Yeterlilik Kodu

TR0030012379

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) alanında yer alan temel kavramları bilir.
  • PDR alanında yer alan temel kuramları ve yaklaşımları bilir. Farklı gelişim dönemindeki bireylerin gelişim dönemi özelliklerini ve gelişimsel ihtiyaçlarını bilir.
  • Farklı gelişim gösteren ve psikolojik müdahaleye ihtiyaç gösteren kişilerin özelliklerini ve ihtiyaçlarını bilir.
  • Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur. İnsan ilişkileri ve iletişim kuramları hakkında bilgi sahibi olur. PDR alanındaki çalışmalarda bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri nasıl kullanabileceğini bilir.
  • Çağdaş psikolojik danışma kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
  • PDR alanında edindiği bilgi ve becerileri çalıştığı kurumun ihtiyacına uygun şekilde kullanır.
  • PDR alanında bilimsel araştırma yapabilir. PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerini yürütür.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel ve grupla psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak kurumundaki ilgili kişilere müşavirlik hizmeti sunar.
  • Okullarda yürütülen gelişimsel ve önleyici rehberlik ve psikolojik danışma alanın ile ilgili konu veya projelerde koordinasyonu sağlar.
  • Kişisel ve profesyonel gelişimini desteklemek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum sergiler.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. İnsan hakları, demokrasi ve PDR mesleği etik ilkelerine uygun bir anlayışla mesleğini yürütür. PDR alanında bilimsel araştırma yapabilir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Toplumsal değişimlerin ve mevcut durumun PDR alanında ihtiyaçlar ve uygulamalar üzerindeki etkisini değerlendirir.
  • Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda ilgili paydaşlara yönelik müşavirlik ve koordinasyon hizmeti sağlar.
  • PDR alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlar bilgilendirir ve meslek alanının savunuculuğunu yapar.
  • PDR alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder ve bu gelişmeleri bilimsel ve PDR ilkeleri doğrultusunda değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli farklı olabileceğindenilgili derslerin “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü Yüksek Öğretim Kurumu ve Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezinin belirlediği esaslara göre yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlan çoğunlukla ilk öğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim kurumlarında, diğer sağlık, spor, adalet ve endüstri kurum/kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030012379


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) alanında yer alan temel kavramları bilir.
  • PDR alanında yer alan temel kuramları ve yaklaşımları bilir. Farklı gelişim dönemindeki bireylerin gelişim dönemi özelliklerini ve gelişimsel ihtiyaçlarını bilir.
  • Farklı gelişim gösteren ve psikolojik müdahaleye ihtiyaç gösteren kişilerin özelliklerini ve ihtiyaçlarını bilir.
  • Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur. İnsan ilişkileri ve iletişim kuramları hakkında bilgi sahibi olur. PDR alanındaki çalışmalarda bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri nasıl kullanabileceğini bilir.
  • Çağdaş psikolojik danışma kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
  • PDR alanında edindiği bilgi ve becerileri çalıştığı kurumun ihtiyacına uygun şekilde kullanır.
  • PDR alanında bilimsel araştırma yapabilir. PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerini yürütür.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel ve grupla psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak kurumundaki ilgili kişilere müşavirlik hizmeti sunar.
  • Okullarda yürütülen gelişimsel ve önleyici rehberlik ve psikolojik danışma alanın ile ilgili konu veya projelerde koordinasyonu sağlar.
  • Kişisel ve profesyonel gelişimini desteklemek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum sergiler.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. İnsan hakları, demokrasi ve PDR mesleği etik ilkelerine uygun bir anlayışla mesleğini yürütür. PDR alanında bilimsel araştırma yapabilir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Toplumsal değişimlerin ve mevcut durumun PDR alanında ihtiyaçlar ve uygulamalar üzerindeki etkisini değerlendirir.
  • Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda ilgili paydaşlara yönelik müşavirlik ve koordinasyon hizmeti sağlar.
  • PDR alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlar bilgilendirir ve meslek alanının savunuculuğunu yapar.
  • PDR alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder ve bu gelişmeleri bilimsel ve PDR ilkeleri doğrultusunda değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli farklı olabileceğindenilgili derslerin “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü Yüksek Öğretim Kurumu ve Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezinin belirlediği esaslara göre yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlan çoğunlukla ilk öğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim kurumlarında, diğer sağlık, spor, adalet ve endüstri kurum/kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012379

Qualification Title
Bachelor's Degree in Guidance and Psychological Counseling
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Knows basic concepts in the field of psychological counseling and guidance.
  • Knows basic theories and approaches in the field of psychological counseling and guidance.
  • Knows developmental characteristics and needs of individuals in different developmental periods.
  • Knows the characteristics and needs of people who develop differently and need psychological intervention.
  • Has knowledge about social structure and social psychology.
  • Has knowledge about human relations and communication theories Knows how to use scientific research methods and techniques in the field of psychological counseling and guidance.
  • Has knowledge about contemporary psychological counseling theories.
  • Use the knowledge and skills gained in the field of psychological counseling and guidance in accordance with the needs of the institution.
  • Conducts scientific research in the field of psychological counseling and guidance.
  • Conducts educational, vocational and personal guidance services in accordance with the principles and techniques of psychological counseling and guidance.
  • Makes individual and group counseling in accordance with the principles and techniques of psychological counseling and guidance
  • Provides consultancy services to the related persons in accordance with the principles and techniques of psychological counseling and guidance.
  • Provide coordination on issues and projects related to developmental and preventive guidance and psychological counseling in schools.
  • Show a positive attitude towards lifelong learning to support personal and professional development.
  • Using a foreign language at least at European Language Portfolio B1 General Level, tracks the information in the field and communicates with his/her colleagues.
  • Conducts his/her profession with an understanding in accordance with the human rights, democracy and ethical principles of psychological counseling and guidance.
  • Conduct scientific research in the field of psychological counseling and guidance.
  • Use computer software, information and communication technologies at least at the.
  • European Computer Use License Level required by his/her field.
  • Evaluates the effects of social change and current situation on needs and practices in the field of psychological counseling and guidance.
  • Provide counseling and coordination services to the relevant stakeholders for the education, development and orientation of the individuals who need special education.
  • Informs the persons and institutions concerned about the field of psychological counseling and guidance and advocates the profession field.
  • Follows new developments in the field of psychological counseling and guidance and evaluates these developments in the direction of the principles of science and the field of psychological counseling and guidance.
Key Competencies-
Further Info

The method of measurement and evaluation applied for each course may vary. The Instruction Plan of the related course contains information about measurement and evaluation methods.

Quality Assurance-
Access Requirements

Student admission is based on the principles determined by the Council of Higher Education and Measuring, Selection and Placement Center.

Conditions for SuccessSuccessful completion of all the courses that available in the program and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary qualification for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can often work as psychological consultants in primary, secondary, and higher education institutions, as well as in other health, sports, justice, and industry organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012379


Qualification Title
Bachelor's Degree in Guidance and Psychological Counseling

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Knows basic concepts in the field of psychological counseling and guidance.
  • Knows basic theories and approaches in the field of psychological counseling and guidance.
  • Knows developmental characteristics and needs of individuals in different developmental periods.
  • Knows the characteristics and needs of people who develop differently and need psychological intervention.
  • Has knowledge about social structure and social psychology.
  • Has knowledge about human relations and communication theories Knows how to use scientific research methods and techniques in the field of psychological counseling and guidance.
  • Has knowledge about contemporary psychological counseling theories.
  • Use the knowledge and skills gained in the field of psychological counseling and guidance in accordance with the needs of the institution.
  • Conducts scientific research in the field of psychological counseling and guidance.
  • Conducts educational, vocational and personal guidance services in accordance with the principles and techniques of psychological counseling and guidance.
  • Makes individual and group counseling in accordance with the principles and techniques of psychological counseling and guidance
  • Provides consultancy services to the related persons in accordance with the principles and techniques of psychological counseling and guidance.
  • Provide coordination on issues and projects related to developmental and preventive guidance and psychological counseling in schools.
  • Show a positive attitude towards lifelong learning to support personal and professional development.
  • Using a foreign language at least at European Language Portfolio B1 General Level, tracks the information in the field and communicates with his/her colleagues.
  • Conducts his/her profession with an understanding in accordance with the human rights, democracy and ethical principles of psychological counseling and guidance.
  • Conduct scientific research in the field of psychological counseling and guidance.
  • Use computer software, information and communication technologies at least at the.
  • European Computer Use License Level required by his/her field.
  • Evaluates the effects of social change and current situation on needs and practices in the field of psychological counseling and guidance.
  • Provide counseling and coordination services to the relevant stakeholders for the education, development and orientation of the individuals who need special education.
  • Informs the persons and institutions concerned about the field of psychological counseling and guidance and advocates the profession field.
  • Follows new developments in the field of psychological counseling and guidance and evaluates these developments in the direction of the principles of science and the field of psychological counseling and guidance.

Key Competencies
-

Further Info

The method of measurement and evaluation applied for each course may vary. The Instruction Plan of the related course contains information about measurement and evaluation methods.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Student admission is based on the principles determined by the Council of Higher Education and Measuring, Selection and Placement Center.


Conditions for Success
Successful completion of all the courses that available in the program and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary qualification for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can often work as psychological consultants in primary, secondary, and higher education institutions, as well as in other health, sports, justice, and industry organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode