Yeterlilik Kodu | TR0030027505 | |
Yeterlilik Adı | Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) 006.0211.006.003 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Görsel İletişim Tasarımı Programı, Radyo Televizyon ve Sinema Programı, Dijital Oyun Tasarımı Programı olmak üzere Türkçe eğitim veren 3 bölüm bulunmaktadır. İletişim Fakültesi’ne İletişim Fakültesi’nin kurulduğu 2018-2019 eğitim öğretim yılında katılan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi’ne bağlı olarak açılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında açılan Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı ve Radyo Televizyon ve Sinema programları olmak üzere iki bölümle açılmıştır. 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Dijital Oyun Tasarımı programı açılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans programı ve 2019-2020 eğitim-öğretim yılında İletişim Çalışmaları Doktora programları açılmıştır. Söz konusu program çıktıları doğrultusunda, Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünün varoluş amaçlarından bazıları; bilgi, haber, enformasyon üretme, yayma ve dağıtma konusunda öğrencilerimizi en iyi şekilde yetiştirebilmek, onlara kreatif düşüncelerini organize etme, tasarım becerilerini geliştirme ve hızla değişen dünyaya uyum sağlama adına rehberlik edebilmektir. Öğrenciler her birinde 30 olmak üzere sekiz dönemde toplam 240 AKTS alır ve 2 dönem zorunlu stajlarını tamamlayarak mezuniyet hakkı kazanır. Kuram ve uygulama çalışmalarının birlikte yürütüldüğü Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Programı’nda öğrencilerin film yönetmenliği ve yapımcılığı, görüntü yönetmenliği, dizi ya da uzun film senaryo yazarlığı, kurgu operatörlüğü, sinema televizyon eleştirmenliği, radyo program yapımcılığı ve işletmeciliği gibi alanlarda, ilgili hizmetleri üretebilecek yeteneğe, bilgiye ve yaratım gücüne kavuşmuş olması hedeflenmektedir. Bu nedenle öğretim elemanı kadromuz, sektörden gelen uzman isimler ile desteklenmektedir. Günümüzde özel televizyon ve radyo kanallarının artması, internet yayıncılığının gelişmesi, sinema salonlarının artışına paralel olarak Türk sinemasında üretimin hareketlenmesi, yaratım ve üretim düzlemlerinde yetkin eleman gereksinimini ortaya çıkartmıştır. Radyo, Televizyon ve Sinema Programının amacı, eksikliği duyulan; çok yönlü, yeniliklere açık, etik değerlere saygılı ve yaratıcı fikirler geliştirebilen bireyler yetiştirmek ve sektöre kazandırmaktır. Öğrencilerimiz mezun olduklarında, film şirketlerinde, televizyon ve radyo kanallarında, reklam şirketlerinde, haber ajanslarında, internet yayıncılığı yapan firmalarda, tanıtım hizmeti veren şirketlerde, görsel ve işitsel medyanın her alanında çalışabilirler. İletişim Fakültesi bölümlerinde iletişimin kültürel ve toplumsal boyutu, sanat ve görsel tasarımın esasları tasarım ve sanat tarihi ve estetikle ilgili dersler, sinema-video sanatı, görsel-işitsel alan uzmanlığı ile televizyon sanatları ve teknolojileri, yapım, yönetim, senaryo yazarlığı, görüntü yönetmenliği ve dijital oyun tasarımı alanlarında eğitim verilmektedir. Bilindiği gibi bu alanlar, kuramsal bilginin yanı sıra yaratıcılık ve teknoloji hakimiyetini de gerekli kılan, disiplinlerarası alanlardır. Bu alanlarda eğitim-öğretim, uygulamaya ağırlık veren, öğrencinin ilgisine göre esneklik gösterebilen bir müfredatı gerekli kılar. Akademik anlamda "mükemmellik ölçütünü benimseyen böyle bir müfredatın uygulanması ise İletişim Fakültemizin ana hedefidir. Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, öğrencilere iletişim becerilerini geliştirme, sektör ihtiyaçlarına uygun iletişim stratejileri oluşturma ve uygulama yeteneklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bölüm, iletişim becerilerini geliştirmek isteyen öğrencilere medya sektöründe kariyer yapma fırsatı sunmaktadır. Hazırlanan eğitim programı, genel iletişim ve sosyal bilimler alanındaki temel dersleri içermektedir. Öğrenciler; iletişim bilimine giriş, psikoloji, iletişim sosyoloji, işletme, tarih ve hukuk gibi disiplinlerle ilişkili dersler alarak iletişimin temel kuramlarını ve sosyal bilimlerdeki teorik bilgileri öğrenirler. Bu temel bilgiler, öğrencilerin iletişim alanında sağlam bir temel oluşturmasına yardımcı olur. Bununla birlikte, öğrenciler bölüm ile ilişkide olan temel derslerine de temel kavramlar, temel fotoğrafçılık, yaratıcı yazarlık ve dijital fotoğrafçılık gibi derslerle hazırlanırlar. İkinci sınıftan itibaren öğrenciler, radyo, televizyon ve sinema alanlarına daha derinlikli bir biçimde odaklanmaya başlarlar. Bu aşamada, öğrencilere radyo programı tasarımı, senaryo yazımı, kamera ve görüntü oluşturma teknikleri ve prodüksiyon süreçleri gibi konularda uygulama ağırlıklı dersler sunulur. Bu dersler, öğrencilerin profesyonel projelerinde ve prodüksiyon süreçlerinde deneyim kazanmalarını sağlar. Öğrenciler, ayrıca üniversitenin ve fakültenin geniş seçmeli ders havuzundan ilgi duydukları alanlara yönelik dersleri de seçme imkanına sahiptir. Bu sayede öğrenciler, kendi ilgi alanlarına yönelik uzmanlaşma fırsatını elde etmiş olurlar. Bu seçmeli dersler, öğrencilere farklı bakış açıları sunarak geniş bir bilgi ve beceri yelpazesine erişme olanağı sağlar. Öğrenciler, medya sektöründe farklı rolleri anlamak ve çeşitli disiplinler arasında köprüler kurmak için bu dersleri kullanabilirler. Ayrıca, seçmeli dersler öğrencilere kendi ilgi alanlarını keşfetme ve kariyer hedeflerine uygun bir yol haritası oluşturma fırsatı sunar. Bölümün öğretim planı, sektör gereksinimleri ve teknolojik gelişmelere uyum sağlamak amacıyla düzenli olarak güncellenir. Öğrencilere, medya sektörünün değişen gereksinimlerine uyum sağlamaları için en güncel bilgiler ve beceriler sunulur. Ayrıca, staj programları da öğrencilere profesyonel deneyim kazanma fırsatı sunarak, mezuniyet sonrası iş bulma konusunda fayda sağlar. Bölümden mezun olan öğrenciler, geniş bir kariyer yelpazesine sahip olurlar. Mezunlar, televizyon kanallarında, radyo istasyonlarında, film setlerinde çalışabilecekleri gibi; prodüksiyon şirketlerinde, diğer medya kuruluşlarında ve reklam ajanslarında da çeşitli görevleri üstlenebilirler. | |
Öğrenme Ortamları | Son yıllarda teknolojinin gelişmesi, görselliğin ön plana çıkması, dağıtım / yayın olanaklarının çeşitlenmesi, sinema ve televizyonu dünyada önemli bir endüstri koluna dönüştürmüştür. Radyo ise popülerliği hiç bitmeyen, aksine günden güne artan ses odaklı bir iletişim aracıdır. Öğrencilerimiz TV programcılığı, film yapımı, radyo yayını ile ilgili kuramsal bilginin yanı sıra Fakülte bünyesindeki "Atölyeler" ve "Stüdyolarda" uygulamaya dönük bilgileri de alabilmektedirler. 12 Aralık 2019 tarihinde HKÜ Radyo (106.8) yayına girmiştir. HKÜ Radyo, öğrencilerimiz için yeni bir uygulama alanıdır. Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünde, program kazanımlarının her birini sağlamak amacıyla öğrencilere yönelik ders planlaması ve içerik düzenlemeleri yapılmaktadır. Radyo, Televizyon ve Sinema Programı ders planı, Bologna süreci kapsamında gözden geçirilerek güncellenmiş ve her ders için özgün bir ders dosyası oluşturulmuştur. Bu ders dosyaları, ilgili öğretim yöntemleri ve teknikleri kullanılarak program kazanımlarına ulaşmayı hedeflemektedir. Programın amacına yönelik olarak belirlenen ders içerikleri, öğrencilerin alanla ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlayacak şekilde düzenlenmektedir. Grup çalışmaları ve ödevler Programda öğrencilerin etkin bir öğrenme deneyimi yaşamaları için grup çalışmaları ve ödevler oldukça önemli rol oynamaktadır. Öğrencilere, alanla ilgili araştırma yöntemlerini öğrenmeleri ve öğrendiklerini uygulamaları için çeşitli grup projeleri ve ödevleri verilmektedir. Bu çalışmalar, öğrencilerin iş birliği yapma becerilerini geliştirmelerini, araştırma yapma ve sunum becerileri noktasındaki birikimlerini pratiğe dökmelerini ve kendi fikirlerini etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamaktadır. Grup çalışmaları, öğrencilerin hem mesleki yetkinliklerini geliştirmelerine hem de ekip çalışması deneyimi kazanmalarına yardımcı olmaktadır. Uygulama (Staj) dersleri Radyo, Televizyon ve Sinema bölümü öğrencileri, öğrenim süreleri boyunca yerinde uygulama dersleri yaparak teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı elde etmektedir. İkinci sınıf Bahar Yarıyılında RTS299 - STAJ 1 ve RTS399 - STAJ 2 olmak üzere iki yerinde uygulama dersi alınmaktadır. Bu dersler, öğrencilere sektördeki çalışma ortamını tanıma, uygulamalı becerilerini geliştirme ve önemli profesyonel bağlantılar kurma olanağı sunmaktadır. Öğrenciler, radyo, televizyon, sinema ve medya sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda staj yapma fırsatına sahip olmaktadır. Yerinde uygulama dersleri, öğrencilerin iş deneyimi kazanmalarını ve iş hayatına uyum sağlamalarını desteklemektedir. İletişim becerilerinin geliştirilmesi Programda öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin öğrenim süresince edindikleri iletişim kurma becerilerini, akademik birikimlerini mesleki etik ve sorumluluk bilinciyle bireyler ve toplum yararına kullanmaları teşvik edilmektedir. Bu amaçla, derslerde interaktif iletişim yöntemleri kullanılmaktadır. HKÜ Radyo ve Kurum İçi Staj Radyo, Televizyon ve Sinema Programı, öğrencilerin pratik deneyim kazanmalarını teşvik etmek için kendi bünyesinde bulundurduğu HKÜ Radyo (106.8) stüdyosunu öğrencilerine sunmaktadır. Öğrencilerin bu radyoda aktif rol almasını ve düzenleyici/yürütücü görevler üstlenmesini sağlamaktadır. Radyoda öğrenciler, gerçek projeler üzerinde çalışarak mesleki becerilerini geliştirebilir, iletişim ağlarını genişletebilir ve sektördeki güncel gelişmeleri takip edebilmektedir. Yanı sıra öğrencilere sunulan kurum içi staj olanağı sayesinde, öğrenciler hem akademinin işleyişine hem de öğretim üyelerinin dersler haricinde alana dair sunmuş olduğu fırsatlardan yararlanabilmektedir. Bilgisayar laboratuvarları Programda öğrencilerin bilgisayar ve diğer teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak için bilgisayar laboratuvarlarını kullanılmaktadır. Fakültede yer alan MAC ve CAD laboratuvarları, öğrencilerin alanında gerçekleştirecekleri bilimsel çalışmalarda işlevsel olarak kullanılmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, ses ve video düzenleme, grafik tasarım gibi becerilerini laboratuvar ortamında geliştirebilmektedir. Değerlendirme ve geri bildirim Radyo, Televizyon ve Sinema Programı, öğrencilerin ders amaçlarına ve çıktılarına ulaşmadaki ilerlemeleri, düzenli olarak yapılan değerlendirmeler ve geri bildirimlerle ölçülmektedir. Öğrencilerin performansı, ders ve öğretim elemanı değerlendirme anketleri ve proje/sınav gibi değerlendirme araçlarıyla değerlendirilmektedir. Bu geri bildirimler, öğrencilerin güçlü yönlerini tanımlamalarını, gelişim alanlarını belirlemelerini ve gelecekteki çalışmalarını buna göre yönlendirmelerini sağlamaktadır. Değerlendirme ve geri bildirim süreci, eğitim kalitesini artırmak ve öğrencilerin başarılarını desteklemek amacıyla düzenli olarak gözden geçirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür. Her ders için her yarıyılda bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir. Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: Puan Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 70-79 CB 2,50 60-69 CC 2,00 55-59 DC 1,50 50-54 DD 1,00 40-49 FD 0,50 < 40 FF 0,00 Devamsız NA 0,00 Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır: a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz. c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz. ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz. d) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara verilir ve ortalamaya katılmaz. e) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür. f) (Değişik: RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır. g) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir. h) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır. ı) Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, öğrencilerin ara sınav ve final sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Başarı notunun belirlenmesinde final/bütünleme notunun ağırlığı %60’tan çok, %40’tan az olamaz. Bu oranın ne kadar olacağı ilgili kurul kararı ile belirlenir. Final/bütünleme not ağırlığından geriye kalan oranın ara sınav, devam, ödev ve benzerlerine dağıtılmasında ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Öğretim elemanı, yarıyıl başında kendi yetkisinde olan değerlendirme ölçütlerini öğrencilere duyurur ve ilgili mercilere bilgi verir. Eğitim ortamlarında şeffaflık sağlıklı iletişimi ve güven ortamını ile sağlanabilir. Bu doğrultuda, Fakültede eğitim-öğretim ortamında şeffaflık gerek kurallarla (Yönetmelik) gerek iletişim ortamının niteliği ile paralel gitmektedir. Örneğin Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü Bölümü başarı değerlendirilmesinde ara sınav %40 ağırlığa sahipken, yarı yıl sonu sınavı %60 ağırlığa sahiptir. Buna ilişkin gerçekleştirilen ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının içeriği (ödev, yazılı sınav ya da uygulama) dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir. Bu yöntemlerin yüzdelik oranları, her dönem başında öğrencilerle “ders içerikleri (syllabus)” paylaşılarak bilgilendirme yapılmaktadır. Her dersin içeriğine göre yöntem farklılık gösterebilmektedir. Öğrenciler ders içerikleri aracılığıyla, şeffaf biçimde dönem içinde dersle ilgili ve ders başarı notlarının hesaplanması ile ilgili bilgi alabilmektedir. Öğrenciler ayrıca, ara sınav ve/ya da final sınavlarında aldıkları notlara itiraz edebilir ve not düzeltmesi (maddi hata) talep edebilirler. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’nde bu madde çok açıktır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi Bölümümüz, Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu fakültede, idari yapı olarak fakülte dekanı ve dekan yardımcısı fakültenin dekanlık birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, bölümde de idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince Fakülte Dekanlığına karşı sorumludurlar. Fakültede 1 fakülte sekreteri bulunurken, 1 bölümler sekreteri bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyeleri ve Araştırma Görevlilerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile bellidir. Fakültede genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Fakültede takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. Mühendislik Fakültesinde, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek fakültede gerekse de bölümde yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; fakültede tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin dekanlık makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika fakültede ve bölümde benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır. Bölümümüz yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma- Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre bölümde sürekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. Fakülte genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır. Bölümümüzün benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle İletişim Eğitim Değerlendirme Akreditasyon Kurulu Araştırmaları Derneği (İLEDAK)’ne akredite olmak için başvurmuş olup 12.03.2025- 12.03.2030 tarihleri arasında akredite edilmiştir. Bölümümüzün İLEDAK tarafından akredite edildiği bilgisine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |
Başarma Şartları | Üniversitemizin Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sına Yönetmeliği’nin19. maddesinin 2. fıkrasına göre; Ön lisans ve lisan programından mezun olmak için öğrencinin; a) Kayıtlı oldukları programın müfredatında kabul edilen tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile staj ve uygulamaları bu Yönetmelik hükümlerine gör başarı ile tamamlamış olması, b) Genel not ortalamasının en az 2,00 olması, c) Ön lisans programları için asgari 120 AKTS, lisans programları için ise asgari 240 AKTS’yi tamamlaması, gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3.Hasan Kalyoncu Üniversite Mevzuatları https://www.hku.edu.tr/mevzuatlar/ | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030027505
ISCED (2013) 006.0211.006.003
ISCED (2013) 006.0211.006.003
Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Görsel İletişim Tasarımı Programı, Radyo Televizyon ve Sinema Programı, Dijital Oyun Tasarımı Programı olmak üzere Türkçe eğitim veren 3 bölüm bulunmaktadır. İletişim Fakültesi’ne İletişim Fakültesi’nin kurulduğu 2018-2019 eğitim öğretim yılında katılan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi’ne bağlı olarak açılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında açılan Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı ve Radyo Televizyon ve Sinema programları olmak üzere iki bölümle açılmıştır. 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Dijital Oyun Tasarımı programı açılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans programı ve 2019-2020 eğitim-öğretim yılında İletişim Çalışmaları Doktora programları açılmıştır.
Söz konusu program çıktıları doğrultusunda, Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünün varoluş amaçlarından bazıları; bilgi, haber, enformasyon üretme, yayma ve dağıtma konusunda öğrencilerimizi en iyi şekilde yetiştirebilmek, onlara kreatif düşüncelerini organize etme, tasarım becerilerini geliştirme ve hızla değişen dünyaya uyum sağlama adına rehberlik edebilmektir.
Öğrenciler her birinde 30 olmak üzere sekiz dönemde toplam 240 AKTS alır ve 2 dönem zorunlu stajlarını tamamlayarak mezuniyet hakkı kazanır. Kuram ve uygulama çalışmalarının birlikte yürütüldüğü Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Programı’nda öğrencilerin film yönetmenliği ve yapımcılığı, görüntü yönetmenliği, dizi ya da uzun film senaryo yazarlığı, kurgu operatörlüğü, sinema televizyon eleştirmenliği, radyo program yapımcılığı ve işletmeciliği gibi alanlarda, ilgili hizmetleri üretebilecek yeteneğe, bilgiye ve yaratım gücüne kavuşmuş olması hedeflenmektedir. Bu nedenle öğretim elemanı kadromuz, sektörden gelen uzman isimler ile desteklenmektedir.
Günümüzde özel televizyon ve radyo kanallarının artması, internet yayıncılığının gelişmesi, sinema salonlarının artışına paralel olarak Türk sinemasında üretimin hareketlenmesi, yaratım ve üretim düzlemlerinde yetkin eleman gereksinimini ortaya çıkartmıştır. Radyo, Televizyon ve Sinema Programının amacı, eksikliği duyulan; çok yönlü, yeniliklere açık, etik değerlere saygılı ve yaratıcı fikirler geliştirebilen bireyler yetiştirmek ve sektöre kazandırmaktır. Öğrencilerimiz mezun olduklarında, film şirketlerinde, televizyon ve radyo kanallarında, reklam şirketlerinde, haber ajanslarında, internet yayıncılığı yapan firmalarda, tanıtım hizmeti veren şirketlerde, görsel ve işitsel medyanın her alanında çalışabilirler.
İletişim Fakültesi bölümlerinde iletişimin kültürel ve toplumsal boyutu, sanat ve görsel tasarımın esasları tasarım ve sanat tarihi ve estetikle ilgili dersler, sinema-video sanatı, görsel-işitsel alan uzmanlığı ile televizyon sanatları ve teknolojileri, yapım, yönetim, senaryo yazarlığı, görüntü yönetmenliği ve dijital oyun tasarımı alanlarında eğitim verilmektedir. Bilindiği gibi bu alanlar, kuramsal bilginin yanı sıra yaratıcılık ve teknoloji hakimiyetini de gerekli kılan, disiplinlerarası alanlardır. Bu alanlarda eğitim-öğretim, uygulamaya ağırlık veren, öğrencinin ilgisine göre esneklik gösterebilen bir müfredatı gerekli kılar. Akademik anlamda "mükemmellik ölçütünü benimseyen böyle bir müfredatın uygulanması ise İletişim Fakültemizin ana hedefidir.
Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, öğrencilere iletişim becerilerini geliştirme, sektör ihtiyaçlarına uygun iletişim stratejileri oluşturma ve uygulama yeteneklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bölüm, iletişim becerilerini geliştirmek isteyen öğrencilere medya sektöründe kariyer yapma fırsatı sunmaktadır. Hazırlanan eğitim programı, genel iletişim ve sosyal bilimler alanındaki temel dersleri içermektedir. Öğrenciler; iletişim bilimine giriş, psikoloji, iletişim sosyoloji, işletme, tarih ve hukuk gibi disiplinlerle ilişkili dersler alarak iletişimin temel kuramlarını ve sosyal bilimlerdeki teorik bilgileri öğrenirler. Bu temel bilgiler, öğrencilerin iletişim alanında sağlam bir temel oluşturmasına yardımcı olur. Bununla birlikte, öğrenciler bölüm ile ilişkide olan temel derslerine de temel kavramlar, temel fotoğrafçılık, yaratıcı yazarlık ve dijital fotoğrafçılık gibi derslerle hazırlanırlar.
İkinci sınıftan itibaren öğrenciler, radyo, televizyon ve sinema alanlarına daha derinlikli bir biçimde odaklanmaya başlarlar. Bu aşamada, öğrencilere radyo programı tasarımı, senaryo yazımı, kamera ve görüntü oluşturma teknikleri ve prodüksiyon süreçleri gibi konularda uygulama ağırlıklı dersler sunulur. Bu dersler, öğrencilerin profesyonel projelerinde ve prodüksiyon süreçlerinde deneyim kazanmalarını sağlar. Öğrenciler, ayrıca üniversitenin ve fakültenin geniş seçmeli ders havuzundan ilgi duydukları alanlara yönelik dersleri de seçme imkanına sahiptir. Bu sayede öğrenciler, kendi ilgi alanlarına yönelik uzmanlaşma fırsatını elde etmiş olurlar. Bu seçmeli dersler, öğrencilere farklı bakış açıları sunarak geniş bir bilgi ve beceri yelpazesine erişme olanağı sağlar. Öğrenciler, medya sektöründe farklı rolleri anlamak ve çeşitli disiplinler arasında köprüler kurmak için bu dersleri kullanabilirler. Ayrıca, seçmeli dersler öğrencilere kendi ilgi alanlarını keşfetme ve kariyer hedeflerine uygun bir yol haritası oluşturma fırsatı sunar.
Bölümün öğretim planı, sektör gereksinimleri ve teknolojik gelişmelere uyum sağlamak amacıyla düzenli olarak güncellenir. Öğrencilere, medya sektörünün değişen gereksinimlerine uyum sağlamaları için en güncel bilgiler ve beceriler sunulur. Ayrıca, staj programları da öğrencilere profesyonel deneyim kazanma fırsatı sunarak, mezuniyet sonrası iş bulma konusunda fayda sağlar. Bölümden mezun olan öğrenciler, geniş bir kariyer yelpazesine sahip olurlar. Mezunlar, televizyon kanallarında, radyo istasyonlarında, film setlerinde çalışabilecekleri gibi; prodüksiyon şirketlerinde, diğer medya kuruluşlarında ve reklam ajanslarında da çeşitli görevleri üstlenebilirler.
Son yıllarda teknolojinin gelişmesi, görselliğin ön plana çıkması, dağıtım / yayın olanaklarının çeşitlenmesi, sinema ve televizyonu dünyada önemli bir endüstri koluna dönüştürmüştür. Radyo ise popülerliği hiç bitmeyen, aksine günden güne artan ses odaklı bir iletişim aracıdır. Öğrencilerimiz TV programcılığı, film yapımı, radyo yayını ile ilgili kuramsal bilginin yanı sıra Fakülte bünyesindeki "Atölyeler" ve "Stüdyolarda" uygulamaya dönük bilgileri de alabilmektedirler. 12 Aralık 2019 tarihinde HKÜ Radyo (106.8) yayına girmiştir. HKÜ Radyo, öğrencilerimiz için yeni bir uygulama alanıdır.
Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünde, program kazanımlarının her birini sağlamak amacıyla öğrencilere yönelik ders planlaması ve içerik düzenlemeleri yapılmaktadır. Radyo, Televizyon ve Sinema Programı ders planı, Bologna süreci kapsamında gözden geçirilerek güncellenmiş ve her ders için özgün bir ders dosyası oluşturulmuştur. Bu ders dosyaları, ilgili öğretim yöntemleri ve teknikleri kullanılarak program kazanımlarına ulaşmayı hedeflemektedir. Programın amacına yönelik olarak belirlenen ders içerikleri, öğrencilerin alanla ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlayacak şekilde düzenlenmektedir.
Grup çalışmaları ve ödevler
Programda öğrencilerin etkin bir öğrenme deneyimi yaşamaları için grup çalışmaları ve ödevler oldukça önemli rol oynamaktadır. Öğrencilere, alanla ilgili araştırma yöntemlerini öğrenmeleri ve öğrendiklerini uygulamaları için çeşitli grup projeleri ve ödevleri verilmektedir. Bu çalışmalar, öğrencilerin iş birliği yapma becerilerini geliştirmelerini, araştırma yapma ve sunum becerileri noktasındaki birikimlerini pratiğe dökmelerini ve kendi fikirlerini etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamaktadır. Grup çalışmaları, öğrencilerin hem mesleki yetkinliklerini geliştirmelerine hem de ekip çalışması deneyimi kazanmalarına yardımcı olmaktadır.
Uygulama (Staj) dersleri
Radyo, Televizyon ve Sinema bölümü öğrencileri, öğrenim süreleri boyunca yerinde uygulama dersleri yaparak teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı elde etmektedir. İkinci sınıf Bahar Yarıyılında RTS299 - STAJ 1 ve RTS399 - STAJ 2 olmak üzere iki yerinde uygulama dersi alınmaktadır. Bu dersler, öğrencilere sektördeki çalışma ortamını tanıma, uygulamalı becerilerini geliştirme ve önemli profesyonel bağlantılar kurma olanağı sunmaktadır. Öğrenciler, radyo, televizyon, sinema ve medya sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda staj yapma fırsatına sahip olmaktadır. Yerinde uygulama dersleri, öğrencilerin iş deneyimi kazanmalarını ve iş hayatına uyum sağlamalarını desteklemektedir.
İletişim becerilerinin geliştirilmesi
Programda öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin öğrenim süresince edindikleri iletişim kurma becerilerini, akademik birikimlerini mesleki etik ve sorumluluk bilinciyle bireyler ve toplum yararına kullanmaları teşvik edilmektedir. Bu amaçla, derslerde interaktif iletişim yöntemleri kullanılmaktadır.
HKÜ Radyo ve Kurum İçi Staj
Radyo, Televizyon ve Sinema Programı, öğrencilerin pratik deneyim kazanmalarını teşvik etmek için kendi bünyesinde bulundurduğu HKÜ Radyo (106.8) stüdyosunu öğrencilerine sunmaktadır. Öğrencilerin bu radyoda aktif rol almasını ve düzenleyici/yürütücü görevler üstlenmesini sağlamaktadır. Radyoda öğrenciler, gerçek projeler üzerinde çalışarak mesleki becerilerini geliştirebilir, iletişim ağlarını genişletebilir ve sektördeki güncel gelişmeleri takip edebilmektedir. Yanı sıra öğrencilere sunulan kurum içi staj olanağı sayesinde, öğrenciler hem akademinin işleyişine hem de öğretim üyelerinin dersler haricinde alana dair sunmuş olduğu fırsatlardan yararlanabilmektedir.
Bilgisayar laboratuvarları
Programda öğrencilerin bilgisayar ve diğer teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak için bilgisayar laboratuvarlarını kullanılmaktadır. Fakültede yer alan MAC ve CAD laboratuvarları, öğrencilerin alanında gerçekleştirecekleri bilimsel çalışmalarda işlevsel olarak kullanılmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, ses ve video düzenleme, grafik tasarım gibi becerilerini laboratuvar ortamında geliştirebilmektedir.
Değerlendirme ve geri bildirim
Radyo, Televizyon ve Sinema Programı, öğrencilerin ders amaçlarına ve çıktılarına ulaşmadaki ilerlemeleri, düzenli olarak yapılan değerlendirmeler ve geri bildirimlerle ölçülmektedir. Öğrencilerin performansı, ders ve öğretim elemanı değerlendirme anketleri ve proje/sınav gibi değerlendirme araçlarıyla değerlendirilmektedir. Bu geri bildirimler, öğrencilerin güçlü yönlerini tanımlamalarını, gelişim alanlarını belirlemelerini ve gelecekteki çalışmalarını buna göre yönlendirmelerini sağlamaktadır. Değerlendirme ve geri bildirim süreci, eğitim kalitesini artırmak ve öğrencilerin başarılarını desteklemek amacıyla düzenli olarak gözden geçirilmektedir.
- İletişim, sanat / kültürle ve radyo, televizyon ve sinema ile ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilen,
- Radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili her tür araç-gereci yaratıcı tasarımlarda kullanabilecek bilgisi olan,
- İletişim sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler konusunda bilgi sahibi olan ve sinema, televizyon ve radyo alanları ile ilgili tüm pratiklerini anlayıp değerlendirebilen,
- Radyo, Televizyon ve Sinema tüm yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olan,
- Alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibi olan ve teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilen,
- Radyo, Televizyon ve Sinema ve genel olarak iletişim alanıyla ilgili çalışmaları bilen; yapılan araştırmaları bilen ve eleştirebilen,
- İletişim, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibi olan; etik değerlere saygılı olan,
- Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilen ve iletişim sorunları var olduğunda çözüm getirebilen,
- Alanında disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde düşünebilen, tasarlayabilen ve uygulamaya koyabilen,
- Alanında bireysel ve grup bazında sanatsal, estetik bakış açısı olan, yaratıcı üretimler ortaya koyan,
- Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilen; geribildirimler alarak çalışmalarını değerlendirebilen,
- Alanıyla ilgili hedef kitlenin ve toplumun beklentilerini öğrenip tasarımsal çalışmalarının mesajını söz konusu hedef kitleye göre oluşturabilen,
- Alanıyla ilgili çalışmaları, yenilikleri takip edebilecek bir yabancı dil kullanabilen,
- Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel hazırlama becerisi kazanabilen,
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları bilip kültürlerarası iletişim konusunda bilgi alan ve değişik kültürleri tanıyan Radyo, Televizyon ve Sinema profesyonelleri yetiştirmektir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kurgu teknikleri yetkinliği
- Sanat ve kültürel miras yetkinliği
- Sosyal ve kültürel ortamda iletişim araçları kullanabilme yetkinliği
- Yaratıcı ve bağımsız düşünebilme yetkinliği
- Sinema ve televizyonun kullandığı “görüntü dili”ne uygun görüntüler düzenleme yetkinliği
- Kamera, ışık, ses malzeme ve aksesuarlarını kullanabilme yetkinliği
- Radyo programı yapabilme ve stüdyoyu yönetebilme yetkinliği
- Film çekebilme yetkinliği
- Medya okuryazarlığı yetkinliği
- Eleştirel düşünebilme yetkinliği
- Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik yetkinliği
- Etik ve sosyal sorumluluk yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür. Her ders için her yarıyılda bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir. Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir:
Puan Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
80-84 BB 3,00
70-79 CB 2,50
60-69 CC 2,00
55-59 DC 1,50
50-54 DD 1,00
40-49 FD 0,50
< 40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir.
b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz.
c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz.
ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz.
d) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara verilir ve ortalamaya katılmaz.
e) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
f) (Değişik: RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır.
g) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir.
h) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır.
ı) Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, öğrencilerin ara sınav ve final sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Başarı notunun belirlenmesinde final/bütünleme notunun ağırlığı %60’tan çok, %40’tan az olamaz. Bu oranın ne kadar olacağı ilgili kurul kararı ile belirlenir. Final/bütünleme not ağırlığından geriye kalan oranın ara sınav, devam, ödev ve benzerlerine dağıtılmasında ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Öğretim elemanı, yarıyıl başında kendi yetkisinde olan değerlendirme ölçütlerini öğrencilere duyurur ve ilgili mercilere bilgi verir.
Eğitim ortamlarında şeffaflık sağlıklı iletişimi ve güven ortamını ile sağlanabilir. Bu doğrultuda, Fakültede eğitim-öğretim ortamında şeffaflık gerek kurallarla (Yönetmelik) gerek iletişim ortamının niteliği ile paralel gitmektedir. Örneğin Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü Bölümü başarı değerlendirilmesinde ara sınav %40 ağırlığa sahipken, yarı yıl sonu sınavı %60 ağırlığa sahiptir. Buna ilişkin gerçekleştirilen ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının içeriği (ödev, yazılı sınav ya da uygulama) dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir. Bu yöntemlerin yüzdelik oranları, her dönem başında öğrencilerle “ders içerikleri (syllabus)” paylaşılarak bilgilendirme yapılmaktadır. Her dersin içeriğine göre yöntem farklılık gösterebilmektedir. Öğrenciler ders içerikleri aracılığıyla, şeffaf biçimde dönem içinde dersle ilgili ve ders başarı notlarının hesaplanması ile ilgili bilgi alabilmektedir. Öğrenciler ayrıca, ara sınav ve/ya da final sınavlarında aldıkları notlara itiraz edebilir ve not düzeltmesi (maddi hata) talep edebilirler. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’nde bu madde çok açıktır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer.
YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi
Bölümümüz, Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu fakültede, idari yapı olarak fakülte dekanı ve dekan yardımcısı fakültenin dekanlık birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, bölümde de idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince Fakülte Dekanlığına karşı sorumludurlar. Fakültede 1 fakülte sekreteri bulunurken, 1 bölümler sekreteri bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyeleri ve Araştırma Görevlilerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile bellidir. Fakültede genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Fakültede takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. Mühendislik Fakültesinde, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek fakültede gerekse de bölümde yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; fakültede tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin dekanlık makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika fakültede ve bölümde benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır.
Bölümümüz yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma- Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre bölümde sürekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Fakülte genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır.
Bölümümüzün benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle İletişim Eğitim Değerlendirme Akreditasyon Kurulu Araştırmaları Derneği (İLEDAK)’ne akredite olmak için başvurmuş olup 12.03.2025- 12.03.2030 tarihleri arasında akredite edilmiştir.
Bölümümüzün İLEDAK tarafından akredite edildiği bilgisine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Bölüm mezunları, ülkemiz ve yabancı ülke endüstrisinde, çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları
Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
Yönetmeliği
3.Hasan Kalyoncu Üniversite Mevzuatları
https://www.hku.edu.tr/mevzuatlar/
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030027505 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Radio, Television, and Cinema | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCED (2013) 006.0211.006.003 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Hasan Kalyoncu University’s Faculty of Communication offers three undergraduate programs taught in Turkish: Visual Communication Design, Radio, Television and Cinema, and Digital Game Design. The Visual Communication Design Department, which joined the Faculty of Communication in the 2018-2019 academic year, was initially established under the Faculty of Fine Arts and Architecture in the 2014-2015 academic year. The Faculty of Communication was inaugurated in the 2018-2019 academic year with two departments: Visual Communication Design and Radio, Television, and Cinema. The Digital Game Design program was introduced in the 2023-2024 academic year. Additionally, the Master’s program in Visual Communication Design was launched in 2018-2019, followed by the Ph.D. program in Communication Studies in 2019-2020. Aligned with its educational objectives, the Department of Radio, Television, and Cinema aims to equip students with the necessary skills to produce, disseminate, and distribute information and news. The program also fosters students’ creative thinking, enhances their design capabilities, and prepares them to adapt to the rapidly evolving media landscape. Students complete a total of 240 ECTS credits over eight semesters, with each semester comprising 30 ECTS credits, and they must fulfill two mandatory internship periods to graduate. The Radio, Television, and Cinema undergraduate program at Hasan Kalyoncu University integrates both theoretical and practical training. The curriculum is designed to develop students’ competencies in film directing and production, cinematography, scriptwriting for television series and feature films, video editing, film and television criticism, radio programming, and broadcasting management. To ensure the highest academic and professional standards, the faculty includes experienced professionals from the media industry. The proliferation of private television and radio channels, the expansion of online broadcasting, and the increasing number of cinema theaters have stimulated production in Turkish cinema. These developments have created a growing demand for skilled professionals in creative and production fields. The objective of the Radio, Television, and Cinema program is to address this need by training versatile, innovative, and ethically responsible professionals who can generate original ideas and contribute effectively to the media industry. Graduates of the program can pursue careers in film production companies, television and radio channels, advertising agencies, news agencies, online media firms, and various other sectors of visual and auditory media. The Faculty of Communication curriculum includes courses on the cultural and social dimensions of communication, principles of art and visual design, history and aesthetics of design and art, film and video arts, television arts and technologies, media production and management, scriptwriting, cinematography, and digital game design. These disciplines require a balance of theoretical knowledge, creativity, and technological proficiency, making them inherently interdisciplinary fields. As such, the faculty emphasizes a curriculum that is practice-oriented yet flexible, allowing students to tailor their studies based on their interests. Implementing an academic model that upholds the criterion of “excellence” is a primary goal of the Faculty of Communication. The Department of Radio, Television, and Cinema aims to develop students’ communication skills, enable them to formulate and implement media strategies aligned with industry demands, and prepare them for careers in the media sector. The curriculum integrates core courses in communication and social sciences, including Introduction to Communication Studies, Psychology, Sociology of Communication, Business Administration, History, and Law. These foundational courses provide students with essential theoretical knowledge in communication and the social sciences. Additionally, students are introduced to key department-specific courses, such as Fundamentals of Photography, Creative Writing, and Digital Photography. From the second year onward, students engage in more specialized coursework focused on radio, television, and cinema. At this stage, they take hands-on courses in radio program design, scriptwriting, camera and cinematography techniques, and production processes. These courses provide students with practical experience in professional projects and media production. Moreover, students have access to a wide selection of elective courses offered by the university and faculty, allowing them to specialize in areas aligned with their interests. Elective courses broaden students’ perspectives and equip them with diverse knowledge and skills, enabling them to navigate different roles within the media industry. These courses also support students in exploring their interests and charting career paths that align with their aspirations. The department’s curriculum is regularly updated to align with industry demands and technological advancements. Students receive up-to-date knowledge and skills to adapt to the evolving media landscape. Additionally, internship programs offer students valuable professional experience, enhancing their employability upon graduation. Graduates of the program possess a wide range of career opportunities, including roles in television channels, radio stations, film sets, production companies, advertising agencies, and other media organizations. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | In recent years, advancements in technology, the prominence of visual media, and the diversification of distribution and broadcasting opportunities have transformed cinema and television into major global industries. Radio, on the other hand, remains a highly popular audio-focused communication medium, with its influence growing steadily over time. In addition to theoretical knowledge on television programming, film production, and radio broadcasting, students receive practical training through “workshops” and “studios” within the Faculty. On December 12, 2019, HKÜ Radio (106.8) commenced broadcasting, providing students with a new platform for hands-on experience. The Department of Radio, Television, and Cinema designs and structures its course content to ensure that students achieve the program’s learning outcomes. The curriculum is reviewed and updated within the framework of the Bologna Process, with a unique course file prepared for each course. These course files incorporate appropriate teaching methods and techniques to facilitate the attainment of program objectives. The curriculum is structured to enhance students’ knowledge, skills, and competencies in the field. Group Projects and AssignmentsTo enhance the learning experience, group projects and assignments play a significant role in the program. Students engage in various research projects and assignments that allow them to learn and apply research methodologies relevant to their field. These activities foster collaboration, help students develop research and presentation skills, and enable them to express their ideas effectively. Group projects also provide students with valuable teamwork experience, which is essential for their professional development. Practical Training (Internships)Throughout their studies, students of the Radio, Television, and Cinema Department have the opportunity to apply their theoretical knowledge through hands-on practical training. In the Spring semester of the second year, students take two practical internship courses: RTS299 - Internship 1 and RTS399 - Internship 2. These courses introduce students to real-world working environments, enhance their practical skills, and help them establish professional connections. Internships take place at institutions and organizations operating in the radio, television, cinema, and media sectors, enabling students to gain industry experience and better adapt to professional life. Development of Communication SkillsThe program places great emphasis on developing students’ communication skills. Students are encouraged to utilize their acquired communication abilities and academic knowledge ethically and responsibly for the benefit of individuals and society. To achieve this, interactive communication methods are incorporated into the teaching process. HKÜ Radio and Internal InternshipsThe Radio, Television, and Cinema Program offers students practical experience through HKÜ Radio (106.8), which is operated within the Faculty. Students actively participate in the radio station, taking on managerial and operational roles. Through HKÜ Radio, students work on real projects, refine their professional skills, expand their communication networks, and stay updated on industry trends. Additionally, the internal internship opportunities provided by the program allow students to gain insight into academic operations and benefit from faculty-led industry-related initiatives. Computer LaboratoriesTo ensure that students develop proficiency in digital tools and technologies, the program provides access to computer laboratories equipped with the latest technology. The Faculty houses MAC and CAD laboratories, which serve as functional spaces for students to conduct scientific and creative work in their field. These laboratories facilitate the development of skills in media production, sound and video editing, and graphic design. Evaluation and FeedbackThe Radio, Television, and Cinema Program regularly assesses students’ progress in achieving course objectives and learning outcomes through systematic evaluations and feedback mechanisms. Student performance is measured using course evaluations, faculty assessments, and project/exam-based evaluations. These feedback processes help students identify their strengths, pinpoint areas for improvement, and adjust their academic and professional goals accordingly. The evaluation and feedback system is continuously reviewed to enhance educational quality and support student success. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Assessment and Evaluation Methods in Higher Education Assessment and evaluation methods, types of examinations, and their effects on course grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practicals, midterm exams, and final exams are employed in the evaluation processes. Student success is measured using letter or grade-based systems. Each course includes one midterm exam and one final exam per semester. In addition to midterms, short quizzes may be administered without prior notice. The criteria used for assessing success in courses (midterms, final exams, assignments, etc.) and their respective weights are specified in the published curriculum programs. The final course grade awarded to a student is determined by the course instructor, taking into account the results of midterm and final exams, semester work, and attendance. Courses that do not require midterm and/or final exams are identified by the relevant department and reported to the Student Affairs Office. Final course grades are submitted by the course instructor to the Student Affairs Office. For each course taken in a semester, students receive one of the letter grades defined below, which serve as the final course grade assigned by the course instructor:
The letter grades for other courses that do not contribute to the average and do not carry local credits are as follows: b) The grade of S (Satisfactory) is awarded to students who are successful in non-credit courses within the educational program and does not contribute to the average. c) The grade of U (Unsatisfactory) is given to students who fail in non-credit courses within the educational program and courses taken under student exchange programs and does not contribute to the average. ç) The grade of P (In Progress) is awarded for credit or non-credit courses that have lasted more than one semester, given at the end of the first semester. The P grade does not contribute to the average. d) The grade of M (Exempt) is awarded for courses previously taken at other higher education institutions where students achieved success, and whose equivalency has been accepted by the relevant board, as well as for courses determined by the Senate and passed in exemption exams conducted by the relevant department. This grade does not contribute to the average. e) The grade of NA (Attendance) is given to students who fail to meet their attendance or course participation obligations. This grade is processed as an FF for credit courses and as a U for non-credit courses in the average calculations. f) A student who receives an S, M, DD, or higher grade in a course is considered successful. g) A student who receives an FD, FF, U, or NA grade in a course is considered unsuccessful and must retake that course. h) The credit equivalency of courses taken under student exchange programs and the adjustment of grades are carried out by the relevant unit’s administrative board. In such cases involving international exchanges, ECTS is utilized. ı) The instructor may evaluate assignments, laboratory work, and similar activities as midterm assessments at their discretion. At the end of each semester, when assigning success grades, the results of midterms and final exams, semester work, and attendance are considered. The weight of the final/retake grade cannot exceed 60% and must be at least 40%. The exact ratio is determined by the relevant board decision. The remaining proportion of the final/retake grade weight is distributed among midterms, attendance, assignments, and similar components at the discretion of the instructor. The instructor communicates the evaluation criteria within their authority to the students at the beginning of the semester and informs the relevant authorities. In educational environments, transparency fosters healthy communication and trust. In this regard, transparency in the educational environment of the Faculty aligns with both the rules (Regulations) and the nature of the communication environment. For instance, in the Radio, Television, and Cinema Department, the midterm exam has a weight of 40%, while the final exam carries a weight of 60%. The content of the midterm and final exams (assignments, written exams, or practicals) is determined by the responsible instructor of the course. The percentages of these methods are communicated to students at the beginning of each semester through “course contents (syllabus).” The methods may vary according to the content of each course. Through the course contents, students can transparently obtain information related to the course and the calculation of course success grades. Students may also appeal their grades for midterms and/or final exams and request a grade correction (for clerical errors). This provision is explicitly stated in the Hasan Kalyoncu University Associate and Bachelor’s Degree Education, Teaching, and Examination Regulation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
Quality Assurance System at Hasan Kalyoncu University Our department is part of the Faculty of Engineering. In this clearly structured organizational setup, the faculty dean and deputy dean are responsible for their duties and obligations within the dean’s office, overseeing existing general processes and ensuring leadership and motivation, while being accountable to the University Rectorship. The administrative structure has also been defined at the departmental level. Department heads are accountable to the Faculty Dean’s Office according to both the Law No. 2547 and the duties outlined in the Quality Management System. The faculty has one faculty secretary and one departmental secretary, with defined responsibilities and areas of work for the mentioned personnel. The roles of faculty members and research assistants are clearly defined, and there is a specified chain of command for any tasks or needs that may arise. General duties and responsibilities within the faculty are divided among coordinators, with clearly defined roles and responsibilities for each coordinator, and tasks are monitored at designated intervals. The workflows and procedures of the tasks followed in the faculty are well-defined and implementable. In the Faculty of Engineering, the governance model and administrative structure allow for the tasks and activities conducted both at the faculty and departmental levels to be carried out within a specific hierarchy and quality framework. For example, the defined processes facilitate the tracking of responsibilities and ensure that tasks are performed to a certain standard. Furthermore, the delegation of defined tasks through coordinators appointed by the dean’s office ensures a systematic and high-quality distribution of workload and responsibilities, promoting fairness and consistency. Such a policy ensures that the objectives and performance indicators adopted in the faculty and department are traceable, measurable, evaluable, sustainable, auditable, and improvable. Our department submits its findings and observations on education, research and development, community contributions, leadership, governance, and quality processes to the University Rectorship’s Strategy and Quality Directorate through the Institution’s Internal Evaluation Report (KİDR), which is prepared annually across the faculty. At least once a year, this directorate conducts internal audits in accordance with quality and YÖKAK requirements. Continuous improvement efforts are made within the department based on findings or deficiencies identified during the internal audit. The assessment and evaluation activities conducted at the faculty level monitor student satisfaction and performance on a course basis. At the end of each term, course evaluation reports are requested from the teaching staff, and improvements are made on a course basis when deemed necessary. Due to the quality and continuous improvement policies that our department diligently upholds, we have applied for accreditation from the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK) and have been accredited for the period of March 12, 2025, to March 12, 2030 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | According to Article 19, Paragraph 2 of our University’s Associate and Bachelor’s Degree Education, Teaching, and Examination Regulation, in order for a student to graduate from an associate or bachelor’s program: a) The student must successfully complete all required and elective courses, as well as internships and practicals, accepted in the curriculum of the program they are enrolled in, in accordance with the provisions of this Regulation. b) The student’s overall grade point average must be at least 2.00. c) For associate degree programs, a minimum of 120 ECTS credits must be completed, and for bachelor’s degree programs, a minimum of 240 ECTS credits must be completed. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council (YÖKAK) 3. Hasan Kalyoncu University Regulations | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030027505
ISCED (2013) 006.0211.006.003
ISCED (2013) 006.0211.006.003
Hasan Kalyoncu University’s Faculty of Communication offers three undergraduate programs taught in Turkish: Visual Communication Design, Radio, Television and Cinema, and Digital Game Design. The Visual Communication Design Department, which joined the Faculty of Communication in the 2018-2019 academic year, was initially established under the Faculty of Fine Arts and Architecture in the 2014-2015 academic year. The Faculty of Communication was inaugurated in the 2018-2019 academic year with two departments: Visual Communication Design and Radio, Television, and Cinema. The Digital Game Design program was introduced in the 2023-2024 academic year. Additionally, the Master’s program in Visual Communication Design was launched in 2018-2019, followed by the Ph.D. program in Communication Studies in 2019-2020.
Aligned with its educational objectives, the Department of Radio, Television, and Cinema aims to equip students with the necessary skills to produce, disseminate, and distribute information and news. The program also fosters students’ creative thinking, enhances their design capabilities, and prepares them to adapt to the rapidly evolving media landscape. Students complete a total of 240 ECTS credits over eight semesters, with each semester comprising 30 ECTS credits, and they must fulfill two mandatory internship periods to graduate.
The Radio, Television, and Cinema undergraduate program at Hasan Kalyoncu University integrates both theoretical and practical training. The curriculum is designed to develop students’ competencies in film directing and production, cinematography, scriptwriting for television series and feature films, video editing, film and television criticism, radio programming, and broadcasting management. To ensure the highest academic and professional standards, the faculty includes experienced professionals from the media industry.
The proliferation of private television and radio channels, the expansion of online broadcasting, and the increasing number of cinema theaters have stimulated production in Turkish cinema. These developments have created a growing demand for skilled professionals in creative and production fields. The objective of the Radio, Television, and Cinema program is to address this need by training versatile, innovative, and ethically responsible professionals who can generate original ideas and contribute effectively to the media industry. Graduates of the program can pursue careers in film production companies, television and radio channels, advertising agencies, news agencies, online media firms, and various other sectors of visual and auditory media.
The Faculty of Communication curriculum includes courses on the cultural and social dimensions of communication, principles of art and visual design, history and aesthetics of design and art, film and video arts, television arts and technologies, media production and management, scriptwriting, cinematography, and digital game design. These disciplines require a balance of theoretical knowledge, creativity, and technological proficiency, making them inherently interdisciplinary fields. As such, the faculty emphasizes a curriculum that is practice-oriented yet flexible, allowing students to tailor their studies based on their interests. Implementing an academic model that upholds the criterion of “excellence” is a primary goal of the Faculty of Communication.
The Department of Radio, Television, and Cinema aims to develop students’ communication skills, enable them to formulate and implement media strategies aligned with industry demands, and prepare them for careers in the media sector. The curriculum integrates core courses in communication and social sciences, including Introduction to Communication Studies, Psychology, Sociology of Communication, Business Administration, History, and Law. These foundational courses provide students with essential theoretical knowledge in communication and the social sciences. Additionally, students are introduced to key department-specific courses, such as Fundamentals of Photography, Creative Writing, and Digital Photography.
From the second year onward, students engage in more specialized coursework focused on radio, television, and cinema. At this stage, they take hands-on courses in radio program design, scriptwriting, camera and cinematography techniques, and production processes. These courses provide students with practical experience in professional projects and media production. Moreover, students have access to a wide selection of elective courses offered by the university and faculty, allowing them to specialize in areas aligned with their interests. Elective courses broaden students’ perspectives and equip them with diverse knowledge and skills, enabling them to navigate different roles within the media industry. These courses also support students in exploring their interests and charting career paths that align with their aspirations.
The department’s curriculum is regularly updated to align with industry demands and technological advancements. Students receive up-to-date knowledge and skills to adapt to the evolving media landscape. Additionally, internship programs offer students valuable professional experience, enhancing their employability upon graduation. Graduates of the program possess a wide range of career opportunities, including roles in television channels, radio stations, film sets, production companies, advertising agencies, and other media organizations.
In recent years, advancements in technology, the prominence of visual media, and the diversification of distribution and broadcasting opportunities have transformed cinema and television into major global industries. Radio, on the other hand, remains a highly popular audio-focused communication medium, with its influence growing steadily over time. In addition to theoretical knowledge on television programming, film production, and radio broadcasting, students receive practical training through “workshops” and “studios” within the Faculty. On December 12, 2019, HKÜ Radio (106.8) commenced broadcasting, providing students with a new platform for hands-on experience.
The Department of Radio, Television, and Cinema designs and structures its course content to ensure that students achieve the program’s learning outcomes. The curriculum is reviewed and updated within the framework of the Bologna Process, with a unique course file prepared for each course. These course files incorporate appropriate teaching methods and techniques to facilitate the attainment of program objectives. The curriculum is structured to enhance students’ knowledge, skills, and competencies in the field.
Group Projects and Assignments
To enhance the learning experience, group projects and assignments play a significant role in the program. Students engage in various research projects and assignments that allow them to learn and apply research methodologies relevant to their field. These activities foster collaboration, help students develop research and presentation skills, and enable them to express their ideas effectively. Group projects also provide students with valuable teamwork experience, which is essential for their professional development.
Practical Training (Internships)
Throughout their studies, students of the Radio, Television, and Cinema Department have the opportunity to apply their theoretical knowledge through hands-on practical training. In the Spring semester of the second year, students take two practical internship courses: RTS299 - Internship 1 and RTS399 - Internship 2. These courses introduce students to real-world working environments, enhance their practical skills, and help them establish professional connections. Internships take place at institutions and organizations operating in the radio, television, cinema, and media sectors, enabling students to gain industry experience and better adapt to professional life.
Development of Communication Skills
The program places great emphasis on developing students’ communication skills. Students are encouraged to utilize their acquired communication abilities and academic knowledge ethically and responsibly for the benefit of individuals and society. To achieve this, interactive communication methods are incorporated into the teaching process.
HKÜ Radio and Internal Internships
The Radio, Television, and Cinema Program offers students practical experience through HKÜ Radio (106.8), which is operated within the Faculty. Students actively participate in the radio station, taking on managerial and operational roles. Through HKÜ Radio, students work on real projects, refine their professional skills, expand their communication networks, and stay updated on industry trends. Additionally, the internal internship opportunities provided by the program allow students to gain insight into academic operations and benefit from faculty-led industry-related initiatives.
Computer Laboratories
To ensure that students develop proficiency in digital tools and technologies, the program provides access to computer laboratories equipped with the latest technology. The Faculty houses MAC and CAD laboratories, which serve as functional spaces for students to conduct scientific and creative work in their field. These laboratories facilitate the development of skills in media production, sound and video editing, and graphic design.
Evaluation and Feedback
The Radio, Television, and Cinema Program regularly assesses students’ progress in achieving course objectives and learning outcomes through systematic evaluations and feedback mechanisms. Student performance is measured using course evaluations, faculty assessments, and project/exam-based evaluations. These feedback processes help students identify their strengths, pinpoint areas for improvement, and adjust their academic and professional goals accordingly. The evaluation and feedback system is continuously reviewed to enhance educational quality and support student success.
- Able to define various concepts, primarily those related to communication, art/culture, and radio, television, and cinema, as well as concepts from different disciplines.
- Possesses knowledge of using all types of tools and equipment related to radio, television, and cinema in creative designs.
- Knowledgeable about the methods and techniques used in the communication process and capable of understanding and evaluating all practical aspects of cinema, television, and radio.
- Aware of all legal regulations and procedures concerning Radio, Television, and Cinema.
- Possesses knowledge of interdisciplinary interactions related to their field and can interpret technological advancements and the resulting changes in artistic and cultural perception.
- Familiar with academic studies in Radio, Television, and Cinema and the broader field of communication; able to understand, analyze, and critique conducted research.
- Knowledgeable about communication, art, and scientific ethics; respects ethical values.
- Able to analyze the organic relationships between art, communication, and society and to develop solutions when communication problems arise.
- Capable of thinking, designing, and implementing ideas in a disciplined, creative, flexible, and independent manner within their field.
- Possesses an artistic and aesthetic perspective both individually and in group settings, producing creative works.
- Able to create original works in interdisciplinary fields such as animation, photography, and cinema and to evaluate their work based on feedback.
- Understands the expectations of the target audience and society related to their field and can shape the message of their design projects accordingly.
- Proficient in a foreign language to follow academic studies and innovations in their field.
- Capable of using computer-based applications to create visual materials for cinema and television.
- Aware of national and international studies related to their field and knowledgeable about intercultural communication, recognizing different cultures.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Entrepreneurial competence
- Editing techniques competence
- Art and cultural heritage competence
- Competence in utilizing communication tools within social and cultural contexts
- Creative and independent thinking competence
- Competence in organizing visuals in accordance with the “visual language” used in cinema and television
- Competence in operating cameras, lighting, sound equipment, and accessories
- Competence in producing radio programs and managing studio operations
- Competence in filmmaking
- Media literacy competence
- Critical thinking competence
- Environmental awareness and sustainability competence
- Ethical and social responsibility competence
Assessment and Evaluation Methods in Higher Education
Assessment and evaluation methods, types of examinations, and their effects on course grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practicals, midterm exams, and final exams are employed in the evaluation processes. Student success is measured using letter or grade-based systems. Each course includes one midterm exam and one final exam per semester. In addition to midterms, short quizzes may be administered without prior notice. The criteria used for assessing success in courses (midterms, final exams, assignments, etc.) and their respective weights are specified in the published curriculum programs.
The final course grade awarded to a student is determined by the course instructor, taking into account the results of midterm and final exams, semester work, and attendance. Courses that do not require midterm and/or final exams are identified by the relevant department and reported to the Student Affairs Office. Final course grades are submitted by the course instructor to the Student Affairs Office. For each course taken in a semester, students receive one of the letter grades defined below, which serve as the final course grade assigned by the course instructor:
Score |
Letter Grade |
Coefficient |
90-100 |
AA |
4.00 |
85-89 |
BA |
3.50 |
80-84 |
BB |
3.00 |
70-79 |
CB |
2.50 |
60-69 |
CC |
2.00 |
55-59 |
DC |
1.50 |
50-54 |
DD |
1.00 |
40-49 |
FD |
0.50 |
< 40 |
FF |
0.00 |
Attendance |
NA |
0.00 |
The letter grades for other courses that do not contribute to the average and do not carry local credits are as follows:
a) The grade of I (Incomplete) is given to students who, despite being successful during the semester, are unable to fulfill the course requirements or take the final exam due to illness or other valid reasons. The student must complete the necessary work within fifteen days from the date this grade is announced. Otherwise, the I grade automatically converts to an FF grade. However, in cases of prolonged illness or similar situations, this period may be extended to the beginning of the next registration period upon the recommendation of the department head and the approval of the relevant board.
b) The grade of S (Satisfactory) is awarded to students who are successful in non-credit courses within the educational program and does not contribute to the average.
c) The grade of U (Unsatisfactory) is given to students who fail in non-credit courses within the educational program and courses taken under student exchange programs and does not contribute to the average.
ç) The grade of P (In Progress) is awarded for credit or non-credit courses that have lasted more than one semester, given at the end of the first semester. The P grade does not contribute to the average.
d) The grade of M (Exempt) is awarded for courses previously taken at other higher education institutions where students achieved success, and whose equivalency has been accepted by the relevant board, as well as for courses determined by the Senate and passed in exemption exams conducted by the relevant department. This grade does not contribute to the average.
e) The grade of NA (Attendance) is given to students who fail to meet their attendance or course participation obligations. This grade is processed as an FF for credit courses and as a U for non-credit courses in the average calculations.
f) A student who receives an S, M, DD, or higher grade in a course is considered successful.
g) A student who receives an FD, FF, U, or NA grade in a course is considered unsuccessful and must retake that course.
h) The credit equivalency of courses taken under student exchange programs and the adjustment of grades are carried out by the relevant unit’s administrative board. In such cases involving international exchanges, ECTS is utilized.
ı) The instructor may evaluate assignments, laboratory work, and similar activities as midterm assessments at their discretion. At the end of each semester, when assigning success grades, the results of midterms and final exams, semester work, and attendance are considered. The weight of the final/retake grade cannot exceed 60% and must be at least 40%. The exact ratio is determined by the relevant board decision. The remaining proportion of the final/retake grade weight is distributed among midterms, attendance, assignments, and similar components at the discretion of the instructor. The instructor communicates the evaluation criteria within their authority to the students at the beginning of the semester and informs the relevant authorities.
In educational environments, transparency fosters healthy communication and trust. In this regard, transparency in the educational environment of the Faculty aligns with both the rules (Regulations) and the nature of the communication environment. For instance, in the Radio, Television, and Cinema Department, the midterm exam has a weight of 40%, while the final exam carries a weight of 60%. The content of the midterm and final exams (assignments, written exams, or practicals) is determined by the responsible instructor of the course. The percentages of these methods are communicated to students at the beginning of each semester through “course contents (syllabus).” The methods may vary according to the content of each course. Through the course contents, students can transparently obtain information related to the course and the calculation of course success grades. Students may also appeal their grades for midterms and/or final exams and request a grade correction (for clerical errors). This provision is explicitly stated in the Hasan Kalyoncu University Associate and Bachelor’s Degree Education, Teaching, and Examination Regulation.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and oversight of education and other activities conducted in higher education institutions.
- Annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published for higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports contain quantitative and qualitative evaluations and are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Private Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to private higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative assessments of private institutions, are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs.”
- Creation and Approval of Educational Programs:
1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
3. After being approved by YÖK, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions, following acceptance by the relevant Council of Deans. - Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes to be achieved by each undergraduate program are conducted according to the educational and examination regulations prepared by the higher education institutions in line with the fundamental principles set by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions made by accredited organizations recognized or authorized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs have been assured in terms of quality. YÖKAK regularly conducts review activities related to the qualifications determined by the regulations.
Quality Assurance System at Hasan Kalyoncu University
Our department is part of the Faculty of Engineering. In this clearly structured organizational setup, the faculty dean and deputy dean are responsible for their duties and obligations within the dean’s office, overseeing existing general processes and ensuring leadership and motivation, while being accountable to the University Rectorship. The administrative structure has also been defined at the departmental level. Department heads are accountable to the Faculty Dean’s Office according to both the Law No. 2547 and the duties outlined in the Quality Management System. The faculty has one faculty secretary and one departmental secretary, with defined responsibilities and areas of work for the mentioned personnel. The roles of faculty members and research assistants are clearly defined, and there is a specified chain of command for any tasks or needs that may arise. General duties and responsibilities within the faculty are divided among coordinators, with clearly defined roles and responsibilities for each coordinator, and tasks are monitored at designated intervals. The workflows and procedures of the tasks followed in the faculty are well-defined and implementable.
In the Faculty of Engineering, the governance model and administrative structure allow for the tasks and activities conducted both at the faculty and departmental levels to be carried out within a specific hierarchy and quality framework. For example, the defined processes facilitate the tracking of responsibilities and ensure that tasks are performed to a certain standard. Furthermore, the delegation of defined tasks through coordinators appointed by the dean’s office ensures a systematic and high-quality distribution of workload and responsibilities, promoting fairness and consistency. Such a policy ensures that the objectives and performance indicators adopted in the faculty and department are traceable, measurable, evaluable, sustainable, auditable, and improvable.
Our department submits its findings and observations on education, research and development, community contributions, leadership, governance, and quality processes to the University Rectorship’s Strategy and Quality Directorate through the Institution’s Internal Evaluation Report (KİDR), which is prepared annually across the faculty. At least once a year, this directorate conducts internal audits in accordance with quality and YÖKAK requirements. Continuous improvement efforts are made within the department based on findings or deficiencies identified during the internal audit.
The assessment and evaluation activities conducted at the faculty level monitor student satisfaction and performance on a course basis. At the end of each term, course evaluation reports are requested from the teaching staff, and improvements are made on a course basis when deemed necessary.
Due to the quality and continuous improvement policies that our department diligently upholds, we have applied for accreditation from the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK) and have been accredited for the period of March 12, 2025, to March 12, 2030
- To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs in higher education institutions.
- To have been placed in the relevant associate degree program of a higher education institution based on the results of the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the procedures and principles determined by YÖK.
- To have obtained a sufficient score in the central examination conducted by ÖSYM for programs that admit students through special talent exams, according to the procedures and principles set by YÖK, and to have successfully passed the special talent exam.
- Individuals who hold a bachelor’s degree are eligible to pursue master’s programs and, if they meet the relevant requirements, may also continue their education in doctoral and proficiency in arts programs that accept applicants with a bachelor’s degree.
- Undergraduate students have the right to enroll in double major programs offered by their higher education institutions. Students registered in double major programs take courses from two different degree programs simultaneously and, upon successful completion, are awarded two separate bachelor’s degrees.
- Graduates of the department can pursue careers in various sectors of national and international industries, universities, public and private institutions, and research institutes at different professional levels.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council (YÖKAK)
3. Hasan Kalyoncu University Regulations
The qualification is valid at all times.
