Yeterlilik Kodu | TR0030019566 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bahçeşehir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bahcesehir.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) programının temel hedefi, öncelikle eğitim, sağlık, sosyal hizmetler, endüstri, güvenlik ve adalet kurumları gibi çeşitli kurumlar içindeki bireylerin sağlıklı gelişmeleri ve sorunlarıyla başa çıkabilmeleri için yardımcı olacak donanımlı psikolojik danışman” yetiştirmektir. RPD uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkı yapan, yaratıcı ve eleştirel düşünce yapısına sahip, alanında liderlik yapabilecek kaliteli psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Programın bir diğer amacı ise, mezunlarına RPD alanı ile ilgili, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve araştırma becerileri kazandırarak toplumsal problemlerin çözümüne ve toplumsal gelişime katkıda bulunmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, yüze yüze ya da uzaktan dersler şeklinde devam etmektedir. Uygulamalı olan derslerin gerçekleştirilmesinde ise hem fakülte bünyesinde bölüme özel olan psikolojik danışma odaları hem de okul içerisinde yer alan laboratuvar ve öğrenme alanlarından yararlanılmaktadır. Tüm bunlara ek olarak öğrencilerin stajları doğrultusunda öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi için okullarda bulunması ve istekleri doğrultusunda kurumsal firmalarda staj yapmaları imkanları da bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel okuryazarlık yetkinliği 4. Bilimsel bilgiyi ayırt etme yetkinliği 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | BAU PDR Lisans programının kalite güvencesi ile ilgili aşağıda sunulan maddeler genel bakış açısını özetlemektedir. 1.YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 2.Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır ve YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Örneğin, öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) gibi eğitim bilimleri anında tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. Ayrıca, tüm kalite çalışmaları için PDR Ana Bilim Dalı Kalite ve Akreditasyon Ekibi üniversitemizin Kalite Komisyonu ile işbirliği halinde çalışmaktadır. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 15.05.2020 - 15.05.2025 Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 26.04.2023 - 26.04.2025 | |
Giriş Şartı | Programın kabulü Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan merkezi üniversite giriş sınavına göre yapılır. Programa uluslararası geçerliliği olan lise diploması veya geçerli sınav sonuçları ile yabancı uyruklu öğrenci kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahçeşehir Üniversitesi ve partner üniversiteler arasında imzalanan ikili anlaşmalar ile yapılmaktadır. Misafir öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile programa kayıt olurlar. Öğrencilerin İngilizce Dil Yeterliliğini belgelemeleri gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler kayıtlı olduğu öğretim programında bulunan tüm dersleri (zorunlu ve seçmeli) başarıyla tamamlamak ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olmak ve öğretim programlarındaki minimum ulusal ve AKTS kredi koşullarını sağlamak sureti ile mezun olma hakkını kazanır. Mezuniyet hakkını kazanan öğrenci, öğrenim ücretlerinin ve diğer ücretlerin tamamını ödemek ve üzerine kayıtlı bulunan demirbaşları teslim etmek koşulu ile diploma alma hakkını kazanır. Detaylı bilgi için "Bahçeşehir Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Rehberlik ve Psikolojik Danışma programı lisans mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda okul psikolojik danışmanı olarak çalışabilmektedirler. Mezunların, çalışabileceği diğer kurumlar aşağıda sıralanmıştır; Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, Polis Akademileri, Şirketlerin İnsan Kaynakları Bölümleri, Özel Eğitim ve Danışmanlık Merkezleri | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030019566
ISCO 08
ISCO 08
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) programının temel hedefi, öncelikle eğitim, sağlık, sosyal hizmetler, endüstri, güvenlik ve adalet kurumları gibi çeşitli kurumlar içindeki bireylerin sağlıklı gelişmeleri ve sorunlarıyla başa çıkabilmeleri için yardımcı olacak donanımlı psikolojik danışman” yetiştirmektir. RPD uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkı yapan, yaratıcı ve eleştirel düşünce yapısına sahip, alanında liderlik yapabilecek kaliteli psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Programın bir diğer amacı ise, mezunlarına RPD alanı ile ilgili, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve araştırma becerileri kazandırarak toplumsal problemlerin çözümüne ve toplumsal gelişime katkıda bulunmaktır.
Öğrenme örgün, yüze yüze ya da uzaktan dersler şeklinde devam etmektedir. Uygulamalı olan derslerin gerçekleştirilmesinde ise hem fakülte bünyesinde bölüme özel olan psikolojik danışma odaları hem de okul içerisinde yer alan laboratuvar ve öğrenme alanlarından yararlanılmaktadır. Tüm bunlara ek olarak öğrencilerin stajları doğrultusunda öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi için okullarda bulunması ve istekleri doğrultusunda kurumsal firmalarda staj yapmaları imkanları da bulunmaktadır.
- Psikolojik danışmanlar alan ilişkin temel kavramları bilir ve doğru kullanır.
- Psikolojik danışmanlar öğrencilerin ve danışanların gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir.
- Psikolojik danışmanlar bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır.
- Psikolojik danışmanlar teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; gelişimsel ve kapsamlı okul psikolojik danışma programlarını hazırlamada, alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir.
- Psikolojik danışmanlar yaşam döngüsündeki gelişimsel basamaklar hakkındaki bilişsel ve psiko-sosyal gelişim kuramlarını (fiziksel, bilişsel, duygusal, ahlaki, tinsel) ve kavramları bilir, psikososyal ve kültürel faktörlerin insan gelişimi üzerindeki derin etkisinin farkındadır, gelişimsel krizler için çözüm yolları önerebilir.
- Psikolojik danışmanları çokültürlülük kavramını bilir ve belirli grupların (din, etkin köken, politik duruş, sosyoekonomik düzeye bağlı toplumsal sınıflar, dil, cinsel tercih, inanç sistemi, yaş grupları, özel gereksinimli bireyler) kültürel ihtiyaçlarını fark eder; her bireyin okul psikolojik danışma programına ulaşmasını kolaylaştırır; kültürel ihtiyaçlara uygun müdahaleler ile cevap verir.
- Psikolojik danışmanlar insanın değişim aşamalarını kapsayan süreci psikolojik danışma kuramları çerçevesinde bilir; danışana uygun amaç belirlemede, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile baş etme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini sergiler.
- Psikolojik danışmanlar mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür.
- Psikolojik danışmanlar kapsamlı ve gelişimsel psikolojik danışma programları tasarlar ve uygularlar ve yönetirler; grup rehberlik etkinlikleri, grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireysel psikolojik danışma hizmeti sunar.
- Psikolojik danışmanlar mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar.
- Psikolojik danışmanlar intihar, doğal afet gibi kriz durumlarında okul krize müdahale programları geliştirir, uygular ve değerlendirir; disiplinlerarası afet çalışmalarında yer alır, psikolojik ilk yardım hizmetini sunar.
- Psikolojik danışmanları bireyler, veliler, öğretmenler, yöneticiler, ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, problemler, programlar ve okuldaki etkinlikler ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar; gruplara yönelik program geliştirir, bilgi kaynaklarına ulaşır.
- Psikolojik danışmanlar araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır.
- Psikolojik danışmanlar bireyin yaşam dönemlerine özgü gelişim özelliklerini, öğrenme süreçlerini ve grup içindeki davranış örüntülerini kavrayabilir.
- Psikolojik danışman yürürlükteki özel eğitimle ilgili hukuki temelleri tanır, özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri belirler ve yönlendirir.
- Psikolojik danışmanlar bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bir anlayışa sahip olabilir.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde konsültasyonun ve süpervizyonun önemini kavrar.
- Psikolojik danışmanlar grup dinamiğine ve sürecine ve ilişkin bir anlayışa sahiptir.
- Psikolojik danışmanlar mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlığı benimser.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel okuryazarlık yetkinliği
4. Bilimsel bilgiyi ayırt etme yetkinliği
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bu sınavların ders başarı notlarına katkısı Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun şekilde yürütülmektedir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara ve dönem sonu sınavı gibi yöntemlerle farklılaştırılmaktadır. Bu farklılaşmalar ders bazlı olup öğretim üyeleri nasıl yöntemle devam edeceğini dönem başında izlenceleri içerisinde beyan etmektedir.
- Öğrenci başarısı değerlendirmesi tercih edilen yöntem doğrultusunda harfe ve nota dayalı sistemle beyan edilmektedir.
- Program içerisinde öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapılmasına dikkat edilerek bu durum takip altında tutularak iyileştirme çalışmalarına da yer verilmektedir.
BAU PDR Lisans programının kalite güvencesi ile ilgili aşağıda sunulan maddeler genel bakış açısını özetlemektedir.
1.YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
2.Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır ve YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Örneğin, öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) gibi eğitim bilimleri anında tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. Ayrıca, tüm kalite çalışmaları için PDR Ana Bilim Dalı Kalite ve Akreditasyon Ekibi üniversitemizin Kalite Komisyonu ile işbirliği halinde çalışmaktadır.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 15.05.2020 - 15.05.2025
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 26.04.2023 - 26.04.2025
Programın kabulü Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan merkezi üniversite giriş sınavına göre yapılır. Programa uluslararası geçerliliği olan lise diploması veya geçerli sınav sonuçları ile yabancı uyruklu öğrenci kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahçeşehir Üniversitesi ve partner üniversiteler arasında imzalanan ikili anlaşmalar ile yapılmaktadır. Misafir öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile programa kayıt olurlar. Öğrencilerin İngilizce Dil Yeterliliğini belgelemeleri gerekmektedir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma programı lisans mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda okul psikolojik danışmanı olarak çalışabilmektedirler. Mezunların, çalışabileceği diğer kurumlar aşağıda sıralanmıştır; Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, Polis Akademileri, Şirketlerin İnsan Kaynakları Bölümleri, Özel Eğitim ve Danışmanlık Merkezleri
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030019566 | |
Qualification Title | Psychological Counseling and Guidance Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Bahcesehir Univesity | |
Awarding Body Contact | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |
Awarding Body Url | http://www.bahcesehir.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main goal of the Psychological Counseling and Guidance (PCG) program is to train "equipped psychological counselors" who will help individuals in various institutions such as education, health, social services, industry, security and justice institutions to develop healthy and cope with their problems. To train quality psychological counselors who contribute to PCG practices at national and international levels, have a creative and critical mindset, and can lead in their field. Another aim of the program is to contribute to the solution of social problems and social development by providing its graduates with theoretical and practical knowledge and research skills related to the PCG field. | |
Learning Environments | Learning continues in the form of formal, face-to-face or distance courses. In carrying out applied courses, both the department-specific psychological counseling rooms within the faculty and the laboratories and learning areas within the school are used. In addition to all these, students also have the opportunity to attend schools for teaching practice and school experience in line with their internships, and to do internships in corporate companies according to their wishes. | |
Description |
| |
Key Competencies | The holder has the key qualifications below at maximum capacity.
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | The following items summarize the general point of view regarding the quality assurance of the BAU PDR undergraduate program. 1.YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. 2. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs" and YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. For example, the measurement and evaluation of learning outcomes is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 3. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies recognized in the field of educational sciences, such as the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD), show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. In addition, the Quality and Accreditation Team of the Department of ITIT works in cooperation with the Quality Commission of our university for all quality studies | |
Access Requirements | The acceptance of the program is done based on the central university entrance exam which is made by Higher Education Council. Foreign students are accepted to the program with internationally accepted high school diplomas or recognized exam results. Acceptance of ex-change students are done with the bilateral agreements signed by Bahcesehir University and partner universities. Guest students enroll to the program with approval of related academic unit. Students should certify their English Language Proficiency. | |
Conditions for Success | Graduation Requirements: In order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must complete a minimum of 240 ECTS credits and be successful in all courses with a minimum grade of D. Students are required to complete the internships defined in the program in the specified time and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who have undergraduate degree in Counseling and Guidance work in a public and private schools which are part of the Ministry of Education as a school counselor. Other working areas are Ministry of Health, Ministry of Justice, Social Services, Turkish Armed Forces, Police Academy, Human Resources Department of companies, Special Education institutions. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030019566
ISCO 08
ISCO 08
The main goal of the Psychological Counseling and Guidance (PCG) program is to train "equipped psychological counselors" who will help individuals in various institutions such as education, health, social services, industry, security and justice institutions to develop healthy and cope with their problems. To train quality psychological counselors who contribute to PCG practices at national and international levels, have a creative and critical mindset, and can lead in their field. Another aim of the program is to contribute to the solution of social problems and social development by providing its graduates with theoretical and practical knowledge and research skills related to the PCG field.
Learning continues in the form of formal, face-to-face or distance courses. In carrying out applied courses, both the department-specific psychological counseling rooms within the faculty and the laboratories and learning areas within the school are used. In addition to all these, students also have the opportunity to attend schools for teaching practice and school experience in line with their internships, and to do internships in corporate companies according to their wishes.
- Counselors know the basic concepts of the field and use them correctly.
- Counselors know and use appropriate measurement and evaluation methods to support the development of students and clients, to reveal their potential and to provide need-oriented services; they can distinguish between types of evaluation in basic measurement and knows the basic concepts of standardized and non-standardized measurement.
- Counselors adopt lifelong development and learning as a principle to support the well-being of the individual and reflect this in all their professional practices, personal life philosophy and perspective on people.
- Counselors develop new skills by using technology and informatics skills; they can use technology in preparing developmental and comprehensive school psychological counseling programs, monitoring the literature, keeping records, research and data analysis.
- Counselors know cognitive and psychosocial development theories (physical, cognitive, emotional, moral, spiritual) and concepts about the developmental stages in the life cycle, are aware of the deep impact of psychosocial and cultural factors on human development, and can suggest solutions for developmental crises.
- Counselors know the concept of multiculturalism and recognize the cultural needs of certain groups (religion, ethnic origin, political stance, social classes based on socioeconomic level, language, sexual preference, belief system, age groups, individuals with special needs); facilitates each individual's access to the school counseling program; responds to cultural needs with appropriate interventions.
- Counselors know the process covering the stages of human change within the framework of psychological counseling theories; Demonstrates effective psychological counseling skills to assist clients in setting appropriate goals, achieving their goals, and increasing their capacity to cope with life situations.
- Counselors are bound by professional ethical rules and legal obligations and act accordingly; informs relevant persons in ethical dilemmas; maintains professional professional competence and development in accordance with ethics.
- Counselors design, implement and manage comprehensive and developmental psychological counseling programs; It offers group guidance activities, group psychological counseling practices, and individual psychological counseling services.
- Counselors know their professional and personal strengths, limitations and individual qualities; Has the necessary personality traits, knowledge and basic skills to be an effective professional, constantly renews professional knowledge, receives supervision when necessary; actively provides support for the strengthening of the profession; advocates for the profession.
- Counselors develop, implement and evaluate school crisis intervention programs in crisis situations such as suicide and natural disasters; It takes part in interdisciplinary disaster studies and provides psychological first aid services.
- Counselors provide guidance and consultation to individuals, parents, teachers, administrators, and institutions regarding developmental needs, problems, programs and activities at school; Develops programs for groups and accesses information resources.
- Counselors know and apply research methods and statistical analyses; shares and interprets research results with stakeholders; Uses research results in program evaluation.
- Counselors can understand the developmental characteristics of the individual's life periods, learning processes and behavioral patterns within the group.
- The counselor recognizes the legal basis regarding special education in force, identifies and guides individuals in need of special education.
- Counselors can have an understanding of the individual's normal and abnormal behaviors and the dynamics of their behavior.
- Understands the importance of consultation and supervision in psychological counseling and guidance services.
- Counselors have an understanding of group dynamics and process.
- Counselors adopt psychological counseling as a professional identity.
The holder has the key qualifications below at maximum capacity.
- Literacy qualification
- Multiple language qualification
- Qualification in mathematics, science, technology and engineering Digital qualification
- Personal, social and learning competence
- Citizenship qualification
- Entrepreneurship qualification
- Cultural awareness and expression qualification
- According to BAU Bachelor's Degree Program Education Regulations, Article 23, 1st and 4th provisions, “there must be at least one midterm exam and one semester/year end exam among the evaluation activities of each course”.
- Requirements to take the resit exam are devised by the Senate. If the course instructor deems appropriate, semester/year activities such as homeworks and laboratary projects can be assessed as a part of the semester/year end grade.
- The course instructor decides student’s course grade by considering student’s midterm grade, semester/ year end grade, semester/year performance, and attendance.
- Semester/year end exam must constitute at least 40% of the course grade; and course instructor is authorised to determine the weight of midterm exam and semester/year end exam, and to convert these grades to course grade.
- Regulations regarding the evaluation process are clearly stated on the course syllabus and announced to students at the beginning of the semester/year.
- Student’s course grade is decided by taking student’s all activities during the semester/year into consideration and by applying relative evaluation system.
The following items summarize the general point of view regarding the quality assurance of the BAU PDR undergraduate program.
1.YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
2. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs" and YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. For example, the measurement and evaluation of learning outcomes is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
3. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies recognized in the field of educational sciences, such as the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD), show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. In addition, the Quality and Accreditation Team of the Department of ITIT works in cooperation with the Quality Commission of our university for all quality studies
The acceptance of the program is done based on the central university entrance exam which is made by Higher Education Council. Foreign students are accepted to the program with internationally accepted high school diplomas or recognized exam results. Acceptance of ex-change students are done with the bilateral agreements signed by Bahcesehir University and partner universities. Guest students enroll to the program with approval of related academic unit. Students should certify their English Language Proficiency.
Students who have undergraduate degree in Counseling and Guidance work in a public and private schools which are part of the Ministry of Education as a school counselor. Other working areas are Ministry of Health, Ministry of Justice, Social Services, Turkish Armed Forces, Police Academy, Human Resources Department of companies, Special Education institutions.
- Law no. 2547 on Higher Education
- Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
- Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
The qualification is valid at all times.