Yeterlilik Kodu | TR0030031786 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İbn Haldun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Başak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST. | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ihu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO08: 2635.08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim Bilimleri Fakültesinde okutulan her dersin ölçme-değerlendirmesi için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğrencinin yarıyıl sonu başarı notunun hesaplanmasında, en az üç ölçme-değerlendirme öğesi olması gerekir. Herhangi bir ölçme-değerlendirme öğesinin ağırlığı %60’tan fazla olamaz. Ölçme-değerlendirmeye katılacak yarıyıl içi çalışmalar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notunun hesaplanmasındaki oranı öğrencilere yarıyıl başında ilan edilen ders izleme formunda duyurulur. Aynı esaslar yıllık derslere de uygulanır. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından yıllık olarak okutulması kabul edilen dersler için ise en az bir ara sınav ve yılsonu sınavı yapılır. Öğretim elemanı derse devam, ödev ve sınıf içi uygulama gibi çalışmaları da ölçme-değerlendirmeye katabilir. Yarıyıl sonu ve yılsonu sınavı yazılı olarak yapılır. Ancak Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile sınavlar sözlü olarak da yapılabilir. Yarıyıl sonu başarı notunun verilmesinde tüm sınav ve ölçme değerlendirme sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar, derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. Öğretim elamanı tarafından gerek görüldüğünde kısa sınavlar yapılabilir. Kısa sınavların, öğrencilere önceden haber verilmesi zorunluluğu yoktur. Yarıyıl sonu sınav programı ile yılsonu sınav programı, sınavların tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler, akademik takvimde öngörülen tarihte ilân edilir. Zorunlu hallerde hafta sonlarında sınav yapılabilir. Öğrenciler, sınavlara önceden belirlenen tarihlerde ve yerlerde girmek, sınava girerken yanlarında kimlik belgesi ile istenecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır. Sınavlarda kopya çeken, kopya girişiminde bulunan veya kopyaya yardım edenler ile sınav kâğıtlarının değerlendirilmesi sırasında kopya çektiği ya da yardım ettiği tespit edilen öğrenciler başarısız sayılır ve haklarında ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Her dersin öğretim elemanı hazırladığı bir sayfalık ders özet raporunu, yarıyıl sonu başarı notlarını, sınav sorularını, diğer ölçme-değerlendirme belgelerini ve ders izleme formunu ekleyerek, yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde, ilgili dekanlığa iletir. Sınav evrakları ve diğer ölçme-değerlendirme kriterlerine ait belgeler iki yıl süreyle saklanır. Sınav ve diğer ölçme-değerlendirme öğelerine ilişkin hususlarda İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’nin 23. maddesi uygulanır. Başarı Notları: İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28: “(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu AA Başarılı 4,00 BA Başarılı 3,50 BB Başarılı 3,00 CB Başarılı 2,50 CC Başarılı 2,00 DC Şartlı Başarılı 1,50 DD Şartlı Başarılı 1,00 FF Başarısız 0,00 IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir: 1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir, 2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz, 3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir, 4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür, 5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir, 6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir, 7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir, 8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29: “(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir. (2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır. (3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 6.03.2024/5.03.2029 | |
Giriş Şartı | MADDE 5 – (1) Üniversiteye bağlı fakültelere öğrenci kabulü ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sınav sonucuna göre yine ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işlemi ile gerçekleşir, MADDE 6 – (1) Üniversiteye yeni kayıtlar, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca, ÖSYM tarafından belirlenen ve ilan edilen tarihlerde elektronik ortamda (e-devlet üzerinden) veya şahsen yapılabilir. Şahsen yapılacak kayıt işlemleri için adayın Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurması gerekir. (2) Üniversitenin lisans programlarına kesin kayıt yaptırabilmek için, ÖSYM tarafından ilgili programa yerleştirilmiş olmak ve kontenjan dâhilinde öğrenci kabul eden başka bir yükseköğretim kurumunun örgün öğretim programlarında kayıtlı olmamak gerekir. (3) Kesin kayıtlarda istenilecek belgeler ve uygulanacak esaslar, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda Üniversitenin ilgili kurulları tarafından belirlenerek internet sayfasında ilan edilir. Öğrenci kayıt işlemlerine ilişkin diğer esaslar İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 6. maddesinde düzenlenmiştir. Özel Kabul Şartları Uluslararası öğrencilerin kabulü ilgili mevzuat hükümlerine göre gerçekleştirilir. Uluslararası öğrenci kontenjanları, başvuru ve kayıt tarihleri ile ücretleri Senato kararı ve Mütevelli Heyeti onayı ile belirlenir. Üniversite içinden veya dışından yatay ve dikey geçiş yoluyla öğrenci kabulü ile ÇAP ve YAP’a ilişkin esas ve usuller; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. Uluslararası ve ulusal öğrenci değişimi İbn Haldun Üniversitesi ile yurt içi veya yurt dışındaki diğer üniversiteler arasında yapılan anlaşmalar uyarınca, üniversitelerarası öğrenci değişim programları, ikili anlaşmalar ve YÖK tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda, uygulanabilir. Öğrenci değişimine ilişkin hususlarda İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 9. maddesi uygulanacaktır. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Üç dil eğitimi ile ilgili alınan 16.06.2017 tarihli Senato kararı uyarınca, Üniversitemizin bütün bölümlerinde mezuniyet şartı olarak Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinin her birinden en az B2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmak gerekmektedir. Uluslararası öğrencileri TLL 101-102 dersleri yerine geçmek üzere kendi seviyelerine uygun en az iki adet Türkçe dersi almaları zorunludur. İbn Haldun Üniversitesi lisans müfredatlarında yer alan, dil dersleri dahil tüm dersler ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölüm Seçmeli dersleri genel seçmeli olarak alınabilir. Üniversite Dil Dersleri Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programının Genel Seçmeli yükümlülüklerine sayılır. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programından mezun olmak için toplam 146 kredi ve 240 AKTS’lik 48 adet ders alınır. Bunların 12 tanesi üniversite ortak dersleri, 24 tanesi zorunlu dersler, 12 tanesi seçmeli derslerdir. Lisans programından mezun olmak için alınması gereken seçmeli derslerin 3 tanesi Bölüm Seçmelisi (Departmental Elective) dersler arasından olmak zorundadır. Psikoloji Bölümü dersleri Bölüm Seçmeli ders olarak sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü lisans mezunları; • Ruh sağlığına dair önleyici çalışmalar yapılan her alanda, devlet kurumlarında, özel sektörde yer alabilirler. • Okul Psikolojik Danışmanı kadrosu ile tüm eğitim kurumlarında görev yapabilirler. Öğrencilerin gelişim süreçlerinde onlara destek olmak, risk faktörlerini azaltmak, kriz anlarına yönlendirici müdahalede bulunmak öncelikli görevleridir. • Kreşler, anaokulları, çocuk yuvaları, etüt merkezleri gibi kurumlarda psikolojik danışman olarak görev alabilir ve idarecilik yapabilirler. • Aile ve çocuk mahkemelerinde, emniyet genel müdürlükleri çocuk şube birimlerinde, cezaevlerinde, devlet koruması altındaki çocukların gözlem ve takibinde kendi alanları ile ilgili konularda bilirkişi olarak görev alabilir, rapor yetkisine sahip olabilirler • İlçe Milli eğitim müdürlükleri bünyesinde yer alan Rehberlik Araştırma Merkezlerinde (RAM) çalışır, rehberlik programları geliştirilir, psikolojik testler uygulayabilirler. • Üniversiteleri bünyesinde akademik kadrolarda görev alabilirler. Yüksek lisans ve doktora seçenekleri ile eğitim hayatlarına devam edebilirler, uzmanlık alabilirler. • Üniversitelerin öğrenci ve personellerinin ruh sağlığına yönelik çalışmalar yapan psikolojik danışma birimlerinde görev alabilirler. • Özel psikolojik danışma merkezlerinde psikolojik danışman ünvanı ile çalışabilirler. • Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler. • Kamu ve özel kuruluşların insan kaynakları birimlerinde, kariyer danışmanlığı merkezlerinde, meslek edindirme ve halk eğitim merkezleri bünyesinde görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. 25.09.2018 tarihli ve 30546 sayılı İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031786
ISCO08: 2635.08
ISCO08: 2635.08
- İbn Haldun Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı, alanında yetkin, güncel sorunların farkında ve bunları çözmeyi hedefleyen, Doğu ve Batı kültürlerini iyi tanıyan ve bunlar arasında köprü kurabilen psikolojik danışman ve rehber öğretmenler yetiştirmek üzere kurulmuştur. Program, öğrencilerine farklı kültürlerdeki psikolojik danışma ve rehberlik yöntemlerini incelemenin ötesinde araştırma fırsatı bulabilecekleri öğrenme ortamları sunmayı, bunların yanı sıra yeni bilgileri ve yaklaşımları araştırmaya dayalı olarak keşfederek öğrenmelerini ve sürekli kendilerini geliştirmelerini öğrenmelerini amaçlamaktadır.
- Derslikler, amfiler, bireysel psikolojik danışmanlık odaları, grupla psikoloji danışmanlık odaları.
- PDR alanıyla ilgili kavram, strateji, yöntem ve teknikleri bağlamına uygun biçimde kullanır.
- Modern araştırma yöntemlerini kullanarak yeni, yaratıcı ve alternatif uygulama önerileri sunar.
- Toplumumuzdaki PDR ile ilgili problemlerini belirler ve bu problemlere pratik, yaratıcı çözümler üretir.
- Farklı psikolojik danışma kuramlarının benzerlik ve farklılıklarını kendi ifadeleriyle açıklar.
- Eğitimsel ve sosyal açıdan dezavantajlı grupları belirler, sosyal sorumluluk bilinciyle, gönüllü olarak onlara psikolojik hizmetler sunar.
- Psikolojik danışma sürecinde danışanın problemlerini ve ihtiyaçlarının önem derecesini belirleyerek gereken uygulamaları gerçekleştirir.
- Danışma sürecinde gerekli test, teknik ve yöntemler arasından uygun olanı seçer ve kullanır.
- Eğitim ortamlarındaki yardıma ihtiyacı olan yada özel gereksinimi olan öğrencileri belirler.
- Etik normları göz önünde bulundurarak, evrensel ve yeni ortaya çıkan konuları fark eder ve araştırır.
- Kişisel değerlerini keşfeder, onları yerel kaynaklar ile bütünleştirir ve evrensel değerlerle uzlaşımını sağlar.
- İlgileri doğrultusunda basit istatistiksel teknikleri kullanarak özgün bir araştırma tasarlar ve raporunu sözlü ve yazılı olarak sunar.
- Danışan faydasını en üst düzeyde gözeterek, öneriler getirir ve müdahalede bulunur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Bilim, sosyal bilim ve teknoloji alanında yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Eğitim Bilimleri Fakültesinde okutulan her dersin ölçme-değerlendirmesi için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğrencinin yarıyıl sonu başarı notunun hesaplanmasında, en az üç ölçme-değerlendirme öğesi olması gerekir. Herhangi bir ölçme-değerlendirme öğesinin ağırlığı %60’tan fazla olamaz. Ölçme-değerlendirmeye katılacak yarıyıl içi çalışmalar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notunun hesaplanmasındaki oranı öğrencilere yarıyıl başında ilan edilen ders izleme formunda duyurulur. Aynı esaslar yıllık derslere de uygulanır. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından yıllık olarak okutulması kabul edilen dersler için ise en az bir ara sınav ve yılsonu sınavı yapılır. Öğretim elemanı derse devam, ödev ve sınıf içi uygulama gibi çalışmaları da ölçme-değerlendirmeye katabilir. Yarıyıl sonu ve yılsonu sınavı yazılı olarak yapılır. Ancak Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile sınavlar sözlü olarak da yapılabilir. Yarıyıl sonu başarı notunun verilmesinde tüm sınav ve ölçme değerlendirme sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar, derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. Öğretim elamanı tarafından gerek görüldüğünde kısa sınavlar yapılabilir. Kısa sınavların, öğrencilere önceden haber verilmesi zorunluluğu yoktur.
Yarıyıl sonu sınav programı ile yılsonu sınav programı, sınavların tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler, akademik takvimde öngörülen tarihte ilân edilir. Zorunlu hallerde hafta sonlarında sınav yapılabilir. Öğrenciler, sınavlara önceden belirlenen tarihlerde ve yerlerde girmek, sınava girerken yanlarında kimlik belgesi ile istenecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır.
Sınavlarda kopya çeken, kopya girişiminde bulunan veya kopyaya yardım edenler ile sınav kâğıtlarının değerlendirilmesi sırasında kopya çektiği ya da yardım ettiği tespit edilen öğrenciler başarısız sayılır ve haklarında ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Her dersin öğretim elemanı hazırladığı bir sayfalık ders özet raporunu, yarıyıl sonu başarı notlarını, sınav sorularını, diğer ölçme-değerlendirme belgelerini ve ders izleme formunu ekleyerek, yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde, ilgili dekanlığa iletir. Sınav evrakları ve diğer ölçme-değerlendirme kriterlerine ait belgeler iki yıl süreyle saklanır.
Sınav ve diğer ölçme-değerlendirme öğelerine ilişkin hususlarda İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’nin 23. maddesi uygulanır.
Başarı Notları:
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28:
“(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi
Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu
Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu
AA Başarılı 4,00
BA Başarılı 3,50
BB Başarılı 3,00
CB Başarılı 2,50
CC Başarılı 2,00
DC Şartlı Başarılı 1,50
DD Şartlı Başarılı 1,00
FF Başarısız 0,00
IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir:
1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,
2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,
3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,
4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,
5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir,
6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,
7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,
8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29:
“(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir.
(2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır.
(3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 6.03.2024/5.03.2029
MADDE 5 –
(1) Üniversiteye bağlı fakültelere öğrenci kabulü ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sınav sonucuna göre yine ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işlemi ile gerçekleşir,
MADDE 6 –
(1) Üniversiteye yeni kayıtlar, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca, ÖSYM tarafından belirlenen ve ilan edilen tarihlerde elektronik ortamda (e-devlet üzerinden) veya şahsen yapılabilir. Şahsen yapılacak kayıt işlemleri için adayın Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurması gerekir.
(2) Üniversitenin lisans programlarına kesin kayıt yaptırabilmek için, ÖSYM tarafından ilgili programa yerleştirilmiş olmak ve kontenjan dâhilinde öğrenci kabul eden başka bir yükseköğretim kurumunun örgün öğretim programlarında kayıtlı olmamak gerekir.
(3) Kesin kayıtlarda istenilecek belgeler ve uygulanacak esaslar, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda Üniversitenin ilgili kurulları tarafından belirlenerek internet sayfasında ilan edilir. Öğrenci kayıt işlemlerine ilişkin diğer esaslar İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 6. maddesinde düzenlenmiştir.
Özel Kabul Şartları
Uluslararası öğrencilerin kabulü ilgili mevzuat hükümlerine göre gerçekleştirilir. Uluslararası öğrenci kontenjanları, başvuru ve kayıt tarihleri ile ücretleri Senato kararı ve Mütevelli Heyeti onayı ile belirlenir.
Üniversite içinden veya dışından yatay ve dikey geçiş yoluyla öğrenci kabulü ile ÇAP ve YAP’a ilişkin esas ve usuller; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde Senato tarafından belirlenir.
Uluslararası ve ulusal öğrenci değişimi İbn Haldun Üniversitesi ile yurt içi veya yurt dışındaki diğer üniversiteler arasında yapılan anlaşmalar uyarınca, üniversitelerarası öğrenci değişim programları, ikili anlaşmalar ve YÖK tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda, uygulanabilir. Öğrenci değişimine ilişkin hususlarda İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 9. maddesi uygulanacaktır.
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü lisans mezunları;
• Ruh sağlığına dair önleyici çalışmalar yapılan her alanda, devlet kurumlarında, özel sektörde yer alabilirler.
• Okul Psikolojik Danışmanı kadrosu ile tüm eğitim kurumlarında görev yapabilirler. Öğrencilerin gelişim süreçlerinde onlara destek olmak, risk faktörlerini azaltmak, kriz anlarına yönlendirici müdahalede bulunmak öncelikli görevleridir.
• Kreşler, anaokulları, çocuk yuvaları, etüt merkezleri gibi kurumlarda psikolojik danışman olarak görev alabilir ve idarecilik yapabilirler.
• Aile ve çocuk mahkemelerinde, emniyet genel müdürlükleri çocuk şube birimlerinde, cezaevlerinde, devlet koruması altındaki çocukların gözlem ve takibinde kendi alanları ile ilgili konularda bilirkişi olarak görev alabilir, rapor yetkisine sahip olabilirler
• İlçe Milli eğitim müdürlükleri bünyesinde yer alan Rehberlik Araştırma Merkezlerinde (RAM) çalışır, rehberlik programları geliştirilir, psikolojik testler uygulayabilirler.
• Üniversiteleri bünyesinde akademik kadrolarda görev alabilirler. Yüksek lisans ve doktora seçenekleri ile eğitim hayatlarına devam edebilirler, uzmanlık alabilirler.
• Üniversitelerin öğrenci ve personellerinin ruh sağlığına yönelik çalışmalar yapan psikolojik danışma birimlerinde görev alabilirler.
• Özel psikolojik danışma merkezlerinde psikolojik danışman ünvanı ile çalışabilirler.
• Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler.
• Kamu ve özel kuruluşların insan kaynakları birimlerinde, kariyer danışmanlığı merkezlerinde, meslek edindirme ve halk eğitim merkezleri bünyesinde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. 25.09.2018 tarihli ve 30546 sayılı İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031786 | |
Qualification Title | Guidance and Psychological Counseling (English) Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Ibn Haldun University | |
Awarding Body Contact | Başak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.ihu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO08: 2635.08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | It has the following key competencies at an advanced level.
| |
Further Info | At least one midterm and final exam is held for the assessment and evaluation of each course taught in the Faculty of Educational Sciences. In calculating the student's final grade, there must be at least three assessment and evaluation elements. The weight of any assessment item cannot be more than 60%. The ratio of the semester studies to be included in the assessment and evaluation and the final exam in the calculation of the final grade is announced to the students in the course monitoring form announced at the beginning of the semester. The same principles apply to annual courses. For the courses accepted to be taught annually by the Faculty Administrative Board, at least one midterm and final exam are held. The instructor can also include studies such as class attendance, homework and classroom practice in the assessment and evaluation. The final and final exams are held in writing. However, with the decision of the Faculty Administrative Board, exams can also be held orally. In awarding the final grade, all exam and assessment results, semester studies, attendance and participation in classes are taken into consideration. Quizzes can be held when deemed necessary by the instructor. There is no obligation to notify students in advance of the quizzes. The final exam schedule and the final exam schedule, the dates of the exams and the places where the exams will be held are announced on the date stipulated in the academic calendar. If necessary, exams can be held on weekends. Students are required to take the exams on predetermined dates and places, and to have their identity documents and other documents with them when taking the exam. Students who cheat, attempt to cheat or help to cheat in the exams, and students who are found to have cheated or helped during the evaluation of the exam papers are considered unsuccessful and the provisions of the relevant legislation are applied to them. The instructor of each course attaches the one-page course summary report, final grades, exam questions, other assessment documents and course monitoring form and submits it to the relevant dean's office within thirty days at the latest from the date of the final exam. Exam documents and documents related to other assessment and evaluation criteria are kept for two years. Article 23 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations is applied in matters related to the exam and other assessment and evaluation elements. Success Grades: Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28: "(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below: a) Letter grading system Letter Grade Score Equivalents Table Letter Grade Success Status Success Grade AA Success 4.00 BA Success 3.50 vBET Success 3.00 CB Success 2.50 CC Success 2.00 DC Conditional Success 1.50 DD Conditional Success 1.00 FF Fail 0.00 IA Absent Fail 0.00 b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below: 1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester, 2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average, 3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester, 4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U, 5) R: Indicates repeated lessons, 6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average, 7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average, 8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.". Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29: "(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values. (2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used. (3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document". | |
Quality Assurance | In order to observe the quality of higher education programs; • The Council of Higher Education is responsible for the planning, regulation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, which are prepared every year within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education, are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. • Every year, the Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Guidance and Psychological Counseling Program is accredited by YÖKAK and FIBAA for the period of 06 March 2024 – 06 March 2029. | |
Access Requirements | ARTICLE 5 – (1) Admission of students to the faculties affiliated to the university is carried out by the placement process made by ÖSYM according to the results of the central exam organized by ÖSYM, ARTICLE 6 – (1) In accordance with the provisions of the relevant legislation, new registrations to the university can be made electronically (via e-government) or in person on the dates determined and announced by OSYM. For in-person registration, the candidate must apply to the Registrar's Office. (2) In order to be able to enroll in the undergraduate programs of the university, it is necessary to be placed in the relevant program by OSYM and not to be registered in the formal education programs of another higher education institution that accepts students within the quota. (3) The documents to be requested and the principles to be applied in the final registrations are determined by the relevant boards of the University in line with the provisions of the relevant legislation and announced on the website. Other principles regarding student registration procedures are regulated in Article 6 of Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations. Specific Admission Requirements Admission of international students is carried out in accordance with the provisions of the relevant legislation. International student quotas, application and registration dates and fees are determined by the decision of the Senate and the approval of the Board of Trustees. Principles and procedures regarding the admission of students through horizontal and vertical transfer from within or outside the university, and DMP and YAP; It is determined by the Senate within the framework of the Higher Education Law No. 2547, the Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561 and other relevant legislation. International and national student exchanges can be implemented in accordance with the agreements made between Ibn Haldun University and other universities in Turkey or abroad, in line with inter-university student exchange programs, bilateral agreements, and the principles determined by the Council of Higher Education. Article 9 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations will be applied in matters related to student exchange. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, it is necessary to have successfully completed all the courses in the program and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS to be earned for graduation is 240. Per the Senate decision dated 16.06.2017 regarding tri-language education, it is necessary to have at least B2 level language proficiency in Turkish, English and Arabic languages as a graduation requirement in all departments of our university. International students are required to take at least two Turkish courses appropriate to their level in order to replace TLL 101-102 courses. All courses in the undergraduate curriculum of Ibn Haldun University, including language courses, and Guidance and Psychological Counseling Department Elective courses can be taken as general electives. University Language Courses are counted towards the General Elective requirements of the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program. In order to graduate from the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program, 48 courses with a total of 146 credits and 240 ECTS are taken. 12 of them are university common courses, 24 of them are compulsory courses, and 12 of them are elective courses. 3 of the elective courses to be taken in order to graduate from the undergraduate program must be among the Departmental Elective courses. Psychology Department courses are counted as Department Elective courses. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Psychological Counseling and Guidance; • They can take part in every field where preventive studies on mental health are carried out, in government institutions and in the private sector. • They can work in all educational institutions with the staff of School Psychological Counselors. Supporting students in their development processes, reducing risk factors, and providing guiding intervention in moments of crisis are their primary duties. • They can work as psychological counselors and administrators in institutions such as kindergartens, kindergartens, kindergartens, study centers. • They can take part as experts in family and juvenile courts, juvenile branch units of the general directorates of security, prisons, observation and follow-up of children under state protection, and have the authority to report • They work in the Guidance and Research Centers (RAM) within the District National Education Directorates, develop guidance programs, and apply psychological tests. • They can work in academic staff within their universities. They can continue their education with master's and doctorate options and get expertise. • They can take part in psychological counseling units that work on the mental health of students and staff of universities. • They can work in private psychological counseling centers with the title of psychological counselor. • They can work in special education and rehabilitation centers. • They can work in human resources units of public and private institutions, career counseling centers, vocational training and public education centers. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Associate and Bachelor's Degree in Higher Education Institutions Transition Between Programs at the Level, Double Major, Minor Principles of Credit Transfer between Branch and Institutions Relevant Regulation 1.2. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Continuation of Undergraduate Education of Graduates of the Programs About Regulation 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation 3. Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation dated 25.09.2018 and numbered 30546 | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031786
ISCO08: 2635.08
ISCO08: 2635.08
- Ibn Haldun University Guidance and Psychological Counseling program was established to train psychological counselors and guidance teachers who are competent in their field, aware of current problems and aiming to solve them, knowing Eastern and Western cultures well and building bridges between them. The program aims to provide students with learning environments where they can have the opportunity to research beyond examining psychological counseling and guidance methods in different cultures, as well as to learn by discovering new information and approaches based on research and to learn to continuously improve themselves.
- Classrooms, lecture halls, individual psychological counseling rooms, group psychology counseling rooms.
- Uses the concepts, strategies, methods and techniques related to the field of PDR in accordance with the context.
- It offers new, creative and alternative application proposals using modern research methods
- Identify the problems related to PDR in our society and produce practical and creative solutions to these problems
- Explain the similarities and differences of different counseling theories in their own words
- It identifies educationally and socially disadvantaged groups and voluntarily provides psychological services to them with a sense of social responsibility
- In the psychological counseling process, it determines the problems and the importance of the client's needs and performs the necessary applications
- Selects and uses the appropriate test, technique and method among the necessary tests in the consultation process
- Identify students who need help or have special needs in educational settings
- Observes and explores universal and emerging issues, taking into account ethical norms
- Discovers personal values, integrates them with local resources and reconciles them with universal values
- Design an original research using simple statistical techniques in line with their interests and present their report orally and in writing
- By considering the benefit of the client at the highest level, he makes suggestions and intervenes
It has the following key competencies at an advanced level.
- Literacy competence
- Multi-language proficiency
- Competence in the field of science, social science and technology
- Digital competence
- Competence in personal, social and learning to learn
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
At least one midterm and final exam is held for the assessment and evaluation of each course taught in the Faculty of Educational Sciences. In calculating the student's final grade, there must be at least three assessment and evaluation elements. The weight of any assessment item cannot be more than 60%. The ratio of the semester studies to be included in the assessment and evaluation and the final exam in the calculation of the final grade is announced to the students in the course monitoring form announced at the beginning of the semester. The same principles apply to annual courses. For the courses accepted to be taught annually by the Faculty Administrative Board, at least one midterm and final exam are held. The instructor can also include studies such as class attendance, homework and classroom practice in the assessment and evaluation. The final and final exams are held in writing. However, with the decision of the Faculty Administrative Board, exams can also be held orally. In awarding the final grade, all exam and assessment results, semester studies, attendance and participation in classes are taken into consideration. Quizzes can be held when deemed necessary by the instructor. There is no obligation to notify students in advance of the quizzes.
The final exam schedule and the final exam schedule, the dates of the exams and the places where the exams will be held are announced on the date stipulated in the academic calendar. If necessary, exams can be held on weekends. Students are required to take the exams on predetermined dates and places, and to have their identity documents and other documents with them when taking the exam.
Students who cheat, attempt to cheat or help to cheat in the exams, and students who are found to have cheated or helped during the evaluation of the exam papers are considered unsuccessful and the provisions of the relevant legislation are applied to them.
The instructor of each course attaches the one-page course summary report, final grades, exam questions, other assessment documents and course monitoring form and submits it to the relevant dean's office within thirty days at the latest from the date of the final exam. Exam documents and documents related to other assessment and evaluation criteria are kept for two years.
Article 23 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations is applied in matters related to the exam and other assessment and evaluation elements.
Success Grades:
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28:
"(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below:
a) Letter grading system
Letter Grade Score Equivalents Table
Letter Grade Success Status Success Grade
AA Success 4.00
BA Success 3.50
vBET Success 3.00
CB Success 2.50
CC Success 2.00
DC Conditional Success 1.50
DD Conditional Success 1.00
FF Fail 0.00
IA Absent Fail 0.00
b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below:
1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester,
2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average,
3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester,
4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U,
5) R: Indicates repeated lessons,
6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average,
7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average,
8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.".
Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29:
"(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values.
(2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used.
(3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document".
In order to observe the quality of higher education programs;
• The Council of Higher Education is responsible for the planning, regulation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, which are prepared every year within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education, are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.
• Every year, the Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Guidance and Psychological Counseling Program is accredited by YÖKAK and FIBAA for the period of 06 March 2024 – 06 March 2029.
ARTICLE 5 –
(1) Admission of students to the faculties affiliated to the university is carried out by the placement process made by ÖSYM according to the results of the central exam organized by ÖSYM,
ARTICLE 6 –
(1) In accordance with the provisions of the relevant legislation, new registrations to the university can be made electronically (via e-government) or in person on the dates determined and announced by OSYM. For in-person registration, the candidate must apply to the Registrar's Office.
(2) In order to be able to enroll in the undergraduate programs of the university, it is necessary to be placed in the relevant program by OSYM and not to be registered in the formal education programs of another higher education institution that accepts students within the quota.
(3) The documents to be requested and the principles to be applied in the final registrations are determined by the relevant boards of the University in line with the provisions of the relevant legislation and announced on the website. Other principles regarding student registration procedures are regulated in Article 6 of Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations.
Specific Admission Requirements
Admission of international students is carried out in accordance with the provisions of the relevant legislation. International student quotas, application and registration dates and fees are determined by the decision of the Senate and the approval of the Board of Trustees.
Principles and procedures regarding the admission of students through horizontal and vertical transfer from within or outside the university, and DMP and YAP; It is determined by the Senate within the framework of the Higher Education Law No. 2547, the Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561 and other relevant legislation.
International and national student exchanges can be implemented in accordance with the agreements made between Ibn Haldun University and other universities in Turkey or abroad, in line with inter-university student exchange programs, bilateral agreements, and the principles determined by the Council of Higher Education. Article 9 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations will be applied in matters related to student exchange.
Graduates of the Department of Psychological Counseling and Guidance;
• They can take part in every field where preventive studies on mental health are carried out, in government institutions and in the private sector.
• They can work in all educational institutions with the staff of School Psychological Counselors. Supporting students in their development processes, reducing risk factors, and providing guiding intervention in moments of crisis are their primary duties.
• They can work as psychological counselors and administrators in institutions such as kindergartens, kindergartens, kindergartens, study centers.
• They can take part as experts in family and juvenile courts, juvenile branch units of the general directorates of security, prisons, observation and follow-up of children under state protection, and have the authority to report
• They work in the Guidance and Research Centers (RAM) within the District National Education Directorates, develop guidance programs, and apply psychological tests.
• They can work in academic staff within their universities. They can continue their education with master's and doctorate options and get expertise.
• They can take part in psychological counseling units that work on the mental health of students and staff of universities.
• They can work in private psychological counseling centers with the title of psychological counselor.
• They can work in special education and rehabilitation centers.
• They can work in human resources units of public and private institutions, career counseling centers, vocational training and public education centers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Associate and Bachelor's Degree in Higher Education Institutions Transition Between Programs at the Level, Double Major, Minor Principles of Credit Transfer between Branch and Institutions Relevant Regulation
1.2. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Continuation of Undergraduate Education of Graduates of the Programs About Regulation
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
3. Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation dated 25.09.2018 and numbered 30546
Qualification is valid continuously.
