Yeterlilik Kodu | TR0030017271 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Demokrasi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üçkuyular Mahallesi, Gürsel Aksel Bulvarı, No:14 35140 Karabağlar/İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.idu.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Vize, Final, Ödev, sunum Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İDÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olacak öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda okul psikolojik danışmanı (rehber öğretmen) olarak görev yapabilirler. Ayrıca özel psikolojik danışma merkezleri, aile ve çocuk mahkemeleri, üniversite psikolojik danışma merkezleri, sağlık ve endüstri kurumlarında da psikolojik danışman olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017271
ISCO:08
ISCO:08
- Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin temel kavramları doğru kullanabilme.
- Bireyin yaşam dönemlerine özgü gelişim özelliklerini, öğrenme süreçlerini ve grup içindeki davranış örüntülerini kavrayabilme.
- Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
- Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanıyabilme.
- Eğitim sistemini, eğitim programını ve okulun örgütsel yapısını kavrayabilme.
- Psikolojik danışma kuramlarına ve sistemler perspektifine ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde konsültasyonun ve süpervizyonun önemini kavrayabilme.
- Grup dinamiğine ve sürecine ve ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
- Bireyle ve grupla çalışırken psikolojik danışma beceri, müdahale ve stratejilerini uygulayabilme.
- Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunabilme.
- Bireysel farklılıklar temelinde bireyin gözlenebilir ve ölçülebilir özelliklerini kavrayabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etkili biçimde sunmak amacıyla, bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik müdahale programlarını geliştirebilme.
- Özel gereksinimleri olan bireylerin özelliklerini tanıyabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini değerlendirebilme.
- Bilime ve bilimsel bilgiye, araştırma yöntemlerine ve istatistiksel çözümleme tekniklerine ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki alanyazını ve uygulamaları izleyebilme.
- Psikolojik danışmanlık mesleğinin tarihine, felsefesine ve güncel durumuna ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberliğin uzmanlık alanlarını tanıyabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin niteliğini artırmak ve bilimsel gelişmeleri izlemek için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki bilimsel gelişmeleri izlemek için bir yabancı dili kullanabilme.
- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke, kural ve yasalara uygun sunabilme.
- Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlığı benimseyiş yetisi kazanır.
Vize, Final, Ödev, sunum Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İDÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.
Programdan mezun olacak öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda okul psikolojik danışmanı (rehber öğretmen) olarak görev yapabilirler. Ayrıca özel psikolojik danışma merkezleri, aile ve çocuk mahkemeleri, üniversite psikolojik danışma merkezleri, sağlık ve endüstri kurumlarında da psikolojik danışman olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030017271 | |
Qualification Title | Guidance and Psychological Counseling License | |
Awarding Body | İzmir Demokrasi University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.idu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Midterm exam, Final exam, homework, presentation Measurement and evaluation methods for each course are defined in the course syllabus prepared by the instructor/s. Exam and passings grades are regulated according to the rules and regulations of İzmir Democracy University, Faculty of Education undergraduate programs as indicated in their catalogs. According to these students must attend classes, practices and examinations. Students attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and elective courses there are two written examinations : One midterm examination ( given during each semester and dates of which are announced by the Department in the first month of the semester ) and one final exam. The semester grades are determined by adding forty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. In some courses, additional works such as projects, presentations and assignments could be given to students. If there is an additional work given in that course, then the semester grades are: 30% of the midterm exam, 10% the midterm project and 60% of the final exam. Students are successful in the course if their grades are (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) and (B); if their grades are (FD), (FF) and (Y), they fail. Students whose GPA are lower than 1.80 cannot register for a new course. Those who have failed in the final exam may take the make-up exam of which grade replaces the final exam and students grades are computed again based upon the make-up exam results. Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS). Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who will graduate from the program can serve as school counselor (guidance teacher) in institutions affiliated to the Ministry of National Education. Moreover, they can also work as a psychological counselor in private psychological counseling centers, family and child courts, university counseling centers and health and industrial institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030017271
ISCO:08
ISCO:08
- To be able to use the basic concepts related to psychological counseling and guidance.
- To be able to comprehend the developmental characteristics, learning processes and behavior patterns within the group.
- To have an understanding of the normal and abnormal behavior of the individual and the dynamics of his behavior.
- To be able to recognize the cultural and socio-economic characteristics of societies and individuals.
- To be able to comprehend educational system, educational program and organizational structure of school.
- To have an understanding of psychological counseling theories and systems perspective.
- To be able to comprehend the importance of consultation and supervision in psychological counseling and guidance services.
- To have an understanding of group dynamics and process.
- Ability to apply psychological counseling skills, interventions and strategies in working with individuals and groups.
- To be able to provide services to individuals on the basis of career development theories, decision-making models and labor market conditions to facilitate them to recognize, understand and make appropriate decisions in their career development process.
- To be able to understand the observable and measurable properties of the individual on the basis of individual differences.
- To be able to apply individual recognition techniques in order to present psychological counseling and guidance services effectively.
- To develop psychological counseling and guidance intervention programs.
- To recognize the characteristics of individuals with special needs.
- To be able to evaluate the effectiveness of psychological counseling and guidance services.
- To have an understanding of science and scientific knowledge, research methods and statistical analysis techniques.
- To be able to follow the literature and applications in the field of psychological counseling and guidance.
- To have an understanding of the history, philosophy and current state of psychological counseling.
- To be able to recognize the areas of psychological counseling and guidance.
- To be able to use information and communication technologies effectively to increase the quality of psychological counseling and guidance services and to follow scientific developments.
- To be able to use a foreign language to follow scientific developments in the field of psychological counseling and guidance.
- To be able to offer counseling and guidance services in accordance with ethical principles, rules and laws.
- Adopting psychological counseling as a professional identity.
Midterm exam, Final exam, homework, presentation Measurement and evaluation methods for each course are defined in the course syllabus prepared by the instructor/s. Exam and passings grades are regulated according to the rules and regulations of İzmir Democracy University, Faculty of Education undergraduate programs as indicated in their catalogs. According to these students must attend classes, practices and examinations. Students attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and elective courses there are two written examinations : One midterm examination ( given during each semester and dates of which are announced by the Department in the first month of the semester ) and one final exam. The semester grades are determined by adding forty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. In some courses, additional works such as projects, presentations and assignments could be given to students. If there is an additional work given in that course, then the semester grades are: 30% of the midterm exam, 10% the midterm project and 60% of the final exam. Students are successful in the course if their grades are (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) and (B); if their grades are (FD), (FF) and (Y), they fail. Students whose GPA are lower than 1.80 cannot register for a new course. Those who have failed in the final exam may take the make-up exam of which grade replaces the final exam and students grades are computed again based upon the make-up exam results. Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the program (equivalent to a total of 240 ECTS).
High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination.
Students who will graduate from the program can serve as school counselor (guidance teacher) in institutions affiliated to the Ministry of National Education. Moreover, they can also work as a psychological counselor in private psychological counseling centers, family and child courts, university counseling centers and health and industrial institutions.
Qualification is continuous