Yeterlilik Kodu

TR0030007592

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programının amacı; rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahip, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, insana, topluma ve Dünya’daki değişim ve sorunlara, kültürel farklılıklara duyarlı,  alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyen başta eğitim kurumları olmak üzere sağlık, sosyal hizmet, endüstri, adalet, özel eğitim ve rehabilitasyon vb. kurumlarda çalışabilecek birincil düzeyde önleyici ve koruyucu ruh sağlığı hizmeti sunan psikolojik danışmanlar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına temel teşkil eden kuramsal, felsefi ve uygulama bilgilerini açıklar.
  • Yaşam boyu gelişim ve gelişim alanlarıyla ilgili kuramları açıklar.
  • Kişiler arası ilişkiler ve iletişimle ilgili kuramları açıklar.
  • Yaşam dönemlerinde karşılaşılan uyum problemleri ve davranış bozukluklarını açıklar.
  • Psikolojik danışma alanında kullanılan test ve test dışı teknikleri açıklar.
  • Çeşitli kurumlarda (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri vb.) verilen psikolojik danışma hizmetlerini açıklar.
  • Kriz ve krize müdahale kuram, ilke ve tekniklerini açıklar.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik mesleğinin etik ilke ve standartlarını açıklar.
  • Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ilke ve teknikleri açıklar.
  • Toplumun kültürel özellikleri, değerlerini ve dinamiklerini açıklar.
  • Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikleri açıklar.
  • Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.
  • Özel gereksinimli bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini planlar ve uygular.
  • Mesleki etik ilkelere uyarak farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma yapar.
  • PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı dâhilindeki birçok hizmete ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar.
  • Geleneksel ve çağdaş psikolojik danışma kuramlarına dayalı bireysel ve grupla psikolojik danışma yapar.
  • Travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar.
  • Hizmet verdiği danışanlar veya öğrencilerin yanı sıra bu kişiler ve hizmetlerle ilgili olan diğer paydaşlarla da en üst derecede ilişki ve işbirliği kurarak konsültasyon hizmetleri sunar.
  • Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve uygular.
  • Uygulanan okul psikolojik danışma ve rehberlik programını değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu, genel/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50'si ve genel/bütünleme sınav notunun %50'sinin toplamı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
90-100  AA  4,00
85-89  BA   3,50
75-84  BB   3,00
70-74  CB   2,50
60-69  CC   2,00
55-59  DC  1,50
50-54  DD  1,00
40-49  FD   0,50
 0-39   FF    0,00
Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş:  01.05.2026

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. enel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdan mezun olabilmesi için eğitim-öğretim programında mevcut olan bütün dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile tamamlamış olması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında psikolojik danışman olarak çalışmaktadır. Ayrıca özel psikolojik danışma merkezleri, aile ve çocuk mahkemeleri, özel okullar, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, silahlı kuvvetler, üniversite psikolojik danışma merkezleri, sağlık ve endüstri kurumlarında çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030007592


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programının amacı; rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahip, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, insana, topluma ve Dünya’daki değişim ve sorunlara, kültürel farklılıklara duyarlı,  alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyen başta eğitim kurumları olmak üzere sağlık, sosyal hizmet, endüstri, adalet, özel eğitim ve rehabilitasyon vb. kurumlarda çalışabilecek birincil düzeyde önleyici ve koruyucu ruh sağlığı hizmeti sunan psikolojik danışmanlar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına temel teşkil eden kuramsal, felsefi ve uygulama bilgilerini açıklar.
  • Yaşam boyu gelişim ve gelişim alanlarıyla ilgili kuramları açıklar.
  • Kişiler arası ilişkiler ve iletişimle ilgili kuramları açıklar.
  • Yaşam dönemlerinde karşılaşılan uyum problemleri ve davranış bozukluklarını açıklar.
  • Psikolojik danışma alanında kullanılan test ve test dışı teknikleri açıklar.
  • Çeşitli kurumlarda (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri vb.) verilen psikolojik danışma hizmetlerini açıklar.
  • Kriz ve krize müdahale kuram, ilke ve tekniklerini açıklar.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik mesleğinin etik ilke ve standartlarını açıklar.
  • Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ilke ve teknikleri açıklar.
  • Toplumun kültürel özellikleri, değerlerini ve dinamiklerini açıklar.
  • Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikleri açıklar.
  • Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.
  • Özel gereksinimli bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini planlar ve uygular.
  • Mesleki etik ilkelere uyarak farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma yapar.
  • PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı dâhilindeki birçok hizmete ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar.
  • Geleneksel ve çağdaş psikolojik danışma kuramlarına dayalı bireysel ve grupla psikolojik danışma yapar.
  • Travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar.
  • Hizmet verdiği danışanlar veya öğrencilerin yanı sıra bu kişiler ve hizmetlerle ilgili olan diğer paydaşlarla da en üst derecede ilişki ve işbirliği kurarak konsültasyon hizmetleri sunar.
  • Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve uygular.
  • Uygulanan okul psikolojik danışma ve rehberlik programını değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu, genel/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50'si ve genel/bütünleme sınav notunun %50'sinin toplamı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
90-100  AA  4,00
85-89  BA   3,50
75-84  BB   3,00
70-74  CB   2,50
60-69  CC   2,00
55-59  DC  1,50
50-54  DD  1,00
40-49  FD   0,50
 0-39   FF    0,00
Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş:  01.05.2026


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. enel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için eğitim-öğretim programında mevcut olan bütün dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile tamamlamış olması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında psikolojik danışman olarak çalışmaktadır. Ayrıca özel psikolojik danışma merkezleri, aile ve çocuk mahkemeleri, özel okullar, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, silahlı kuvvetler, üniversite psikolojik danışma merkezleri, sağlık ve endüstri kurumlarında çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007592

Qualification Title
Bachelor's Degree in Guidance and Psychological Counseling
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have knowledge about children, adolescence and adult psychology, know developmental characteristics and factors that effect these characteristics.
  • Have theoretical information about interpersonal relationships and communication and use this information in vocational applications.
  • Achieve personal and group counseling ability based on traditional and contemporary psychological counseling theories.
  • In field, under the guidance of scientific research method, conduct a research independently and report this research.
  • Have necessary information about own societies’ cultural features and psychology, recognize social dynamics and analyze psychological attitudes and behaviors in social relationships.
  • Achieve ethic understanding suitable for the field of psychological counseling and guidance.
  • Understand the nature of psychology, have some basis knowledge and ability in a subject of recognizing and understanding the people.
  • Know the features of assessment instrument that one can use in field of psychological counseling and guidance, develop and apply suitable assessment instrument for necessary behavior-attitude.
  • Doing vocational guidance and career counseling, provide necessary guidance intended to support student’s educational life.
  • Identify individuals need special education and take necessary educational precautions Provide psychological support in a field that family need.
  • Recognize adjustment and behavior disorders, know its reasons, prevent it and apply necessary counseling approaches in treatment.
  • Know intervention methods in applications of psychological counseling and guidance that conduct different corporations and take place in practices.
  • Plan and conduct informative education studies related to one’s field indented to students, teachers, families and regions that need.
  • Choose suitable prevention method and apply this in traumatic experiences and crisis situations.
  • Be open to innovations and new ideas, achieve the ability of producing new idea.
Key Competencies-
Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exams contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Student who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD lertter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succed the education processIt is a program that provides undergraduate education.

Quality Assurance-
Access Requirements

The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.

Conditions for SuccessIt is a program that provides undergraduate education.Loans to complete all of the courses to be successful.
Progression Paths (Relationship Type)

Guidance and Psychological Counseling Program graduates furnished with skills and knowledge that will make them work as a school counselor at the state and private schools within the body of Ministry of National Education, as a research assistant in related departments of the state and foundations universities, and as a psychological counselor in private sector.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007592


Qualification Title
Bachelor's Degree in Guidance and Psychological Counseling

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have knowledge about children, adolescence and adult psychology, know developmental characteristics and factors that effect these characteristics.
  • Have theoretical information about interpersonal relationships and communication and use this information in vocational applications.
  • Achieve personal and group counseling ability based on traditional and contemporary psychological counseling theories.
  • In field, under the guidance of scientific research method, conduct a research independently and report this research.
  • Have necessary information about own societies’ cultural features and psychology, recognize social dynamics and analyze psychological attitudes and behaviors in social relationships.
  • Achieve ethic understanding suitable for the field of psychological counseling and guidance.
  • Understand the nature of psychology, have some basis knowledge and ability in a subject of recognizing and understanding the people.
  • Know the features of assessment instrument that one can use in field of psychological counseling and guidance, develop and apply suitable assessment instrument for necessary behavior-attitude.
  • Doing vocational guidance and career counseling, provide necessary guidance intended to support student’s educational life.
  • Identify individuals need special education and take necessary educational precautions Provide psychological support in a field that family need.
  • Recognize adjustment and behavior disorders, know its reasons, prevent it and apply necessary counseling approaches in treatment.
  • Know intervention methods in applications of psychological counseling and guidance that conduct different corporations and take place in practices.
  • Plan and conduct informative education studies related to one’s field indented to students, teachers, families and regions that need.
  • Choose suitable prevention method and apply this in traumatic experiences and crisis situations.
  • Be open to innovations and new ideas, achieve the ability of producing new idea.

Key Competencies
-

Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exams contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Student who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD lertter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succed the education processIt is a program that provides undergraduate education.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.


Conditions for Success
It is a program that provides undergraduate education.Loans to complete all of the courses to be successful.

Progression Paths (Relationship Type)

Guidance and Psychological Counseling Program graduates furnished with skills and knowledge that will make them work as a school counselor at the state and private schools within the body of Ministry of National Education, as a research assistant in related departments of the state and foundations universities, and as a psychological counselor in private sector.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode