Yeterlilik Kodu

TR0030032432

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumTED Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.tedu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 2635.08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans programının temel amacı, bireylerin akademik, kariyer, kişisel ve sosyal gelişimlerini olumlu yönde etkilemek amacıyla eğitim kurumları başta olmak üzere, psikolojik danışma ve destek hizmetleri sunan birimlerde çalışacak psikolojik danışma profesyonellerini yetiştirmektir. Bu temel amaca ek olarak, TEDU RPD lisans programı mezunlarının alan uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkılar sağlayabilen, alanında liderlik yapabilen, yansıtıcı ve eleştirel bir düşünce yapısına sahip kaliteli birer psikolojik danışman olmaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim fakültesinde verilen dersler genellikle yuvarlak masalı sınıflar, sıra düzenli sınıflar ve amfi tipi sınıflarda yürütülmekte, böylelikle öğrencilerin farklı öğrenme ortamlarını tanımaları ve deneyimlemeleri sağlanmaktadır. Her sınıfta ses sistemi ve projeksiyon cihazı bulunmakta, ayrıca laboratuvarlarda (bilgisayar laboratuvarı, pedagoji laboratuvarı, RPD laboratuvarı vb.) bulunan bilgisayarlarda öğretim elemanlarının ve öğrencilerin dersler kapsamında ihtiyaç duydukları programlar kullanıma sunulmaktadır. 
Kampüs dışı öğrenme ortamları arasında ise Okullarda PDR Uygulamaları ve diğer uygulamalı derslerin gerçekleştirildiği okullar bulunmaktadır. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireylerin akademik, duygusal, ahlaki, sosyal, fiziksel ve kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla alan bilgisi ve temel psikolojik danışma becerilerini psikolojik danışma etiğine uygun olarak kullanır.
  • Formal ve informal değerlendirme tekniklerini bireylerin güçlü yanlarını ve gereksinimlerini yorumlamak, alanı ile ilgili bilimsel araştırmalar yapmak ve ayrıca psiko-eğitsel programların etkililiğini değerlendirmek için kullanır.
  • Kapsamlı, gelişimsel ve önleyici okul rehberlik ve psiko-eğitsel programları tasarlar ve ilgili tüm paydaşlarla (öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, ana babalar vb.) iş birliği içinde bu programların uygulamalarını yürütür.
  • Bireyler ve gruplar için iyilik hallerini destekleyici, önleyici ve müdahale edici uygun psikolojik danışma tekniklerini seçer, uygular ve bu tekniklerin temelinde yer alan kuram ve araştırmaları eleştirel bir şekilde yorumlar ve değerlendirir.
  • Kuram ile uygulama arasındaki ilişkiyi bireylerin ve grupların yaşam dönemlerine özgü gelişim özelliklerini, öğrenme süreçlerini ve grup içindeki davranış örüntülerini kavrayabilir ve o yaş dönemine özgü gelişimsel sorun alanlarına yönelik önleme ve müdahale programlarını tasarlar ve uygular.
  • Kendisinin ve danışanlarının sosyal ve kültürel yapı, çeşitlilik, kimlik ve grup üyeliği gibi dinamiklerinin farkında olarak öz-değerlendirme yapar ve mesleki gelişimini ve değişimini sağlar ve savunuculuk yapar.
  • Eğitim bilimlerinin temellerine ilişkin kavramları ve ilkeleri öğrenme- öğretme ve değerlendirme süreçleriyle ilişkilendirir.
  • Öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır.
  • Eğitim sisteminin amacı, yapısı ve işleyişi ile ilgili ilkelere ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Yüz yüze ve çevrimiçi öğrenme ortamlarında dijital teknolojileri öğrenenlerin ihtiyaçları bağlamında uygular.
  • Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
  • Disiplinler arası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel okuryazarlık yetkinliği
4. Bilimsel bilgiyi ayırt etme yetkinliği
5. Dijital yetkinlik
6. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
7. Vatandaşlık yetkinliği
8. Girişimcilik yetkinliği
9. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bu sınavların ders başarı notlarına katkısı Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun şekilde yürütülmektedir. 
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programında verilen derslerde öğrenci başarısının değerlendirilmesinde TED Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği esas alınmaktadır. Öğrencilerin derslere ilişkin değerlendirme sonucunda elde ettikleri başarı durumunu görebilecekleri değerlendirme sistemi (notlandırma tablosu) her ders izlencesinde yer almakta ve öğrencilerle yarıyılın ilk haftasında paylaşılmaktadır.
Sınavların ağırlıkları, ödevlerden beklentiler, hem sözel hem de yazılı olarak yarıyılın ilk haftasında öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Dönem içi ve sonu değerlendirmelerinde farklı yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

28.03.2021/ 28.03.2027

Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ilgili koşulları sağlamaları halinde kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Ayrıca mezunlar ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, özel danışmanlık merkezlerinde, kamu, sosyal ve sağlık kurumlarında psikolojik danışman, aile mahkemeleri, sosyal hizmetler gibi kurumlarda ise uzman olarak çalışabilirler. 
Mezunların kurumların mevzuatına göre farklı ünvanlarla çalışabileceği diğer kurumlar arasında Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, Polis Akademileri, Şirketlerin İnsan Kaynakları Bölümleri, Özel Eğitim ve Danışmanlık Merkezleri sayılabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030032432


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
TED Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
TED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 2635.08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 2635.08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans programının temel amacı, bireylerin akademik, kariyer, kişisel ve sosyal gelişimlerini olumlu yönde etkilemek amacıyla eğitim kurumları başta olmak üzere, psikolojik danışma ve destek hizmetleri sunan birimlerde çalışacak psikolojik danışma profesyonellerini yetiştirmektir. Bu temel amaca ek olarak, TEDU RPD lisans programı mezunlarının alan uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkılar sağlayabilen, alanında liderlik yapabilen, yansıtıcı ve eleştirel bir düşünce yapısına sahip kaliteli birer psikolojik danışman olmaları hedeflenmektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim fakültesinde verilen dersler genellikle yuvarlak masalı sınıflar, sıra düzenli sınıflar ve amfi tipi sınıflarda yürütülmekte, böylelikle öğrencilerin farklı öğrenme ortamlarını tanımaları ve deneyimlemeleri sağlanmaktadır. Her sınıfta ses sistemi ve projeksiyon cihazı bulunmakta, ayrıca laboratuvarlarda (bilgisayar laboratuvarı, pedagoji laboratuvarı, RPD laboratuvarı vb.) bulunan bilgisayarlarda öğretim elemanlarının ve öğrencilerin dersler kapsamında ihtiyaç duydukları programlar kullanıma sunulmaktadır. 
Kampüs dışı öğrenme ortamları arasında ise Okullarda PDR Uygulamaları ve diğer uygulamalı derslerin gerçekleştirildiği okullar bulunmaktadır. 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireylerin akademik, duygusal, ahlaki, sosyal, fiziksel ve kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla alan bilgisi ve temel psikolojik danışma becerilerini psikolojik danışma etiğine uygun olarak kullanır.
  • Formal ve informal değerlendirme tekniklerini bireylerin güçlü yanlarını ve gereksinimlerini yorumlamak, alanı ile ilgili bilimsel araştırmalar yapmak ve ayrıca psiko-eğitsel programların etkililiğini değerlendirmek için kullanır.
  • Kapsamlı, gelişimsel ve önleyici okul rehberlik ve psiko-eğitsel programları tasarlar ve ilgili tüm paydaşlarla (öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, ana babalar vb.) iş birliği içinde bu programların uygulamalarını yürütür.
  • Bireyler ve gruplar için iyilik hallerini destekleyici, önleyici ve müdahale edici uygun psikolojik danışma tekniklerini seçer, uygular ve bu tekniklerin temelinde yer alan kuram ve araştırmaları eleştirel bir şekilde yorumlar ve değerlendirir.
  • Kuram ile uygulama arasındaki ilişkiyi bireylerin ve grupların yaşam dönemlerine özgü gelişim özelliklerini, öğrenme süreçlerini ve grup içindeki davranış örüntülerini kavrayabilir ve o yaş dönemine özgü gelişimsel sorun alanlarına yönelik önleme ve müdahale programlarını tasarlar ve uygular.
  • Kendisinin ve danışanlarının sosyal ve kültürel yapı, çeşitlilik, kimlik ve grup üyeliği gibi dinamiklerinin farkında olarak öz-değerlendirme yapar ve mesleki gelişimini ve değişimini sağlar ve savunuculuk yapar.
  • Eğitim bilimlerinin temellerine ilişkin kavramları ve ilkeleri öğrenme- öğretme ve değerlendirme süreçleriyle ilişkilendirir.
  • Öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır.
  • Eğitim sisteminin amacı, yapısı ve işleyişi ile ilgili ilkelere ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Yüz yüze ve çevrimiçi öğrenme ortamlarında dijital teknolojileri öğrenenlerin ihtiyaçları bağlamında uygular.
  • Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
  • Disiplinler arası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel okuryazarlık yetkinliği
4. Bilimsel bilgiyi ayırt etme yetkinliği
5. Dijital yetkinlik
6. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
7. Vatandaşlık yetkinliği
8. Girişimcilik yetkinliği
9. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bu sınavların ders başarı notlarına katkısı Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun şekilde yürütülmektedir. 
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programında verilen derslerde öğrenci başarısının değerlendirilmesinde TED Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği esas alınmaktadır. Öğrencilerin derslere ilişkin değerlendirme sonucunda elde ettikleri başarı durumunu görebilecekleri değerlendirme sistemi (notlandırma tablosu) her ders izlencesinde yer almakta ve öğrencilerle yarıyılın ilk haftasında paylaşılmaktadır.
Sınavların ağırlıkları, ödevlerden beklentiler, hem sözel hem de yazılı olarak yarıyılın ilk haftasında öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Dönem içi ve sonu değerlendirmelerinde farklı yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

28.03.2021/ 28.03.2027


Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ilgili koşulları sağlamaları halinde kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Ayrıca mezunlar ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, özel danışmanlık merkezlerinde, kamu, sosyal ve sağlık kurumlarında psikolojik danışman, aile mahkemeleri, sosyal hizmetler gibi kurumlarda ise uzman olarak çalışabilirler. 
Mezunların kurumların mevzuatına göre farklı ünvanlarla çalışabileceği diğer kurumlar arasında Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, Polis Akademileri, Şirketlerin İnsan Kaynakları Bölümleri, Özel Eğitim ve Danışmanlık Merkezleri sayılabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032432

Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Bachelor's Degree
Awarding BodyTED University
Awarding Body ContactTED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Awarding Body Urlhttps://www.tedu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO:08 2635.08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The main purpose of the Guidance and Psychological Counseling (GPC) undergraduate program is to train psychological counseling professionals who will work in units providing psychological counseling and support services, especially in educational institutions, in order to support the academic, career, personal and social development of individuals. In addition to this basic purpose, TEDU GPC undergraduate program graduates are aimed to be qualified psychological counselors who can contribute to field practices at the national and international levels, can lead in their field, and have a reflective and critical mindset.

Learning Environments

The courses offered in the faculty of education are generally conducted in round-table classrooms, row-arranged classrooms, and amphitheater-style classrooms, allowing students to familiarize themselves with and experience different learning environments. Each classroom is equipped with a sound system and a projector, and computers in the laboratories (computer lab, pedagogy lab, guidance and psychological counseling lab, etc.) provide the necessary programs that instructors and students need within the scope of the courses.
Off-campus learning environments include schools where Teaching Practicum and other applied courses are conducted.

Description
  • Use field knowledge and basic psychological counseling skills in accordance with the ethics of psychological counseling to support individuals' academic, emotional, moral, social, physical, and career development. 
  • Use formal and informal assessment techniques to interpret individuals' strengths and needs, conduct scientific research related to the field, and evaluate the effectiveness of psycho-educational programs.        
  • Design comprehensive, developmental, and preventive school guidance and psycho-educational programs and implement these programs in collaboration with all relevant stakeholders (students, teachers, administrators, parents, etc.)    
  • Select and apply appropriate psychological counseling techniques that support the well-being of individuals and groups, are preventive, and are intervening. Critically interpret and evaluate the theories and research underlying these techniques.    
  • Can understand the relationship between theory and practice, the developmental characteristics specific to individuals' and groups' life stages, learning processes, and behavioral patterns within the group, and design and implement prevention and intervention programs aimed at developmental problem areas specific to those life stages. 
  • Engage in self-assessment by being aware of the dynamics of their own and their clients' social and cultural structure, diversity, identity, and group membership, ensuring professional development and transformation, and advocating for these values.
  • Learn the concepts and principles related to the foundations of educational sciences.       
  • Use the methods and tools of teaching and assesment-evaluation in accordance with their purpose.          
  • Act in accordance with the principles and regulations related to the purpose, structure, and functionng of the education system.        
  • Use the digital technologies in face to face and online environments based on the needs of  learners.        
  • Reflect the values and skills of respect, critical and creative thinking, ethics and social responsibility, problem-solving, independent and team work, taking responsibility, and lifelong learning in their personal and social lives.   
  • Acts with an interdisciplinary and intercultural perspective. 
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency
4. Distinguish scientific knowledge 
5. Digital competency
6. Personal, social, and learning-to-learn competency
7. Citizenship competency
8. Entrepreneurship competency
9. Cultural awareness and expression competency

Further Info

Assessment and evaluation methods, types of exams, and their contribution to course grades are conducted in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
The evaluation of student success in the courses offered in the undergraduate program is based on TED University’s Undergraduate Education Regulations. The grading system, where students can see their performance in relation to the course assessments, is included in each course syllabus and shared with students during the first week of the semester.
The weight of exams and expectations for assignments are shared with students both verbally and in writing during the first week of the semester.
Different methods and techniques are used for mid-term and final evaluations. Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Academic Programs: 1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation

28.03.2021/ 28.03.2027

Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.

Conditions for SuccessTo graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.
Progression Paths (Relationship Type)

The candidates who succesfully graduate from the undergraduate studies can pursue graduate education in their fields or other related fields if they meet the requirements. 
In addition, graduates can work as psychological counselors in schools affiliated with the Ministry of National Education, private counseling centers, public, social and health institutions, and as experts in institutions such as family courts and social services. Other institutions where graduates can work with different titles according to the legislation of the institutions include the Ministry of Family and Social Services, the Ministry of Justice, the Turkish Armed Forces, Police Academies, Human Resources Departments of Companies, and Special Education and Guidance Centers.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.    The qualification is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032432


Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Bachelor's Degree

Awarding Body
TED University

Awarding Body Contact
TED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08 2635.08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO:08 2635.08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The main purpose of the Guidance and Psychological Counseling (GPC) undergraduate program is to train psychological counseling professionals who will work in units providing psychological counseling and support services, especially in educational institutions, in order to support the academic, career, personal and social development of individuals. In addition to this basic purpose, TEDU GPC undergraduate program graduates are aimed to be qualified psychological counselors who can contribute to field practices at the national and international levels, can lead in their field, and have a reflective and critical mindset.


Learning Environments

The courses offered in the faculty of education are generally conducted in round-table classrooms, row-arranged classrooms, and amphitheater-style classrooms, allowing students to familiarize themselves with and experience different learning environments. Each classroom is equipped with a sound system and a projector, and computers in the laboratories (computer lab, pedagogy lab, guidance and psychological counseling lab, etc.) provide the necessary programs that instructors and students need within the scope of the courses.
Off-campus learning environments include schools where Teaching Practicum and other applied courses are conducted.


Description
  • Use field knowledge and basic psychological counseling skills in accordance with the ethics of psychological counseling to support individuals' academic, emotional, moral, social, physical, and career development. 
  • Use formal and informal assessment techniques to interpret individuals' strengths and needs, conduct scientific research related to the field, and evaluate the effectiveness of psycho-educational programs.        
  • Design comprehensive, developmental, and preventive school guidance and psycho-educational programs and implement these programs in collaboration with all relevant stakeholders (students, teachers, administrators, parents, etc.)    
  • Select and apply appropriate psychological counseling techniques that support the well-being of individuals and groups, are preventive, and are intervening. Critically interpret and evaluate the theories and research underlying these techniques.    
  • Can understand the relationship between theory and practice, the developmental characteristics specific to individuals' and groups' life stages, learning processes, and behavioral patterns within the group, and design and implement prevention and intervention programs aimed at developmental problem areas specific to those life stages. 
  • Engage in self-assessment by being aware of the dynamics of their own and their clients' social and cultural structure, diversity, identity, and group membership, ensuring professional development and transformation, and advocating for these values.
  • Learn the concepts and principles related to the foundations of educational sciences.       
  • Use the methods and tools of teaching and assesment-evaluation in accordance with their purpose.          
  • Act in accordance with the principles and regulations related to the purpose, structure, and functionng of the education system.        
  • Use the digital technologies in face to face and online environments based on the needs of  learners.        
  • Reflect the values and skills of respect, critical and creative thinking, ethics and social responsibility, problem-solving, independent and team work, taking responsibility, and lifelong learning in their personal and social lives.   
  • Acts with an interdisciplinary and intercultural perspective. 

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency
4. Distinguish scientific knowledge 
5. Digital competency
6. Personal, social, and learning-to-learn competency
7. Citizenship competency
8. Entrepreneurship competency
9. Cultural awareness and expression competency


Further Info

Assessment and evaluation methods, types of exams, and their contribution to course grades are conducted in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
The evaluation of student success in the courses offered in the undergraduate program is based on TED University’s Undergraduate Education Regulations. The grading system, where students can see their performance in relation to the course assessments, is included in each course syllabus and shared with students during the first week of the semester.
The weight of exams and expectations for assignments are shared with students both verbally and in writing during the first week of the semester.
Different methods and techniques are used for mid-term and final evaluations. Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Academic Programs: 1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation

28.03.2021/ 28.03.2027


Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.


Conditions for Success
To graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.

Progression Paths (Relationship Type)

The candidates who succesfully graduate from the undergraduate studies can pursue graduate education in their fields or other related fields if they meet the requirements. 
In addition, graduates can work as psychological counselors in schools affiliated with the Ministry of National Education, private counseling centers, public, social and health institutions, and as experts in institutions such as family courts and social services. Other institutions where graduates can work with different titles according to the legislation of the institutions include the Ministry of Family and Social Services, the Ministry of Justice, the Turkish Armed Forces, Police Academies, Human Resources Departments of Companies, and Special Education and Guidance Centers.


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.    The qualification is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode