Yeterlilik Kodu

TR0030009894

Yeterlilik Adı
Reklamcılık Lisans Diploması
Sorumlu KurumÜsküdar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.uskudar.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Uzak ve yakın çevresindeki değişim ve gelişmeleri yansız değerlendirecek bir iletişim, siyaset, psikoloji ve sosyal psikoloji iletişim ile ilgili disiplinler arası bir alt yapıya sahip;
  • Reklam kampanyasında belirlenen amaç ve hedefleri farklı mecralar için tasarlayabilen;
  • Reklam dünyasındaki değişmelere duyarlı, yeni yaklaşım ve eğilimlerin gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip;
  • Araştırmacı, kendini sürekli yenileyen, mesleki etik değerlere sahip, ekip üyesi olarak uyumlu çalışabilen;
  • Teknolojik gelişmeleri takip eden ve bu gelişmelerin İletişim alanına yansımalarını irdeleyen;
  • Kişilerarası iletişim, yaratıcılık ve sorun çözme becerileri yüksek;
  • İş yapmanın bilimsel sürecini bilen; toplumsal değerlere ve insan haklarına saygılı;
  • Reklamcılık mesleki deneyimleri çerçevesinde, toplumsal sorumluğu ve yararı gözetebilmeyi benimseyen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu Program Tam Burslu olarak verilmeltedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Reklam ve pazarlama iletişimine ait temel kuramsal bilgi, kavram ve modelleri bilir.
  • Reklam kampanyalarını, farklı reklam mecralarına göre uyarlayabilir.
  • Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, reklamcılık alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla ilişkilendirir.
  • Hedef kitlelerin gereksinimlerine yönelik kampanya tasarımı için reklamcılık alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
  • İletişim ve reklamın birey ve toplum üzerindeki etkilerinin bilincindedir.
  • Reklam hazırlamanın yasal ve etik boyutlarını bilme ve onlara uygun davranma sorumluluğuna sahiptir.
  • Dijital medyayı etkin bir şekilde reklam kampanyalarında kullanabilir.
  • Hedef kitle çözümlemesi yapabilir; reklam mesajlarını hedef kitlenin özelliklerine ve tüketici davranışlarına göre tasarımlayabilir.
  • Reklam ya da kampanya hazırlama sürecini yürüten ekiplerde sorumluluk alma; ekip üyesi olarak uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
  • Reklamcılığın içinde olduğu üretim ve hizmet sektörünün yurt içi ve yurt dışındaki kurumların ve mesleki örgütlerinin amaçlarının, standartlarının ve işlevlerinin bilincindedir.
  • Reklam ürünlerini, dilsel ve eleştirel bir şekilde çözümlemesini ve değerlendirmesini yapabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Genelde medya, özelde reklam medyasının gelişimini, kuramlarını; toplum ve siyasetle olan ilişkilerinin bilgisine sahiptir.
  • Reklam kampanyalarının nasıl planlandığını, tasarlandığını ve uygulandığını tüm süreçleri ile bilir.
  • Reklam kampanyası geliştirme sürecinde, problem çözebilme, planlayabilme ve sunum yetkinliğine sahiptir.
  • Medya planlamasını ve satın alma süreçlerini farklı mecralarda yer alan reklam stratejisine göre uygulayabilme becerisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme Reklam Tasarım ve İletişim Programı’nda verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.

Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır ancak öğrenci sayısı sekizin altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır;
Harf Notu      Ağırlık Katsayısı           100 üzerinden eşdeğer
AA               4.00                                              90-100
BA               3.50                                              85-89
BB               3.00                                              80-84
CB               2.50                                              75-79
CC               2.00                                              70-74
DC               1.50                                              65-69
DD               1.00                                              60-64
FD                0.50                                              50-59
FF                 0.00                                               0-49

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

10.03.2023/10.03.2025

Giriş Şartı
  • Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir.Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü LYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle TS-1 puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
  • Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Üsküdar Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
Başarma Şartları Bölümün öğrenim süresi 4 yıldır. Kayıt oldukları lisans bölümünün ders planlarında yer alan dersleri başarmış, T.C. Üsküdar Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü,Bölümden mezun olacak öğrenciler, yeniliklere açık, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yeteneğine sahip, sektörel gereklilikleri yakından tanıyan ve iyi iletişim kurabilen bireyler olarak mezun olacaklardır. Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü, öğrencileri kendi yetenek ve tercihleri doğrultusunda reklamcılık mesleğinin uzmanlık dallarına yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Müşteri Temsilciliği , Yaratıcı Üretim , Tasarım ve Teknik Üretim Kurumsal İletişim Uzmanı, Siyasi İletişim Uzmanı, Stratejik İletişim Yönetimi gibi daha bir çok akademik ve sektörel iş sahasında çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009894


Yeterlilik Adı
Reklamcılık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Üsküdar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Uzak ve yakın çevresindeki değişim ve gelişmeleri yansız değerlendirecek bir iletişim, siyaset, psikoloji ve sosyal psikoloji iletişim ile ilgili disiplinler arası bir alt yapıya sahip;
  • Reklam kampanyasında belirlenen amaç ve hedefleri farklı mecralar için tasarlayabilen;
  • Reklam dünyasındaki değişmelere duyarlı, yeni yaklaşım ve eğilimlerin gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip;
  • Araştırmacı, kendini sürekli yenileyen, mesleki etik değerlere sahip, ekip üyesi olarak uyumlu çalışabilen;
  • Teknolojik gelişmeleri takip eden ve bu gelişmelerin İletişim alanına yansımalarını irdeleyen;
  • Kişilerarası iletişim, yaratıcılık ve sorun çözme becerileri yüksek;
  • İş yapmanın bilimsel sürecini bilen; toplumsal değerlere ve insan haklarına saygılı;
  • Reklamcılık mesleki deneyimleri çerçevesinde, toplumsal sorumluğu ve yararı gözetebilmeyi benimseyen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu Program Tam Burslu olarak verilmeltedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Reklam ve pazarlama iletişimine ait temel kuramsal bilgi, kavram ve modelleri bilir.
  • Reklam kampanyalarını, farklı reklam mecralarına göre uyarlayabilir.
  • Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, reklamcılık alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla ilişkilendirir.
  • Hedef kitlelerin gereksinimlerine yönelik kampanya tasarımı için reklamcılık alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
  • İletişim ve reklamın birey ve toplum üzerindeki etkilerinin bilincindedir.
  • Reklam hazırlamanın yasal ve etik boyutlarını bilme ve onlara uygun davranma sorumluluğuna sahiptir.
  • Dijital medyayı etkin bir şekilde reklam kampanyalarında kullanabilir.
  • Hedef kitle çözümlemesi yapabilir; reklam mesajlarını hedef kitlenin özelliklerine ve tüketici davranışlarına göre tasarımlayabilir.
  • Reklam ya da kampanya hazırlama sürecini yürüten ekiplerde sorumluluk alma; ekip üyesi olarak uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
  • Reklamcılığın içinde olduğu üretim ve hizmet sektörünün yurt içi ve yurt dışındaki kurumların ve mesleki örgütlerinin amaçlarının, standartlarının ve işlevlerinin bilincindedir.
  • Reklam ürünlerini, dilsel ve eleştirel bir şekilde çözümlemesini ve değerlendirmesini yapabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Genelde medya, özelde reklam medyasının gelişimini, kuramlarını; toplum ve siyasetle olan ilişkilerinin bilgisine sahiptir.
  • Reklam kampanyalarının nasıl planlandığını, tasarlandığını ve uygulandığını tüm süreçleri ile bilir.
  • Reklam kampanyası geliştirme sürecinde, problem çözebilme, planlayabilme ve sunum yetkinliğine sahiptir.
  • Medya planlamasını ve satın alma süreçlerini farklı mecralarda yer alan reklam stratejisine göre uygulayabilme becerisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme Reklam Tasarım ve İletişim Programı’nda verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.

Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır ancak öğrenci sayısı sekizin altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır;
Harf Notu      Ağırlık Katsayısı           100 üzerinden eşdeğer
AA               4.00                                              90-100
BA               3.50                                              85-89
BB               3.00                                              80-84
CB               2.50                                              75-79
CC               2.00                                              70-74
DC               1.50                                              65-69
DD               1.00                                              60-64
FD                0.50                                              50-59
FF                 0.00                                               0-49


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

10.03.2023/10.03.2025


Giriş Şartı
  • Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir.Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü LYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle TS-1 puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
  • Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Üsküdar Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma Şartları
Bölümün öğrenim süresi 4 yıldır. Kayıt oldukları lisans bölümünün ders planlarında yer alan dersleri başarmış, T.C. Üsküdar Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü,Bölümden mezun olacak öğrenciler, yeniliklere açık, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yeteneğine sahip, sektörel gereklilikleri yakından tanıyan ve iyi iletişim kurabilen bireyler olarak mezun olacaklardır. Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü, öğrencileri kendi yetenek ve tercihleri doğrultusunda reklamcılık mesleğinin uzmanlık dallarına yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Müşteri Temsilciliği , Yaratıcı Üretim , Tasarım ve Teknik Üretim Kurumsal İletişim Uzmanı, Siyasi İletişim Uzmanı, Stratejik İletişim Yönetimi gibi daha bir çok akademik ve sektörel iş sahasında çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009894

Qualification Title
Reklam Tasarımı ve İletişimi License
Awarding BodyUskudar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.uskudar.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To develop a creative idea, gaining a skill of transforming it into a project applicable in marketing publicity, advertising desing and communication.To have individual and team work discipline in the projects in which he takes part as a designer of advertising design and communication department.The student gains the theoretical and practical knowledge and skills for designing a scientific research and project.The student learns to compare and to evaluate the news and to analyze journalistic practices in its social context.The student learns to work and produce by effective using visual and written communication and mediumsAs an Advertising designer, to be conscious of his responsibilities about ethical values, legal arrangement etc, during Advertising Design and communication project planning and application stages.To take target mess into consideration in the process of production and to apply right message to the right media.To be well qualified in the advanced practical and theoretical knowledge the students have gained in the field of Advertising Design and Communication (Interactive Media, Advertising Design and communication)To develop aesthetic knowledge, skill and perception transforming a creative idea into an impressive visual message.In the field of Advertising Design and communication, to follow closely new schools in Turkey and world and the Advertising design processes having to do with them and put then in to practice.

Key Competencies-
Further Info

Assessment and evaluation in Advertising Design and Communication for each course is done via at least one midterm and one final exam. In addition to those, there can be evaluation of quizzes and homeworks. In the evaluation process, the instructor will take into consideration the statistical results of the exam scores students get through the semester and the scores are converted into letter system within the framework of regulations outlined in the directive. In the case of having a GPA, which is calculated according to students’ exam scores, below the average 2.00 for two following semesters; it is not possible for teh student to take any course for the next semester. Students who get AA, BA, BB, CB, or CC are considered to be successful from the relevant course. When DC or DD is gotten from any course, the graduation of the student will be evaluated according to his/her GPA. If the GPA of the student is above 2.00, then the student is claimed to be successful in the course. In the calculation of GPA these letter grades are evaluated with their coefficients in mid semesters/years.Students who get FF are considered unsuccessful, and they have to take the course and fulfill exam and attendance requirements. Courses, in which the grade is determined as M and G, are not evaluated in the calculation of GPA.In the determination of GPA relative evaluation system is used, however when a class consists of less than eight students the table below is used.Letter grade Coefficient The equivalentAA 4.00 90-100BA 3.50 85-89BB 3.00 80-84CB 2.50 75-79CC 2.00 70-74DC 1.50 65-69DD 1.00 60-64FD 0.50 50-59FF 0.00 0-49For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester)

Quality Assurance-
Access Requirements

Students’ admission to the department takes place in case of the completion/ achievement of the processes and exams determined by OSYM within the framework of universitys academic and legal regulations. In accordance with the relevant regulations, the framework of which is determined by OSYM, the acceptance of students to this program is done via exam center according to state exam called LYS.(Relevant section is TS-1) After students report their preference of the programs they would like to study, they will be placed by ÖSYM according to their scores they get from the state exam. Students, who begin to study an equivalent degree in Turkey or abroad can apply for lateral transfer. Acceptance of students starts before the semester begins; every student’s condition and the degree student is applying to are taken into consideration and examined distinctively. More comprehensive information about university entrance is available in the University Catalog. The acceptance of students to programs that have General Academics Exchange Protocol is done via the protocol (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA and so on) that is made between Üsküdar University and partner universities. Students can register to the program in case of approval from the relevant academic unit. It is demanded from the students to have the adequate knowledge of foreign language in order for them to follow the courses.

Conditions for SuccessFor students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester)Period of study is four years. For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester)
Progression Paths (Relationship Type)

Prospective graduates will be innovative, creative and communicative individuals skilled in analytical thinking and knowledgeable about the market. Advertising Design and Communication Department, students in accordance with their abilities and preferences of the profession of advertising specialties aims to redirect to. Customer Representative , Creative Generation , Advertising Design and Technical Production Corporate Communications Specialist, Political Communication Specialist, Strategic Communication Management as a lot more work in the field of academia and industry can work.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009894


Qualification Title
Reklam Tasarımı ve İletişimi License

Awarding Body
Uskudar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To develop a creative idea, gaining a skill of transforming it into a project applicable in marketing publicity, advertising desing and communication.To have individual and team work discipline in the projects in which he takes part as a designer of advertising design and communication department.The student gains the theoretical and practical knowledge and skills for designing a scientific research and project.The student learns to compare and to evaluate the news and to analyze journalistic practices in its social context.The student learns to work and produce by effective using visual and written communication and mediumsAs an Advertising designer, to be conscious of his responsibilities about ethical values, legal arrangement etc, during Advertising Design and communication project planning and application stages.To take target mess into consideration in the process of production and to apply right message to the right media.To be well qualified in the advanced practical and theoretical knowledge the students have gained in the field of Advertising Design and Communication (Interactive Media, Advertising Design and communication)To develop aesthetic knowledge, skill and perception transforming a creative idea into an impressive visual message.In the field of Advertising Design and communication, to follow closely new schools in Turkey and world and the Advertising design processes having to do with them and put then in to practice.


Key Competencies
-

Further Info

Assessment and evaluation in Advertising Design and Communication for each course is done via at least one midterm and one final exam. In addition to those, there can be evaluation of quizzes and homeworks. In the evaluation process, the instructor will take into consideration the statistical results of the exam scores students get through the semester and the scores are converted into letter system within the framework of regulations outlined in the directive. In the case of having a GPA, which is calculated according to students’ exam scores, below the average 2.00 for two following semesters; it is not possible for teh student to take any course for the next semester. Students who get AA, BA, BB, CB, or CC are considered to be successful from the relevant course. When DC or DD is gotten from any course, the graduation of the student will be evaluated according to his/her GPA. If the GPA of the student is above 2.00, then the student is claimed to be successful in the course. In the calculation of GPA these letter grades are evaluated with their coefficients in mid semesters/years.Students who get FF are considered unsuccessful, and they have to take the course and fulfill exam and attendance requirements. Courses, in which the grade is determined as M and G, are not evaluated in the calculation of GPA.In the determination of GPA relative evaluation system is used, however when a class consists of less than eight students the table below is used.Letter grade Coefficient The equivalentAA 4.00 90-100BA 3.50 85-89BB 3.00 80-84CB 2.50 75-79CC 2.00 70-74DC 1.50 65-69DD 1.00 60-64FD 0.50 50-59FF 0.00 0-49For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester)


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students’ admission to the department takes place in case of the completion/ achievement of the processes and exams determined by OSYM within the framework of universitys academic and legal regulations. In accordance with the relevant regulations, the framework of which is determined by OSYM, the acceptance of students to this program is done via exam center according to state exam called LYS.(Relevant section is TS-1) After students report their preference of the programs they would like to study, they will be placed by ÖSYM according to their scores they get from the state exam. Students, who begin to study an equivalent degree in Turkey or abroad can apply for lateral transfer. Acceptance of students starts before the semester begins; every student’s condition and the degree student is applying to are taken into consideration and examined distinctively. More comprehensive information about university entrance is available in the University Catalog. The acceptance of students to programs that have General Academics Exchange Protocol is done via the protocol (ERASMUS, FARABİ, MEVLANA and so on) that is made between Üsküdar University and partner universities. Students can register to the program in case of approval from the relevant academic unit. It is demanded from the students to have the adequate knowledge of foreign language in order for them to follow the courses.


Conditions for Success
For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester)Period of study is four years. For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 240 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above. It is also asked from the students to write a finishing project and prepare an oral presentation of it. (On the 8. Semester)

Progression Paths (Relationship Type)

Prospective graduates will be innovative, creative and communicative individuals skilled in analytical thinking and knowledgeable about the market. Advertising Design and Communication Department, students in accordance with their abilities and preferences of the profession of advertising specialties aims to redirect to. Customer Representative , Creative Generation , Advertising Design and Technical Production Corporate Communications Specialist, Political Communication Specialist, Strategic Communication Management as a lot more work in the field of academia and industry can work.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode