Yeterlilik Kodu

TR0030008492

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumAmasya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.amasya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD’nın öncelikli amacı alanı ile ilgili profesyonel tutum ve davranışlara sahip psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Aynı zamanda kültürel anlamda gelişime açık, eğitim ve dünyadaki yenilikleri takip edebilecek psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Bu anlamda, bireysel farklılıklara duyarlı, saygılı ve etkin iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik yeterlilikleri geliştirmekte önemsenmektedir
 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki güncel gelişmeleri izleyerek, bu alandaki çağdaş kavram, kuram, ilke ve teknikleri bilir ve bu bilgilerini bireysel ve grup uygulamalarına yansıtır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki etik ilkeler çerçevesinde hem öğrencilerin gelişimini takip etmek ve ilerletmek hem de bilimsel araştırma yapabilmek için araştırma tekniklerini (nitel ve/veya nicel), veri toplamasını, analizini, yorumlamasını ve ilgililerle paylaşmasını bilir
  • Yaşam boyu gelişim yaklaşımına dayalı olarak gelişimin temel aşamalarını ve bireyin gelişim özellikleri bilerek, özel gereksinimli bireyler de dâhil bireylerin ihtiyaçlarına uygun psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini, yürürlükteki yasal düzenleme ve mesleki etik kuralları gözeterek sunar.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütürken ölçme ve değerlendirmenin kavram, kuram, ilke ve tekniklerini bilerek amacına uygun ölçme araçlarını seçer, uygular ve sonuçları değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri içinde alanının okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı gibi alt uzmanlık alanlarına ilişkin rol ve görevlerini bilir.
  • Danışanların ihtiyaçlarına yönelik terapötik teknik ve becerilerden yararlanarak bireylerin hem kendilerini tanımları hem de çevreleri ile sağlıklı ilişkiler kurmaları ve geliştirmeleri konusunda profesyonel destek sunar.
  • Önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında psikolojik sağlığı koruma ve risk faktörlerini azaltma odaklı rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri sunar.
  • Kendi kişisel ve profesyonel gelişimini desteklemek için mesleki sorumluluk bilinciyle alandaki gelişmeleri takip ederek öz-değerlendirme yapar ve ihtiyaçları doğrultusunda mesleki gelişimini devam ettirir.
  • Bireyin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimi duyduğu alana ve hazır bulunuşluk düzeyinden yola çıkarak bilimsel ve etik ilkelere uygun bir şekilde psikolojik danışma sürecini yürütür.
  • Öğrenme kuramları ve öğrenmeye dair bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak psikolojik danışma ve rehberlik faaliyetlerinde kullanır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin niteliğini artırmak ve bilimsel gelişmeleri izlemek için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilir.
  • Mesleğinin tarihi ve güncel durumunun farkındalığı ile demokrasi ve insan haklarını da göz önünde bulundurarak kişisel ve kültürel farklılıklara (etnik köken, cinsiyet, dil, inanç sistemi, cinsel yönelim ve politik düşünce) değer verir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (Proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınava tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı % 40, (yarıyıl içi çalışmanın katkısı vizeye bağlı olarak %10 veya %20) ve yarı yıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan ve o derse %70 oranında devam eden öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

1.05.2023 / 01.05.2026

Giriş Şartı

Türk Vatandaşları İçin
(1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler İçin
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".

(2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.

Başarma ŞartlarıBu anabilim dalı, 4 yıllık eğitim fakülteleri kapsamında, 240 AKTS kredilik lisans derecelendirme sistemine tabidir. Program yeterliliklerini sağlayarak, her dönem için belirlenen 30 AKTS kredi ve bir yıllık süreç zarfında öğrencinin tamamlaması gereken 60 AKTS krediyi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst kademeye geçebilirler.  Mezuniyet Koşulları*: Programda Ulusal Kredi veya 240 AKTS 2. 100 üzerinden en az 60 not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan bireyler Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl yapılan KPSS sınavı neticesine göre devlet kadrolarında (Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında ve Rehberlik Araştırma Merkezleri’nde rehber öğretmen, Adalet Bakanlığı’nda pedagog, emniyet müdürlüğü ve askeriyede psikolojik danışman olarak) istihdam edilme şansına sahiptir. Bununla beraber mezunlarımız psikolojik danışman olarak kendi imkanları ile özel sektörde iş bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008492


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Amasya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD’nın öncelikli amacı alanı ile ilgili profesyonel tutum ve davranışlara sahip psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Aynı zamanda kültürel anlamda gelişime açık, eğitim ve dünyadaki yenilikleri takip edebilecek psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Bu anlamda, bireysel farklılıklara duyarlı, saygılı ve etkin iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik yeterlilikleri geliştirmekte önemsenmektedir
 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki güncel gelişmeleri izleyerek, bu alandaki çağdaş kavram, kuram, ilke ve teknikleri bilir ve bu bilgilerini bireysel ve grup uygulamalarına yansıtır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki etik ilkeler çerçevesinde hem öğrencilerin gelişimini takip etmek ve ilerletmek hem de bilimsel araştırma yapabilmek için araştırma tekniklerini (nitel ve/veya nicel), veri toplamasını, analizini, yorumlamasını ve ilgililerle paylaşmasını bilir
  • Yaşam boyu gelişim yaklaşımına dayalı olarak gelişimin temel aşamalarını ve bireyin gelişim özellikleri bilerek, özel gereksinimli bireyler de dâhil bireylerin ihtiyaçlarına uygun psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini, yürürlükteki yasal düzenleme ve mesleki etik kuralları gözeterek sunar.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütürken ölçme ve değerlendirmenin kavram, kuram, ilke ve tekniklerini bilerek amacına uygun ölçme araçlarını seçer, uygular ve sonuçları değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri içinde alanının okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı gibi alt uzmanlık alanlarına ilişkin rol ve görevlerini bilir.
  • Danışanların ihtiyaçlarına yönelik terapötik teknik ve becerilerden yararlanarak bireylerin hem kendilerini tanımları hem de çevreleri ile sağlıklı ilişkiler kurmaları ve geliştirmeleri konusunda profesyonel destek sunar.
  • Önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında psikolojik sağlığı koruma ve risk faktörlerini azaltma odaklı rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri sunar.
  • Kendi kişisel ve profesyonel gelişimini desteklemek için mesleki sorumluluk bilinciyle alandaki gelişmeleri takip ederek öz-değerlendirme yapar ve ihtiyaçları doğrultusunda mesleki gelişimini devam ettirir.
  • Bireyin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimi duyduğu alana ve hazır bulunuşluk düzeyinden yola çıkarak bilimsel ve etik ilkelere uygun bir şekilde psikolojik danışma sürecini yürütür.
  • Öğrenme kuramları ve öğrenmeye dair bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak psikolojik danışma ve rehberlik faaliyetlerinde kullanır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin niteliğini artırmak ve bilimsel gelişmeleri izlemek için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilir.
  • Mesleğinin tarihi ve güncel durumunun farkındalığı ile demokrasi ve insan haklarını da göz önünde bulundurarak kişisel ve kültürel farklılıklara (etnik köken, cinsiyet, dil, inanç sistemi, cinsel yönelim ve politik düşünce) değer verir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (Proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınava tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı % 40, (yarıyıl içi çalışmanın katkısı vizeye bağlı olarak %10 veya %20) ve yarı yıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan ve o derse %70 oranında devam eden öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

1.05.2023 / 01.05.2026


Giriş Şartı

Türk Vatandaşları İçin
(1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler İçin
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".

(2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.


Başarma Şartları
Bu anabilim dalı, 4 yıllık eğitim fakülteleri kapsamında, 240 AKTS kredilik lisans derecelendirme sistemine tabidir. Program yeterliliklerini sağlayarak, her dönem için belirlenen 30 AKTS kredi ve bir yıllık süreç zarfında öğrencinin tamamlaması gereken 60 AKTS krediyi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst kademeye geçebilirler.  Mezuniyet Koşulları*: Programda Ulusal Kredi veya 240 AKTS 2. 100 üzerinden en az 60 not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan bireyler Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl yapılan KPSS sınavı neticesine göre devlet kadrolarında (Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında ve Rehberlik Araştırma Merkezleri’nde rehber öğretmen, Adalet Bakanlığı’nda pedagog, emniyet müdürlüğü ve askeriyede psikolojik danışman olarak) istihdam edilme şansına sahiptir. Bununla beraber mezunlarımız psikolojik danışman olarak kendi imkanları ile özel sektörde iş bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008492

Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling License
Awarding BodyAmasya University
Awarding Body ContactAkbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46
Awarding Body Urlhttp://www.amasya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008492


Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling License

Awarding Body
Amasya University

Awarding Body Contact
Akbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode