Yeterlilik Kodu | TR0030003984 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Rekreasyon Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu: KATSAYI
| |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 26.07.2023/26.07.2025 | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bilgisayar Mühendisliği lisans programından mezun olabilmek için öğrencinin, programın müfredatında yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersleri alarak başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Her bir dersten en az "CC" harf notu almalı veya Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) 2,25 ve üzeri ise "DC" harf notu aldığı derslerden, GANO'su 2,50 ve üzeri ise "DD" harf notu aldığı derslerden de başarılı sayılır. Ayrıca, programın öngördüğü toplam 240 AKTS (Yarıyıl sayısı x 30 AKTS) kredisini tamamlamalıdır. Öğrenci, staj ve diğer zorunlu uygulamaları da başarıyla bitirmelidir. Devam zorunluluğu kapsamında, teorik derslerin en az %70'ine ve uygulamalı derslerin en az %80'ine katılım şartı bulunmaktadır. Devam şartını sağlamayan öğrenciler, ilgili derslerden "Devamsız" (D) notu alarak başarısız sayılırlar. Öğrenim süresi dört yıl olan lisans programını azami yedi yıl içinde tamamlamak zorunludur; hazırlık sınıfı varsa bu süreye dahil edilmez. Belirtilen süreler içinde mezun olamayan öğrenciler, ilgili mevzuat hükümlerine tabi olurlar. GANO'su 2,00'ın altında olan öğrenciler başarısız kabul edilir ve akademik yetersizlik uyarısı alırlar. GANO'su 1,80'in altına düşen öğrenciler için ek tedbirler ve ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Başarısız olunan veya not yükseltmek istenen dersler tekrar alınabilir; tekrar edilen derslerde alınan en son not geçerlidir ve GANO hesabında kullanılır. Bazı dersler için ön koşul niteliğinde dersler bulunabilir; öğrenci, ön koşul derslerini başarıyla tamamlamadan ilgili derslere kayıt yaptıramaz. Ayrıca, ortak dersler olan Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve Türk Dili gibi dersleri de başarıyla geçmesi gerekmektedir. Öğrencinin üniversitenin disiplin yönetmeliklerine uygun davranması ve herhangi bir disiplin cezası almaması da mezuniyet için gereklidir. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. Rekreasyon uzmanları farklı alanlarda hizmet veren kamu ve özel sektör işletmelerinde geniş istihdam olanaklarına sahiptir. Bunlar; Kamu Gençlik ve Spor Bakanlığı Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlar Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlıkları Yerel Yönetimler Gençlik Merkezleri Gönüllü Örgütler Türk Silahlı Kuvvetleri Üniversiteler Özel Sanayi İşletmeleri AVM’ler Temalı Açık - Kapalı Park Rekreasyonu Alanları Turizm İşletmeleri Fitness ve Spa Merkezleri Ticari Rekreasyon ve Organizasyon İşletmeleri Spor Kulüpleri ve Rehabilitasyon Merkezleri rekreasyon uzmanlarının istihdamı için bazı örneklerdir. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030003984
ISCO 08
ISCO 08
- Hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon uzmanları” yetiştirmektir.
- Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık ve spor kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Toplumun her kesiminin serbest zaman değerlendirme ihtiyaçlarını gidermek için rekreasyon etkinliklerini tasarlar, planlar ve yönetir.
- Rekreasyon uzmanlığı mesleğini evrensel bilgiler ışığında etik ve toplumsal değerlere bağlı olarak uygular.
- Rekreasyon ve serbest zaman kavramlarının disipliner arası yapısına uygun olarak farklı disiplinler ile iş birliği içinde çalışır.
- Kendini sürekli güncelleyen, araştırmacı, yenilikçi ve girişimci olarak rekreasyon uzmanlığı mesleğini sürdürür.
- Türkçe ve mesleki terminolojiyi doğru kullanır ve rekreasyon alanındaki ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda mesleki gelişimini sürdürür.
- Rekreasyon faaliyetlerini tasarlama, planlama ve uygulama sırasında karşılaştığı problemlere çözüm yolları üretir.
- Egzersiz, spor, sağlık, kültürel ve sanatsal etkinlikler niteliğinde rekreasyon organizasyonlarıyla toplumun fiziksel, zihinsel, duyuşsal, ruhsal ve sosyal sağlıklarına hizmet eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Başarı Notu:
KATSAYI
AA |
4.0 |
AB |
3.7 |
BA |
3.3 |
BB |
3.0 |
BC |
2.7 |
CB |
2.3 |
CC |
2.0 |
CD |
1.7 |
DC |
1.3 |
DD |
1.0 |
FF |
0.0 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (SPORAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 26.07.2023/26.07.2025
- Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Rekreasyon uzmanları farklı alanlarda hizmet veren kamu ve özel sektör işletmelerinde geniş istihdam olanaklarına sahiptir. Bunlar;
Kamu
Gençlik ve Spor Bakanlığı
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlar
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlıkları
Yerel Yönetimler
Gençlik Merkezleri
Gönüllü Örgütler
Türk Silahlı Kuvvetleri
Üniversiteler
Özel
Sanayi İşletmeleri
AVM’ler
Temalı Açık - Kapalı Park Rekreasyonu Alanları
Turizm İşletmeleri
Fitness ve Spa Merkezleri
Ticari Rekreasyon ve Organizasyon İşletmeleri
Spor Kulüpleri ve
Rehabilitasyon Merkezleri rekreasyon uzmanlarının istihdamı için bazı örneklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030003984 | |
Qualification Title | Recreation Bachelor's Diploma | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Recreation specialists possess the following key competencies at an advanced level:
| |
Further Info | The student must have passed all courses in the program and must not have a grade of FF, DZ or YZ. In this program, the student must have at least 240 ECTS credits and a general grade point average of at least 2.00 out of 4.00. In this program, different evaluation methods such as midterm exams, homework, exercises, projects, practice and final exams are applied. Evaluation methods may include classic exams, multiple choice exams, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, a weighted general grade point average of at least 2.00 is required. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below. Success Grade: COEFFICIENT AA 4.0 AB 3.7 BA 3.3 BB 3.0 BC 2.7 CB 2.3 CC 2.0 CD 1.7 DC 1.3 DD 1.0 FF 0.0 | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | General admission requirements apply to both Turkish and international students for the program. | |
Conditions for Success | To graduate from the Computer Engineering undergraduate program, students must successfully complete all required and elective courses included in the program's curriculum. They must obtain at least a "CC" letter grade in each course; however, if their Cumulative Grade Point Average (CGPA) is 2.25 or above, they are considered successful in courses where they have received a "DC" letter grade. Similarly, if their CGPA is 2.50 or above, they are also considered successful in courses with a "DD" letter grade. Additionally, students must complete a total of 240 ECTS credits (number of semesters × 30 ECTS) as prescribed by the program. They must also successfully finish internships and other mandatory practical applications. Under the attendance requirement, students are obliged to attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. Those who fail to meet the attendance criteria receive a "Fail due to Absenteeism" (D) grade in the relevant courses and are considered unsuccessful. The undergraduate program, which has a standard duration of four years, must be completed within a maximum of seven years; this period excludes any preparatory classes. Students who fail to graduate within the specified time are subject to the provisions of the relevant regulations. Students with a CGPA below 2.00 are considered unsuccessful and receive an academic insufficiency warning. Additional measures and relevant regulatory provisions apply to students whose CGPA falls below 1.80. Courses in which students have failed or wish to improve their grades can be retaken; the most recent grade obtained in repeated courses is valid and used in CGPA calculations. Certain courses may have prerequisite courses; students cannot register for these courses without successfully completing the prerequisites. Furthermore, students must successfully pass common courses such as Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution, and Turkish Language. Adherence to the university's disciplinary regulations and avoiding any disciplinary penalties are also required for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates with a bachelor's degree can continue with master's programs and doctoral or proficiency in arts programs if they meet the necessary conditions. · Bachelor's students have the right to enroll in double major programs at their institutions and earn two separate bachelor's degrees if they successfully complete both programs. Recreation specialists have a wide range of employment opportunities in both public and private sector organizations. Examples include: Public Sector:
Private Sector:
Rehabilitation Centers | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030003984
ISCO 08
ISCO 08
- The goal is to train "recreation specialists" who have the physical capability to adapt to mobility, strong communication skills, and the ability to follow contemporary technological developments.
- Education and training are conducted either through traditional methods or distance learning. In addition, practical training is provided in the laboratories, health, and sports institutions, or workplaces affiliated with higher education institutions.
- Designs, plans, and manages recreational activities to meet the leisure needs of all segments of society.
- Practices the profession of recreation specialist based on universal knowledge, adhering to ethical and social values.
- Collaborates with different disciplines in line with the interdisciplinary nature of recreation and leisure concepts.
- Continuously updates, researches, innovates, and practices entrepreneurship as a recreation specialist.
- Uses Turkish and professional terminology correctly and maintains professional development in line with national and international standards in the field of recreation.
- Produces solutions to problems encountered in the design, planning, and implementation of recreation activities.
- Serves society's physical, mental, emotional, spiritual, and social health through recreation organizations involving exercise, sports, cultural, and artistic activities.
Recreation specialists possess the following key competencies at an advanced level:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
The student must have passed all courses in the program and must not have a grade of FF, DZ or YZ. In this program, the student must have at least 240 ECTS credits and a general grade point average of at least 2.00 out of 4.00. In this program, different evaluation methods such as midterm exams, homework, exercises, projects, practice and final exams are applied. Evaluation methods may include classic exams, multiple choice exams, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, a weighted general grade point average of at least 2.00 is required. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below. Success Grade:
COEFFICIENT
AA 4.0
AB 3.7
BA 3.3
BB 3.0
BC 2.7
CB 2.3
CC 2.0
CD 1.7
DC 1.3
DD 1.0
FF 0.0
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
General admission requirements apply to both Turkish and international students for the program.
Graduates with a bachelor's degree can continue with master's programs and doctoral or proficiency in arts programs if they meet the necessary conditions.
· Bachelor's students have the right to enroll in double major programs at their institutions and earn two separate bachelor's degrees if they successfully complete both programs.
Recreation specialists have a wide range of employment opportunities in both public and private sector organizations. Examples include:
Public Sector:
- Ministry of Youth and Sports
- Institutions under the Ministry of National Education
- Health, Culture, and Sports Directorates
- Local Administrations
- Youth Centers
- Voluntary Organizations
- Turkish Armed Forces
- Universities
Private Sector:
- Industrial Enterprises
- Shopping Malls (AVM)
- Themed Open and Closed Park Recreation Areas
- Tourism Enterprises
- Fitness and Spa Centers
- Commercial Recreation and Organization Enterprises
- Sports Clubs
Rehabilitation Centers
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
