Yeterlilik Kodu

TR0030016336

Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder.
  • İletişim, Radyo-Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili kuram, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
  • İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
  • Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
  • Radyo-Televizyon ve Sinema alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Radyo-Televizyon ve Sinema alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
  • Araştırma ve sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • İletişim, Radyo-Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.
  • Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
  • Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar, iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibidir.
  • İletişim, Radyo-Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yöntem, teknik ve teknolojileri yetkin biçimde kullanır.
  • Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve proje süreçlerinde etkin olarak rol alır.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilir, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
  • Çözümleyici ve eleştirel düşünür; yaşam boyu öğrenme edimini içselleştirir.
  • Radyo-Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır.
  • Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar.
  • Çalışmalarını topluma aktarabilecek iletişim becerisine sahiptir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
  • Estetik farkındalığa sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Estetik farkındalığa sahip olma
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Esneklik ve uyum yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye ve özgün yapıtlara dönüştürebilme
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim 

elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir.

Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
•    YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
•    YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
•    YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1.     Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1.     YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2.    Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3.    Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2.     Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3.    Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4.    Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program İLAD tarafından 8 Nisan 2022 tarihinden itibaren 8 Nisan 2024’e kadar 2 yıl süreyle akredite edilmiştir. Sürekli iyileştirme kapsamında gerekli görevlendirmeler yapılmış ve 21-23 Aralık 2023 tarihlerinde İLEDAK tarafından ara değerlendirme gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme sonucunda, mevcut 2 yıllık akreditasyona 3 yıl daha eklenmiş ve İLAD Akreditasyon Sertifikası alınmıştır

Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi :08.04.2022 - 08.04.2027

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve müfredattaki tüm derslerden başarılı olmaları gerekir. Mezuniyet için öğrenci minimum 240 AKTS’yi sağlamalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030016336


Yeterlilik Adı
Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder.
  • İletişim, Radyo-Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili kuram, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
  • İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
  • Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
  • Radyo-Televizyon ve Sinema alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Radyo-Televizyon ve Sinema alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
  • Araştırma ve sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • İletişim, Radyo-Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.
  • Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
  • Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar, iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibidir.
  • İletişim, Radyo-Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yöntem, teknik ve teknolojileri yetkin biçimde kullanır.
  • Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve proje süreçlerinde etkin olarak rol alır.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilir, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
  • Çözümleyici ve eleştirel düşünür; yaşam boyu öğrenme edimini içselleştirir.
  • Radyo-Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır.
  • Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar.
  • Çalışmalarını topluma aktarabilecek iletişim becerisine sahiptir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
  • Estetik farkındalığa sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Estetik farkındalığa sahip olma
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Esneklik ve uyum yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye ve özgün yapıtlara dönüştürebilme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim 

elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir.

Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
•    YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
•    YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
•    YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1.     Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1.     YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2.    Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3.    Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2.     Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3.    Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4.    Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program İLAD tarafından 8 Nisan 2022 tarihinden itibaren 8 Nisan 2024’e kadar 2 yıl süreyle akredite edilmiştir. Sürekli iyileştirme kapsamında gerekli görevlendirmeler yapılmış ve 21-23 Aralık 2023 tarihlerinde İLEDAK tarafından ara değerlendirme gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme sonucunda, mevcut 2 yıllık akreditasyona 3 yıl daha eklenmiş ve İLAD Akreditasyon Sertifikası alınmıştır

Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi :08.04.2022 - 08.04.2027


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve müfredattaki tüm derslerden başarılı olmaları gerekir. Mezuniyet için öğrenci minimum 240 AKTS’yi sağlamalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016336

Qualification Title
Radio, Television and Cinema Bachelor's Degree
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education in the field of radio, television and cinema.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal or, where necessary, distant learning.

Description
  • Recognizes processes, methods and practices related with the production of scientific knowledge.
  • Has theoretical, methodological and technical knowledge of Radio, Television and Cinema field.
  • Identifies national, international, social and intercultural dimensions of communication.
  • Has knowledge of art culture and aesthetics.
  • Has knowledge of art history particular to the field of Radio, Television and Cinema.
  • Has knowledge of art and design methods and practices.
  • Has knowledge of interdisciplinary interactions correlated with the field of Radio, Television and Cinema.
  • Has knowledge of research methods and art critique.
  • Possesses skill of identifying and explicating the relationships between facts and incidents, concerning the field of Radio, Television and Cinema.
  • Develops and performs proper communication strategies, methods and practices by taking communicational characteristics, needs and differences of individuals, masses or institutions into consideration.
  • Provides unity of theory and practice.
  • Has competence of using methods, technics and technologies, concerning the field of Radio, Television and Cinema.
  • Has analysis-based interpretation ability.
  • Takes responsibility individually or as a team member, concerning his/her field and effectively takes part in project processes.
  • Evaluates his/her knowledge and skills on the field with a critical approach.
  • Knows of ways of reaching to knowledge, keeps track of new methods and technologies concerning his/her field.
  • Thinks analytically and critically, interiorizes the act of lifelong learning.
  • Informs related people and institutions with the field of Radio, Television and Cinema; effectively uses the language while transmitting his/her opinions and solution offers both in written and spoken language.
  • Recognizes communication manners of different cultures and adapts to them.
  • Has communication skills to transfer his/her works to the society.
  • Follows information related to his/her field and communicates with his/her colleagues by using a foreign language at least at a level of B1, European language portfolio.
  • Uses information and communication technologies with computer software at least at a level of European computer driving license required by his/her field.
  • Behaves accordingly to democracy and human rights; social, scientific and professional ethical values.
  • Can transform concrete and abstract conceptions into creative thinking, innovative and genuine works of art.
  • Has aesthetic awareness.
Key Competencies
  • - Having aesthetic awareness
  • - Communication and Social Competence
  • - Flexibility and adaptability
  • - Digital competence
  • - Personal, social and learning to learn competence
  • - To be able to work independently and take responsibility
  • - Entrepreneurship competence
  • - Cultural awareness and expression competence
  • - To be able to transform abstract and concrete concepts into creative thinking and original works
Further Info

According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”;

for each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm.

 

While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.

 

Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms.

Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

This program has been accredited by ILAD for 2 years from April 8, 2022 to April 8, 2024. Necessary assignments were made within the scope of continuous improvement and an interim evaluation was carried out by İLEDAK on December 21-23, 2023. As a result of the evaluation, 3 more years were added to the existing 2-year accreditation and the ILAD.

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by CoHE.
Conditions for SuccessFor graduation, students of this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. 
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor’s degree can attend to master’s degree programs and, if they meet the relevant requirements, they will be accepted to doctorate programs by a bachelor’s degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016336


Qualification Title
Radio, Television and Cinema Bachelor's Degree

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education in the field of radio, television and cinema.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal or, where necessary, distant learning.


Description
  • Recognizes processes, methods and practices related with the production of scientific knowledge.
  • Has theoretical, methodological and technical knowledge of Radio, Television and Cinema field.
  • Identifies national, international, social and intercultural dimensions of communication.
  • Has knowledge of art culture and aesthetics.
  • Has knowledge of art history particular to the field of Radio, Television and Cinema.
  • Has knowledge of art and design methods and practices.
  • Has knowledge of interdisciplinary interactions correlated with the field of Radio, Television and Cinema.
  • Has knowledge of research methods and art critique.
  • Possesses skill of identifying and explicating the relationships between facts and incidents, concerning the field of Radio, Television and Cinema.
  • Develops and performs proper communication strategies, methods and practices by taking communicational characteristics, needs and differences of individuals, masses or institutions into consideration.
  • Provides unity of theory and practice.
  • Has competence of using methods, technics and technologies, concerning the field of Radio, Television and Cinema.
  • Has analysis-based interpretation ability.
  • Takes responsibility individually or as a team member, concerning his/her field and effectively takes part in project processes.
  • Evaluates his/her knowledge and skills on the field with a critical approach.
  • Knows of ways of reaching to knowledge, keeps track of new methods and technologies concerning his/her field.
  • Thinks analytically and critically, interiorizes the act of lifelong learning.
  • Informs related people and institutions with the field of Radio, Television and Cinema; effectively uses the language while transmitting his/her opinions and solution offers both in written and spoken language.
  • Recognizes communication manners of different cultures and adapts to them.
  • Has communication skills to transfer his/her works to the society.
  • Follows information related to his/her field and communicates with his/her colleagues by using a foreign language at least at a level of B1, European language portfolio.
  • Uses information and communication technologies with computer software at least at a level of European computer driving license required by his/her field.
  • Behaves accordingly to democracy and human rights; social, scientific and professional ethical values.
  • Can transform concrete and abstract conceptions into creative thinking, innovative and genuine works of art.
  • Has aesthetic awareness.

Key Competencies
  • - Having aesthetic awareness
  • - Communication and Social Competence
  • - Flexibility and adaptability
  • - Digital competence
  • - Personal, social and learning to learn competence
  • - To be able to work independently and take responsibility
  • - Entrepreneurship competence
  • - Cultural awareness and expression competence
  • - To be able to transform abstract and concrete concepts into creative thinking and original works

Further Info

According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”;

for each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm.

 

While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.

 

Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms.


Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

This program has been accredited by ILAD for 2 years from April 8, 2022 to April 8, 2024. Necessary assignments were made within the scope of continuous improvement and an interim evaluation was carried out by İLEDAK on December 21-23, 2023. As a result of the evaluation, 3 more years were added to the existing 2-year accreditation and the ILAD.


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by CoHE.

Conditions for Success
For graduation, students of this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. 

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor’s degree can attend to master’s degree programs and, if they meet the relevant requirements, they will be accepted to doctorate programs by a bachelor’s degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode