Yeterlilik Kodu

TR0030020332

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programının amacı ise: “rehberlik ve psikolojik danışma mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, RPD ilke, yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemiş, bilimsel düşünen, kendisi ve çevresi ile barışık, etkili iletişim kurabilen, bağımsız çalışma yanında grup çalışmalarına da yatkın, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, alanındaki yenilikleri, gelişmeleri izleyen, öğrenmekten zevk alan, toplumsal sorunlara duyarlı, kişisel ve sosyal sorumluluk alabilen ve topluma pozitif katkı yapabilecek bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında, MEB’e bağlı okullarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kendini zayıf ve güçlü yönleri ile tanır ve kabul eder.
  • Sağlıklı iletişim kurma yollarını mesleki süreçlerinde kullanır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini etik ilkeler doğrultusunda uygular.
  • Alana hizmet sunumunda gelişim dönemleri ve özellikleri ile ilgili bilgilerini kullanır.
  • Alana özgü hizmet sunumlarında öğrenme kuramlarını ve öğrenmeyi etkileyen faktörlerle ilgili bilgileri kullanır.
  • Kişilik kuramları ile ilgili bilgilerini alana özgü hizmetlerde kullanır.
  • Psikolojik danışma kuramlarını bireysel ve grupla danışma süreçlerinde kullanır.
  • Terapötik becerileri bireysel ve grupla danışma süreçlerinde kullanır.
  • Kişisel-sosyal ve eğitsel rehberlik çalışmaları ile bireylerin gelişimlerine ve öğrenmelerine destek sağlar.
  • Bilimsel düşünme, araştırma yapma, rapor yazma, sunum yapma becerilerine sahiptir.
  • Küresel vatandaş olma bilinci kazanır.
  • Öğretmenlik meslek bilgisine ilişkin becerileri kullanır
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir.

  • Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ya da (DD) harf notlarından birini alana öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye DZ notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır. Öğrenci DZ notu aldığı dersi tekrar eder. Dönem sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye GR notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır.
  • Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
  • Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 24.04.2021/24.04.2026

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Başarma Şartları Öğrencinin kayıtlı olduğu programı bitirebilmesi ve diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının en az 2,00 olması, tüm derslerden ve zorunlu staj/stajlardan en az DD notu alması gerekir. Bu koşulları sağlayan öğrenci normal öğretim süresinden önce diploma alabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programdan mezun olan bireyler başta Millî Eğitim Bakanlığı olmak üzere, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı vb. kamu kurumları yanında özel psikolojik danışma merkezlerinde de psikolojik danışman olarak çalışabilmektedir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030020332


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programının amacı ise: “rehberlik ve psikolojik danışma mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, RPD ilke, yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemiş, bilimsel düşünen, kendisi ve çevresi ile barışık, etkili iletişim kurabilen, bağımsız çalışma yanında grup çalışmalarına da yatkın, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, alanındaki yenilikleri, gelişmeleri izleyen, öğrenmekten zevk alan, toplumsal sorunlara duyarlı, kişisel ve sosyal sorumluluk alabilen ve topluma pozitif katkı yapabilecek bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında, MEB’e bağlı okullarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kendini zayıf ve güçlü yönleri ile tanır ve kabul eder.
  • Sağlıklı iletişim kurma yollarını mesleki süreçlerinde kullanır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini etik ilkeler doğrultusunda uygular.
  • Alana hizmet sunumunda gelişim dönemleri ve özellikleri ile ilgili bilgilerini kullanır.
  • Alana özgü hizmet sunumlarında öğrenme kuramlarını ve öğrenmeyi etkileyen faktörlerle ilgili bilgileri kullanır.
  • Kişilik kuramları ile ilgili bilgilerini alana özgü hizmetlerde kullanır.
  • Psikolojik danışma kuramlarını bireysel ve grupla danışma süreçlerinde kullanır.
  • Terapötik becerileri bireysel ve grupla danışma süreçlerinde kullanır.
  • Kişisel-sosyal ve eğitsel rehberlik çalışmaları ile bireylerin gelişimlerine ve öğrenmelerine destek sağlar.
  • Bilimsel düşünme, araştırma yapma, rapor yazma, sunum yapma becerilerine sahiptir.
  • Küresel vatandaş olma bilinci kazanır.
  • Öğretmenlik meslek bilgisine ilişkin becerileri kullanır

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir.

  • Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ya da (DD) harf notlarından birini alana öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye DZ notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır. Öğrenci DZ notu aldığı dersi tekrar eder. Dönem sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye GR notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır.
  • Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
  • Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 24.04.2021/24.04.2026


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma Şartları
Öğrencinin kayıtlı olduğu programı bitirebilmesi ve diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının en az 2,00 olması, tüm derslerden ve zorunlu staj/stajlardan en az DD notu alması gerekir. Bu koşulları sağlayan öğrenci normal öğretim süresinden önce diploma alabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programdan mezun olan bireyler başta Millî Eğitim Bakanlığı olmak üzere, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı vb. kamu kurumları yanında özel psikolojik danışma merkezlerinde de psikolojik danışman olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030020332

Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program is to raise individuals :
- with full of knowledge, skills and qualifications as guidance and counseling proffesion requires
- who is peaceful with himself and his surroundings,
- who are prone to work, who use information and communication technologies, who are innovators in their field, who follow developments, who enjoy learning, who are sensitive to social problems, who can take personal and social responsibilities and contribute collectively.
- who use effective communication and internalize GPC principles, tecniques and approaches

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.

Description
  • Recognizes and accepts himself/herself with strengths and weaknesses.
  • Knows developmental stages and characteristics, uses this knowledge in guidance and counseling services.
  • Knows the personality theories and uses this knowledge in guidance and counseling services.
  •  He/she has therapeutic skills and uses this skills in individual and group practices.
  • Provides support for individuals’ development and learning through personal-social and educational guidance.
  • Has skills of scientific thinking, researching, writing reports and presentations.
  • Gains awareness of being a global citizen.
  •  Uses skills related to teaching profession.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Exams are; midterm exam, make-up exam, make-up exam, final exam, exemption exam and single course exams. Exams can be written and/or oral/practical.

  • Students are given letter grades for their success in the courses they take and these grades are called course success grades. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) from a course are considered to have passed that course.
  • A student who does not fulfill the course attendance requirement is given a DZ grade. This grade is considered FF in the calculation of the grade point average. The student repeats the course for which he/she received a DZ grade. A student who does not take the final and make-up exam is given a GR grade. This grade is considered FF in the calculation of the grade point average.
  • The course success grade is calculated by taking 40% of the grade obtained by evaluating the midterm exam grade and/or education and training activities together and 60% of the final/make-up exam grade.
  • Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Those who want to enroll in Bartın University undergraduate degree programs must get the sufficient score required from the exam that administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Guide on Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program.
Conditions for Success In order to graduate from this program; It is necessary to successfully complete all courses, practices, internship and similar studies (240 ECTS) in the curriculum.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can apply to master programs to enhance their academic skills and career.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030020332


Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program is to raise individuals :
- with full of knowledge, skills and qualifications as guidance and counseling proffesion requires
- who is peaceful with himself and his surroundings,
- who are prone to work, who use information and communication technologies, who are innovators in their field, who follow developments, who enjoy learning, who are sensitive to social problems, who can take personal and social responsibilities and contribute collectively.
- who use effective communication and internalize GPC principles, tecniques and approaches


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.


Description
  • Recognizes and accepts himself/herself with strengths and weaknesses.
  • Knows developmental stages and characteristics, uses this knowledge in guidance and counseling services.
  • Knows the personality theories and uses this knowledge in guidance and counseling services.
  •  He/she has therapeutic skills and uses this skills in individual and group practices.
  • Provides support for individuals’ development and learning through personal-social and educational guidance.
  • Has skills of scientific thinking, researching, writing reports and presentations.
  • Gains awareness of being a global citizen.
  •  Uses skills related to teaching profession.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Exams are; midterm exam, make-up exam, make-up exam, final exam, exemption exam and single course exams. Exams can be written and/or oral/practical.

  • Students are given letter grades for their success in the courses they take and these grades are called course success grades. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) from a course are considered to have passed that course.
  • A student who does not fulfill the course attendance requirement is given a DZ grade. This grade is considered FF in the calculation of the grade point average. The student repeats the course for which he/she received a DZ grade. A student who does not take the final and make-up exam is given a GR grade. This grade is considered FF in the calculation of the grade point average.
  • The course success grade is calculated by taking 40% of the grade obtained by evaluating the midterm exam grade and/or education and training activities together and 60% of the final/make-up exam grade.
  • Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Those who want to enroll in Bartın University undergraduate degree programs must get the sufficient score required from the exam that administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Guide on Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program.

Conditions for Success
In order to graduate from this program; It is necessary to successfully complete all courses, practices, internship and similar studies (240 ECTS) in the curriculum.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can apply to master programs to enhance their academic skills and career.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode