Yeterlilik Kodu | TR0030027496 | |
Yeterlilik Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programının amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, araştıran, sorgulayan ve eleştirel düşünebilen, karşılaştığı problemlerle nasıl baş edeceğini bilen psikolojik danışman ve rehber öğretmenler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki uygulama araştırma merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullar, rehberlik ve araştırma merkezleri ve özel eğitim uygulama merkezleri ve psikolojik danışma birimi bulunduran kurumlarda staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır. Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030027496
ISCO 08
ISCO 08
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programının amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, araştıran, sorgulayan ve eleştirel düşünebilen, karşılaştığı problemlerle nasıl baş edeceğini bilen psikolojik danışman ve rehber öğretmenler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki uygulama araştırma merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullar, rehberlik ve araştırma merkezleri ve özel eğitim uygulama merkezleri ve psikolojik danışma birimi bulunduran kurumlarda staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- RPD alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir.
- RPD uygulamalarında temel müdahale, teknik ve stratejileri kullanır.
- RPD uygulamalarında kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklere duyarlı bir yaklaşıma sahiptir.
- RPD kuramlarına ilişkin anlayışa sahiptir
- RPD alanındaki ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için bir yabancı dil bilir.
- RPD alanındaki ilgili test ve test dışı teknikleri kullanır.
- Bilimsel araştırma yöntemlerini ve istatistiksel çözümleme tekniklerini RPD alanındaki araştırma ve uygulamalarda kullanır.
- Kariyer danışmanlığı kuramlarını, bireysel ve işgücü piyasası özelliklerini dikkate alarak kariyer planlama ve kariyer danışmanlığı hizmetleri sunar.
- Bireyin normal-normal dışı davranışlarına ve bunların dinamiğine ilişkin bir anlayış geliştirir.
- Özel gereksinimleri olan bireylerin tanıma, değerlendirme ve destek süreçlerinde RPD alanına özgü müdahaleleri planlar ve uygular.
- RPD hizmetlerinde konsültasyonun ve süpervizyonun önemini kavrar.
- Bireyin yaşam boyu gelişim dönemlerine ilişkin özelliklerini, öğrenme süreçlerini ve davranış örüntülerini kavrar.
- RPD alanının etik ilkelerine, kurallarına ve temel yasalara uygun hizmet sunar.
- Eğitsel, mesleki ve kişisel gereksinimlere yönelik bireyle ve grupla psikolojik danışma ve rehberlik uygulaması yapar.
- Bilime ve bilimsel yöntem bilgisine ilişkin bir anlayış geliştirir.
- Bilimsel gelişmeleri izlemek ve RPD hizmetlerinin niteliğini artırmak için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır.
- Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlığı benimser.
- Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirir, uygular, izler ve değerlendirir.
- Mesleğine ilişkin farklı uzmanlık alanlarını bilir.
- İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerinde başarılarını ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan “Hasan Kalyoncu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Her bir ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi ile yöntemin başarı notuna yüzdelik etkisi, ilgili dersin “Ders Bilgi Paketi” nde ayrıntılı şekilde yer almaktadır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Kredili derslerde öğrencilerin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puanlar, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 32. Maddesinde yer alan tabloda kat sayısına karşılık gelen harf notuna dönüştürülerek öğrenci transkriptine yansır. Kredisiz derslerde “S” (Başarılı), “U” (Başarısız), “I” (Eksik) ve “P” (Devam eden) notları kullanılır. Bunlara ek olarak “M” (Muaf) notu ve “NA” (Devamsız) notu gerekli durumlarda kullanılır.
- Kredili dersler için geçer not en az DD, kredisiz dersler için ise S’dir. Akademik takvimde belirtilen sürede öğretim elemanı tarafından not takdir edilmeyen kredili dersler FF, kredisiz dersler U notu olarak işlem görür.
Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır. Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027496 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Guidance and Psychological Counseling | |
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | |
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Program is to train psychological counselors and guidance counselors who have the knowledge, skills and attitudes of guidance and psychological counseling, know and apply the ethical rules of the profession, follow the developments in the profession, research, question and think critically, and know how to deal with the problems they face. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in application research centers within higher education institutions, schools within the Ministry of National Education, guidance and research centers and special education application centers and institutions with psychological counseling units. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expressive competence | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions, at the beginning of each year, submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year to the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Hasan Kalyoncu University Guidance and Psychological Counseling program is accredited by EPDAD. | |
Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. 2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree in Guidance and Psychological Counseling can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant requirements. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030027496
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Program is to train psychological counselors and guidance counselors who have the knowledge, skills and attitudes of guidance and psychological counseling, know and apply the ethical rules of the profession, follow the developments in the profession, research, question and think critically, and know how to deal with the problems they face.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in application research centers within higher education institutions, schools within the Ministry of National Education, guidance and research centers and special education application centers and institutions with psychological counseling units.
- Knows the basic concepts and principles related to the field of RPD.
- Has an understanding of RPD theories.
- Understands the characteristics of the individual's lifelong developmental periods, learning processes and behavioral patterns.
- Develops an understanding of the individual's normal-abnormal behaviors and their dynamics.
- Develops an understanding of science and scientific method.
- Uses scientific research methods and statistical analysis techniques in research and applications in the field of RPD.
- Knows a foreign language in order to follow national and international scientific developments in the field of RPD.
- Has a sensitive approach to cultural and socio-economic characteristics in RPD practices.
- Plans and implements interventions specific to the field of RPD in the recognition, evaluation and support processes of individuals with special needs.
- Uses relevant test and non-test techniques in the field of RPD.
- Understands the importance of consultation and supervision in RPD services.
- Practices psychological counseling and guidance with individuals and groups for educational, occupational and personal needs.
- Provides career planning and career counseling services by considering career counseling theories, individual and labor market characteristics.
- Uses basic intervention, techniques and strategies in RPD practices.
- Provides services in accordance with the ethical principles, rules and basic laws of the RPD field.
- Uses information and communication technologies effectively to follow scientific developments and improve the quality of RPD services.
- Adopts psychological counseling as a professional identity.
- Develops, implements, monitors and evaluates school guidance and counseling programs.
- Knows different areas of specialization related to his/her profession.
- Uses communication skills effectively.
Has advanced level of the key competencies listed below.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expressive competence
- Methods of measuring and evaluating students' success in education and training processes; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the "Hasan Kalyoncu University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations", which are prepared in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
- Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. The measurement and evaluation method applied for each course and the percentage effect of the method on the success grade are detailed in the "Course Information Package" of the relevant course.
- Letter and number-based grading systems are used to evaluate student success. In credit courses, students' success grades are determined out of 100 full points. These scores are converted into a letter grade corresponding to the number of floors in the table in Article 32 of Hasan Kalyoncu University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations and reflected on the student transcript. “S” (Pass), “U” (Fail), “I” (Incomplete) and “P” (Continuing) grades are used in non-credit courses. In addition, “M” (Exempt) grade and “NA” (Absentee) grade are used when necessary.
- The passing grade for credit courses is at least DD, and for non-credit courses it is S. Credit courses that are not graded by the instructor within the time specified in the academic calendar are treated as FF grade, and non-credit courses are treated as U grade.
- A student who receives S, M, DD or higher grades from a course is considered successful. A student who receives FD, FF, U and NA grades from a course is considered unsuccessful and must repeat the course.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions, at the beginning of each year, submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year to the Higher Education Quality Council (YÖKAK).
YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Hasan Kalyoncu University Guidance and Psychological Counseling program is accredited by EPDAD.
1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
1. Those who have a bachelor's degree in Guidance and Psychological Counseling can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant requirements.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.