Yeterlilik Kodu

TR0030017356

Yeterlilik Adı
Reklam ve Stratejik Marka İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Ticaret Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Ticaret Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ticaret.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)

Program, yüksek lisans öğrencilerinin yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)-
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planı nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli Yüksek Lisans Programları için ALES: 55 ve üstü Tezsiz Yüksek Lisans Programları için ALES koşulunun aranmaması. Erkek adaylar için ; Askerlik Terhis veya Tecil Belgesinin ibraz edilmesi.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans Programından mezun olmak için en az 130 AKTS krediyi tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2,75 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir. Tezsiz yüksek lisans Programından mezun olmak için en az 90 AKTS krediyi tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2,75 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar kurumların reklam departmanları, bağımsız reklam ajanslarında reklam ve marka iletişimi uzmanı uzmanı olarak çalışırlar

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017356


Yeterlilik Adı
Reklam ve Stratejik Marka İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Ticaret Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)

Program, yüksek lisans öğrencilerinin yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
-

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planı nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli Yüksek Lisans Programları için ALES: 55 ve üstü Tezsiz Yüksek Lisans Programları için ALES koşulunun aranmaması. Erkek adaylar için ; Askerlik Terhis veya Tecil Belgesinin ibraz edilmesi.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans Programından mezun olmak için en az 130 AKTS krediyi tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2,75 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir. Tezsiz yüksek lisans Programından mezun olmak için en az 90 AKTS krediyi tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2,75 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar kurumların reklam departmanları, bağımsız reklam ajanslarında reklam ve marka iletişimi uzmanı uzmanı olarak çalışırlar


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017356

Qualification Title
Advertising and Strategic Brand Communication Masters Degree
Awarding Bodyistanbul commerce university
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ticaret.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The program aims to improve the creativity and critical thinking skills of graduate students. Students will be able to develop effective advertising solutions by conducting research, analysis, implementation and evaluation by providing an in-depth understanding of traditional and digital advertising and by investigating the application of transmission in advertising. In addition, this program aims to integrate academic and sectoral information with students and to be qualified experts in the field of advertising and brand communication.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation applied for each course is defined in detail to the Course Curriculum

Quality Assurance-
Access Requirements

ALES for Graduate Programs: 55 and higher ALES condition for non-thesis Master Programs is not sought. For male candidates; Submission of Military Service Discharge or Postponement Certificate.

Conditions for SuccessThe masters program with thesis consists of 24 credits and at least eight courses, one seminar course and a thesis study. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. Masters program with thesis consists of a total of 130 ECTS credits, including at least nine courses and thesis work, including seminar courses, not less than 60 ECTS credits. The Masters program without thesis consists of a total of 30 credits and a minimum of 10 courses and a term project course of not less than 90 ECTS. Students are required to register for this course in the semester in which the term project is taken and to submit a written project and / or report at the end of the semester. The term project course is non-credit and is considered successful or unsuccessful.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates work as advertising and brand communication experts in independent advertising agencies and advertising departments of institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Indefinitely

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017356


Qualification Title
Advertising and Strategic Brand Communication Masters Degree

Awarding Body
istanbul commerce university

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The program aims to improve the creativity and critical thinking skills of graduate students. Students will be able to develop effective advertising solutions by conducting research, analysis, implementation and evaluation by providing an in-depth understanding of traditional and digital advertising and by investigating the application of transmission in advertising. In addition, this program aims to integrate academic and sectoral information with students and to be qualified experts in the field of advertising and brand communication.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation applied for each course is defined in detail to the Course Curriculum


Quality Assurance
-

Access Requirements

ALES for Graduate Programs: 55 and higher ALES condition for non-thesis Master Programs is not sought. For male candidates; Submission of Military Service Discharge or Postponement Certificate.


Conditions for Success
The masters program with thesis consists of 24 credits and at least eight courses, one seminar course and a thesis study. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. Masters program with thesis consists of a total of 130 ECTS credits, including at least nine courses and thesis work, including seminar courses, not less than 60 ECTS credits. The Masters program without thesis consists of a total of 30 credits and a minimum of 10 courses and a term project course of not less than 90 ECTS. Students are required to register for this course in the semester in which the term project is taken and to submit a written project and / or report at the end of the semester. The term project course is non-credit and is considered successful or unsuccessful.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates work as advertising and brand communication experts in independent advertising agencies and advertising departments of institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Indefinitely


Url
Open Address