Yeterlilik Kodu | TR0030217949 | |
Yeterlilik Adı | Rekreasyon Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Karacaoğlan Yerleşkesi, 80000 Osmaniye | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.osmaniye.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, başarı notu ile belirlenir. Başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; uygulama, ödev, kısa sınav, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır. Yarıyıl sonu sınavının ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olacak şekilde, dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir. (2) Dersin sorumlu öğretim elemanı, öğrencinin harf notunu belirlemek için aşağıdaki esaslara göre bağıl veya mutlak değerlendirme sistemlerinden birini kullanır: a) Bağıl değerlendirme sisteminde; öğrencinin başarı notu; ara sınav/sınavlar, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavından alınan notların bir arada değerlendirilmesiyle, sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak, sınıf ortalaması ve notların istatistiksel dağılımı dikkate alınarak hesaplanır. Bu değerlendirme sonunda her öğrenciye dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıdaki tabloda belirtilen harf notlarından biri, tablonun ilk sütununda yer alan sınırlar dikkate alınmaksızın verilir. b) Mutlak değerlendirme sisteminde; öğrencinin başarı notu, ara sınav/sınavlar, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavından alınan notların bir arada değerlendirilmesiyle ham başarı notu olarak belirlenir. Mutlak değerlendirme sisteminde, aşağıdaki tabloya göre ham başarı notuna karşılık gelen harf notu verilir: Ham Başarı Notu Harf Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 80-89 BA 3,50 70-79 BB 3,00 60-69 CB 2,50 50-59 CC 2,00 45-49 DC 1,50 40-44 DD 1,00 30-39 FD 0,50 0-29 FF 0,00 (3) Değerlendirmeler sonunda başarı durumuna ilişkin aşağıdaki esaslar uygulanır: a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini alan öğrenci, mezun olma aşamasında 2,00 GNO’ya sahip olmak şartıyla o dersi başarmış sayılır. c) Bir dersten FD veya FF alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır. ç) Kredisiz dersler ve stajlar, devamsızlık ve mazeretli durumlarda aşağıda belirtilen şekilde değerlendirilir: 1) Yeterli (Y), yetersiz (YS), muaf (MU), devamsızlık nedeni ile başarısız (DS), uygulamada başarısız (UB) notları verilir. Y notu; staj ve benzeri çalışmaları başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir. Yatay geçiş yolu veya ÖSYM tarafından yapılan sınav ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve denkliği, bölüm başkanlığının önerisi üzerine birim yönetim kurulunca kabul edilen dersler için de MU notu verilir. Staj çalışmasında başarısız olan öğrencilere, YS notu verilir. MU notları öğrencilerin GNO hesabında dikkate alınmaz. Değişim programları kapsamında yurt içi veya yurt dışında eğitim gören öğrencilerin yurt içi veya yurt dışında aldığı derslerin not girişleriyle ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir. 2) DS notu; derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DS notu, DNO hesabında FF notu gibi işlem görür. d) Mazeretsiz olarak girmediği bir sınav için öğrenciye sıfır (0) notu verilir. e) Sınavlarda kopya hazırlayan, kopya girişiminde bulunan, sınava hile karıştıran, kopya çektiği ilgili öğretim elemanınca sınav evrakının incelenmesi sonucunda anlaşılan öğrenciye, o sınav için sıfır (0) notu verilir ve hakkında disiplin soruşturması açılır. Kuramsal, Olgusal - Rekreasyon alanının yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. - Rekreasyon alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur. - Rekreasyon ile ilgili alanlardaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. - Rekreasyon işletmelerini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur. - Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. - Sahip olduğu bilgiyi sorunların çözümünde kullanır. - Rekreasyon programlarının uygulandığı alanlarda karşılaştığı problem durumlarının çözümünde etkili ve yaratıcı öneriler geliştirir. - Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. - Rekreasyon alanlarında oluşabilecek sağlık sorunlarına ilk müdahaleyi yapabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Rekreasyon alanı ile ilgili programların tasarlanmasında ve uygulanmasında gerekli olan bireysel farklılıkların bilgisine sahip olur. - Rekreasyon etkinliklerine katılım yoluyla fiziksel, zihinsel, duyuşsal, ruhsal ve sosyal gelişime ve sağlığın korunmasına katkıda bulunmak amacıyla geliştirilen projelerde bağımsız veya ekip üyesi olarak çalışır, ekibi yönetir. Öğrenme Yetkinliği - Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. - Bireysel farklılıkları ve çevre olanaklarını dikkate alarak fiziksel aktivite ve rekreasyon programlarını planlar ve uygun yöntem ve teknikleri kuramsal/bilimsel temellerine uygun bir şekilde kullanır. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - En az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar. - Türkçeyi etkin kullanmakla birlikte, yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. Alana Özgü Yetkinlik - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve bunlara uygun davranışları geliştirir. - Rekreasyon alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. - Rekreasyon alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur. - Rekreasyon alanıyla ilgili süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin raporlarını izler, yorumlar ve kullanır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Üniversite sınavına girip asgari koşulları sağlamak programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Bu bölüm öğrencisinin mezun olabilmesi için eğitim müfredatında yer alan 240 AKTS kredilik dersi başarı ile tamamlamış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümü başarıyla bitirip mezun olan öğrenciler öncelikle almış oldukları eğitim ile rekreasyon işletmeleri başta olmak üzere; • Temalı parklarda • Otel işletmelerinde • Ulusal ve uluslararası havayolu işletmelerinde • Sağlık otelciliği kapsamında kamu ve özel hastanelerde • Diğer turizm işletmeleri içerisinde yer alan animasyon ve rekreasyon faaliyetlerini yürütebilecek orta ve üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam olanaklarına sahiptirler. • Ayrıca bölüm mezunları KPSS sınavından yeterli puanı alanlar Yerel Yönetimlerde (Belediyeler), Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Bünyesinde (Gençlik Kampları) kamu kurumlarında da istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217949
- Rekreasyon yönetimi alanında güncel bilgileri içeren kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Rekreasyon yönetimi alanında kazandığı teorik ve uygulamalı bilgileri (finans-muhasebe, insan kaynakları yönetimi, pazarlama, araştırma-geliştirme vb.) ve yönetim (örgütleme, planlama, koordinasyon, motivasyon, kontrol etme) bilgilerini rekreasyon, konaklama, seyahat, eğlence ve yiyecek- içecek işletmeciliği alanına uygulayabilir.
- Rekreasyon yönetimi bölümünde elde ettiği bilgi ve becerileri yardımıyla verileri değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir.
- Rekreasyon yönetimi ile ilgili sorunlara çözüm geliştirebilir.
- Rekreasyon yönetimi alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
- Rekreasyon yönetimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
- Rekreasyon yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
- Rekreasyon yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
Bir dersteki başarı durumu, başarı notu ile belirlenir. Başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; uygulama, ödev, kısa sınav, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır. Yarıyıl sonu sınavının ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olacak şekilde, dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir. (2) Dersin sorumlu öğretim elemanı, öğrencinin harf notunu belirlemek için aşağıdaki esaslara göre bağıl veya mutlak değerlendirme sistemlerinden birini kullanır: a) Bağıl değerlendirme sisteminde; öğrencinin başarı notu; ara sınav/sınavlar, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavından alınan notların bir arada değerlendirilmesiyle, sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak, sınıf ortalaması ve notların istatistiksel dağılımı dikkate alınarak hesaplanır. Bu değerlendirme sonunda her öğrenciye dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıdaki tabloda belirtilen harf notlarından biri, tablonun ilk sütununda yer alan sınırlar dikkate alınmaksızın verilir. b) Mutlak değerlendirme sisteminde; öğrencinin başarı notu, ara sınav/sınavlar, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavından alınan notların bir arada değerlendirilmesiyle ham başarı notu olarak belirlenir. Mutlak değerlendirme sisteminde, aşağıdaki tabloya göre ham başarı notuna karşılık gelen harf notu verilir: Ham Başarı Notu Harf Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 80-89 BA 3,50 70-79 BB 3,00 60-69 CB 2,50 50-59 CC 2,00 45-49 DC 1,50 40-44 DD 1,00 30-39 FD 0,50 0-29 FF 0,00 (3) Değerlendirmeler sonunda başarı durumuna ilişkin aşağıdaki esaslar uygulanır: a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini alan öğrenci, mezun olma aşamasında 2,00 GNO’ya sahip olmak şartıyla o dersi başarmış sayılır. c) Bir dersten FD veya FF alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır. ç) Kredisiz dersler ve stajlar, devamsızlık ve mazeretli durumlarda aşağıda belirtilen şekilde değerlendirilir: 1) Yeterli (Y), yetersiz (YS), muaf (MU), devamsızlık nedeni ile başarısız (DS), uygulamada başarısız (UB) notları verilir. Y notu; staj ve benzeri çalışmaları başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir. Yatay geçiş yolu veya ÖSYM tarafından yapılan sınav ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve denkliği, bölüm başkanlığının önerisi üzerine birim yönetim kurulunca kabul edilen dersler için de MU notu verilir. Staj çalışmasında başarısız olan öğrencilere, YS notu verilir. MU notları öğrencilerin GNO hesabında dikkate alınmaz. Değişim programları kapsamında yurt içi veya yurt dışında eğitim gören öğrencilerin yurt içi veya yurt dışında aldığı derslerin not girişleriyle ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir. 2) DS notu; derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DS notu, DNO hesabında FF notu gibi işlem görür. d) Mazeretsiz olarak girmediği bir sınav için öğrenciye sıfır (0) notu verilir. e) Sınavlarda kopya hazırlayan, kopya girişiminde bulunan, sınava hile karıştıran, kopya çektiği ilgili öğretim elemanınca sınav evrakının incelenmesi sonucunda anlaşılan öğrenciye, o sınav için sıfır (0) notu verilir ve hakkında disiplin soruşturması açılır. Kuramsal, Olgusal - Rekreasyon alanının yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. - Rekreasyon alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur. - Rekreasyon ile ilgili alanlardaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. - Rekreasyon işletmelerini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur. - Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. - Sahip olduğu bilgiyi sorunların çözümünde kullanır. - Rekreasyon programlarının uygulandığı alanlarda karşılaştığı problem durumlarının çözümünde etkili ve yaratıcı öneriler geliştirir. - Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. - Rekreasyon alanlarında oluşabilecek sağlık sorunlarına ilk müdahaleyi yapabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Rekreasyon alanı ile ilgili programların tasarlanmasında ve uygulanmasında gerekli olan bireysel farklılıkların bilgisine sahip olur. - Rekreasyon etkinliklerine katılım yoluyla fiziksel, zihinsel, duyuşsal, ruhsal ve sosyal gelişime ve sağlığın korunmasına katkıda bulunmak amacıyla geliştirilen projelerde bağımsız veya ekip üyesi olarak çalışır, ekibi yönetir. Öğrenme Yetkinliği - Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. - Bireysel farklılıkları ve çevre olanaklarını dikkate alarak fiziksel aktivite ve rekreasyon programlarını planlar ve uygun yöntem ve teknikleri kuramsal/bilimsel temellerine uygun bir şekilde kullanır. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - En az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar. - Türkçeyi etkin kullanmakla birlikte, yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. Alana Özgü Yetkinlik - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve bunlara uygun davranışları geliştirir. - Rekreasyon alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. - Rekreasyon alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur. - Rekreasyon alanıyla ilgili süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin raporlarını izler, yorumlar ve kullanır.
Üniversite sınavına girip asgari koşulları sağlamak programa başlamak için geçerlidir.
Bölümü başarıyla bitirip mezun olan öğrenciler öncelikle almış oldukları eğitim ile rekreasyon işletmeleri başta olmak üzere; • Temalı parklarda • Otel işletmelerinde • Ulusal ve uluslararası havayolu işletmelerinde • Sağlık otelciliği kapsamında kamu ve özel hastanelerde • Diğer turizm işletmeleri içerisinde yer alan animasyon ve rekreasyon faaliyetlerini yürütebilecek orta ve üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam olanaklarına sahiptirler. • Ayrıca bölüm mezunları KPSS sınavından yeterli puanı alanlar Yerel Yönetimlerde (Belediyeler), Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Bünyesinde (Gençlik Kampları) kamu kurumlarında da istihdam edilebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217949 | |
Qualification Title | Rekreasyon Yönetimi License | |
Awarding Body | Osmaniye Korkut Ata University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.osmaniye.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have theoretical and applied knowledge including current information in the field of recreation management. Theoretical and applied knowledge gained in the field of recreation management (finance-accounting, human resources management, marketing, research-development, etc.) and management (organization, planning, coordination, motivation, control) information about recreation, accommodation, travel, entertainment and food. can be applied to the beverage management field. With the help of the knowledge and skills acquired in the recreation management department, they can evaluate the data, define and analyze the problems. Develops solutions to problems related to recreation management. Can independently carry out a study related to the field of recreation management. Can take responsibility individually and as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in practices related to the field of recreation management. He/she can plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project. Evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of recreation management with a critical approach. Inform the relevant persons and institutions on matters related to the field of recreation management; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. With the awareness of social responsibility, she can organize and implement projects and activities for the social environment she/he lives in. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Success in a course is determined by the success grade. Success grade is the grade given for that course in the semester. The semester success grade obtained in the studies and the success grade obtained in the exams held at the end of the semester are combined. determined by the evaluation. Studies done during the semester; application, homework, quiz, project, internship, workshop, seminars, laboratories and similar studies. The effect of the final exam on the course success grade will be at least 40% and at most 60%. determined by the course instructor. (2) The responsible lecturer of the course, in order to determine the letter grade of the student, according to the following principles, relative or absolute uses one of the evaluation systems: a) In the relative evaluation system; students success grade; midterm/exams, midterm studies and end of semester By evaluating the grades taken from the exam together, taking into account the general success level of the class, the class It is calculated by taking into account the average of the grades and the statistical distribution of the grades. At the end of this evaluation, each student who teaches the course One of the letter grades indicated in the table below by the instructor, takes into account the limits in the first column of the table. given without. b) In the absolute evaluation system; students success grade, midterm/exams, semester studies and end of semester It is determined as a raw success grade by evaluating the grades taken from the exam together. In the absolute rating system, According to the table below, the letter grade corresponding to the raw success grade is given: Raw Success Grade Letter Grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 60-69 CB 2.50 50-59 CC 2.00 45-49 DC 1.50 40-44 DD 1.00 30-39 FD 0.50 0-29 FF 0.00 (3) At the end of the evaluations, the following principles regarding success are applied: a) A student who has received one of the grades of AA, BA, BB, CB or CC from a course is deemed to have succeeded in that course. b) A student who receives either DC or DD grades in a course, provided that he/she has a GPA of 2.00 at the time of graduation. it is deemed to have passed the course. c) A student who receives FD or FF from a course is deemed to have failed that course. Theoretical, Factual - Have information about the structure of the recreation area, its functioning and its importance in the development of the country. - Have comprehensive and systematic knowledge about the concepts, theories, principles and facts in the field of recreation. - Gains knowledge about the basic concepts, theories, principles and facts in the fields of recreation. - Gains the practical and theoretical knowledge necessary to manage recreation businesses effectively. - Have the knowledge of reaching scientific information about the recreation area, monitoring, evaluating and applying new studies. SKILLS Cognitive, Applied - Defines, synthesizes, analyzes, interprets and evaluates information and data professionally. - Uses the knowledge he has in solving problems. - Develops effective and creative suggestions for solving the problem situations encountered in the areas where recreation programs are applied. - Have critical thinking, creative thinking and problem solving skills. - Have the ability and ability to make the first response to health problems that may occur in recreation areas. COMPETENCIES Ability to Work Independently and Take Responsibility - Have the knowledge of individual differences required in the design and implementation of programs related to the recreation area. - Works independently or as a team member in projects developed to contribute to physical, mental, emotional, spiritual and social development and protection of health through participation in recreational activities, and manages the team. Learning Competence - Uses both basic and related information and communication technologies and software at an advanced level. - Plans physical activity and recreation programs, taking into account individual differences and environmental opportunities, and uses appropriate methods and techniques in accordance with their theoretical/scientific foundations. Communication and Social Competence - Follows and communicates information in the field by using at least one foreign language at least at the B2 general level of the European Language Portfolio. - While using Turkish effectively, he/she communicates effectively in written, verbal and non-verbal and shows presentation skills. Domain-Specific Competence - Evaluates democracy, human rights, social, scientific, cultural and professional ethical values ??with a critical perspective and develops appropriate behaviors. - Knows and applies national and international legal regulations and professional standards related to the field of recreation. - Gains information about the situation of the recreation area in different national and international cultures. - Follows, interprets and uses the periodicals and reports of national and international organizations related to the field of recreation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | It is valid to start the program by taking the university exam and meeting the minimum requirements. | |
Conditions for Success | Theoretical, Factual - Have information about the structure of the recreation area, its functioning and its importance in the development of the country. - Have comprehensive and systematic knowledge about the concepts, theories, principles and facts in the field of recreation. - Gains knowledge about the basic concepts, theories, principles and facts in the fields of recreation. - Gains the practical and theoretical knowledge necessary to manage recreation businesses effectively. - Have the knowledge of reaching scientific information about the recreation area, monitoring, evaluating and applying new studies. SKILLS Cognitive, Applied - Defines, synthesizes, analyzes, interprets and evaluates information and data professionally. - Uses the knowledge he has in solving problems. - Develops effective and creative suggestions for solving the problem situations encountered in the areas where recreation programs are applied. - Have critical thinking, creative thinking and problem solving skills. - Have the ability and ability to make the first response to health problems that may occur in recreation areas. COMPETENCIES Ability to Work Independently and Take Responsibility - Have the knowledge of individual differences required in the design and implementation of programs related to the recreation area. - Works independently or as a team member in projects developed to contribute to physical, mental, emotional, spiritual and social development and protection of health through participation in recreational activities, and manages the team. Learning Competence - Uses both basic and related information and communication technologies and software at an advanced level. - Plans physical activity and recreation programs, taking into account individual differences and environmental opportunities, and uses appropriate methods and techniques in accordance with their theoretical/scientific foundations. Communication and Social Competence - Follows and communicates information in the field by using at least one foreign language at least at the B2 general level of the European Language Portfolio. - While using Turkish effectively, he/she communicates effectively in written, verbal and non-verbal and shows presentation skills. Domain-Specific Competence - Evaluates democracy, human rights, social, scientific, cultural and professional ethical values ??with a critical perspective and develops appropriate behaviors. - Knows and applies national and international legal regulations and professional standards related to the field of recreation. - Gains information about the situation of the recreation area in different national and international cultures. - Follows, interprets and uses the periodicals and reports of national and international organizations related to the field of recreation. Osmaniye Korkut Ata University Kadirli Faculty of Applied Sciences Department of Recreation Management is a four-year and eight-semester program. In order for a student of this department to graduate, he/she must have successfully completed 240 ECTS credits in the education curriculum. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the department and graduate, primarily in the recreation enterprises with the education they have received; • In theme parks • In hotel businesses • In national and international airline companies • In public and private hospitals within the scope of health hotel management • They have employment opportunities in middle and senior management positions that can carry out animation and recreation activities within other tourism businesses. • In addition, graduates of the department can be employed in local governments (Municipalities) and in public institutions within the General Directorate of Youth and Sports (Youth Camps) who get enough points from the KPSS exam. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217949
Have theoretical and applied knowledge including current information in the field of recreation management. Theoretical and applied knowledge gained in the field of recreation management (finance-accounting, human resources management, marketing, research-development, etc.) and management (organization, planning, coordination, motivation, control) information about recreation, accommodation, travel, entertainment and food. can be applied to the beverage management field. With the help of the knowledge and skills acquired in the recreation management department, they can evaluate the data, define and analyze the problems. Develops solutions to problems related to recreation management. Can independently carry out a study related to the field of recreation management. Can take responsibility individually and as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in practices related to the field of recreation management. He/she can plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project. Evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of recreation management with a critical approach. Inform the relevant persons and institutions on matters related to the field of recreation management; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing. With the awareness of social responsibility, she can organize and implement projects and activities for the social environment she/he lives in.
Success in a course is determined by the success grade. Success grade is the grade given for that course in the semester. The semester success grade obtained in the studies and the success grade obtained in the exams held at the end of the semester are combined. determined by the evaluation. Studies done during the semester; application, homework, quiz, project, internship, workshop, seminars, laboratories and similar studies. The effect of the final exam on the course success grade will be at least 40% and at most 60%. determined by the course instructor. (2) The responsible lecturer of the course, in order to determine the letter grade of the student, according to the following principles, relative or absolute uses one of the evaluation systems: a) In the relative evaluation system; students success grade; midterm/exams, midterm studies and end of semester By evaluating the grades taken from the exam together, taking into account the general success level of the class, the class It is calculated by taking into account the average of the grades and the statistical distribution of the grades. At the end of this evaluation, each student who teaches the course One of the letter grades indicated in the table below by the instructor, takes into account the limits in the first column of the table. given without. b) In the absolute evaluation system; students success grade, midterm/exams, semester studies and end of semester It is determined as a raw success grade by evaluating the grades taken from the exam together. In the absolute rating system, According to the table below, the letter grade corresponding to the raw success grade is given: Raw Success Grade Letter Grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 60-69 CB 2.50 50-59 CC 2.00 45-49 DC 1.50 40-44 DD 1.00 30-39 FD 0.50 0-29 FF 0.00 (3) At the end of the evaluations, the following principles regarding success are applied: a) A student who has received one of the grades of AA, BA, BB, CB or CC from a course is deemed to have succeeded in that course. b) A student who receives either DC or DD grades in a course, provided that he/she has a GPA of 2.00 at the time of graduation. it is deemed to have passed the course. c) A student who receives FD or FF from a course is deemed to have failed that course. Theoretical, Factual - Have information about the structure of the recreation area, its functioning and its importance in the development of the country. - Have comprehensive and systematic knowledge about the concepts, theories, principles and facts in the field of recreation. - Gains knowledge about the basic concepts, theories, principles and facts in the fields of recreation. - Gains the practical and theoretical knowledge necessary to manage recreation businesses effectively. - Have the knowledge of reaching scientific information about the recreation area, monitoring, evaluating and applying new studies. SKILLS Cognitive, Applied - Defines, synthesizes, analyzes, interprets and evaluates information and data professionally. - Uses the knowledge he has in solving problems. - Develops effective and creative suggestions for solving the problem situations encountered in the areas where recreation programs are applied. - Have critical thinking, creative thinking and problem solving skills. - Have the ability and ability to make the first response to health problems that may occur in recreation areas. COMPETENCIES Ability to Work Independently and Take Responsibility - Have the knowledge of individual differences required in the design and implementation of programs related to the recreation area. - Works independently or as a team member in projects developed to contribute to physical, mental, emotional, spiritual and social development and protection of health through participation in recreational activities, and manages the team. Learning Competence - Uses both basic and related information and communication technologies and software at an advanced level. - Plans physical activity and recreation programs, taking into account individual differences and environmental opportunities, and uses appropriate methods and techniques in accordance with their theoretical/scientific foundations. Communication and Social Competence - Follows and communicates information in the field by using at least one foreign language at least at the B2 general level of the European Language Portfolio. - While using Turkish effectively, he/she communicates effectively in written, verbal and non-verbal and shows presentation skills. Domain-Specific Competence - Evaluates democracy, human rights, social, scientific, cultural and professional ethical values ??with a critical perspective and develops appropriate behaviors. - Knows and applies national and international legal regulations and professional standards related to the field of recreation. - Gains information about the situation of the recreation area in different national and international cultures. - Follows, interprets and uses the periodicals and reports of national and international organizations related to the field of recreation.
It is valid to start the program by taking the university exam and meeting the minimum requirements.
Students who successfully complete the department and graduate, primarily in the recreation enterprises with the education they have received; • In theme parks • In hotel businesses • In national and international airline companies • In public and private hospitals within the scope of health hotel management • They have employment opportunities in middle and senior management positions that can carry out animation and recreation activities within other tourism businesses. • In addition, graduates of the department can be employed in local governments (Municipalities) and in public institutions within the General Directorate of Youth and Sports (Youth Camps) who get enough points from the KPSS exam.
Qualification is continuous