Yeterlilik Kodu | TR0030016164 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı'nın (RPD) amacı; bilimsel yeterliliğin yanında, ülkesinin başta eğitim sorunları olmak üzere önemli toplumsal sorunlarına karşı duyarlı, çözüm üretebilecek ve hizmet verebilecek "psikolojik danışmanlar" yetiştirmektir. Program, bu danışmanların kendisini sürekli geliştiren, yaşamda saygıyı ve duyarlılığı merkeze alan, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, örnek olma sorumluluğunu taşıyacak bireyler olmalarını sağlayacak şekilde planlanmıştır. Alan bilgisi, öğretmenlik formasyon bilgisi ve genel kültür dersleri birlikte verilmektedir. Genel kültür dersleri arasında olan bilgisayar okur-yazarlığı (BTU) ve güzel sanatlar alanından (GSB) birer ders-kredisiz-zorunlu olarak, öncelikli olarak hazırlık döneminde ya da mezun olana dek herhangi bir dönemde tamamlanabilmektir. Son iki yıl içinde verilen alan dersleri öğrencilerin uzmanlıkları açısından çok önemlidir. RPD mezunları ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversitelerin psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde, kreş ve yuvalarda, yetiştirme yurtlarında, Adalet Bakanlığı'nda, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nda, öğrenci yurtlarında, özel eğitim merkezlerinde ve işletmelerin insan kaynakları bölümlerinde psikolojik danışman ve / veya rehber öğretmen olarak görev alabilmektedirler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, eğitim ve sağlık kurumlarında staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda kısa sınav(lar), ara sınav(lar), ev ödev(ler)i, alıştırma(lar), proje(ler), uygulama çalışma(lar)ı ve yarıyıl sonu sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Değerlendirme yöntemleri klasik test(ler)i, çoktan-seçmeli test(ler)i, ev ödev(ler)ini, performans değerlendirmelerini ve ürün değerlendirmelerini içerebilir. Programdan mezun olabilmek için minimum genel not ortalaması 2,00 olmalıdır. Bir dersin notu, yukarıda belirtilen kriterlerin değerlendirilmesiyle oluşturulur ve harfler ile verilir. Harf notları ve karşılık gelen katsayılar aşağıdaki gibidir. BAŞARI NOTU KATSAYI A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 16.04.2022 / 16.04.2025 | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1 ve F2 notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Rehberlik ve Psikolojik Danışma mezunları ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarda, Adalet Bakanlığı'nda, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu'nda, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nda, Polis Akademisi'nde, Türk Silahlı Kuvvetleri'nde, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversitelerin psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde, kreş ve yuvalarda, yetiştirme yurtlarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, özel psikolojik danışma merkezlerinde, öğrenci yurtlarında, özel eğitim merkezlerinde ve işletmelerin insan kaynakları bölümlerinde psikolojik danışman ve/veya rehber öğretmen olarak görev alabilmektedirler. Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında ve çeşitli diğer alanlarda yüksek lisans programlarına başvurabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016164
ISCO 08
ISCO 08
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı'nın (RPD) amacı; bilimsel yeterliliğin yanında, ülkesinin başta eğitim sorunları olmak üzere önemli toplumsal sorunlarına karşı duyarlı, çözüm üretebilecek ve hizmet verebilecek "psikolojik danışmanlar" yetiştirmektir. Program, bu danışmanların kendisini sürekli geliştiren, yaşamda saygıyı ve duyarlılığı merkeze alan, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, örnek olma sorumluluğunu taşıyacak bireyler olmalarını sağlayacak şekilde planlanmıştır. Alan bilgisi, öğretmenlik formasyon bilgisi ve genel kültür dersleri birlikte verilmektedir. Genel kültür dersleri arasında olan bilgisayar okur-yazarlığı (BTU) ve güzel sanatlar alanından (GSB) birer ders-kredisiz-zorunlu olarak, öncelikli olarak hazırlık döneminde ya da mezun olana dek herhangi bir dönemde tamamlanabilmektir. Son iki yıl içinde verilen alan dersleri öğrencilerin uzmanlıkları açısından çok önemlidir.
RPD mezunları ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversitelerin psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde, kreş ve yuvalarda, yetiştirme yurtlarında, Adalet Bakanlığı'nda, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nda, öğrenci yurtlarında, özel eğitim merkezlerinde ve işletmelerin insan kaynakları bölümlerinde psikolojik danışman ve / veya rehber öğretmen olarak görev alabilmektedirler.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, eğitim ve sağlık kurumlarında staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti sunduğu bireylerin gelişimsel özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak farklı psikolojik danışma ve rehberlik yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı uygulamaları planlar ve bireylerin gelişimini destekleyecek şekilde uygular.
- Türk Eğitim Sisteminin yapısını kavrayarak, okul temelli kapsamlı, gelişimsel ve önleyici psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini bireysel farklılıkları ve ihtiyaçları gözeterek tasarlar ve uygulamaları tüm paydaşlarla (öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, ana babalar vb.) iş birliği içinde yürütür.
- Eğitim bilimlerinin temel felsefelerini kavrar, temel ilkelerini ve kuramsal alt yapısını psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde kullanır.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde ölçme ve değerlendirme yöntem teknik ve araçlarını, ihtiyaca uygunluğunu değerlendirerek seçer, uyarlar, geliştirir ve uygular.
- Mesleki ve kişisel gelişimine yönelik yaşam boyu gelişim hedeflerini oluşturur ve eylemlerinde hedeflerine uygun stratejileri seçip kullanır.
- Yaşam boyu öğrenme bakış açısıyla, etkin öğrenme stratejilerini kullanarak mesleğiyle ilgili disiplinler arası nitelikteki bilimsel ve güncel bilgileri ulusal ve uluslararası kaynaklardan takip ederek, alanı ile ilgili karşılaştığı sorunlara yönelik uygun stratejiler geliştirir.
- Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki tüm hizmetlerini bilim ve meslek etiğine ve yasalara bağlı kalarak yürütür.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde dili uygun şekilde kullanarak etkili iletişim kurar.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde dijital yeterliklerini geliştirerek uygun kaynak ve araçları kullanır.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde danışan(lar)ının yardım ihtiyaçlarını analiz eder, kurama dayalı kavramsallaştırır, uygun strateji ve müdahaleleri belirler, süreci uygun şekilde başlatır, sürdürür, sonlandırır ve izler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda kısa sınav(lar), ara sınav(lar), ev ödev(ler)i, alıştırma(lar), proje(ler), uygulama çalışma(lar)ı ve yarıyıl sonu sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Değerlendirme yöntemleri klasik test(ler)i, çoktan-seçmeli test(ler)i, ev ödev(ler)ini, performans değerlendirmelerini ve ürün değerlendirmelerini içerebilir. Programdan mezun olabilmek için minimum genel not ortalaması 2,00 olmalıdır. Bir dersin notu, yukarıda belirtilen kriterlerin değerlendirilmesiyle oluşturulur ve harfler ile verilir. Harf notları ve karşılık gelen katsayılar aşağıdaki gibidir.
BAŞARI NOTU KATSAYI A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
16.04.2022 / 16.04.2025
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma mezunları ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarda, Adalet Bakanlığı'nda, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu'nda, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nda, Polis Akademisi'nde, Türk Silahlı Kuvvetleri'nde, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, üniversitelerin psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde, kreş ve yuvalarda, yetiştirme yurtlarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, özel psikolojik danışma merkezlerinde, öğrenci yurtlarında, özel eğitim merkezlerinde ve işletmelerin insan kaynakları bölümlerinde psikolojik danışman ve/veya rehber öğretmen olarak görev alabilmektedirler. Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında ve çeşitli diğer alanlarda yüksek lisans programlarına başvurabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016164 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Guidance and Psychological Counselling | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has the following key competencies at an advanced level.
| |
Further Info | A wide variety of assessment methods such as quiz(s), midterm(s), homework(s), exercise(s), project(s), practical work(s), and final exam(s) are applied in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework, performance assessments, and product evaluations. To graduate from the program, a minimum GPA of 2.00 is required. The grade for a course is based on the evaluation of the above-mentioned criteria and is given in letters. Letter grades and corresponding coefficients are as follows. LETTER GRADE COEFFICIENT A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1 F1 0 F2 0 | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programmes; - YÖK is responsible for planning, organising, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programmes (EPDAD) Accreditation Start / End Date : 16.04.2022 / 16.04.2025 | |
Access Requirements | General admission requirements for Turkish and foreign students are valid for starting the program.
| |
Conditions for Success | The student must have passed all the courses in the program and must not have F1 and F2 grades. In this program, the student must have a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Guidance and Psychological Counselling graduates can work in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education, Ministry of Justice, Ministry of Labour and Social Security, Social Services and Child Protection Agency, Ministry of Family and Social Services, Police Academy, Turkish Armed Forces, guidance and research centers, They can work as psychological counselors and/or guidance teachers in psychological counseling and guidance centers of universities, nurseries and kindergartens, orphanages, special education, and rehabilitation centers, private psychological counseling centers, student dormitories, special education centers and human resources departments of enterprises. Students can apply to graduate programs in the field of Psychological Counselling and Guidance and various other fields. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016164
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of the Guidance and Psychological Counselling Programme (Guidance and Psychological Counselling Programme) is to train "psychological counselors" who, in addition to scientific competence, are sensitive to the important social problems of their country, especially educational problems, and who can produce solutions and provide services. The program is planned to ensure that these counselors are individuals who continuously improve themselves, focus on respect and sensitivity in life, adhere to universal principles and professional ethics, and carry the responsibility of being an example. Field knowledge, teaching formation knowledge, and general culture courses are given together. Among the general culture courses, one course each from the fields of computer literacy (BTU) and fine arts (GSB) can be completed as non-credit-mandatory, primarily in the preparatory period or in any period until graduation.
- The field courses given in the last two years are very important for student's specialization. RPD graduates can work as psychological counselors and/or guidance counselors in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education, guidance and research centers, psychological counseling and guidance centers of universities, nurseries and kindergartens, orphanages, Ministry of Justice, Ministry of Labour and Social Security, Ministry of Family and Social Services, student dormitories, special education centers and human resources departments of enterprises.
- Education and training are carried out in the form of formal or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, education, and health institutions.
- Plans applications using different psychological counseling and guidance methods and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of the individuals to whom psychological counseling and guidance services are provided, and implements them to support the development of individuals.
- Understanding the structure of the Turkish Education System designs school-based comprehensive, developmental, and preventive psychological counseling and guidance services by considering individual differences and needs, and carries out the practices in cooperation with all stakeholders (students, teachers, administrators, parents, etc.).
- Understands the basic philosophies of educational sciences, and uses the basic principles and theoretical infrastructure in psychological counseling and guidance services.
- Selects adapts, develops, and applies measurement and evaluation methods, techniques, and tools in psychological counseling and guidance services by evaluating their suitability for the needs.
- Creates lifelong development goals for professional and personal development and selects and uses strategies appropriate to their goals in their actions.
- Develops appropriate strategies for the problems encountered in the field by following interdisciplinary scientific and current information about the profession from national and international sources by using effective learning strategies with a lifelong learning perspective.
- Carries out all services in psychological counseling and guidance by adhering to scientific and professional ethics and laws.
- Communicates effectively by using language appropriately in psychological counseling and guidance services.
- Uses appropriate resources and tools by developing digital competencies in psychological counseling and guidance services.
- Analyses the help needs of the counselee(s) in psychological counseling and guidance services, conceptualizes them based on theory, determines appropriate strategies and interventions, and initiates, maintains, finalizes, and monitors the process appropriately.
Has the following key competencies at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
A wide variety of assessment methods such as quiz(s), midterm(s), homework(s), exercise(s), project(s), practical work(s), and final exam(s) are applied in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework, performance assessments, and product evaluations. To graduate from the program, a minimum GPA of 2.00 is required. The grade for a course is based on the evaluation of the above-mentioned criteria and is given in letters. Letter grades and corresponding coefficients are as follows.
LETTER GRADE COEFFICIENT A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1 F1 0 F2 0
To monitor the quality of higher education programmes;
- YÖK is responsible for planning, organising, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programmes (EPDAD)
Accreditation Start / End Date :
16.04.2022 / 16.04.2025
General admission requirements for Turkish and foreign students are valid for starting the program.
- To graduate from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Guidance and Psychological Counselling graduates can work in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education, Ministry of Justice, Ministry of Labour and Social Security, Social Services and Child Protection Agency, Ministry of Family and Social Services, Police Academy, Turkish Armed Forces, guidance and research centers, They can work as psychological counselors and/or guidance teachers in psychological counseling and guidance centers of universities, nurseries and kindergartens, orphanages, special education, and rehabilitation centers, private psychological counseling centers, student dormitories, special education centers and human resources departments of enterprises. Students can apply to graduate programs in the field of Psychological Counselling and Guidance and various other fields.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous