Yeterlilik Kodu

TR0030013214

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumGiresun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGiresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun
Sorumlu Kurum URLhttp://www.giresun.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Danışanları hayata ilişkin yeni anlamlar bulmalarına ve yapılandırmalarına, kendini gerçekleştirmelerine, akılcı düşünceler geliştirmelerine ve yeni davranışlar kazanmalarına ve çözümler geliştirmelerine yönelterek psikolojik danışma uygulamak.
  • Grubun iyilik halini geliştirici potansiyelini yöneltmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleriyle danışanların hayata ilişkin yeni anlamlar bulmalarına ve yapılandırmalarına, kendini gerçekleştirmelerine, akılcı düşünceler geliştirmelerine ve yeni davranışlar kazanmalarına ve çözümler bulmalarına yöneltmeden zevk alış.
  • Danışana yönelik empati, koşulsuz saygı, saydamlık, kabul ve iletişim becerilerini psikolojik danışmada kullanmayı alışkanlık haline getirme.
  • Okul psikolojik danışmanlığı görev, yetki ve sorumlulukları bilgisi.
  • Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetler sunabilme.
  • Aile danışmanlığı gereksinimi olan bireylerin yeni çözümler, iletişim becerileri, içgörü, sorumluluk ve farkındalık geliştirmelerinin desteklenmesi.
  • Özel gereksinimi olan bireyler ve yakınlarının yaşam güçlüklerine katlanmak ve başa çıkmak konusunda psikolojik danışmanlık hizmeti sunmak.
  • Psikiyatrik tedavi altındaki danışanlara ve yakınlarına psikolojik problemleri ile başa çıkma sürecinde psikolojik danışmanlık sağlamak.
  • Farklı öğretim düzeylerinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık programı hazırlama ve uygulama.
  • Farklı öğretim düzeylerinde mesleki yöneltme programları hazırlama ve uygulama.
  • İnsan davranışlarını anlamada felsefi ve kültürler arası bakış açısının önemine saygı göstermek.
  • Sosyal sistemlerin birey üzerindeki etkilerini kavrama ve müdahale programları geliştirme.
  • Farklı gelişen çocukların sosyal, bilişsel,duyuşsal ve psikomotor özelliklerini belirleyerek bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamak.
  • Gelişim ilkelerinden hareketle bireyin yaşantısında yeni çözümler bulmasına yardım etmek.
  • Öğrenme psikolojisi, sınıf, eğitim yönetimi ve öğretim ilkeleri bilgisinden hareketle yönetici ve öğretmenlere müşavirlikte bulunmak.
  • Psikolojik danışma gereksinimi ile psikiyatrik tedavi gereksinimini arasındaki farkı bilmek.
  • Eğitimde program geliştirme alanından faydalanarak psikolojik eğitim, destek, grup rehberliği, grupla psikolojik danışma ve eğitim seminerleri hazırlamak.
  • Birey ve toplumu anlamak üzere ölçme aracı uygulamak ve elde edilen sonuçları yorumlamak.
  • Rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve ilgili alanlarda yapılmış bilimsel araştırmalarda istatistik çözümlemeleri anlamak, bulgu ve uygulamalardan yararlanmak.
  • Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlık mesleğini ve etiğini benimseme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için bir vize ve final yapılması zorunludur. Bazı dersler için uygulama, gözlem, ödev veya seminer çalışması da gerekmektedir. Sınavların çoğu yazılıdır ancak bazı sınavlar sunum, ödev ve uygulama şeklinde olabilmektedir.Sınavlar, düzenlemeler, değerlendirmeler ve notlandırmalar derslere göre özelleşmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler Giresun Üniversitesine kabul edilmek için için YÖK düzenlemeleri (Yükseköğretim Kurulu ) tarafından belirlenen yasal ve akademik gereklere uymak zorundadır. Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınanın ülke içi veya dışında herhangi bir üniversitede öğrenime başlamış olan öğrenciler Giresun Üniversitesine öğrenim için başvurabilir.

Başarma ŞartlarıLise Diploması, Öğrenci Seçme Sınavı sonuç belgesi .
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Eğitim programındaki tüm dersleri başan ile tamamlayan öğrenciler Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında lisans diploması alırlar. Program mezunlan çoğunlukla okulöncesi, ilk, orta ve yüksek öğretim kurumlarında, askeri, emniyet, adelet (cezaevi, çocuk ıslah evi, denetimli serbestlik dairesi, çocuk mahkemesi) sağlık ve endüstri kurum/kuruluşlarında Psikolojik Danışman olarak çalışabilirler. Öğretmenlik yapmak isteyenler Anadolu Öğretmen Lisesinde Öğretmenlik Meslek Dersleri ve Psikoloji öğretmeni olabilmektedirler. Aile Danışmanlığı sertifika programı belgesi alanlar Özel Aile Danışma Merkezi açabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013214


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Giresun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Danışanları hayata ilişkin yeni anlamlar bulmalarına ve yapılandırmalarına, kendini gerçekleştirmelerine, akılcı düşünceler geliştirmelerine ve yeni davranışlar kazanmalarına ve çözümler geliştirmelerine yönelterek psikolojik danışma uygulamak.
  • Grubun iyilik halini geliştirici potansiyelini yöneltmek.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleriyle danışanların hayata ilişkin yeni anlamlar bulmalarına ve yapılandırmalarına, kendini gerçekleştirmelerine, akılcı düşünceler geliştirmelerine ve yeni davranışlar kazanmalarına ve çözümler bulmalarına yöneltmeden zevk alış.
  • Danışana yönelik empati, koşulsuz saygı, saydamlık, kabul ve iletişim becerilerini psikolojik danışmada kullanmayı alışkanlık haline getirme.
  • Okul psikolojik danışmanlığı görev, yetki ve sorumlulukları bilgisi.
  • Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetler sunabilme.
  • Aile danışmanlığı gereksinimi olan bireylerin yeni çözümler, iletişim becerileri, içgörü, sorumluluk ve farkındalık geliştirmelerinin desteklenmesi.
  • Özel gereksinimi olan bireyler ve yakınlarının yaşam güçlüklerine katlanmak ve başa çıkmak konusunda psikolojik danışmanlık hizmeti sunmak.
  • Psikiyatrik tedavi altındaki danışanlara ve yakınlarına psikolojik problemleri ile başa çıkma sürecinde psikolojik danışmanlık sağlamak.
  • Farklı öğretim düzeylerinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık programı hazırlama ve uygulama.
  • Farklı öğretim düzeylerinde mesleki yöneltme programları hazırlama ve uygulama.
  • İnsan davranışlarını anlamada felsefi ve kültürler arası bakış açısının önemine saygı göstermek.
  • Sosyal sistemlerin birey üzerindeki etkilerini kavrama ve müdahale programları geliştirme.
  • Farklı gelişen çocukların sosyal, bilişsel,duyuşsal ve psikomotor özelliklerini belirleyerek bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamak.
  • Gelişim ilkelerinden hareketle bireyin yaşantısında yeni çözümler bulmasına yardım etmek.
  • Öğrenme psikolojisi, sınıf, eğitim yönetimi ve öğretim ilkeleri bilgisinden hareketle yönetici ve öğretmenlere müşavirlikte bulunmak.
  • Psikolojik danışma gereksinimi ile psikiyatrik tedavi gereksinimini arasındaki farkı bilmek.
  • Eğitimde program geliştirme alanından faydalanarak psikolojik eğitim, destek, grup rehberliği, grupla psikolojik danışma ve eğitim seminerleri hazırlamak.
  • Birey ve toplumu anlamak üzere ölçme aracı uygulamak ve elde edilen sonuçları yorumlamak.
  • Rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve ilgili alanlarda yapılmış bilimsel araştırmalarda istatistik çözümlemeleri anlamak, bulgu ve uygulamalardan yararlanmak.
  • Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlık mesleğini ve etiğini benimseme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için bir vize ve final yapılması zorunludur. Bazı dersler için uygulama, gözlem, ödev veya seminer çalışması da gerekmektedir. Sınavların çoğu yazılıdır ancak bazı sınavlar sunum, ödev ve uygulama şeklinde olabilmektedir.Sınavlar, düzenlemeler, değerlendirmeler ve notlandırmalar derslere göre özelleşmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler Giresun Üniversitesine kabul edilmek için için YÖK düzenlemeleri (Yükseköğretim Kurulu ) tarafından belirlenen yasal ve akademik gereklere uymak zorundadır. Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınanın ülke içi veya dışında herhangi bir üniversitede öğrenime başlamış olan öğrenciler Giresun Üniversitesine öğrenim için başvurabilir.


Başarma Şartları
Lise Diploması, Öğrenci Seçme Sınavı sonuç belgesi .

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Eğitim programındaki tüm dersleri başan ile tamamlayan öğrenciler Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında lisans diploması alırlar. Program mezunlan çoğunlukla okulöncesi, ilk, orta ve yüksek öğretim kurumlarında, askeri, emniyet, adelet (cezaevi, çocuk ıslah evi, denetimli serbestlik dairesi, çocuk mahkemesi) sağlık ve endüstri kurum/kuruluşlarında Psikolojik Danışman olarak çalışabilirler. Öğretmenlik yapmak isteyenler Anadolu Öğretmen Lisesinde Öğretmenlik Meslek Dersleri ve Psikoloji öğretmeni olabilmektedirler. Aile Danışmanlığı sertifika programı belgesi alanlar Özel Aile Danışma Merkezi açabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013214

Qualification Title
Awarding BodyGiresun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.giresun.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Applying psychological counselling by directing clients to discover new meanings on life, to construct their lives, to actualize themselves, to think rationally, to acquire new behaviors and to develop new solutions.
  • To orient the wellness developing potential of the group.
  • Getting satisfaction from directing clients to discover new meanings on life, to construct their lives, to actualize themselves, to think rationally, to acquire new behaviors and to develop new solutions.
  • Developing the habit of establishing empathy with the client and using the skills of unconditional respect, transparency, acceptance and communication in psychological counselling.
  • Having the knowledge of duties, competencies and responsibilies of school psychological counsellors.
  • Delivering services to clients in order to know themselves, to understand themselves and to facilitate their taking best decisions for themselves in the process of developing their career in accordance with career development theories, decion-making models and prevailing conditions in the labour market.
  • Supporting the clients, who are in need of family counselling, in the process of developing new solutions, communication skills, insights, responsibilites, consciousness.
  • Delivering psychological counselling to the clients and their relatives with special needs in enduring and coping with difficulties of life.
  • Delivering psychological counselling to the clients who are under psychiatric treatment and their relatives in the process of coping with their pyschological problems.
  • Developing and applying guidance and pyschological counselling cirriculum at different educational level.
  • Developing and applying job orientations programmes at different educational levels.
  • Respecting to the importance of philosophical and cultural differences in understanding human behaviors.
  • Developing apprehension and intervention programs to increase the effect of social systems on the individuals.
  • Developing educational programs which is complying with different social, cognitive, emotional and psycho-motor characteristics of differenly raising children.
  • Helping clients in developing new solutions by taking inspiration from development principles.
  • Providing consultation to administrators and teachers by taking inspriation from the principles of learning pschology, class and education management and instruction.
  • Knowing the difference between need for psychological counselling and psychiatric treatment.
  • Preparing psycho-education, support, group guidance, group counselling and education seminars by taking inspiration from the field of cirriculum development in education.
  • Applying measurement tools to understand the individuals and the society and to analyse the results of the measurement. Understanding the statistical analysis in scientific researches in the field of guidance and psychological counselling and benefitting from their data and applications.
  • Adapting psychological psychological counselor careers and ethic as a occupational identity.
Key Competencies-
Further Info

Each course is mandatory for a midterm and a final. Some courses for the implementation, monitoring, homework or seminar are also required to study. Exams are usually written exams, but some of the exams can be applied assignments, presentation, and practice. Examination, regulations, assessment and grading are specified in each course.

Quality Assurance-
Access Requirements

Teaching and learning methods are chosen to improve the student’s skills such as self learning, life-long learning, observation, teaching others, presentation, critical thinking, teamworking and Information Technologies. Discussion, observation, brainstorming, presentation, lecture, seminar, practice, group work, simulations, field work are applied learning and teaching methods.

Conditions for SuccessThis is a first cycle degree program in the science of Psychological Counselling and Guidance (240 ECTS). You will be awarded, on successful completion of the programme and gain competencies, a degree of Bachelor in Psychological Counselling and Guidance. Psychological Counselor- First Cycle (Bachelor’s Degree).
Progression Paths (Relationship Type)

The bachelor' s degree in Guidance and Counseling is awarded to students who completed all courses in the curriculum. Graduates of the program usually move on to positions in elementary, junior and senior high schools. They are also employed in diverse working settings such as universities, community agencies and industrial institutions as counselors.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013214


Qualification Title

Awarding Body
Giresun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Applying psychological counselling by directing clients to discover new meanings on life, to construct their lives, to actualize themselves, to think rationally, to acquire new behaviors and to develop new solutions.
  • To orient the wellness developing potential of the group.
  • Getting satisfaction from directing clients to discover new meanings on life, to construct their lives, to actualize themselves, to think rationally, to acquire new behaviors and to develop new solutions.
  • Developing the habit of establishing empathy with the client and using the skills of unconditional respect, transparency, acceptance and communication in psychological counselling.
  • Having the knowledge of duties, competencies and responsibilies of school psychological counsellors.
  • Delivering services to clients in order to know themselves, to understand themselves and to facilitate their taking best decisions for themselves in the process of developing their career in accordance with career development theories, decion-making models and prevailing conditions in the labour market.
  • Supporting the clients, who are in need of family counselling, in the process of developing new solutions, communication skills, insights, responsibilites, consciousness.
  • Delivering psychological counselling to the clients and their relatives with special needs in enduring and coping with difficulties of life.
  • Delivering psychological counselling to the clients who are under psychiatric treatment and their relatives in the process of coping with their pyschological problems.
  • Developing and applying guidance and pyschological counselling cirriculum at different educational level.
  • Developing and applying job orientations programmes at different educational levels.
  • Respecting to the importance of philosophical and cultural differences in understanding human behaviors.
  • Developing apprehension and intervention programs to increase the effect of social systems on the individuals.
  • Developing educational programs which is complying with different social, cognitive, emotional and psycho-motor characteristics of differenly raising children.
  • Helping clients in developing new solutions by taking inspiration from development principles.
  • Providing consultation to administrators and teachers by taking inspriation from the principles of learning pschology, class and education management and instruction.
  • Knowing the difference between need for psychological counselling and psychiatric treatment.
  • Preparing psycho-education, support, group guidance, group counselling and education seminars by taking inspiration from the field of cirriculum development in education.
  • Applying measurement tools to understand the individuals and the society and to analyse the results of the measurement. Understanding the statistical analysis in scientific researches in the field of guidance and psychological counselling and benefitting from their data and applications.
  • Adapting psychological psychological counselor careers and ethic as a occupational identity.

Key Competencies
-

Further Info

Each course is mandatory for a midterm and a final. Some courses for the implementation, monitoring, homework or seminar are also required to study. Exams are usually written exams, but some of the exams can be applied assignments, presentation, and practice. Examination, regulations, assessment and grading are specified in each course.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Teaching and learning methods are chosen to improve the student’s skills such as self learning, life-long learning, observation, teaching others, presentation, critical thinking, teamworking and Information Technologies. Discussion, observation, brainstorming, presentation, lecture, seminar, practice, group work, simulations, field work are applied learning and teaching methods.


Conditions for Success
This is a first cycle degree program in the science of Psychological Counselling and Guidance (240 ECTS). You will be awarded, on successful completion of the programme and gain competencies, a degree of Bachelor in Psychological Counselling and Guidance. Psychological Counselor- First Cycle (Bachelor’s Degree).

Progression Paths (Relationship Type)

The bachelor' s degree in Guidance and Counseling is awarded to students who completed all courses in the curriculum. Graduates of the program usually move on to positions in elementary, junior and senior high schools. They are also employed in diverse working settings such as universities, community agencies and industrial institutions as counselors.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address