Yeterlilik Kodu | TR0030040575 | |
Yeterlilik Adı | Radyo, Televizyon ve Sinema Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin RADYO, TELEVİZYON ve SİNEMA programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030040575
ISCO 08
ISCO 08
- Programın amacı Sinemada Yönetmenlik, Kurgu, Televizyon Program yapımcılığı, Radyo Programcılığı, Senaryo gibi alanlarda bilgi sahibi; mesleki alanda özgün çalışmalar ortaya koyabilen; kendisinin ve mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavrayarak mesleki etik ve hukuki bilinçle çalışabilen; kuramsal bilgiyle donanmış, alana özgü yöntem ve tekniklerle bilimsel veri elde edebilen; disiplinlerarası bir bakış açısıyla eleştirel düşünebilen; güncel iletişim teknolojilerini takip eden; toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda kendisini sürekli geliştiren; mesleki uygulamalarında toplumsal sorumluğu ve kamu yararını gözeten nitelikli Radyo, Televizyon ve Sinema profesyonelleri yetiştirmektir.
- Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burs imkanı vardır.
- Radyo programcılığı, televizyon yayıncılığı ve sinema alanında yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçleri açıklar.
- Radyo, televizyon ve sinema alanında çekim için gerekli olan kamera, mikrofon, ses, ışık gibi üretim araçlarının çalışma prensiplerini bilir.
- Yayının gerçekleştirildiği ortamlara uygun içeriklerin üretiminde ve kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarında kullanılan gerekli sistemleri ve programları tanır.
- Radyo, televizyon ve sinema ile ilgili tek veya çok kamera gerektiren yapımlardaki işleyiş süreçlerini açıklar.
- Radyo ve televizyon program türlerini anlatır.
- Radyo, televizyon yayınları ile yeni iletişim teknolojilerini ilişkilendirir.
- Stüdyoda gerçekleştirilen yayın üretimi ile dış canlı yayın bağlantıları ve canlı yayın aktarım programlarını tarif eder.
- Sinematografik dil hakkında bilgi sahibidir.
- Sinemanın başlangıcından günümüze gelişim evrelerini ve sinemaya farklı yaklaşımları ve sinema türlerini ilişkilendirir.
- Düşüncelerini senaryo diline uygun bir şekilde yazı ile ifade etmeyi ve çekim senaryosu hazırlamayı bilir.
- Radyo, televizyon ve sinemanın Türkiye ve dünyadaki gelişim evreleri ile mevzuat, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartlarını açıklar.
- Görüntü ve kompozisyon için gerekli görsel, işitsel, estetik ilkeleri tanımlar.
- İletişim alanını ilgilendiren diğer disiplinlerdeki gelişmeleri tartışır.
- Radyo programcılığı, Televizyon yayıncılığı ve Sinema yapımlarının “Yapım”, “Yapım Öncesi” “Yapım Sonrası” ve “Yönetim” aşamalarını analiz eder ve uygular.
- Önceden hazırlanmış bir program formatını veya senaryoyu kullanarak görsel-işitsel ürünleri ortaya çıkarır.
- Radyo, televizyon ve sinema alanında görsel-işitsel içerik hazırlamak için gerekli olan yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarındaki gerekli teknolojileri uygular.
- Radyo, televizyon ve sinema alanında proje öneri dosyası sunar.
- Yapım süreci aşamalarıyla ilgili dokümanları (planlama, bütçe vb.) gerekli bilgisayar programlarını kullanarak hazırlar.
- Grafik öğeleri hakkında edindiği bilgiler ve alanıyla ilgili projeleri ilişkilendirir.
- Alanıyla ilgili araştırmaları bilimsel yöntem ve tekniklere uygun şekilde yapar ve araştırma sonuçlarını aktarır.
- Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili dünyada ve Türkiye’de geçerli olan mevzuat ve kalite standartlarını karşılaştırır.
- Alanı ile ilgili üretim süreçlerinde etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
- Radyo, televizyon ve sinema alanında üretim gerçekleştirmek için kullanılan teknik malzemeleri tespit ve tasnif eder.
- Radyo, televizyon ve sinema alanına özgü ürünleri teknik, estetik, kültürel, toplumsal ve ideolojik açıdan tartışır.
- Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapar ve veri tabanlarını saptar.
- Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve birey ile olan ilişkisini ve etkileşimini değerlendirir.
- Kitle iletişim araçlarının toplumla ve kültürle olan etkileşiminin sonuçlarını değerlendirir, iletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel / toplumsal boyutlardaki etkilerini yorumlar.
- Radyo, televizyon ve sinema alanında ürün vermek için gereken metinleri program türlerine göre sınıflandırır.
- Medya okuryazarlığı bağlamında görsel-işitsel içeriklere erişim sağlar, bu içerikleri doğru algılayıp sonuç çıkarır.
- Görsel-işitsel dil oluşturma sürecinde alanının sağladığı tüm imkânları sentezler.
- Radyo, televizyon ve sinema alanında içerik üretiminde gerekli görsel-işitsel araçları kullanarak teknik düzeyde yetkin, estetik düzeyde yaratıcı ürünler dizayn eder.
- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve yorumlar.
- Radyo, televizyon ve sinema yapımlarının hukuki sonuçlarını tartışır.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türkçeyi etkili olarak kullanır.
- En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri takip edip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde geliştirir.
- Radyo, televizyon ve sinema alanında etik kurallara bağlı olarak üretim yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği hakkında edindiği bilgileri radyo, televizyon ve sinema alanıyla birleştirir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Bu programda kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri; Ara Sınav, Bilg.Des. Sunum, Final Sınavı, Kısa Sınav, Rapor Sunma, Ödev Değerlendirme, Uzman Değerlendirmesi, Uygulama Sınavı, Yıl Sonu Final Sınavı şeklinde çeşitlenmektedir.
- Radyo, Televizyon ve Sinema öğrencileri bireysel yeteneklerini gerçekleştirebilecekleri bir ortamda eğitim alırlar. İletişim alanındaki çalışma koşullarına uygun olarak öğrencilerin bireysel yeteneklerini bir ekip içinde kullanmalarını sağlayacak bir ders programı oluşturulmuştur. Buna ek olarak öğrencilerimiz iletişim bilimleri ve görsel iletişim ile ilgili dersleri, alanlarının temel derslerini ve sosyoloji, siyaset bilimi ve hukuk gibi sosyal bilimlerin temel disiplinlerinin eğitim-öğretim sürecinin ilk yıllarında alırken, kitle iletişim araçlarında sosyal ve politik olaylara duyarlı bir yaklaşım kazanırlar. Teorik derslere ek olarak öğrencilerin radyo, televizyon ve sinema alanında, haber üretme, program hazırlama ve prodüksiyon gibi pratik yapmalarını sağlayan dersler bulunmaktadır.
- Bölümde hem iletişim bilimleri disiplinin temel dersleri hem de alan özgü kavramsal ve uygulamalı dersler alanında uzman öğretim üyeleri ve mesleğe yıllarını vermiş deneyimli meslek profesyonelleri tarafından verilmektedir.
- Mezunlarımızın İAÜ felsefesi bağlamında her şeyden önce insan hak ve özgürlüklerine dayanan bir anlayışla ve toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki faaliyetlerde bulunmaları ve ülkenin ihtiyaç duyduğu mesleki nitelikleri sorgulanmayan insan kaynağını oluşturmaları hedeflenmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026
- Türk öğrenciler, Radyo, Televizyon ve Sinema bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre SÖZ puan türünden kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz.
- Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz.
- Çift Anadal
- Yandal
- Uluslararası çift diploma
- Uluslararası Değişim programları (1 veya 2 dönem)
- Mezun olduktan sonra yüksek lisans programları için fırsatlar
- Mezunlarımız prodüksiyon şirketlerinde, yönetmen yardımcısı, sanat yönetmeni, senarist, kameraman, editör, sunucu ve muhabir olarak istihdam edilebilmektedir. Bunun yanında ulusal ve yerel televizyon kanallarında ve radyolarda programcı ve gazeteci, sinema endüstrisinde yönetmen ve üniversitelerde akademik personel olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030040575 | |
Qualification Title | Radio, Television and Cinema Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Body Name: Association of Communication Research (İLAD) | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order for a student to graduate from the RADIO TELEVISION and CINEMA program the following conditions must to be met: Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades, Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030040575
ISCO 08
ISCO 08
- This program aims to train professionals in directing in cinema, editing, and TV program producing. It also aims to intensify their skills in areas such as radio production and screenplay writing. Students will learn to present original studies in their professional field and work with professional ethics and legal consciousness. They will understand the role of themselves and their profession in social development. The program will equip them to be researchers with theoretical knowledge and the ability to obtain scientific data using field-specific methods and techniques. They will learn to think critically from an interdisciplinary perspective, keeping up with current communication technologies. The program also emphasizes continuous self-improvement in line with social, cultural, scientific, and professional ethical values. Overall, it aims to train qualified professionals in radio, television, and cinema who prioritize social responsibility and public interest in their professional practices.
- Learning occurs through formal, open, or distance education. Additionally, practical trainings are conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or on-the-job training in industry, healthcare institutions, and workplaces. Full scholarship opportunities are available.
- Knows the processes of shooting, production and post-production in the field of radio, television and cinema.
- Knows the working principles of production tools such as camera, microphone, sound, light which are necessary for shooting in radio, television and cinema field.
- Has the knowledge about the necessary systems and programs in the production of content suitable for the environments in which the publication is performed.
- Knows the operation processes in radio, television and cinema productions that require single or multiple cameras.
- Has knowledge about radio and television program types.
- Knows the internet technologies used in radio and television broadcasts
- Has information about the production of the studio broadcasting, external live broadcast links and live broadcast transmission programs
- Has knowledge about cinematographic language.
- Have knowledge about the stages of development from the beginning of cinema and different approaches to cinema and cinema genres.
- Students will be able to express their thoughts in writing in accordance with the script language and prepare a shooting scenario.
- Radio, television and cinema history, and radio, television and cinema is knowledgeable about the developmental stages of Turkey and the world.
- Knows the visual, auditory and aesthetic principles necessary for image and composition.
- Has knowledge about developments in other disciplines related to the field of Communication
- Experiences and application skills of uygulama Production ”, Ön Pre-Production”, Sonrası Post-Production ”and“ Management ın stages of radio, television and cinema productions.
- Has the ability to convert a previously prepared program format or scenario into audiovisual products.
- Uses the necessary technologies effectively in pre-production, production and post-production stages in the field of radio, television and cinema.
- Prepare project proposal file in radio, television and cinema field.
- Prepares the documents related to the construction process stages (planning, budget, etc.) by using the necessary computer programs
- Has the ability to use graphic elements in projects related to the field.
- Gains the ability to conduct researches in the field in accordance with scientific methods and techniques and present the results of these researches to others.
- Radio, television and cinema in the world about the area and are aware of the legislation and quality standards valid in Turkey and has the ability to apply these standards in the field
- Works effectively in production processes related to the field, takes responsibility.
- They are competent about technical materials used in radio, television and cinema production
- Analyze the technical, aesthetic, cultural, social and ideological aspects of radio, television and cinema products.
- In order to gain to information, it conducts resource research and uses databases
- Analyze the relationship and interaction of radio, television and cinema with society and individual.
- Evaluate the results of the interaction of mass media with society and culture and comprehend the universal and social effects of communication solutions and applications.
- Analyze the texts required to produce products in the field of radio, television and cinema according to program types.
- Provides access to audiovisual content in the context of media literacy, and has the ability to correctly perceive and analyze these content and to transmit it to others.
- Uses all the opportunities provided by the field in the process of audio-visual language creation.
- Using the necessary audiovisual tools to produce content in the field of radio, television and cinema, he / she produces creative products at the technical level and creative at the aesthetic level.
- Follows the developments in science and technology and knows how to renew itself.
- Gains awareness of the legal consequences of radio, television and cinema productions.
- Uses Turkish effectively in written and oral communication.
- To have at least one foreign language at the level to follow and use the information in the field and to communicate with colleagues.
- Acts in accordance with ethical rules when producing products in the field of radio, television and cinema.
- Discusses the effects of political and economic structure on media texts.
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Assessment methods used in radio, television, and cinema programs include mid-term exams, computer-based presentations, final exams, short exams, report presentations, homework assessments, expert assessments, practice exams, and year-end final exams.
- Students of Radio, Television and Cinema are trained in an environment where they can realize their individual talents. In line with working conditions in communication field, a schedule which will enable students to use their individual talents in a team has been formed. Therefore, our students take courses related to communication sciences and visual communication as basic courses of their field and basic disciplines of social sciences such as sociology, political science and law in their first year while a sensitive approach to social and political events in mass media is established starting from the first year. In addition to theoretical courses, there are courses which enable students to practise in radio, television and cinema such as news making, programming and production.
- Our graduates may work as directors, assistant directors, art directors, scriptwriters, cameraman, editors, presenters and reporters at production companies, national and local television channels, at radios as programmer and journalist, director in cinema industry, and also in universities as academic staff.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Body Name: Association of Communication Research (İLAD)
- Turkish students are accepted to the Radio Television and Cinema section of the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the Higher Education Institutions Examination (YKS). For more information, please visit https://www.osym.gov.tr/.
- Foreign students are accepted to the program as a result of their direct application to the university. For more information, visit the License and Undergraduate Admissions Procedures and Registration Procedures and Registration Procedures section of the Corporate Information menu.
- Double Major
- Minor
- International double degree
- International Exchange programmes (1 or 2 semesters)
- Oppurtunities for Master programmes after graduation
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous