Yeterlilik Kodu | TR0030004557 | |
Yeterlilik Adı | Radyo ve Televizyon Programcılığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Temel programlar ve yeterlilikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Radyo Televizyon Programcılığı programının ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilmeRadyo Televizyon Programcılığı alanına dair teorik bilgi ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilme Radyo Televizyon Programcılığı çalışmaları ortamlarına yönelik teknik bilgi, beceri ve deneyim kazanabilmeRadyo Televizyon Programcılığı alanına dâhil olan mesleklerin etik ilkelerinin farkına varma, mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilmeRadyo Tv haberciliği, görüntü teknikleri ve uygulamaları, haber araştırma ve uygulama, kurgu teknikleri, bilgi iletişim teknolojileri, kamera ve çekim teknikleri, elektronik canlandırma gibi derslerde edindikleri pratik ve teorik bilgileri Radyo Televizyon Programcılığı mesleğinde uygulayabilmeKarar, uygulama ve davranışlarında Radyo ve TV Programcılığı alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptirGenel ilkeler çerçevesinde kurgu teknikleri uygulayabilmeGörsel ve işitsel anlatım yöntemlerini uygulayarak haber toplama, oluşturma, metin yazma, radyo ve televizyon programı hazırlamaİş yaşamında karar verebilme, fikirlerini açıkça ifade edebilme, sorunları çözebilme, topluluk önünde sunun yapabilme ve empatik anlayış geliştirebilme | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler yaptıkları çalışmaların dışında her dönem bir ara sınav ve bir final sınavına tabi tutulurlar. Bunu dışında, dönem boyunca tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, final sınavı, ödev v.b.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları üniversite tarafından ilan edilen tarih, yer ve saatlerde yapılır. Öğrencilerin dönem sonu ders notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersle, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne iletilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir.Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim üyesi/ görevlisi tarafından Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarında biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.Başarı NotlarıSayısal EşdeğeriAA4.0BA3.5BB3.0CB2.5CC2.0DC1.5DD1.0FF0.0DZ0.0Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %75ine devam etmiş olması gereklidir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.Bir dönem sonunda en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler başarılı olarak kabul edilirler. En az normal ders yükü kadar ders alarak dönem sonunda 3.00-3.49 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler ‘Şeref Öğrencisi’, 3.50-4.00 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler ‘Yüksek Şeref Öğrencisi’ olarak değerlendirilirler.Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin ilgili mevzuat hükümlerine göre, yatay geçişle aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkını kazanabilir. Ancak; Üniversitenin hazırlık okuluna, önlisans programlarının birinci ve dördüncü yarıyıllarına, lisans bölümlerinin birinci ve son yılına yatay geçiş yapılmaz.Üniversitemiz öğrencileri gerekli koşulları yerine getirerek kendi eğitim gördüğü bölüm ya da fakülte dışında bir fakültede ve bölümde, isterlerse Çift Anadal (ÇAP) programlarına katılarak çift diploma alma olanağına sahip olabilirler. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılından itibaren aynı olanak, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim gören öğrencilerimiz için de uygulanmaktadır. Aynı şekilde, önlisans ve lisans öğrencilerimiz, isterlerse ve gerekli koşulları yerine getirerek bir başka bölümde ya da programda uzmanlık kazandıran “Yan Dal” Programına da katılarak ikinci bir alanda uzmanlık sertifikası alma hakkına sahip olabilirler. Önlisans mezunlarının dikey geçişle Üniversitenin lisans bölümlerine kabul edilebilmeleri için, her yıl açılan dikey geçiş sınavı (DGS)’na girmeleri ve ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen dikey geçiş için yeterli puanı almaları zorunludur. Bu koşulları yerine getirenlerden Üniversiteyi tercih edenler ÖSYM tarafından lisans bölümlerine yerleştirilir. Değişim öğrencilerinin kabulü, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar Erasmus çerçevesinde yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin ilgili mevzuat hükümlerine göre, yatay geçişle aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkını kazanabilir. Ancak; Üniversitenin hazırlık okuluna, önlisans programlarının birinci ve dördüncü yarıyıllarına, lisans bölümlerinin birinci ve son yılına yatay geçiş yapılmaz.Üniversitemiz öğrencileri gerekli koşulları yerine getirerek kendi eğitim gördüğü bölüm ya da fakülte dışında bir fakültede ve bölümde, isterlerse Çift Anadal (ÇAP) programlarına katılarak çift diploma alma olanağına sahip olabilirler. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılından itibaren aynı olanak, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim gören öğrencilerimiz için de uygulanmaktadır. Aynı şekilde, önlisans ve lisans öğrencilerimiz, isterlerse ve gerekli koşulları yerine getirerek bir başka bölümde ya da programda uzmanlık kazandıran “Yan Dal” Programına da katılarak ikinci bir alanda uzmanlık sertifikası alma hakkına sahip olabilirler. Önlisans mezunlarının dikey geçişle Üniversitenin lisans bölümlerine kabul edilebilmeleri için, her yıl açılan dikey geçiş sınavı (DGS)’na girmeleri ve ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen dikey geçiş için yeterli puanı almaları zorunludur. Bu koşulları yerine getirenlerden Üniversiteyi tercih edenler ÖSYM tarafından lisans bölümlerine yerleştirilir. Değişim öğrencilerinin kabulü, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar Erasmus çerçevesinde yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin ilgili mevzuat hükümlerine göre, yatay geçişle aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkını kazanabilir. Ancak; Üniversitenin hazırlık okuluna, önlisans programlarının birinci ve dördüncü yarıyıllarına, lisans bölümlerinin birinci ve son yılına yatay geçiş yapılmaz.Üniversitemiz öğrencileri gerekli koşulları yerine getirerek kendi eğitim gördüğü bölüm ya da fakülte dışında bir fakültede ve bölümde, isterlerse Çift Anadal (ÇAP) programlarına katılarak çift diploma alma olanağına sahip olabilirler. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılından itibaren aynı olanak, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim gören öğrencilerimiz için de uygulanmaktadır. Aynı şekilde, önlisans ve lisans öğrencilerimiz, isterlerse ve gerekli koşulları yerine getirerek bir başka bölümde ya da programda uzmanlık kazandıran “Yan Dal” Programına da katılarak ikinci bir alanda uzmanlık sertifikası alma hakkına sahip olabilirler. Önlisans mezunlarının dikey geçişle Üniversitenin lisans bölümlerine kabul edilebilmeleri için, her yıl açılan dikey geçiş sınavı (DGS)’na girmeleri ve ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen dikey geçiş için yeterli puanı almaları zorunludur. Bu koşulları yerine getirenlerden Üniversiteyi tercih edenler ÖSYM tarafından lisans bölümlerine yerleştirilir. Değişim öğrencilerinin kabulü, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar Erasmus çerçevesinde yapılmaktadır.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Hızla gelişen İletişim sektörünün ihtiyaçlarına cevap verebilecek yetenekte ve bilgiye sahip olarak mezun olan öğrencilerimiz; özellikle İstanbul ve Türkiye’de bulunan resmi/özel Radyo ve Televizyon kuruluşları, gazeteler, prodüksiyon şirketleri, görsel anlatım alanında çalışan kuruluşlar ve reklam ajanslarında çalışabilme imkanı bulacaklardır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030004557
Yeterlilik Adı
Radyo ve Televizyon Programcılığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
-
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
5
TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
-
Kredi Değeri
-
Programın Normal Süresi
-
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
Radyo Televizyon Programcılığı programının ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilmeRadyo Televizyon Programcılığı alanına dair teorik bilgi ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilme Radyo Televizyon Programcılığı çalışmaları ortamlarına yönelik teknik bilgi, beceri ve deneyim kazanabilmeRadyo Televizyon Programcılığı alanına dâhil olan mesleklerin etik ilkelerinin farkına varma, mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilmeRadyo Tv haberciliği, görüntü teknikleri ve uygulamaları, haber araştırma ve uygulama, kurgu teknikleri, bilgi iletişim teknolojileri, kamera ve çekim teknikleri, elektronik canlandırma gibi derslerde edindikleri pratik ve teorik bilgileri Radyo Televizyon Programcılığı mesleğinde uygulayabilmeKarar, uygulama ve davranışlarında Radyo ve TV Programcılığı alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptirGenel ilkeler çerçevesinde kurgu teknikleri uygulayabilmeGörsel ve işitsel anlatım yöntemlerini uygulayarak haber toplama, oluşturma, metin yazma, radyo ve televizyon programı hazırlamaİş yaşamında karar verebilme, fikirlerini açıkça ifade edebilme, sorunları çözebilme, topluluk önünde sunun yapabilme ve empatik anlayış geliştirebilme
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Öğrenciler yaptıkları çalışmaların dışında her dönem bir ara sınav ve bir final sınavına tabi tutulurlar. Bunu dışında, dönem boyunca tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, final sınavı, ödev v.b.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları üniversite tarafından ilan edilen tarih, yer ve saatlerde yapılır. Öğrencilerin dönem sonu ders notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersle, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne iletilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir.Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim üyesi/ görevlisi tarafından Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarında biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.Başarı NotlarıSayısal EşdeğeriAA4.0BA3.5BB3.0CB2.5CC2.0DC1.5DD1.0FF0.0DZ0.0Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %75ine devam etmiş olması gereklidir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.Bir dönem sonunda en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler başarılı olarak kabul edilirler. En az normal ders yükü kadar ders alarak dönem sonunda 3.00-3.49 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler ‘Şeref Öğrencisi’, 3.50-4.00 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler ‘Yüksek Şeref Öğrencisi’ olarak değerlendirilirler.Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin ilgili mevzuat hükümlerine göre, yatay geçişle aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkını kazanabilir. Ancak; Üniversitenin hazırlık okuluna, önlisans programlarının birinci ve dördüncü yarıyıllarına, lisans bölümlerinin birinci ve son yılına yatay geçiş yapılmaz.Üniversitemiz öğrencileri gerekli koşulları yerine getirerek kendi eğitim gördüğü bölüm ya da fakülte dışında bir fakültede ve bölümde, isterlerse Çift Anadal (ÇAP) programlarına katılarak çift diploma alma olanağına sahip olabilirler. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılından itibaren aynı olanak, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim gören öğrencilerimiz için de uygulanmaktadır. Aynı şekilde, önlisans ve lisans öğrencilerimiz, isterlerse ve gerekli koşulları yerine getirerek bir başka bölümde ya da programda uzmanlık kazandıran “Yan Dal” Programına da katılarak ikinci bir alanda uzmanlık sertifikası alma hakkına sahip olabilirler. Önlisans mezunlarının dikey geçişle Üniversitenin lisans bölümlerine kabul edilebilmeleri için, her yıl açılan dikey geçiş sınavı (DGS)’na girmeleri ve ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen dikey geçiş için yeterli puanı almaları zorunludur. Bu koşulları yerine getirenlerden Üniversiteyi tercih edenler ÖSYM tarafından lisans bölümlerine yerleştirilir. Değişim öğrencilerinin kabulü, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar Erasmus çerçevesinde yapılmaktadır.
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin ilgili mevzuat hükümlerine göre, yatay geçişle aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkını kazanabilir. Ancak; Üniversitenin hazırlık okuluna, önlisans programlarının birinci ve dördüncü yarıyıllarına, lisans bölümlerinin birinci ve son yılına yatay geçiş yapılmaz.Üniversitemiz öğrencileri gerekli koşulları yerine getirerek kendi eğitim gördüğü bölüm ya da fakülte dışında bir fakültede ve bölümde, isterlerse Çift Anadal (ÇAP) programlarına katılarak çift diploma alma olanağına sahip olabilirler. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılından itibaren aynı olanak, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim gören öğrencilerimiz için de uygulanmaktadır. Aynı şekilde, önlisans ve lisans öğrencilerimiz, isterlerse ve gerekli koşulları yerine getirerek bir başka bölümde ya da programda uzmanlık kazandıran “Yan Dal” Programına da katılarak ikinci bir alanda uzmanlık sertifikası alma hakkına sahip olabilirler. Önlisans mezunlarının dikey geçişle Üniversitenin lisans bölümlerine kabul edilebilmeleri için, her yıl açılan dikey geçiş sınavı (DGS)’na girmeleri ve ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen dikey geçiş için yeterli puanı almaları zorunludur. Bu koşulları yerine getirenlerden Üniversiteyi tercih edenler ÖSYM tarafından lisans bölümlerine yerleştirilir. Değişim öğrencilerinin kabulü, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar Erasmus çerçevesinde yapılmaktadır.
Başarma Şartları
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin ilgili mevzuat hükümlerine göre, yatay geçişle aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkını kazanabilir. Ancak; Üniversitenin hazırlık okuluna, önlisans programlarının birinci ve dördüncü yarıyıllarına, lisans bölümlerinin birinci ve son yılına yatay geçiş yapılmaz.Üniversitemiz öğrencileri gerekli koşulları yerine getirerek kendi eğitim gördüğü bölüm ya da fakülte dışında bir fakültede ve bölümde, isterlerse Çift Anadal (ÇAP) programlarına katılarak çift diploma alma olanağına sahip olabilirler. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılından itibaren aynı olanak, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim gören öğrencilerimiz için de uygulanmaktadır. Aynı şekilde, önlisans ve lisans öğrencilerimiz, isterlerse ve gerekli koşulları yerine getirerek bir başka bölümde ya da programda uzmanlık kazandıran “Yan Dal” Programına da katılarak ikinci bir alanda uzmanlık sertifikası alma hakkına sahip olabilirler. Önlisans mezunlarının dikey geçişle Üniversitenin lisans bölümlerine kabul edilebilmeleri için, her yıl açılan dikey geçiş sınavı (DGS)’na girmeleri ve ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen dikey geçiş için yeterli puanı almaları zorunludur. Bu koşulları yerine getirenlerden Üniversiteyi tercih edenler ÖSYM tarafından lisans bölümlerine yerleştirilir. Değişim öğrencilerinin kabulü, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar Erasmus çerçevesinde yapılmaktadır.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Hızla gelişen İletişim sektörünün ihtiyaçlarına cevap verebilecek yetenekte ve bilgiye sahip olarak mezun olan öğrencilerimiz; özellikle İstanbul ve Türkiye’de bulunan resmi/özel Radyo ve Televizyon kuruluşları, gazeteler, prodüksiyon şirketleri, görsel anlatım alanında çalışan kuruluşlar ve reklam ajanslarında çalışabilme imkanı bulacaklardır.
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030004557 | |
Qualification Title | Radyo ve Televizyon Programcılığı Associate | |
Awarding Body | İstanbul Yeni Yüzyıl University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Basic programmes and qualifications | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To comprehend the importance of the basis concepts of Radio Television Programming and related disciplines and to establish the relationship between disciplinesTo evaluate the contributions to current / possible situations and problems in the national environment theoritical knowledge and applications in the field of Radio Television ProgrammingTo gain technical knowledge, skills and experience for Radio Television Program work environmentsRecognize the ethical principles of occupations in the field of Radio Television Programming and to have professional responsibilityTo be able to apply programming in the profession Radio TV journalism, image techniques and applications, news research and application, practical and theoretical knowledge gained in courses such as editing techniques, information communication technologies, camera and shooting techniques and electronic animation.Has the ability to use the knowledge gained in the field of decision, application and behavior about Radio and TV ProgrammingTo be able to apply editing techniques within the framework of general principlesVisual and audio narration methods by applying the news collection, creation, writing, radio and television program preparationTo be able to make decisions in business life, to express ideas clearly, to solve problems, to present in front of the community and to develop empathetic understanding | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are subject to a final exam, other than the exams they have taken and the studies they have been involved in. Each semester, students are given at least one mid-term examination. Apart from mid-term examinations, quizzes can be given without announcing a specific dateThe criteria (quiz, mid-term, assignment, final exam, etc.) and the ratio taken into consideration for succes sassessment in the courses are stated in the syllabus distributed to the students at the beginning of each semester and/or published on the web site. Final examinations are made in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term and final examination results, semester studies, and compliance with attendance regulationsCourses, which do not require mid-term and/or final examinations, are determined by the related Heads of Departments/ School Directors, and the Registrar’s Office is informed accordingly. Final grades for such courses are given based on their course work throughout the term.For each course taken, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The letter grades, coefficients and percentage equivalents are indicated below:AA4.0BA3.5BB3.0CB2.5CC2.0DC1.5DD1.0FF0.0DZ0.0Each student has to participate at least 75% of courses in order to register the courses at the beginning of the semester and enter the examinations. All exams are graded out of100 points. The grades to be successful in a credit course are AA, BA, BB, CB ve CC. DC and DD are the conditional successfull grades. The student has to have at least2.0gradepointaverage (GPA) in order to be successfull in a course which the student has the grade DC and DD. Students whose Cum GPA are at least 2.00 in any semester are considered successful. Students who obtain a GPA of 3.00-3.49, at the end of the semester with at least a normal semester course load, are considered “Honor Students” and those who obtain a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students’’.Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted to this program with the central exam system called ÖSYS. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.Students who are enrolled in a higher education institution may gain the right to continue their education in other diploma programs at the same level as the horizontal transition according to the provisions of the relevant legislation. But; The university preparatory school, the first and fourth semesters of associate degree programs, the first and last year of undergraduate departments is not transferred horizontally.The students of our university may have the opportunity to receive a double diploma by joining the programs in a faculty and department other than the department or the faculty of which they have taken education by fulfilling the necessary conditions. Starting from the academic year of 2017-2018, the same facility is applied for students studying in our Vocational School of Higher Education and Vocational School of Health Services. Likewise, our associate and undergraduate students may have the right to receive a second specialty certificate by participating in the getir Minor Branch gerekli Program, which gives them specialization in another department or program by fulfilling the required conditions.In order to be admitted to the undergraduate departments of the University with a vertical transfer, associate degree graduates are required to take the vertical transfer exam (DGS) which is opened each year and to obtain the required score for the vertical transfer specified in the relevant legislation provisions. Those who prefer these conditions are placed in the undergraduate departments by ÖSYM.Adoption of exchange students, bilateral agreements signed between YeniYüzyıl University and partner universities are conducted within the framework of Erasmus. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted to this program with the central exam system called ÖSYS. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.Students who are enrolled in a higher education institution may gain the right to continue their education in other diploma programs at the same level as the horizontal transition according to the provisions of the relevant legislation. But; The university preparatory school, the first and fourth semesters of associate degree programs, the first and last year of undergraduate departments is not transferred horizontally.The students of our university may have the opportunity to receive a double diploma by joining the programs in a faculty and department other than the department or the faculty of which they have taken education by fulfilling the necessary conditions. Starting from the academic year of 2017-2018, the same facility is applied for students studying in our Vocational School of Higher Education and Vocational School of Health Services. Likewise, our associate and undergraduate students may have the right to receive a second specialty certificate by participating in the getir Minor Branch gerekli Program, which gives them specialization in another department or program by fulfilling the required conditions.In order to be admitted to the undergraduate departments of the University with a vertical transfer, associate degree graduates are required to take the vertical transfer exam (DGS) which is opened each year and to obtain the required score for the vertical transfer specified in the relevant legislation provisions. Those who prefer these conditions are placed in the undergraduate departments by ÖSYM.Adoption of exchange students, bilateral agreements signed between YeniYüzyıl University and partner universities are conducted within the framework of Erasmus. | |
Conditions for Success | Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted to this program with the central exam system called ÖSYS. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.Students who are enrolled in a higher education institution may gain the right to continue their education in other diploma programs at the same level as the horizontal transition according to the provisions of the relevant legislation. But; The university preparatory school, the first and fourth semesters of associate degree programs, the first and last year of undergraduate departments is not transferred horizontally.The students of our university may have the opportunity to receive a double diploma by joining the programs in a faculty and department other than the department or the faculty of which they have taken education by fulfilling the necessary conditions. Starting from the academic year of 2017-2018, the same facility is applied for students studying in our Vocational School of Higher Education and Vocational School of Health Services. Likewise, our associate and undergraduate students may have the right to receive a second specialty certificate by participating in the getir Minor Branch gerekli Program, which gives them specialization in another department or program by fulfilling the required conditions.In order to be admitted to the undergraduate departments of the University with a vertical transfer, associate degree graduates are required to take the vertical transfer exam (DGS) which is opened each year and to obtain the required score for the vertical transfer specified in the relevant legislation provisions. Those who prefer these conditions are placed in the undergraduate departments by ÖSYM.Adoption of exchange students, bilateral agreements signed between YeniYüzyıl University and partner universities are conducted within the framework of Erasmus.In order to graduate, students who are studying in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00. Students are also required to complete their compulsory internship at the specified time and period | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates with the ability and knowledge to meet the needs of the rapidly developing communication sector; particularly official in Istanbul and Turkey / private radios and TV companies, newspapers, production companies, will have the opportunity to work in advertising agencies and organizations working in the field of visual expression. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030004557
Qualification Title
Radyo ve Televizyon Programcılığı Associate
Awarding Body
İstanbul Yeni Yüzyıl University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation
-
National Occupation Classification
-
EQF Level
5
TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
-
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
To comprehend the importance of the basis concepts of Radio Television Programming and related disciplines and to establish the relationship between disciplinesTo evaluate the contributions to current / possible situations and problems in the national environment theoritical knowledge and applications in the field of Radio Television ProgrammingTo gain technical knowledge, skills and experience for Radio Television Program work environmentsRecognize the ethical principles of occupations in the field of Radio Television Programming and to have professional responsibilityTo be able to apply programming in the profession Radio TV journalism, image techniques and applications, news research and application, practical and theoretical knowledge gained in courses such as editing techniques, information communication technologies, camera and shooting techniques and electronic animation.Has the ability to use the knowledge gained in the field of decision, application and behavior about Radio and TV ProgrammingTo be able to apply editing techniques within the framework of general principlesVisual and audio narration methods by applying the news collection, creation, writing, radio and television program preparationTo be able to make decisions in business life, to express ideas clearly, to solve problems, to present in front of the community and to develop empathetic understanding
Key Competencies
-
Further Info
Students are subject to a final exam, other than the exams they have taken and the studies they have been involved in. Each semester, students are given at least one mid-term examination. Apart from mid-term examinations, quizzes can be given without announcing a specific dateThe criteria (quiz, mid-term, assignment, final exam, etc.) and the ratio taken into consideration for succes sassessment in the courses are stated in the syllabus distributed to the students at the beginning of each semester and/or published on the web site. Final examinations are made in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term and final examination results, semester studies, and compliance with attendance regulationsCourses, which do not require mid-term and/or final examinations, are determined by the related Heads of Departments/ School Directors, and the Registrar’s Office is informed accordingly. Final grades for such courses are given based on their course work throughout the term.For each course taken, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The letter grades, coefficients and percentage equivalents are indicated below:AA4.0BA3.5BB3.0CB2.5CC2.0DC1.5DD1.0FF0.0DZ0.0Each student has to participate at least 75% of courses in order to register the courses at the beginning of the semester and enter the examinations. All exams are graded out of100 points. The grades to be successful in a credit course are AA, BA, BB, CB ve CC. DC and DD are the conditional successfull grades. The student has to have at least2.0gradepointaverage (GPA) in order to be successfull in a course which the student has the grade DC and DD. Students whose Cum GPA are at least 2.00 in any semester are considered successful. Students who obtain a GPA of 3.00-3.49, at the end of the semester with at least a normal semester course load, are considered “Honor Students” and those who obtain a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students’’.Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted to this program with the central exam system called ÖSYS. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.Students who are enrolled in a higher education institution may gain the right to continue their education in other diploma programs at the same level as the horizontal transition according to the provisions of the relevant legislation. But; The university preparatory school, the first and fourth semesters of associate degree programs, the first and last year of undergraduate departments is not transferred horizontally.The students of our university may have the opportunity to receive a double diploma by joining the programs in a faculty and department other than the department or the faculty of which they have taken education by fulfilling the necessary conditions. Starting from the academic year of 2017-2018, the same facility is applied for students studying in our Vocational School of Higher Education and Vocational School of Health Services. Likewise, our associate and undergraduate students may have the right to receive a second specialty certificate by participating in the getir Minor Branch gerekli Program, which gives them specialization in another department or program by fulfilling the required conditions.In order to be admitted to the undergraduate departments of the University with a vertical transfer, associate degree graduates are required to take the vertical transfer exam (DGS) which is opened each year and to obtain the required score for the vertical transfer specified in the relevant legislation provisions. Those who prefer these conditions are placed in the undergraduate departments by ÖSYM.Adoption of exchange students, bilateral agreements signed between YeniYüzyıl University and partner universities are conducted within the framework of Erasmus.
Quality Assurance
-
Access Requirements
Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted to this program with the central exam system called ÖSYS. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.Students who are enrolled in a higher education institution may gain the right to continue their education in other diploma programs at the same level as the horizontal transition according to the provisions of the relevant legislation. But; The university preparatory school, the first and fourth semesters of associate degree programs, the first and last year of undergraduate departments is not transferred horizontally.The students of our university may have the opportunity to receive a double diploma by joining the programs in a faculty and department other than the department or the faculty of which they have taken education by fulfilling the necessary conditions. Starting from the academic year of 2017-2018, the same facility is applied for students studying in our Vocational School of Higher Education and Vocational School of Health Services. Likewise, our associate and undergraduate students may have the right to receive a second specialty certificate by participating in the getir Minor Branch gerekli Program, which gives them specialization in another department or program by fulfilling the required conditions.In order to be admitted to the undergraduate departments of the University with a vertical transfer, associate degree graduates are required to take the vertical transfer exam (DGS) which is opened each year and to obtain the required score for the vertical transfer specified in the relevant legislation provisions. Those who prefer these conditions are placed in the undergraduate departments by ÖSYM.Adoption of exchange students, bilateral agreements signed between YeniYüzyıl University and partner universities are conducted within the framework of Erasmus.
Conditions for Success
Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted to this program with the central exam system called ÖSYS. The students are placed in the related programs by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.Students who are enrolled in a higher education institution may gain the right to continue their education in other diploma programs at the same level as the horizontal transition according to the provisions of the relevant legislation. But; The university preparatory school, the first and fourth semesters of associate degree programs, the first and last year of undergraduate departments is not transferred horizontally.The students of our university may have the opportunity to receive a double diploma by joining the programs in a faculty and department other than the department or the faculty of which they have taken education by fulfilling the necessary conditions. Starting from the academic year of 2017-2018, the same facility is applied for students studying in our Vocational School of Higher Education and Vocational School of Health Services. Likewise, our associate and undergraduate students may have the right to receive a second specialty certificate by participating in the getir Minor Branch gerekli Program, which gives them specialization in another department or program by fulfilling the required conditions.In order to be admitted to the undergraduate departments of the University with a vertical transfer, associate degree graduates are required to take the vertical transfer exam (DGS) which is opened each year and to obtain the required score for the vertical transfer specified in the relevant legislation provisions. Those who prefer these conditions are placed in the undergraduate departments by ÖSYM.Adoption of exchange students, bilateral agreements signed between YeniYüzyıl University and partner universities are conducted within the framework of Erasmus.In order to graduate, students who are studying in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00. Students are also required to complete their compulsory internship at the specified time and period
Progression Paths (Relationship Type)
Our graduates with the ability and knowledge to meet the needs of the rapidly developing communication sector; particularly official in Istanbul and Turkey / private radios and TV companies, newspapers, production companies, will have the opportunity to work in advertising agencies and organizations working in the field of visual expression.
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous
Url