaluation and Placement Center. Please visit www.osym.gov.tr for more information. Students from other communinacition, Journalism and Radio, Tv institutions and those graduated from related vocational schools are also accepted.
Graduates take professional role in establishment of many public and private sector.