Yeterlilik Kodu

TR0030014837

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine geliştirme ve derinleştirme düzeyinde sahip olur.
  • Disiplinler arası çalışmalarla farklı disiplinlerle kendi alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler bütünü oluşturur.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Mesleki yeterliklerini fark eder ve geliştirme çabasında olur.
  • Görsel göstergeleri inceleyip, değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine yönelik olumlu tutumlar oluşturur.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uyar.
  • Bireylerin ihtiyaçlarını karşılayacak çalışmalar üretir.
  • Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • ‘Mesleki Gelişim’ ve ‘Yaşam Boyu Öğrenme’ ilkelerini benimser.
  • Çalışmalarını bağımsız ve ekip olarak yürütebilir.
  • Yurt içi ve yurt dışındaki güncel gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun şekilde kullanabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, sorumluluk alarak çözüm üreteceği yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
  • Alanındaki bağımsız olarak kurguladığı sorunun çözüm yollarını geliştirip, çözer, sonuçları değerlendirir, gerektiğinde uygular.
  • Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda, devam zorunluluğu bulunmaktadır. Toplam dönemlik ders saatinin %30’unda fazla devamsızlığı olan öğrenciler devamsız sayılmakta ve ilgili dersten başarısız olmaktadırlar. Notlar da dönemlik olarak belirlenmekte; vize (arasınav) notlarının %40’ı; final sınavının da %60’ı alınarak geçme notu belirlenmektedir. uygulama derslerinde sorumlu oldukları uygulamalar ve bu uygulamaların raporlaştırılması sonucu değerlendirilmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ales “Eşit Ağırlık” puan türünde en az 55, varsa YDS/ÜDS belgesi veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir yabancı dil puanı, Lisans not ortalaması Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %40’ı ve yabancı dil puanının % 10’u alınarak toplanır. Bu toplamın en az 60 puan olması gerekir. YDS/ÜDS ya da Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.

Başarma ŞartlarıRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yüksek Lisans Programı'ndan bir adayın mezun olabilmesi için kendisine sunulan bütün dersleri başarılı bir şekilde vermesi ve 27 krediyi (54 ECTS) tamamlayabilmesi gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar MEB'e bağlı İlk ve Orta öğretim düzeyindeki okullarda, dershanelerde, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde, Adalet ve Sağlık Bakanlığın’da, Emniyet Teşkilatında vb. gibi farklı kurum ve kuruluşlarda uzman psikolojik danışman olarak hizmet vermektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014837


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine geliştirme ve derinleştirme düzeyinde sahip olur.
  • Disiplinler arası çalışmalarla farklı disiplinlerle kendi alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler bütünü oluşturur.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Mesleki yeterliklerini fark eder ve geliştirme çabasında olur.
  • Görsel göstergeleri inceleyip, değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine yönelik olumlu tutumlar oluşturur.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uyar.
  • Bireylerin ihtiyaçlarını karşılayacak çalışmalar üretir.
  • Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • ‘Mesleki Gelişim’ ve ‘Yaşam Boyu Öğrenme’ ilkelerini benimser.
  • Çalışmalarını bağımsız ve ekip olarak yürütebilir.
  • Yurt içi ve yurt dışındaki güncel gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun şekilde kullanabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, sorumluluk alarak çözüm üreteceği yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
  • Alanındaki bağımsız olarak kurguladığı sorunun çözüm yollarını geliştirip, çözer, sonuçları değerlendirir, gerektiğinde uygular.
  • Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda, devam zorunluluğu bulunmaktadır. Toplam dönemlik ders saatinin %30’unda fazla devamsızlığı olan öğrenciler devamsız sayılmakta ve ilgili dersten başarısız olmaktadırlar. Notlar da dönemlik olarak belirlenmekte; vize (arasınav) notlarının %40’ı; final sınavının da %60’ı alınarak geçme notu belirlenmektedir. uygulama derslerinde sorumlu oldukları uygulamalar ve bu uygulamaların raporlaştırılması sonucu değerlendirilmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ales “Eşit Ağırlık” puan türünde en az 55, varsa YDS/ÜDS belgesi veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir yabancı dil puanı, Lisans not ortalaması Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %40’ı ve yabancı dil puanının % 10’u alınarak toplanır. Bu toplamın en az 60 puan olması gerekir. YDS/ÜDS ya da Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.


Başarma Şartları
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yüksek Lisans Programı'ndan bir adayın mezun olabilmesi için kendisine sunulan bütün dersleri başarılı bir şekilde vermesi ve 27 krediyi (54 ECTS) tamamlayabilmesi gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar MEB'e bağlı İlk ve Orta öğretim düzeyindeki okullarda, dershanelerde, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde, Adalet ve Sağlık Bakanlığın’da, Emniyet Teşkilatında vb. gibi farklı kurum ve kuruluşlarda uzman psikolojik danışman olarak hizmet vermektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014837

Qualification Title
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Create a new set of information by functionally integrating their subject knowledge with different disciplines by interdisciplinary studies.
  • Have the accumulation of the theoretical and practical in the expertise level of current knowledge in the field of guidance and counseling and have the skills to develop and deepen this knowledge.
  • Use advance information and communication technologies in the field of guidance and counseling as required level Interpret and develop strategies, policies and implementation plans in the field related issues.
  • Apply the assimilated knowledge and problem-solving abilities in the interdisciplinary studies.
  • Examine and evaluate visual indicators.
  • Create positive attitudes towards guidance and counseling services.
  • Follow the social, scientific and ethical values during collection, interpretation, and announcement of the data related to the field.
  • Produce researches to meet individuals’ needs.
  • Realize and attempt to develop own professional competences.
  • Share the field knowledge at national/international in both oral and written Adopt the 'Professional Development' and 'Lifelong Learning' principles.
  • Carry out their work independently and as a team.
  • Follow the recent developments in domestic and abroad and evaluate these in accordance with national values and realities of the country.
  • Evaluate critically the information about guidance and counseling field Use properly the theoretical and practical knowledge gained in expertise level in the field of guidance and counseling.
  • Critically examine the social relations and the norms that direct these relationships, improve these and take action to change them if necessary.
  • Develop new strategic approaches to produce solutions for the unexpected and complicated situations faced in the field applications by taking responsibility.
  • Understand the interaction between the disciplines related with the guidance and counseling.
  • Individually uncover problems in the field of guidance and counseling, develop solutions, solve the problem, evaluate the results, and apply the results as needed.
  • Propose solutions to problems that require expertise by using both quantitative and qualitative research methods.
Key Competencies-
Further Info

Attending to all the courses are hold compulsory. Students who are failed to participate %30 of the total classes for any course are considered as unsuccesfull for the unattended course. The final grades are calculated with the weighted effects of one midterm (%40) and final exam (%60). Norm-referenced grading is used for grading in the department.

Quality Assurance-
Access Requirements

%50 ALES score %40 GANO %10 English score total of scores must be min. 60.

Conditions for Successa candidate for graduation Master Degree Program will be"doctor counselor" ıf he successfully completes all courses (27credits)
Progression Paths (Relationship Type)

The graduated students generally are placed in both governmental and private schools giving education at primary and secondary levels. Additionally, the graduates studenst continue to their professional life in private tutoring institutions, Centers for Guidance and Research Centers, National Ministry of Law and Police Departments by providing psychological counseling to the relevant parties as an counselor with master degree.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014837


Qualification Title
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Create a new set of information by functionally integrating their subject knowledge with different disciplines by interdisciplinary studies.
  • Have the accumulation of the theoretical and practical in the expertise level of current knowledge in the field of guidance and counseling and have the skills to develop and deepen this knowledge.
  • Use advance information and communication technologies in the field of guidance and counseling as required level Interpret and develop strategies, policies and implementation plans in the field related issues.
  • Apply the assimilated knowledge and problem-solving abilities in the interdisciplinary studies.
  • Examine and evaluate visual indicators.
  • Create positive attitudes towards guidance and counseling services.
  • Follow the social, scientific and ethical values during collection, interpretation, and announcement of the data related to the field.
  • Produce researches to meet individuals’ needs.
  • Realize and attempt to develop own professional competences.
  • Share the field knowledge at national/international in both oral and written Adopt the 'Professional Development' and 'Lifelong Learning' principles.
  • Carry out their work independently and as a team.
  • Follow the recent developments in domestic and abroad and evaluate these in accordance with national values and realities of the country.
  • Evaluate critically the information about guidance and counseling field Use properly the theoretical and practical knowledge gained in expertise level in the field of guidance and counseling.
  • Critically examine the social relations and the norms that direct these relationships, improve these and take action to change them if necessary.
  • Develop new strategic approaches to produce solutions for the unexpected and complicated situations faced in the field applications by taking responsibility.
  • Understand the interaction between the disciplines related with the guidance and counseling.
  • Individually uncover problems in the field of guidance and counseling, develop solutions, solve the problem, evaluate the results, and apply the results as needed.
  • Propose solutions to problems that require expertise by using both quantitative and qualitative research methods.

Key Competencies
-

Further Info

Attending to all the courses are hold compulsory. Students who are failed to participate %30 of the total classes for any course are considered as unsuccesfull for the unattended course. The final grades are calculated with the weighted effects of one midterm (%40) and final exam (%60). Norm-referenced grading is used for grading in the department.


Quality Assurance
-

Access Requirements

%50 ALES score %40 GANO %10 English score total of scores must be min. 60.


Conditions for Success
a candidate for graduation Master Degree Program will be"doctor counselor" ıf he successfully completes all courses (27credits)

Progression Paths (Relationship Type)

The graduated students generally are placed in both governmental and private schools giving education at primary and secondary levels. Additionally, the graduates studenst continue to their professional life in private tutoring institutions, Centers for Guidance and Research Centers, National Ministry of Law and Police Departments by providing psychological counseling to the relevant parties as an counselor with master degree.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address