Yeterlilik Kodu

TR0030020315

Yeterlilik Adı
Rekreasyon Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Rekreasyon Bölümü ana hedefi dünya bilgisi, alan bilgisi, yönetim ve genel talimat üzerine gerekli altyapıya sahip rekreasyon programları, ilgili uzmanlarla topluluk, alanı ve bireysel sağlayacak bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Rekreasyon bölümü lisans programı, örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, teorik ve pratik bilgi kazandırmayı amaçlayan çeşitli fiziksel, dijital ve sosyal alanlardan oluşmaktadır. Yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, dersliklerde, uygulama alanlarında (kampüs, spor salonları, park ve rekreasyon alanları vb.) ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rekreasyon, zaman yönetimi, serbest zaman, sağlık, wellness, liderlik ve yöneticilik gibi alanlara ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Rekreasyon alanındaki karşılaşılan karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi ve yaratıcı uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • Rekreasyon alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Rekreasyon alanındaki karmaşık program ve etkinlik yönetimlerini gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Rekreasyon alanındaki bilgi ve becerilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışını benimser.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
  • Rekreasyon alanındaki konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, yazılı veya sözlü olarak alanda uzman ya da uzman olmayan gruplarla paylaşır.
  • Rekreasyon alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği yaparak rekreasyonel proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için rekreasyon etkinlikleri ve programları düzenleyerek sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışları benimser ve bu tutumları rekreasyonel etkinlikler aracılığıyla teşvik eder.
  • Planlanması düşünülen rekreasyonel etkinlikleri, ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek düzenler.
  • Tutum ve davranışlarında, toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü ön planda tutar, bu değerleri rekreasyon etkinliklerine ve programlarına yansıtarak toplumun kültürel özelliklerini destekler.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  2. Girişimcilik yetkinliği
  3. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  4. Rekreasyon programı tasarlama ve uygulama yetkinliği
  5. Liderlik ve yönetim yetkinlikleri
  6. İletişim yetkinliği
  7. Multidisipliner düşünme ve işbirliği yetkinliği
  8. Zaman yönetimi ve organizasyon yetkinliği
  9. Yaratıcılık ve yenilikçilik yetkinliği
  10. Araştırma ve veri analizi yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

      3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Giriş Şartı

İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS/AYT) yeterli puanı almalıdır.

Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir.

Değişim Programı: Üniversite tarafından onaylanan ve bir anlaşma çerçevesinde yürütülen öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler, bölümde İngilizce olarak sunulan derslere katılabilir.

Uluslararası Öğrenci: Uluslararası öğrenci alımlarında ise mevzuatta belirtilen puan aralıklarına göre öncelikle TR-YÖS, sonrasında kontenjan olması halinde sırası ile ulusal/uluslararası üniversiteye giriş sınavları, lise bitirme sınav ve sertifikaları ve lise diploma notuna göre sıralama yapılarak programlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır.

Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu staj eğitimini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Rekreasyon programı lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Rekreasyon programı lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları (Peyzaj) çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı
  •  2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kurulu Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020315


Yeterlilik Adı
Rekreasyon Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Rekreasyon Bölümü ana hedefi dünya bilgisi, alan bilgisi, yönetim ve genel talimat üzerine gerekli altyapıya sahip rekreasyon programları, ilgili uzmanlarla topluluk, alanı ve bireysel sağlayacak bireyler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Rekreasyon bölümü lisans programı, örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, teorik ve pratik bilgi kazandırmayı amaçlayan çeşitli fiziksel, dijital ve sosyal alanlardan oluşmaktadır. Yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, dersliklerde, uygulama alanlarında (kampüs, spor salonları, park ve rekreasyon alanları vb.) ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rekreasyon, zaman yönetimi, serbest zaman, sağlık, wellness, liderlik ve yöneticilik gibi alanlara ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Rekreasyon alanındaki karşılaşılan karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi ve yaratıcı uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • Rekreasyon alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Rekreasyon alanındaki karmaşık program ve etkinlik yönetimlerini gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Rekreasyon alanındaki bilgi ve becerilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışını benimser.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
  • Rekreasyon alanındaki konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, yazılı veya sözlü olarak alanda uzman ya da uzman olmayan gruplarla paylaşır.
  • Rekreasyon alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği yaparak rekreasyonel proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için rekreasyon etkinlikleri ve programları düzenleyerek sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışları benimser ve bu tutumları rekreasyonel etkinlikler aracılığıyla teşvik eder.
  • Planlanması düşünülen rekreasyonel etkinlikleri, ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek düzenler.
  • Tutum ve davranışlarında, toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü ön planda tutar, bu değerleri rekreasyon etkinliklerine ve programlarına yansıtarak toplumun kültürel özelliklerini destekler.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  2. Girişimcilik yetkinliği
  3. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  4. Rekreasyon programı tasarlama ve uygulama yetkinliği
  5. Liderlik ve yönetim yetkinlikleri
  6. İletişim yetkinliği
  7. Multidisipliner düşünme ve işbirliği yetkinliği
  8. Zaman yönetimi ve organizasyon yetkinliği
  9. Yaratıcılık ve yenilikçilik yetkinliği
  10. Araştırma ve veri analizi yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

      3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.


Giriş Şartı

İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS/AYT) yeterli puanı almalıdır.

Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir.

Değişim Programı: Üniversite tarafından onaylanan ve bir anlaşma çerçevesinde yürütülen öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler, bölümde İngilizce olarak sunulan derslere katılabilir.

Uluslararası Öğrenci: Uluslararası öğrenci alımlarında ise mevzuatta belirtilen puan aralıklarına göre öncelikle TR-YÖS, sonrasında kontenjan olması halinde sırası ile ulusal/uluslararası üniversiteye giriş sınavları, lise bitirme sınav ve sertifikaları ve lise diploma notuna göre sıralama yapılarak programlara yerleştirme işlemi yapılmaktadır.

Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu staj eğitimini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Rekreasyon programı lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Rekreasyon programı lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları (Peyzaj) çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı
  •  2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kurulu Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020315

Qualification Title
Recreation License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The main goal of the Recreation Department is to train individuals who will provide community, field and individual with relevant experts in recreation programs with the necessary infrastructure on world knowledge, field knowledge, management and general instruction.

Learning Environments

The undergraduate program in Recreation is offered through both face-to-face and distance education formats. It also consists of various physical, digital, and social spaces aimed at providing both theoretical and practical knowledge. Applied training is conducted in laboratories, classrooms, and practical areas (campus, sports halls, parks, recreation areas, etc.) within higher education institutions, as well as in workplaces through internship programs.

Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge to critically analyze and question the theories and principles related to recreation, time management, leisure, health, wellness, leadership, and management.
  • Possesses advanced innovative and creative expertise to solve complex and unforeseen problems encountered in the field of recreation.
  • Analyzes data related to problems in the field of recreation and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex programs and events in the field of recreation, takes responsibility as a team member to solve problems encountered in practice, and identifies the professional development needs of team members.
  • Evaluates their knowledge and skills in the field of recreation with a critical perspective, identifies learning needs, and adopts a lifelong learning approach to meet these needs.
  • Communicates effectively in both written and spoken forms in their native language.
  • Supports their thoughts and proposed solutions to problems in the field of recreation with quantitative and qualitative data, and shares these with both expert and non-expert groups in written or verbal form.
  • Acts in accordance with scientific, societal, and ethical principles and values in the stages of data collection, analysis, and dissemination of results related to the field of recreation.
  • With a sense of social responsibility, collaborates with other professional groups to organize and implement recreational projects and activities for their social environment.
  • Takes responsibility for organizing recreational activities and programs to raise awareness in society about fundamental human rights, cultural and universal values, social justice, and environmental issues.
  • Adopts the attitudes and behaviors necessary for healthy living and promotes these attitudes through recreational activities.
  • Organizes planned recreational activities by adopting the values respected by the country and society in which they live.
  • In their attitudes and behaviors, prioritizes the customs, unique characteristics, and national culture of society, reflecting these values in recreational activities and programs to support the cultural features of the community.
Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

  1. Personal, social, and learning-to-learn competency
  2. Entrepreneurship competency
  3. Cultural awareness and expression competency
  4. Recreation program design and implementation competency
  5. Leadership and management competencies
  6. Communication competency
  7. Multidisciplinary thinking and collaboration competency
  8. Time management and organizational competency
  9. Creativity and innovation competency
  10. Research and data analysis competency
Further Info

Each student is required to attend at least 70% of the classes in order to register for the courses at the beginning of the semester and to be eligible for the final exam at the end of the semester. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam for each course. The midterm exam contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded out of 100 points.

Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared publicly.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."

  1. Development and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the respective Council of Deans.

  1. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on YÖK's fundamental principles.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by their higher education institution.
  3. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions submit an "Institutional Internal Evaluation Report" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared as part of external evaluations, with the public.
 
Access Requirements

Initial Enrollment: Students wishing to enroll in the program must achieve the required score in the Higher Education Institutions Exam (YKS/AYT), conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for a horizontal transfer. Applications are evaluated before the semester begins, considering the degree the student is applying for and their individual circumstances.

Exchange Program: Within the framework of student exchange programs approved by the university and conducted under an agreement, students coming from abroad may attend courses offered in English within the department.

International Students: For international student admissions, placement is carried out based on the score ranges specified in the regulations. Priority is given to TR-YÖS scores, followed by national/international university entrance exams, high school graduation exams and certificates, and high school diploma grades, in that order, if there are available quotas.

Detailed information about admission requirements is shared with all candidates before each registration period through the registration guides prepared on the university's website.

Conditions for SuccessStudents enrolled in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and successfully complete the required courses specified in the curriculum, as well as the minimum number of elective courses, with at least a grade of DD. The minimum ECTS required for graduation is 240. Additionally, students must complete the mandatory internship training within the specified duration and requirements.
Progression Paths (Relationship Type)
Those holding a Bachelor's degree in Recreation can continue to Master's programs and, if they meet the relevant requirements, can also be accepted into Doctoral and Art Proficiency programs with their Bachelor's degree.

Students enrolled in the Recreation program have the right to participate in double major programs (e.g., Landscape) offered by the higher education institutions they are attending. Students registered in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously, and if they succeed, they can receive two separate Bachelor's degrees

Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

3. Council of Higher Education Principles on Admission of Students from Abroad

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020315


Qualification Title
Recreation License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The main goal of the Recreation Department is to train individuals who will provide community, field and individual with relevant experts in recreation programs with the necessary infrastructure on world knowledge, field knowledge, management and general instruction.


Learning Environments

The undergraduate program in Recreation is offered through both face-to-face and distance education formats. It also consists of various physical, digital, and social spaces aimed at providing both theoretical and practical knowledge. Applied training is conducted in laboratories, classrooms, and practical areas (campus, sports halls, parks, recreation areas, etc.) within higher education institutions, as well as in workplaces through internship programs.


Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge to critically analyze and question the theories and principles related to recreation, time management, leisure, health, wellness, leadership, and management.
  • Possesses advanced innovative and creative expertise to solve complex and unforeseen problems encountered in the field of recreation.
  • Analyzes data related to problems in the field of recreation and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex programs and events in the field of recreation, takes responsibility as a team member to solve problems encountered in practice, and identifies the professional development needs of team members.
  • Evaluates their knowledge and skills in the field of recreation with a critical perspective, identifies learning needs, and adopts a lifelong learning approach to meet these needs.
  • Communicates effectively in both written and spoken forms in their native language.
  • Supports their thoughts and proposed solutions to problems in the field of recreation with quantitative and qualitative data, and shares these with both expert and non-expert groups in written or verbal form.
  • Acts in accordance with scientific, societal, and ethical principles and values in the stages of data collection, analysis, and dissemination of results related to the field of recreation.
  • With a sense of social responsibility, collaborates with other professional groups to organize and implement recreational projects and activities for their social environment.
  • Takes responsibility for organizing recreational activities and programs to raise awareness in society about fundamental human rights, cultural and universal values, social justice, and environmental issues.
  • Adopts the attitudes and behaviors necessary for healthy living and promotes these attitudes through recreational activities.
  • Organizes planned recreational activities by adopting the values respected by the country and society in which they live.
  • In their attitudes and behaviors, prioritizes the customs, unique characteristics, and national culture of society, reflecting these values in recreational activities and programs to support the cultural features of the community.

Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

  1. Personal, social, and learning-to-learn competency
  2. Entrepreneurship competency
  3. Cultural awareness and expression competency
  4. Recreation program design and implementation competency
  5. Leadership and management competencies
  6. Communication competency
  7. Multidisciplinary thinking and collaboration competency
  8. Time management and organizational competency
  9. Creativity and innovation competency
  10. Research and data analysis competency

Further Info

Each student is required to attend at least 70% of the classes in order to register for the courses at the beginning of the semester and to be eligible for the final exam at the end of the semester. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam for each course. The midterm exam contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded out of 100 points.

Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared publicly.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."

  1. Development and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the respective Council of Deans.

  1. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on YÖK's fundamental principles.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by their higher education institution.
  3. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions submit an "Institutional Internal Evaluation Report" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared as part of external evaluations, with the public.
 

Access Requirements

Initial Enrollment: Students wishing to enroll in the program must achieve the required score in the Higher Education Institutions Exam (YKS/AYT), conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for a horizontal transfer. Applications are evaluated before the semester begins, considering the degree the student is applying for and their individual circumstances.

Exchange Program: Within the framework of student exchange programs approved by the university and conducted under an agreement, students coming from abroad may attend courses offered in English within the department.

International Students: For international student admissions, placement is carried out based on the score ranges specified in the regulations. Priority is given to TR-YÖS scores, followed by national/international university entrance exams, high school graduation exams and certificates, and high school diploma grades, in that order, if there are available quotas.

Detailed information about admission requirements is shared with all candidates before each registration period through the registration guides prepared on the university's website.


Conditions for Success
Students enrolled in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and successfully complete the required courses specified in the curriculum, as well as the minimum number of elective courses, with at least a grade of DD. The minimum ECTS required for graduation is 240. Additionally, students must complete the mandatory internship training within the specified duration and requirements.

Progression Paths (Relationship Type)
Those holding a Bachelor's degree in Recreation can continue to Master's programs and, if they meet the relevant requirements, can also be accepted into Doctoral and Art Proficiency programs with their Bachelor's degree.

Students enrolled in the Recreation program have the right to participate in double major programs (e.g., Landscape) offered by the higher education institutions they are attending. Students registered in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously, and if they succeed, they can receive two separate Bachelor's degrees


Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

3. Council of Higher Education Principles on Admission of Students from Abroad


Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address