Yeterlilik Kodu

TR0030218905

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları açıklar.
  • Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin davranışlarını gelişimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
  • PDR alanıyla ilgili temel kuramları ve yaklaşımları kavrar.
  • Toplumsal değişim ve ihtiyaçların PDR uygulamalarına etkilerini değerlendirir.
  • PDR alanındaki çalışmalarda uygun ölçme aracı seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
  • PDR alanı ile ilgili konularda araştırma yapar.
  • Okullarda yürütülen gelişimsel ve önleyici programları koordine eder.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak grupla psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak eğitsel rehberlik yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak mesleki rehberlik yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak çalıştığı kurumdaki ilgili kişilere konsültasyon yapar.
  • PDR çalışmalarını yürütmede paydaşlar (yönetici, sosyal hizmet uzmanları, özel eğitim uzmanları, sağlık elemanları vb.) arasında koordinasyon sağlar.
  • Gelişimsel rehberlik ilkelerine uygun olarak farklı eğitim kademelerine PDR programı tasarlar.
  • Özel gereksinimi olan bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda ilgili kişiler ile konsültasyon ve koordinasyon sağlar.
  • PDR alanıyla ilgili yeni paradigmaları, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • PDR hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları (eğitim, sağlık, adalet, endüstri vb.) bilgilendirir ve meslek alanının savunuculuğunu yapar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslekdaşları ile iletişim kurabilir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • PDR alanının temel değerleri olan empati, saygı, içtenlik vb. benimseyerek, danışanların kendilerini gerçekleştirmelerine ilişkin duyarlı bir anlayış geliştirir.
  • Profesyonel gelişimini destekleyecek yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir anlayış geliştirir.
  • Tutum ve davranışları ile PDR alanının bir elemanı olarak topluma model olur.
  • Demokrasi, insan hakları ve PDR mesleğinin etik değerlerine uygun bir anlayış benimser.
  • Toplumsal sorunların çözümünde meslek elemanı olarak aktif sorumluluk alır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Puanlar Notlar Katsayılar 95-100 AA 4,00 90-94 BA 3,50 85-89 BB 3,00 75-84 CB 2,50 65-74 CC 2,00 00-64 FF 0,00 Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (CC) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (FF) ve (FD) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (CC) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans programından mezun olanlar, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) unvanıyla veya istihdam eden kurumun vereceği kadro unvanıyla (Örneğin; Pedagog,İnsan Kaynakları Uzmanı,Eğitim Uzmanı, vb.) eğitim, adalet, sağlık ve endüstri gibi sektörlerde alışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218905


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları açıklar.
  • Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin davranışlarını gelişimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
  • PDR alanıyla ilgili temel kuramları ve yaklaşımları kavrar.
  • Toplumsal değişim ve ihtiyaçların PDR uygulamalarına etkilerini değerlendirir.
  • PDR alanındaki çalışmalarda uygun ölçme aracı seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
  • PDR alanı ile ilgili konularda araştırma yapar.
  • Okullarda yürütülen gelişimsel ve önleyici programları koordine eder.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak grupla psikolojik danışma yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak eğitsel rehberlik yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak mesleki rehberlik yapar.
  • PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak çalıştığı kurumdaki ilgili kişilere konsültasyon yapar.
  • PDR çalışmalarını yürütmede paydaşlar (yönetici, sosyal hizmet uzmanları, özel eğitim uzmanları, sağlık elemanları vb.) arasında koordinasyon sağlar.
  • Gelişimsel rehberlik ilkelerine uygun olarak farklı eğitim kademelerine PDR programı tasarlar.
  • Özel gereksinimi olan bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda ilgili kişiler ile konsültasyon ve koordinasyon sağlar.
  • PDR alanıyla ilgili yeni paradigmaları, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • PDR hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları (eğitim, sağlık, adalet, endüstri vb.) bilgilendirir ve meslek alanının savunuculuğunu yapar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslekdaşları ile iletişim kurabilir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • PDR alanının temel değerleri olan empati, saygı, içtenlik vb. benimseyerek, danışanların kendilerini gerçekleştirmelerine ilişkin duyarlı bir anlayış geliştirir.
  • Profesyonel gelişimini destekleyecek yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir anlayış geliştirir.
  • Tutum ve davranışları ile PDR alanının bir elemanı olarak topluma model olur.
  • Demokrasi, insan hakları ve PDR mesleğinin etik değerlerine uygun bir anlayış benimser.
  • Toplumsal sorunların çözümünde meslek elemanı olarak aktif sorumluluk alır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. Bunların dışında tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Puanlar Notlar Katsayılar 95-100 AA 4,00 90-94 BA 3,50 85-89 BB 3,00 75-84 CB 2,50 65-74 CC 2,00 00-64 FF 0,00 Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (CC) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (FF) ve (FD) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (CC) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans programından mezun olanlar, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) unvanıyla veya istihdam eden kurumun vereceği kadro unvanıyla (Örneğin; Pedagog,İnsan Kaynakları Uzmanı,Eğitim Uzmanı, vb.) eğitim, adalet, sağlık ve endüstri gibi sektörlerde alışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218905

Qualification Title
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bachelor
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Explain basic concepts of counselling and guidance. Evaluate behaviours of individuals who are at different developmental stages, by developmental point of view. Comprehend basic theories and approaches of counselling and guidance. Evaluate the impact of social changes and society’s needs on counselling and guidance practices. Select, use and evaluate the most suitable measurement instruments when needed during counselling and guidance works. Adopt and use theoretical knowledge and practical skills with respect to the needs of working areas such as education, health, industry etc. Conduct research in the area of counselling and guidance. Coordinate developmental and preventive programs in the school. Perform individual counselling according to principles and techniques of counselling. Conduct group counselling with respect to principles and techniques of counselling. Serve educational guidance in accordance with principles and techniques of counselling. Serve career guidance in accordance with principles and techniques of counselling. Give consultation to the concern people working in the same institution, according to principles and techniques of counselling. Ensure the coordination with related partners (administrators, social workers, experts of children with special in needs, people of health professions etc) while conducting counselling and guidance works. Design counselling and guidance programs for different educational setting with respect to principles and techniques of counselling. Ensure coordination and consultation with member of related professions for purpose of helping education and development of individual who have special needs. Evaluate new paradigms of counselling and guidance field by using scientific methods and techniques. Distribute information relevant to the counselling and guidance topics to the concerned people or institutions (education, health, justice, industry etc), and advocate his/her profession. By using one foreign language at least EU Language Portfolio B1 level, and follow developments of his/her field and communicate to his/her colloquies. Use computer software and ICT tools related to his field in EU standards. Help his/her clients towards self-actualisation with adoption of basic values of counselling and guidance such as empathy, respect, warmth etc. Develop a positive understanding towards lifelong learning in order to support his/her professional development. As being a member of counselling and guidance profession, play a modelling role to the society with his/her appropriate attitude and behaviours. Internalize democracy, human rights, and ethical values of counselling and guidance. As a member of counselling profession, take on active responsibilities with solution of the societal problems.

Key Competencies-
Further Info

Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. Apart from examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. For each course taken at Ankara University, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The table below provides the detailed information about the local letter grades and coefficients. Score Grades Coefficients 95-100 AA 4,00 90-94 BA 3,50 85-89 BB 3,00 75-84 CB 2,50 65-74 CC 2,00 00-64 FF 0,00 The lowest grade to be successful in a course is (CC) 2,00. The grades lover than 2,00 (FF and FD) are unsuccessful. In order to be successful in a program, grade point average must be at least (CC) 2.00 and all courses must be completed successfully. The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.

Quality Assurance-
Access Requirements

The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by universitys academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each students conditions and applications degree before season starting and evaluate peculiarly. Further introduction is present about entrance to university in Institute introductions catalogue.

Conditions for SuccessThe students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality. The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from counselling and guidance program are mainly working in the fields of education, justice, health, and industry.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218905


Qualification Title
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bachelor

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Explain basic concepts of counselling and guidance. Evaluate behaviours of individuals who are at different developmental stages, by developmental point of view. Comprehend basic theories and approaches of counselling and guidance. Evaluate the impact of social changes and society’s needs on counselling and guidance practices. Select, use and evaluate the most suitable measurement instruments when needed during counselling and guidance works. Adopt and use theoretical knowledge and practical skills with respect to the needs of working areas such as education, health, industry etc. Conduct research in the area of counselling and guidance. Coordinate developmental and preventive programs in the school. Perform individual counselling according to principles and techniques of counselling. Conduct group counselling with respect to principles and techniques of counselling. Serve educational guidance in accordance with principles and techniques of counselling. Serve career guidance in accordance with principles and techniques of counselling. Give consultation to the concern people working in the same institution, according to principles and techniques of counselling. Ensure the coordination with related partners (administrators, social workers, experts of children with special in needs, people of health professions etc) while conducting counselling and guidance works. Design counselling and guidance programs for different educational setting with respect to principles and techniques of counselling. Ensure coordination and consultation with member of related professions for purpose of helping education and development of individual who have special needs. Evaluate new paradigms of counselling and guidance field by using scientific methods and techniques. Distribute information relevant to the counselling and guidance topics to the concerned people or institutions (education, health, justice, industry etc), and advocate his/her profession. By using one foreign language at least EU Language Portfolio B1 level, and follow developments of his/her field and communicate to his/her colloquies. Use computer software and ICT tools related to his field in EU standards. Help his/her clients towards self-actualisation with adoption of basic values of counselling and guidance such as empathy, respect, warmth etc. Develop a positive understanding towards lifelong learning in order to support his/her professional development. As being a member of counselling and guidance profession, play a modelling role to the society with his/her appropriate attitude and behaviours. Internalize democracy, human rights, and ethical values of counselling and guidance. As a member of counselling profession, take on active responsibilities with solution of the societal problems.


Key Competencies
-

Further Info

Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. Apart from examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. For each course taken at Ankara University, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The table below provides the detailed information about the local letter grades and coefficients. Score Grades Coefficients 95-100 AA 4,00 90-94 BA 3,50 85-89 BB 3,00 75-84 CB 2,50 65-74 CC 2,00 00-64 FF 0,00 The lowest grade to be successful in a course is (CC) 2,00. The grades lover than 2,00 (FF and FD) are unsuccessful. In order to be successful in a program, grade point average must be at least (CC) 2.00 and all courses must be completed successfully. The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by universitys academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each students conditions and applications degree before season starting and evaluate peculiarly. Further introduction is present about entrance to university in Institute introductions catalogue.


Conditions for Success
The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality. The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from counselling and guidance program are mainly working in the fields of education, justice, health, and industry.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address