Yeterlilik Kodu

TR0030033143

Yeterlilik Adı
Radyo ve Televizyon Programcılığı Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Ekonomi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ieu.edu.tr/tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın hedefi radyo ve televizyon yayıncılığının esaslarını öğrenciye aktararak, nitelikli eleman ihtiyacını karşılamak ve programcılıkla ilgili sorunların çözümüne katkı sağlayabilecek, stüdyo sistemleri bilgisine sahip personel yetiştirmektir. Teorik eğitimle birlikte yürütülen uygulamalı eğitimle radyo ve televizyonculuk alanlarında nitelikli eleman yetiştirilmesi temel hedefler arasındadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.
  • Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.
  • Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.
  • Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.
  • Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.
  • Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar.  
  • Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.
  • Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur.  
  • Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.
  • İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.
  • Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği 
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

90-100 AA      4,00    Başarılı

85-89   BA      3,50     Başarılı

80-84   BB      3,00     Başarılı

75-79   CB      2,50     Geçer

70-74   CC      2,00     Geçer

65-69  DC      1,50     Koşullu Geçer

60-64   DD      1,00     Koşullu Geçer

50-59   FD       0,50     Başarısız- Kalır

49 ve aşağısı  FF        0,00     Başarısız- Kalır

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon:

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD – İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu)

Başlangıç: 04.06.2024 / Bitiş: 04.06.2026

Giriş Şartı

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrencilerimiz; Yönetmen Yardımcılığı, Yapım Asistanlığı, Senaryo ve Metin Yazarlığı, Muhabirlik, Kameramanlık, Ses ve Işık Sorumlusu olarak iş bulabilmektedirler. Öğrencilerimizin ayrıca, bu sektördeki özel ya da resmi kurum ve kuruluşlarda çalışmaları mümkün olabilecektir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033143


Yeterlilik Adı
Radyo ve Televizyon Programcılığı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Ekonomi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın hedefi radyo ve televizyon yayıncılığının esaslarını öğrenciye aktararak, nitelikli eleman ihtiyacını karşılamak ve programcılıkla ilgili sorunların çözümüne katkı sağlayabilecek, stüdyo sistemleri bilgisine sahip personel yetiştirmektir. Teorik eğitimle birlikte yürütülen uygulamalı eğitimle radyo ve televizyonculuk alanlarında nitelikli eleman yetiştirilmesi temel hedefler arasındadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Radyo ve Televizyon Programcılığı alanının tarihsel gelişim sürecini, temel ilkelerini ve teorilerini tanımlar, görsel-işitsel anlatının temel ilkelerini açıklar.
  • Radyo ve Televizyon Programcılığı alanında uzmanlık gerektiren teknik donanım ve yazılımları çağdaş tekniklere göre kullanır.
  • Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi araştırması, yapımda ihtiyaç duyulan metin/senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık kurulumu ve yapım sonrası kurgu tasarımını temel düzeyde açıklar ve en az birini ileri düzeyde uygular.
  • Takım çalışmasıyla iç ve dış mekânlarda standartlara uygun video çekimi ve ses kaydını bir prodüksiyon kapsamında uygular.
  • Radyo-televizyon yayıncılığının gerektirdiği ulusal ve evrensel değerleri, mesleki ve etik ilkeleri ve mesleğin gereği olan yasal düzenlemeleri açıklar.
  • Görsel-işitsel çıktılar üzerinde teknik ve yöntemsel eleştiriye dayanarak değerlendirme yapar.  
  • Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alarak yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, yayın platformuna ve seçilen medyaya uygun projeler üretir.
  • Medya, prodüksiyon ve basın-yayın alanlarında görev yaparken iş güvenliği ilkelerini göz önünde bulundurur.  
  • Derslerde edindiği bilgiyi alanına uygun iş kollarında staj kapsamında uygular.
  • İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sanatsal, kültürel ve sosyal konularda disiplinlerarası yeterli bilgi birikimine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme vizyonunu da içine alacak şekilde teknolojik değişim ve yenilikleri takip ederek öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.
  • Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını analiz eder.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği 
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

90-100 AA      4,00    Başarılı

85-89   BA      3,50     Başarılı

80-84   BB      3,00     Başarılı

75-79   CB      2,50     Geçer

70-74   CC      2,00     Geçer

65-69  DC      1,50     Koşullu Geçer

60-64   DD      1,00     Koşullu Geçer

50-59   FD       0,50     Başarısız- Kalır

49 ve aşağısı  FF        0,00     Başarısız- Kalır


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon:

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD – İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu)

Başlangıç: 04.06.2024 / Bitiş: 04.06.2026


Giriş Şartı

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrencilerimiz; Yönetmen Yardımcılığı, Yapım Asistanlığı, Senaryo ve Metin Yazarlığı, Muhabirlik, Kameramanlık, Ses ve Işık Sorumlusu olarak iş bulabilmektedirler. Öğrencilerimizin ayrıca, bu sektördeki özel ya da resmi kurum ve kuruluşlarda çalışmaları mümkün olabilecektir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033143

Qualification Title
Associate Degree in Radio and Television Programming
Awarding Bodyİzmir University of Economics
Awarding Body ContactFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Awarding Body Urlhttp://www.ieu.edu.tr/tr
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 5
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The program aims to transfer the principles of radio and television broadcasting to the students, to meet the need for qualified personnel and to train personnel who have knowledge of studio systems that can contribute to solving problems related to programming. The main objectives are to train qualified staff in the fields of radio and television broadcasting with practical training carried out together with theoretical education.

Learning Environments

This programme is conducted as formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • To be able to define the historical development process, fundamental principles, and theories of Radio and Television Programming, and explain the basic principles of audio-visual storytelling.          
  • To be able to utilize technical equipment and software requiring expertise in the field of Radio and Television Programming according to contemporary techniques.
  • To be able to describe the pre-production research of an audio-visual work, scriptwriting, production planning, camera usage, sound recording, lighting setup, and post-production editing design at a fundamental level and apply at least one of them at an advanced level.
  • To be able to apply standard video shooting and sound recording indoors and outdoors within the scope of a production in teamwork.
  • To be able to explain the national and universal values, professional and ethical principles, and legal regulations required in radio-television broadcasting.
  • To be able to evaluate audio-visual outputs based on technical and methodological criticism.
  • To be able to generate creative and critical approaches and projects suitable for the broadcasting platform and selected media, taking responsibility in individual or teamwork.
  • To be able to consider occupational safety principles while working in media, production, and press-broadcasting fields.
  • To be able to apply the knowledge gained in classes within the scope of an internship in relevant job fields.
  • To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at the general level of European Language Portfolio A2.
  • To be able to possess interdisciplinary knowledge in artistic, cultural, and social issues related to communication fields and programs.
  • To be able to direct their learning towards an advanced educational level by keeping track of technological changes and innovations, considering a lifelong learning vision.
  • To be able to analyze the universal and social dimensions and legal consequences of their professional work in the field concerning human rights, cultural diversity, environmental issues, public interest, and public service.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence 
  • Cultural awareness and expression
Further Info
  • Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
  • Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

90-100 AA 4.00 Successful

85-89 BA 3.50 Successful

80-84 BB 3.00 Successful

75-79 CB 2.50 Pass

70-74 CC 2.00 Pass

65-69 DC 1.50 Conditionally Pass

60-64 DD 1.00 Conditionally Pass

50-59 FD 0.50 Fail-Fail

49 and below FF 0.00 Fail - Fail

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK plans, organises, manages and supervises higher education institution's educational and other activities.  YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Establishment and Approval of Curriculum: YÖK determines minimum standards and criteria required to start associate degree programmes in higher education institutions.
    1. In higher education institutions, the curriculum of associate degree programs and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Accreditation: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD – İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu)

From: 04.06.2024 / To: 04.06.2026

Access Requirements

Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, students must be successful in a minimum of 120 ECTS credits by obtaining at least a DD/S grade from all courses specified in their curriculum, have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship within the specified period and with the specification.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can find jobs as Assistant Director, Production Assistant, Script and Copywriter, Reporter, Cameraman, Sound and Light Responsible. Our students will also be able to work in private or public institutions and organizations in this sector.

Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education

2. Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education  Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033143


Qualification Title
Associate Degree in Radio and Television Programming

Awarding Body
İzmir University of Economics

Awarding Body Contact
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The program aims to transfer the principles of radio and television broadcasting to the students, to meet the need for qualified personnel and to train personnel who have knowledge of studio systems that can contribute to solving problems related to programming. The main objectives are to train qualified staff in the fields of radio and television broadcasting with practical training carried out together with theoretical education.


Learning Environments

This programme is conducted as formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • To be able to define the historical development process, fundamental principles, and theories of Radio and Television Programming, and explain the basic principles of audio-visual storytelling.          
  • To be able to utilize technical equipment and software requiring expertise in the field of Radio and Television Programming according to contemporary techniques.
  • To be able to describe the pre-production research of an audio-visual work, scriptwriting, production planning, camera usage, sound recording, lighting setup, and post-production editing design at a fundamental level and apply at least one of them at an advanced level.
  • To be able to apply standard video shooting and sound recording indoors and outdoors within the scope of a production in teamwork.
  • To be able to explain the national and universal values, professional and ethical principles, and legal regulations required in radio-television broadcasting.
  • To be able to evaluate audio-visual outputs based on technical and methodological criticism.
  • To be able to generate creative and critical approaches and projects suitable for the broadcasting platform and selected media, taking responsibility in individual or teamwork.
  • To be able to consider occupational safety principles while working in media, production, and press-broadcasting fields.
  • To be able to apply the knowledge gained in classes within the scope of an internship in relevant job fields.
  • To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at the general level of European Language Portfolio A2.
  • To be able to possess interdisciplinary knowledge in artistic, cultural, and social issues related to communication fields and programs.
  • To be able to direct their learning towards an advanced educational level by keeping track of technological changes and innovations, considering a lifelong learning vision.
  • To be able to analyze the universal and social dimensions and legal consequences of their professional work in the field concerning human rights, cultural diversity, environmental issues, public interest, and public service.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence 
  • Cultural awareness and expression

Further Info
  • Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
  • Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

90-100 AA 4.00 Successful

85-89 BA 3.50 Successful

80-84 BB 3.00 Successful

75-79 CB 2.50 Pass

70-74 CC 2.00 Pass

65-69 DC 1.50 Conditionally Pass

60-64 DD 1.00 Conditionally Pass

50-59 FD 0.50 Fail-Fail

49 and below FF 0.00 Fail - Fail


Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK plans, organises, manages and supervises higher education institution's educational and other activities.  YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Establishment and Approval of Curriculum: YÖK determines minimum standards and criteria required to start associate degree programmes in higher education institutions.
    1. In higher education institutions, the curriculum of associate degree programs and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Accreditation: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD – İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu)

From: 04.06.2024 / To: 04.06.2026


Access Requirements

Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.


Conditions for Success
In order to graduate from this program, students must be successful in a minimum of 120 ECTS credits by obtaining at least a DD/S grade from all courses specified in their curriculum, have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship within the specified period and with the specification.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can find jobs as Assistant Director, Production Assistant, Script and Copywriter, Reporter, Cameraman, Sound and Light Responsible. Our students will also be able to work in private or public institutions and organizations in this sector.


Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education

2. Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education  Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode