Yeterlilik Kodu

TR0030220696

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Psikolojik Danışma ve Rehberlik programının amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkeleri doğrultusunda topluma ve toplumu oluşturan bireylere duyarlı yetkin meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olduktan sonra öğrencilerimiz eğitim kurumları, Adalet Bakanlığı’na bağlı kurumlar, sosyal yardım kurumları, endüstri kurumları, sağlık kurumları ve insanın olduğu her alanda çalışma imkanları bulunmaktadır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır
  • Terapötik iletişim ve danışma becerilerinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar
  • Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar
  • Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır
  • Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır ve etik ilkeleri uygular
  • Başarı testi ve diğer ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır
  • Zeka, kişilik, tutum gibi test, ölçek ve envanterleri uygulayarak yorumlama becerisi kazanır
  • Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler
  • Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır
  • Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar
  • İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular
  • Çocuk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık psikolojisi hakkında ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir
  • Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalinki ise %60 olarak alınmaktadır. Bir dersten başarılı olmak için ders notunun en az 60 olması ve finalden de en az 60 alınması gerekmektedir. Ayrıca, başarısız olan öğrencilere başarısız oldukları derslerden bütünleme hakkı verilmektedir. Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde (https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik) açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalı ve geçer not almalıdırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Kırıkkale Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümüne lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan AYT sınavları neticesinde gerekli eşit ağırlık (EA) türünde puan alan öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca öğrenciler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümüne bütün sınıf düzeylerinde önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde yatay geçiş ile kayıt yaptırabilmektedir.

Başarma ŞartlarıKırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde (https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik) açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalı ve geçer not almalıdırlar. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında psikolojik danışman olarak çalışmaktadır. Ayrıca özel psikolojik danışma merkezleri, silahlı kuvvetler psikolojik danışma ve rehberlik merkezleri, aile ve çocuk mahkemeleri, üniversite psikolojik danışma merkezleri, sağlık ve endüstri kurumlarında çalışmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220696


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Psikolojik Danışma ve Rehberlik programının amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkeleri doğrultusunda topluma ve toplumu oluşturan bireylere duyarlı yetkin meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olduktan sonra öğrencilerimiz eğitim kurumları, Adalet Bakanlığı’na bağlı kurumlar, sosyal yardım kurumları, endüstri kurumları, sağlık kurumları ve insanın olduğu her alanda çalışma imkanları bulunmaktadır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır
  • Terapötik iletişim ve danışma becerilerinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar
  • Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar
  • Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır
  • Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır ve etik ilkeleri uygular
  • Başarı testi ve diğer ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır
  • Zeka, kişilik, tutum gibi test, ölçek ve envanterleri uygulayarak yorumlama becerisi kazanır
  • Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler
  • Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır
  • Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar
  • İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular
  • Çocuk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık psikolojisi hakkında ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir
  • Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalinki ise %60 olarak alınmaktadır. Bir dersten başarılı olmak için ders notunun en az 60 olması ve finalden de en az 60 alınması gerekmektedir. Ayrıca, başarısız olan öğrencilere başarısız oldukları derslerden bütünleme hakkı verilmektedir. Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde (https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik) açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalı ve geçer not almalıdırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Kırıkkale Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümüne lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan AYT sınavları neticesinde gerekli eşit ağırlık (EA) türünde puan alan öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca öğrenciler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümüne bütün sınıf düzeylerinde önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde yatay geçiş ile kayıt yaptırabilmektedir.


Başarma Şartları
Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde (https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik) açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalı ve geçer not almalıdırlar. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri ile ilk ve ortaöğretim kurumlarında psikolojik danışman olarak çalışmaktadır. Ayrıca özel psikolojik danışma merkezleri, silahlı kuvvetler psikolojik danışma ve rehberlik merkezleri, aile ve çocuk mahkemeleri, üniversite psikolojik danışma merkezleri, sağlık ve endüstri kurumlarında çalışmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220696

Qualification Title
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık License
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

In order to train the academic staffs, who train the experts of psychological counseling and guidance, uses the appropriate educational programs. Uses the therapeutic skills and plans professional counseling sessions with this knowledge. By being competent on vocational counseling and guidance serves the appropriate programs. Gains the find solutions to students’ problems as a school counselor by being competent on student personality services. Knows and performs the ethical principles of psychological counseling and guidance Gains the ability of developing achievement tests and other measurement tools. Gains the ability of interpret by applying scales tests such as mind, attitude, personality. Plans activities to treat the individuals; well-being by using the knowledge of social structure and social psychology. Knows the contemporary theories of counseling and uses this knowledge in the process of help. Gains the skills to conduct individual and group counseling Knows the theoriesof human relations and communications and apply this information in counseling sessions when necessary. In order to train competent individuals in child, adolescence, adulthood and elder psychology defines the required knowledge and skills. Evaluates the knowledge and skills in a critical way. Enumerates and describes the capabilities to do research in behavioral sciences.

Key Competencies-
Further Info

Students are subject to a mid-term exam and a final exam in each semester for a course. The criteria (mid-term, final exam) and the ratio taken into consideration for success assessment in the courses are stated in the syllabi distributed to the students at the beginning of each semester and/or published on the web site. This ratio is 40% for mid-term exam, 60% for final exam. Students must be successful and/or pass all courses on the program that are explained Education and Exam Regulation of Kırıkkale University (http://oidb.kku.edu.tr/Yonetmelik/kirikkale_unuversitesi_lisans_onlisans_yonetmelik28072013.doc).

Quality Assurance-
Access Requirements

Kırıkkale University Psychological Counseling and Guidance Department accepts students who have a high school diploma and get the required equal weight (EA) score as a result of the AYT exams conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Also, the other universities Psychological Counseling and Guidance department and qualified Kırıkkale University departments’ students can transfer to the Primary School Education Department after the 3rd semester with the condition of defined the quota and required qualifications.

Conditions for SuccessStudents must be successful and/or pass all courses on the program that are explained Education and Exam Regulation of Kırıkkale University (http://oidb.kku.edu.tr/Yonetmelik/kirikkale_unuversitesi_lisans_onlisans_yonetmelik28072013.doc). The students who have successfully completed all of the thought courses of the programme with 240 ECTS credits and achieved a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are given Bachelors Degree in Psychological Counseling and Guidance.
Progression Paths (Relationship Type)

Most of the program graduates work as psychological counselors in the Guidance Research Centers of the Ministry of National Education and in primary and secondary education institutions. Also works in private psychological counseling centers, armed forces psychological counseling and guidance centers, family and juvenile courts, university psychological counseling centers, health and industrial institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220696


Qualification Title
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık License

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

In order to train the academic staffs, who train the experts of psychological counseling and guidance, uses the appropriate educational programs. Uses the therapeutic skills and plans professional counseling sessions with this knowledge. By being competent on vocational counseling and guidance serves the appropriate programs. Gains the find solutions to students’ problems as a school counselor by being competent on student personality services. Knows and performs the ethical principles of psychological counseling and guidance Gains the ability of developing achievement tests and other measurement tools. Gains the ability of interpret by applying scales tests such as mind, attitude, personality. Plans activities to treat the individuals; well-being by using the knowledge of social structure and social psychology. Knows the contemporary theories of counseling and uses this knowledge in the process of help. Gains the skills to conduct individual and group counseling Knows the theoriesof human relations and communications and apply this information in counseling sessions when necessary. In order to train competent individuals in child, adolescence, adulthood and elder psychology defines the required knowledge and skills. Evaluates the knowledge and skills in a critical way. Enumerates and describes the capabilities to do research in behavioral sciences.


Key Competencies
-

Further Info

Students are subject to a mid-term exam and a final exam in each semester for a course. The criteria (mid-term, final exam) and the ratio taken into consideration for success assessment in the courses are stated in the syllabi distributed to the students at the beginning of each semester and/or published on the web site. This ratio is 40% for mid-term exam, 60% for final exam. Students must be successful and/or pass all courses on the program that are explained Education and Exam Regulation of Kırıkkale University (http://oidb.kku.edu.tr/Yonetmelik/kirikkale_unuversitesi_lisans_onlisans_yonetmelik28072013.doc).


Quality Assurance
-

Access Requirements

Kırıkkale University Psychological Counseling and Guidance Department accepts students who have a high school diploma and get the required equal weight (EA) score as a result of the AYT exams conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Also, the other universities Psychological Counseling and Guidance department and qualified Kırıkkale University departments’ students can transfer to the Primary School Education Department after the 3rd semester with the condition of defined the quota and required qualifications.


Conditions for Success
Students must be successful and/or pass all courses on the program that are explained Education and Exam Regulation of Kırıkkale University (http://oidb.kku.edu.tr/Yonetmelik/kirikkale_unuversitesi_lisans_onlisans_yonetmelik28072013.doc). The students who have successfully completed all of the thought courses of the programme with 240 ECTS credits and achieved a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are given Bachelors Degree in Psychological Counseling and Guidance.

Progression Paths (Relationship Type)

Most of the program graduates work as psychological counselors in the Guidance Research Centers of the Ministry of National Education and in primary and secondary education institutions. Also works in private psychological counseling centers, armed forces psychological counseling and guidance centers, family and juvenile courts, university psychological counseling centers, health and industrial institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address