Yeterlilik Kodu | TR0030220488 | |
Yeterlilik Adı | Rekreasyon Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümün amacı rekreasyon yönetimi alanında çağdaş, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler, iki yabancı dil, bilgi teknolojileri, turizm sektörü ve turizm işletmeleri, rekreasyon işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik, rekreasyon faaliyetlerinde liderlik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her dersin ara sınavının % 40ı ile yarıyıl sonu sınavının % 60ının toplamı ders geçme notudur. Ders geçme notu en az 50 olmalıdır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile bu ortalamayı tutturamayan öğrencilerin bütünleme hakkı vardır. Bilgi (Program Yeterlilikleri): Turizm alan bilgisine sahip olmak Rekreasyon alan bilgisine sahip olmak İşletme alan bilgisine sahip olmak Çevre alan bilgisine sahip olmak Beceri (Alan Yeterlilikleri): Yönetim becerisi Rekreasyon uygulama becerisi Yabancı dil becerisi Bilgisayar teknolojilerini kullanma becerisi Sosyal ve kültürel beceriler Yaşam boyu öğrenme becerisi Yabancı dil becerisi | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Merkezi Lisans Yerleştirme Sınavına (LYS) başvurarak Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) üzerinden alınan Sözel puanla ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Bilgi (Program Yeterlilikleri): Turizm alan bilgisine sahip olmak Rekreasyon alan bilgisine sahip olmak İşletme alan bilgisine sahip olmak Çevre alan bilgisine sahip olmak Beceri (Alan Yeterlilikleri): Yönetim becerisi Rekreasyon uygulama becerisi Yabancı dil becerisi Bilgisayar teknolojilerini kullanma becerisi Sosyal ve kültürel beceriler Yaşam boyu öğrenme becerisi Yabancı dil becerisi Bölüm müfredatında bulunan 240 AKTS karşılığı dersten yasal süresi içinde başarılı olan ve ortalaması 2.00 ve üzerinde olan öğrenciler mezun olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, başta turizm sektörü, gençlik ve spor merkezleri, sağlıklı yaşam tesisleri olmak üzere kentsel ve kırsal rekreasyon hizmetlerinde, bu hizmetleri veren kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220488
ISCO:08
ISCO:08
Bölümün amacı rekreasyon yönetimi alanında çağdaş, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler, iki yabancı dil, bilgi teknolojileri, turizm sektörü ve turizm işletmeleri, rekreasyon işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik, rekreasyon faaliyetlerinde liderlik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Rekreasyon alanının yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur
- Rekreasyon alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
- Rekreasyon ile ilgili alanlardaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur
- Rekreasyon işletmelerini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur
- Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur
- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir
- Sahip olduğu bilgiyi sorunların çözümünde kullanır
- Rekreasyon programlarının uygulandığı alanlarda karşılaştığı problem durumlarının çözümünde etkili ve yaratıcı öneriler geliştirir
- Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur
- Rekreasyon alanlarında oluşabilecek sağlık sorunlarına ilk müdahaleyi yapabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur
- Rekreasyon alanı ile ilgili programların tasarlanmasında ve uygulanmasında gerekli olan bireysel farklılıkların bilgisine sahip olur
- Rekreasyon etkinliklerine katılım yoluyla fiziksel, zihinsel, duyuşsal, ruhsal ve sosyal gelişime ve sağlığın korunmasına katkıda bulunmak amacıyla geliştirilen projelerde bağımsız veya ekip üyesi olarak çalışır, ekibi yönetir
- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır
- Bireysel farklılıkları ve çevre olanaklarını dikkate alarak fiziksel aktivite ve rekreasyon programlarını planlar ve uygun yöntem ve teknikleri kuramsal/bilimsel temellerine uygun bir şekilde kullanır
- En az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar
- Türkçeyi etkin kullanmakla birlikte, yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve bunlara uygun davranışları geliştirir
- Rekreasyon alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular
- Rekreasyon alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur
- Rekreasyon alanıyla ilgili süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin raporlarını izler, yorumlar ve kullanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her dersin ara sınavının % 40ı ile yarıyıl sonu sınavının % 60ının toplamı ders geçme notudur. Ders geçme notu en az 50 olmalıdır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile bu ortalamayı tutturamayan öğrencilerin bütünleme hakkı vardır. Bilgi (Program Yeterlilikleri): Turizm alan bilgisine sahip olmak Rekreasyon alan bilgisine sahip olmak İşletme alan bilgisine sahip olmak Çevre alan bilgisine sahip olmak Beceri (Alan Yeterlilikleri): Yönetim becerisi Rekreasyon uygulama becerisi Yabancı dil becerisi Bilgisayar teknolojilerini kullanma becerisi Sosyal ve kültürel beceriler Yaşam boyu öğrenme becerisi Yabancı dil becerisi
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Merkezi Lisans Yerleştirme Sınavına (LYS) başvurarak Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) üzerinden alınan Sözel puanla ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilir.
Mezunlarımız, başta turizm sektörü, gençlik ve spor merkezleri, sağlıklı yaşam tesisleri olmak üzere kentsel ve kırsal rekreasyon hizmetlerinde, bu hizmetleri veren kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220488 | |
Qualification Title | REKREASYON YÖNETİMİ Bachelor´s | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gains knowledge about the structure of the recreation area, its functioning and its importance in the development of the country. Have comprehensive and systematic knowledge about concepts, theories, principles and facts in the field of recreation. Gains knowledge about basic concepts, theories, principles and facts in the fields of recreation. Gains the practical and theoretical knowledge necessary to manage recreation businesses effectively. Have the knowledge of reaching scientific information about the recreation area, monitoring, evaluating and applying new studies. Defines, synthesizes, analyzes, interprets and evaluates information and data professionally. He/She uses her knowledge in solving problems. Develops effective and creative suggestions for the solution of problem situations encountered in areas where recreation programs are applied. Have critical thinking, creative thinking and problem solving skills. Have the ability and ability to make the first response to health problems that may occur in recreation areas. Gains the knowledge of individual differences required in the design and implementation of programs related to the recreation area. Works independently or as a team member in projects developed to contribute to physical, mental, emotional, spiritual and social development and protection of health through participation in recreational activities, and manages the team. Uses both basic and related information and communication technologies and software at an advanced level. Plans physical activity and recreation programs by taking into account individual differences and environmental opportunities, and uses appropriate methods and techniques in accordance with theoretical/scientific foundations. Using at least one foreign language at least at the B2 general level of the European Language Portfolio, he/she can follow and communicate information related to his/her field. While using Turkish effectively, he/she communicates effectively in written, verbal and non-verbal and demonstrates presentation skills. Evaluates democracy, human rights, social, scientific, cultural and professional ethical values with a critical perspective and develops appropriate behaviors. Knows and applies national and international legal regulations and professional standards related to the field of recreation. Gains information about the situation of the recreation area in different national and international cultures. Follows, interprets and uses periodicals, reports of national and international organizations related to the field of recreation. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Passing grade is the total of 40% of the midterm exam and 60% of the final exam for each course. The passing grade must be at least 50. Students who cannot achieve this average in the midterm and final exams have the right to make up exam. Knowledge (Program Qualifications): To have knowledge of the field of tourism To have knowledge of recreation area To have business knowledge To have environmental knowledge Skill (Field Competencies): Management skill Recreation practice skills Foreign language skills Ability to use computer technologies Social and cultural skills Lifelong learning skills o Foreign language skills | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students were accepted who had enough score with central exams Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT). | |
Conditions for Success | Knowledge (Program Qualifications): To have knowledge of the field of tourism To have knowledge of recreation area To have business knowledge To have environmental knowledge Skill (Field Competencies): Management skill Recreation practice skills Foreign language skills Ability to use computer technologies Social and cultural skills Lifelong learning skills o Foreign language skills Student who succed of the 240 ECTS course in the curriculum of the department within the legal time and whose average is above 2.00 graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can work in urban and rural recreation services, especially in the tourism sector, youth and sports centers, healthy life facilities, and in public and private sector institutions and organizations that provide these services. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220488
Gains knowledge about the structure of the recreation area, its functioning and its importance in the development of the country. Have comprehensive and systematic knowledge about concepts, theories, principles and facts in the field of recreation. Gains knowledge about basic concepts, theories, principles and facts in the fields of recreation. Gains the practical and theoretical knowledge necessary to manage recreation businesses effectively. Have the knowledge of reaching scientific information about the recreation area, monitoring, evaluating and applying new studies. Defines, synthesizes, analyzes, interprets and evaluates information and data professionally. He/She uses her knowledge in solving problems. Develops effective and creative suggestions for the solution of problem situations encountered in areas where recreation programs are applied. Have critical thinking, creative thinking and problem solving skills. Have the ability and ability to make the first response to health problems that may occur in recreation areas. Gains the knowledge of individual differences required in the design and implementation of programs related to the recreation area. Works independently or as a team member in projects developed to contribute to physical, mental, emotional, spiritual and social development and protection of health through participation in recreational activities, and manages the team. Uses both basic and related information and communication technologies and software at an advanced level. Plans physical activity and recreation programs by taking into account individual differences and environmental opportunities, and uses appropriate methods and techniques in accordance with theoretical/scientific foundations. Using at least one foreign language at least at the B2 general level of the European Language Portfolio, he/she can follow and communicate information related to his/her field. While using Turkish effectively, he/she communicates effectively in written, verbal and non-verbal and demonstrates presentation skills. Evaluates democracy, human rights, social, scientific, cultural and professional ethical values with a critical perspective and develops appropriate behaviors. Knows and applies national and international legal regulations and professional standards related to the field of recreation. Gains information about the situation of the recreation area in different national and international cultures. Follows, interprets and uses periodicals, reports of national and international organizations related to the field of recreation.
Passing grade is the total of 40% of the midterm exam and 60% of the final exam for each course. The passing grade must be at least 50. Students who cannot achieve this average in the midterm and final exams have the right to make up exam. Knowledge (Program Qualifications): To have knowledge of the field of tourism To have knowledge of recreation area To have business knowledge To have environmental knowledge Skill (Field Competencies): Management skill Recreation practice skills Foreign language skills Ability to use computer technologies Social and cultural skills Lifelong learning skills o Foreign language skills
Students were accepted who had enough score with central exams Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT).
Our graduates can work in urban and rural recreation services, especially in the tourism sector, youth and sports centers, healthy life facilities, and in public and private sector institutions and organizations that provide these services.
Qualification is continuous