Yeterlilik Kodu | TR0030220401 | |
Yeterlilik Adı | Rekreasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO : 10 ISCED (2013) : 1015 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümümüzde, üniversite-sanayi işbirliği odaklı bir eğitim modeli olan 7+1 Eğitim Modeli uygulanmaktadır. Bu model ile, öğrencilerimizin “Uygulama Becerisi Yüksek Rekreasyon Uzmanı” olarak yetiştirilmesi hedeflenmekte olup, okulda alınan teorik ve uygulamalı derslerin doğrudan saha deneyimiyle birleştirilmesi sağlanmakta ve öğrencilerimize bu bilgilerini uygulama yeteneğine dönüştürme imkanı sunulmaktadır. Sonuç olarak rekreasyon uzmanı yeterliklerine dayalı olarak toplamda 8 yarıyıllık genel kültür, mesleki formasyon ve alan bilgisi teorik ve uygulamalı derslerinden oluşan bir eğitim programı ile Rekreasyon Uzmanı yetiştiren bir yükseköğretim programıdır | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim, örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca fakülte ve üniversite ortak derslerinin uzaktan eğitim (LMS) yoluyla da gerçekleştirilmesi mümkündür. Bölüm teorik ve uygulamalı dersler üniversite bünyesinde bulunan derslik, laboratuar seminer salonları ve spor tesislerinde yürütülürken; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında, Yerel Yönetimlerde, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı kuruluşlarda, Özel Sektör ve Yeterlilik Tür Belirleyicisi Formu Sivil Toplum Kuruluşlarında İşletmede Mesleki Eğitim ve Staj uygulamaları gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
| |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmanın yanı sıra bölümün temel yeterlilikler gerekliliklerini karşılamak üzere belirlenmiş olan özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030220401
ISCO : 10
ISCED (2013) : 1015
ISCO : 10
ISCED (2013) : 1015
Bölümümüzde, üniversite-sanayi işbirliği odaklı bir eğitim modeli olan 7+1 Eğitim Modeli uygulanmaktadır. Bu model ile, öğrencilerimizin “Uygulama Becerisi Yüksek Rekreasyon Uzmanı” olarak yetiştirilmesi hedeflenmekte olup, okulda alınan teorik ve uygulamalı derslerin doğrudan saha deneyimiyle birleştirilmesi sağlanmakta ve öğrencilerimize bu bilgilerini uygulama yeteneğine dönüştürme imkanı sunulmaktadır. Sonuç olarak rekreasyon uzmanı yeterliklerine dayalı olarak toplamda 8 yarıyıllık genel kültür, mesleki formasyon ve alan bilgisi teorik ve uygulamalı derslerinden oluşan bir eğitim programı ile Rekreasyon Uzmanı yetiştiren bir yükseköğretim programıdır
Eğitim ve öğretim, örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca fakülte ve üniversite ortak derslerinin uzaktan eğitim (LMS) yoluyla da gerçekleştirilmesi mümkündür. Bölüm teorik ve uygulamalı dersler üniversite bünyesinde bulunan derslik, laboratuar seminer salonları ve spor tesislerinde yürütülürken; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında, Yerel Yönetimlerde, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı kuruluşlarda, Özel Sektör ve Yeterlilik Tür Belirleyicisi Formu Sivil Toplum Kuruluşlarında İşletmede Mesleki Eğitim ve Staj uygulamaları gerçekleştirilmektedir.
- Rekreasyon ve serbest zaman kavramlarını, felsefesini ve önemini kavrar.
- Rekreasyon ile ilişkili belirli bir alanda uzmanlaşır.
- Uzman olduğu alanla ilgili ülke ve dünyadaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirir.
- Rekreasyon alanında karşılaştığı sorunlara yeni bakış açıları geliştirerek çözümler üretir.
- Rekreasyonu diğer alanlarla ilişkilendirerek bilimsel çalışmalar ve uygulamalar yapma becerisi gösterir.
- Rekreasyon alanındaki bilgilerini toplum sağlığını ve yaşam kalitesini desteklemek için kullanır.
- Farklı gruplara göre rekreasyon faaliyetleri planlar, yürütür ve değerlendirir.
- Bir spor dalının öğretimini ve teknik taktik gelişimini planlayarak uygulamaya koyar.
- Mesleki görev, sorumluluk, ilke ve değerlere sahip olur.
- Ulusal ve evrensel duyarlılıklara saygı gösterir.
- Ana dilini doğru ve etkili kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Rekreasyon alanında planlama, organizasyon ve yönetimle birlikte uygulama yetkinliği
- Alana özgü temel bilgi ve becerileri sunup uygulayabilme yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Bölüm programında uygulamalı ve teorik dersler yer almaktadır. Öğrencilerin değerlendirilmesi dersin teorik veya uygulama ağırlıklı olmasına göre değişiklik gösterebilmektedir. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri Bologna süreci ile uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Derslerimize ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri kapsamında dönem içi en az 4, dönem sonu da 1 adet başarı değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde ara sınav, kısa sınav, ödev, performans görevi, sunum çalışması vb. yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf not verme sistemi kullanılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır. ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
-
Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
Mükemmel 90,00-100,00 AA 4.00
Pekiyi 85,00-89,99 BA 3.50
İyi 80,00-84,99 BB 3.00
Orta 75,00-79,99 CB 2.50
Yeterli 65,00-74,99 CC 2.00
Geçer 58,00-64,99 DC 1.50
Geçer 50,00-57,99 DD 1.00
Başarısız 40,00-49,99 FD 0.50
Başarısız 0,00-39,99 FF 0.00
Devamsız -- DZ 0.00
Sınava Girmedi -- GR 0.00
Yeterli -- YT --
Yetersiz -- YZ --
Muaf -- M --
Dersten Çekilme -- W --
Eksik Not -- E --
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarla değerlendirilmektedir.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmanın yanı sıra bölümün temel yeterlilikler gerekliliklerini karşılamak üzere belirlenmiş olan özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Bölüm mezunları, ülkemiz ve yabancı ülkelerde bulunan çeşitli üniversitelerde, milli eğitime bağlı ve/veya özel eğitim kurumlarında, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, özel fereksinimli bireylere hizmet veren işletmelerde turizm işletmelerinin farklı kademelerinde vs. Rekreasyon uzmanı olarak görev alabilirler
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim KaliteKurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.

Qualification Code | TR0030220401 | |
Qualification Title | Recreation Bachelor’s Degree | |
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification |
ISCO : 10 ISCED (2013) : 1015 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our department implements a 7+1 Education Model focused on universityindustry collaboration. This model aims to train our students as "highly skilled Recreation Specialists" by combining theoretical and practical lessons with direct field experience, enabling students to transform their knowledge into practical skills. Consequently, this is a higher education program designed to train Recreation Specialists based on recreational competencies, consisting of a total of 8 semesters of general culture, professional formation, and field knowledge through theoretical and practical courses. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal education setting. Additionally, it is possible for faculty and university common courses to be conducted through remote education (LMS). Theoretical and practical courses are taught in classrooms, laboratories, seminar rooms, and sports facilities within the university; vocational training and internship practices are carried out in educational institutions affiliated with the Ministry of National Education, Local Governments, organizations affiliated with the Competency Type Assessment Form Ministry of Youth and Sports, the private sector, and non-governmental organizations | |
Description |
| |
Key Competencies | The following key competencies are possessed at an advanced level:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK. Competency Type Assessment Form 1.3. Once the curriculum of the National Core Education Programs is approved by the Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval. 2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK. 3. Certification: Students who complete the required course credits and other obligations set by higher education institutions receive a bachelor's degree upon successful completion. 4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” related to external evaluations with the public. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation organizations, as well as regular reviews according to YÖKAK regulations, ensure the quality assurance of programs. Our department has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) and is evaluated periodically. | |
Access Requirements | Students wishing to enroll in the program must complete the processes set by ÖSYM and succeed in the special talent exam. This special talent exam is conducted at universities and dates determined by the Higher Education Council. The application and placement processes for this program are managed by the ÖSYM. • Students who have started their studies in an equivalent program domestically or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined individually based on their conditions and the degree they are applying for before the semester starts. More detailed information about university admission is available in the Institutional Promotion Catalog. Students coming from abroad within the framework of student exchange programs approved by the university and defined by an agreement can enroll in any Turkish course specified in the course plan, provided they have sufficient Turkish language proficiency. | |
Conditions for Success | To graduate from this program, students must achieve a minimum of 2.00 GPA on a 4.00 scale from all courses specified in the curriculum and earn 240 ECTS credits. Students must also complete their internships within the specified time and requirements | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education Regulation on Transition Between Programs at Associate and Bachelor Levels in Higher Education Institutions Regulation on Continuing Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs Law No. 2547 (Addendum 35) on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030220401
ISCO : 10
ISCED (2013) : 1015
ISCO : 10
ISCED (2013) : 1015
Our department implements a 7+1 Education Model focused on universityindustry collaboration. This model aims to train our students as "highly skilled Recreation Specialists" by combining theoretical and practical lessons with direct field experience, enabling students to transform their knowledge into practical skills. Consequently, this is a higher education program designed to train Recreation Specialists based on recreational competencies, consisting of a total of 8 semesters of general culture, professional formation, and field knowledge through theoretical and practical courses.
Education and training are conducted in a formal education setting. Additionally, it is possible for faculty and university common courses to be conducted through remote education (LMS). Theoretical and practical courses are taught in classrooms, laboratories, seminar rooms, and sports facilities within the university; vocational training and internship practices are carried out in educational institutions affiliated with the Ministry of National Education, Local Governments, organizations affiliated with the Competency Type Assessment Form Ministry of Youth and Sports, the private sector, and non-governmental organizations
- Understands the concepts, philosophy, and importance of recreation and leisure.
- Specializes in a specific area related to recreation.
- Continuously develops themselves by following developments in their area of expertise.
- Generates solutions by developing new perspectives on problems encountered in the field of recreation.
- Conducts scientific studies and applications by relating recreation to other fields.
- Utilizes knowledge in the field of recreation to support public health and quality of life.
- Plans, executes, and evaluates recreational activities for different groups.
- Plans and implements the teaching and technical-tactical development of a sport.
- Possesses professional responsibilities, principles, and values.
- Shows respect for national and universal sensitivities.
- Uses their native language correctly and effectively.
The following key competencies are possessed at an advanced level:
- Literacy competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- Competence in planning, organizing, managing, and implementing in the field of recreation
- Ability to present and apply field-specific fundamental knowledge and skills
- The types of exams and their contribution to course grades are determined by the university senate, following the core principles set by the Higher Education Council (YÖK).
- The program includes both practical and theoretical courses. Evaluation methods vary depending on whether the course focuses more on theory or practical application. Assessment methods are in line with the Bologna Process. Each course requires at least 4 Competency Type Assessment Form assessments throughout the semester and 1 final assessment. Various methods such as mid-term exams, quizzes, assignments, performance tasks, and presentations are used to evaluate student performance.
- Student success is assessed using a letter grading system.
- The assessment and evaluation criteria for each course are detailed on the course description page in the university's Information Management System (KMS) ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
-
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
Excellent 90.00-100.00 AA 4.00
Okay 85.00-89.99 BA 3.50
Good 80.00-84.99 BB 3.00
Medium 75.00-79.99 CB 2.50
Sufficient 65.00-74.99 CC 2.00
Pass 58.00-64.99 DC 1.50
Pass 50.00-57.99 DD 1.00
Failed 40.00-49.99 FD 0.50
Failed 0.00-39.99 FF 0.00
Absentee -- DZ 0.00
Did not take the exam -- GR 0.00
Sufficient -- YT --
Insufficient -- AI --
Exempt -- M --
Course Withdrawal -- W --
Missing Grade -- E --
To ensure the quality of higher education programs:
- The Higher Education Council (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, teaching, and other activities at higher education institutions.
- YÖK publishes annual “University Monitoring and Evaluation Reports” based on the criteria set by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public.
- YÖK publishes an annual report containing academic, administrative, and financial data for private higher education institutions. This report includes quantitative and qualitative evaluations and is shared with the public.
- Quality assurance for undergraduate programs in higher education is governed by the "Regulations and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs."
1. Creation and Approval of Teaching Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK. Competency Type Assessment Form
1.3. Once the curriculum of the National Core Education Programs is approved by the Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK.
3. Certification: Students who complete the required course credits and other obligations set by higher education institutions receive a bachelor's degree upon successful completion.
4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” related to external evaluations with the public. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation organizations, as well as regular reviews according to YÖKAK regulations, ensure the quality assurance of programs.
Our department has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) and is evaluated periodically.
Students wishing to enroll in the program must complete the processes set by ÖSYM and succeed in the special talent exam. This special talent exam is conducted at universities and dates determined by the Higher Education Council. The application and placement processes for this program are managed by the ÖSYM. • Students who have started their studies in an equivalent program domestically or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined individually based on their conditions and the degree they are applying for before the semester starts. More detailed information about university admission is available in the Institutional Promotion Catalog.
Students coming from abroad within the framework of student exchange programs approved by the university and defined by an agreement can enroll in any Turkish course specified in the course plan, provided they have sufficient Turkish language proficiency.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both programs simultaneously and earn two separate bachelor's degrees if they succeed.
- Those holding a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the requirements, to doctoral programs.
- Graduates can work as Recreation Specialists in various educational institutions, public and private organizations, tourism businesses, and services for individuals with special needs, both in Turkey and abroad.
Law No. 2547 on Higher Education
Regulation on Transition Between Programs at Associate and Bachelor Levels in Higher Education Institutions
Regulation on Continuing Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs
Law No. 2547 (Addendum 35) on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is continuously valid.
