Yeterlilik Kodu

TR0030034640

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://izu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programının amacı; bireylerin yaşam boyu öğrenmelerini destekleyerek, kişisel, sosyal, mesleki ve eğitsel alanlarda beceri kazanmalarını, bireylere ruh sağlığı alanında yardımcı olmayı, mesleğe ait etik ve yasalara bağlı, kendini geliştirmeyi sürdüren rehber öğretmenler ve psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Öğrencilerimizin kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde staj yapabilmelerine imkan sağlanarak en üst düzeyde donanımlı  rehber  öğretmen  ve  psikolojik  danışman  olmaları sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ülkemizin ihtiyaç duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.
  • RPD alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. 
  • RPD kuramlarına ilişkin anlayışa sahiptir.
  • Çocuk ve ergen psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.
  • Yaşam boyu gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.
  • Bireyin normal-normal dışı davranışlarına ve bunların dinamiğine ilişkin bir anlayış geliştirir.
  • Mesleğine ilişkin farklı uzmanlık alanlarını bilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Yaşam boyu eğitimin önemini ve yöntemlerini bilir.
  • Aile psikolojik danışmanlığına ilişkin temel düzeyde bilgi ve beceri edinerek mesleğine bu bilgi ve beceriyi yansıtır.
  • Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak öğrencilerin sorunlarına yönelik çözümler üretebilmelerine rehberlik eder.
  • Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlığı benimser.
  • İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
  • Terapötik iletişim ve danışma becerisini kullanır ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar.
  • Eğitsel, mesleki ve kişisel gereksinimlere yönelik bireyle ve grupla psikolojik danışma ve rehberlik uygulaması yapar.
  • Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirir, uygular, izler ve değerlendirir.
  • Kariyer danışmanlığı kuramlarını, bireysel ve işgücü piyasası özelliklerini dikkate alarak kariyer planlama ve kariyer danışmanlığı hizmetleri sunar.
  • Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar.
  • İnsan ilişkileri ve iletişim kuramları konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olup gerektiği durumlarda bunları danışma oturumlarında uygular.
  • RPD alanındaki ilgili test ve test dışı teknikleri kullanır. 
  • RPD uygulamalarında temel müdahale, teknik ve stratejileri kullanır.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'ndeki programlarda en çok kullanılan Ölçme Yöntemleri aşağıda verilmiştir.

  • Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
  • Sözlü Sınav
  • Ödev
  • Proje / Tasarım
  • Portfolyo
  • Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  2. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  3. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ;  Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.03.2021/28.03.2026

Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıÖğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için en az 240 AKTS ders almaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilere Sunulan İmkanlar:

  • Yabancı dil öğrenme imkanı (Ücretsiz),
  • Yandal yapma imkanı (Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Çift anadal yapma imkanı (Çift Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim imkanı (1 veya 2 yarıyıl),
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı.
Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

                   1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                   2.2. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034640


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programının amacı; bireylerin yaşam boyu öğrenmelerini destekleyerek, kişisel, sosyal, mesleki ve eğitsel alanlarda beceri kazanmalarını, bireylere ruh sağlığı alanında yardımcı olmayı, mesleğe ait etik ve yasalara bağlı, kendini geliştirmeyi sürdüren rehber öğretmenler ve psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Öğrencilerimizin kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde staj yapabilmelerine imkan sağlanarak en üst düzeyde donanımlı  rehber  öğretmen  ve  psikolojik  danışman  olmaları sağlanmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ülkemizin ihtiyaç duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.
  • RPD alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. 
  • RPD kuramlarına ilişkin anlayışa sahiptir.
  • Çocuk ve ergen psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.
  • Yaşam boyu gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.
  • Bireyin normal-normal dışı davranışlarına ve bunların dinamiğine ilişkin bir anlayış geliştirir.
  • Mesleğine ilişkin farklı uzmanlık alanlarını bilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Yaşam boyu eğitimin önemini ve yöntemlerini bilir.
  • Aile psikolojik danışmanlığına ilişkin temel düzeyde bilgi ve beceri edinerek mesleğine bu bilgi ve beceriyi yansıtır.
  • Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak öğrencilerin sorunlarına yönelik çözümler üretebilmelerine rehberlik eder.
  • Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlığı benimser.
  • İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
  • Terapötik iletişim ve danışma becerisini kullanır ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar.
  • Eğitsel, mesleki ve kişisel gereksinimlere yönelik bireyle ve grupla psikolojik danışma ve rehberlik uygulaması yapar.
  • Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirir, uygular, izler ve değerlendirir.
  • Kariyer danışmanlığı kuramlarını, bireysel ve işgücü piyasası özelliklerini dikkate alarak kariyer planlama ve kariyer danışmanlığı hizmetleri sunar.
  • Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar.
  • İnsan ilişkileri ve iletişim kuramları konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olup gerektiği durumlarda bunları danışma oturumlarında uygular.
  • RPD alanındaki ilgili test ve test dışı teknikleri kullanır. 
  • RPD uygulamalarında temel müdahale, teknik ve stratejileri kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'ndeki programlarda en çok kullanılan Ölçme Yöntemleri aşağıda verilmiştir.

  • Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
  • Sözlü Sınav
  • Ödev
  • Proje / Tasarım
  • Portfolyo
  • Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  2. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  3. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ;  Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.03.2021/28.03.2026


Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Öğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için en az 240 AKTS ders almaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilere Sunulan İmkanlar:

  • Yabancı dil öğrenme imkanı (Ücretsiz),
  • Yandal yapma imkanı (Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Çift anadal yapma imkanı (Çift Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim imkanı (1 veya 2 yarıyıl),
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

                   1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                   2.2. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034640

Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Diploma
Awarding BodyIstanbul Sabahattin Zaim University
Awarding Body ContactIstanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://izu.edu.tr/en/home-page
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program; to support the lifelong learning of individuals, to gain skills in personal, social, professional and educational fields, to help individuals in the field of mental health, to train guidance teachers and psychological counselors who continue to develop themselves by adhering to the ethics and laws of the profession.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. Practical trainings are carried out in the workshops. Our students are provided with the opportunity to do internships in public institutions and organizations and in the private sector, and it is ensured that they become well-equipped guidance teachers and psychological counselors at the highest level.

Description
  • Uses appropriate training programs to educate academic staff who will train the Psychological Counseling and Guidance specialists needed by our country.
  • Knows the basic concepts and principles related to the field of Psychological Counseling and Guidance.
  • Has an understanding of the theories related to Psychological Counseling and Guidance.
  • Defines the necessary knowledge and skills for training experts in child and adolescent psychology and evaluates this knowledge and skills with a critical attitude.
  • Knows the characteristics of lifelong development periods.
  • Gains an ethical understanding appropriate to the framework of guidance and psychological counseling.
  • Develops an understanding of the dynamics of normal and abnormal behaviors of individuals.
  • Knows the different areas of expertise related to the profession.
Key Competencies
  • Knows the importance and methods of lifelong education.
  • By acquiring basic knowledge and skills related to family psychological counseling, it reflects this knowledge and skill to its profession.
  • It guides students to produce solutions to their problems by enabling them to become competent in the application of student personality services.
  • Adopts psychological counseling as a professional identity.
  • Uses communication skills effectively.
  • Uses therapeutic communication and counseling skills and plans individualized professional help sessions with this skill.
  • Conducts psychological counseling and guidance with individuals and groups for educational, professional and personal needs.
  • The school develops, implements, monitors and evaluates the guidance and psychological counseling program.
  • It provides career planning and career counseling services by taking into account career counseling theories, individual and labor market characteristics.
  • By gaining the ability to provide individual and group psychological counseling, they identify individual problems and plan appropriate counseling sessions.
  • Have sufficient knowledge and skills in human relations and communication theories and apply them in counseling sessions when necessary.
  • Uses relevant test and non-test techniques in the field of GPC.
  • Uses basic interventions, techniques and strategies in GPC applications.
Further Info
  • Measurement and evaluation methods, exam types, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used in evaluating student success.
Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK is responsible for the planning, organizing, managing, and auditing of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • The 'University Monitoring and Evaluation Reports' prepared within the framework of criteria set by YÖK for higher education institutions are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared based on these reports are shared with the public by YÖK.
  • The 'Foundation Higher Education Institutions Report,' which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':
  1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK on these matters.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by the relevant Deans' Council and YÖK.

  1. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes each undergraduate program will provide to students are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK on these matters.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
  3. Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the 'Internal Evaluation Reports' of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the 'Institutional Feedback Report' it prepares for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of the program's qualifications is ensured. YÖKAK regularly conducts review activities concerning the qualifications determined by its regulations.

Accreditation Agency  Name: Association for Evaluation  and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD).

Access Requirements
  • To be a graduate of secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Conditions for SuccessTo graduate from this program, students must complete at least 240 ECTS credits and have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Opportunities Provided to Students:

  • Opportunity to learn a foreign language (Free),
  • Opportunity to pursue a minor (Scholarship during the normal duration of the major program),
  • Opportunity to pursue a double major (Scholarship during the normal duration of the Double Major program),
  • Opportunity to study abroad through international exchange programs (1 or 2 semesters),
  • Opportunity to continue with graduate programs after graduation.
Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. 1. Associate and Undergraduate Degree in Higher Education Institutions

Transition Between Programs, Double Major, Minor and Inter- Institutional

Regulation on the Principles of Credit Transfer

    1. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates

  1. 2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034640


Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Diploma

Awarding Body
Istanbul Sabahattin Zaim University

Awarding Body Contact
Istanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program; to support the lifelong learning of individuals, to gain skills in personal, social, professional and educational fields, to help individuals in the field of mental health, to train guidance teachers and psychological counselors who continue to develop themselves by adhering to the ethics and laws of the profession.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. Practical trainings are carried out in the workshops. Our students are provided with the opportunity to do internships in public institutions and organizations and in the private sector, and it is ensured that they become well-equipped guidance teachers and psychological counselors at the highest level.


Description
  • Uses appropriate training programs to educate academic staff who will train the Psychological Counseling and Guidance specialists needed by our country.
  • Knows the basic concepts and principles related to the field of Psychological Counseling and Guidance.
  • Has an understanding of the theories related to Psychological Counseling and Guidance.
  • Defines the necessary knowledge and skills for training experts in child and adolescent psychology and evaluates this knowledge and skills with a critical attitude.
  • Knows the characteristics of lifelong development periods.
  • Gains an ethical understanding appropriate to the framework of guidance and psychological counseling.
  • Develops an understanding of the dynamics of normal and abnormal behaviors of individuals.
  • Knows the different areas of expertise related to the profession.

Key Competencies
  • Knows the importance and methods of lifelong education.
  • By acquiring basic knowledge and skills related to family psychological counseling, it reflects this knowledge and skill to its profession.
  • It guides students to produce solutions to their problems by enabling them to become competent in the application of student personality services.
  • Adopts psychological counseling as a professional identity.
  • Uses communication skills effectively.
  • Uses therapeutic communication and counseling skills and plans individualized professional help sessions with this skill.
  • Conducts psychological counseling and guidance with individuals and groups for educational, professional and personal needs.
  • The school develops, implements, monitors and evaluates the guidance and psychological counseling program.
  • It provides career planning and career counseling services by taking into account career counseling theories, individual and labor market characteristics.
  • By gaining the ability to provide individual and group psychological counseling, they identify individual problems and plan appropriate counseling sessions.
  • Have sufficient knowledge and skills in human relations and communication theories and apply them in counseling sessions when necessary.
  • Uses relevant test and non-test techniques in the field of GPC.
  • Uses basic interventions, techniques and strategies in GPC applications.

Further Info
  • Measurement and evaluation methods, exam types, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used in evaluating student success.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK is responsible for the planning, organizing, managing, and auditing of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • The 'University Monitoring and Evaluation Reports' prepared within the framework of criteria set by YÖK for higher education institutions are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared based on these reports are shared with the public by YÖK.
  • The 'Foundation Higher Education Institutions Report,' which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':
  1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK on these matters.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by the relevant Deans' Council and YÖK.

  1. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes each undergraduate program will provide to students are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK on these matters.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
  3. Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the 'Internal Evaluation Reports' of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the 'Institutional Feedback Report' it prepares for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of the program's qualifications is ensured. YÖKAK regularly conducts review activities concerning the qualifications determined by its regulations.

Accreditation Agency  Name: Association for Evaluation  and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD).


Access Requirements
  • To be a graduate of secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for Success
To graduate from this program, students must complete at least 240 ECTS credits and have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Opportunities Provided to Students:

  • Opportunity to learn a foreign language (Free),
  • Opportunity to pursue a minor (Scholarship during the normal duration of the major program),
  • Opportunity to pursue a double major (Scholarship during the normal duration of the Double Major program),
  • Opportunity to study abroad through international exchange programs (1 or 2 semesters),
  • Opportunity to continue with graduate programs after graduation.

Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. 1. Associate and Undergraduate Degree in Higher Education Institutions

Transition Between Programs, Double Major, Minor and Inter- Institutional

Regulation on the Principles of Credit Transfer

    1. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates

  1. 2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode