Yeterlilik Kodu

TR0030217065

Yeterlilik Adı
Resim-İş Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)El sanatları
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.
  • Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.
  • Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
  • Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.
  • Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.
  • Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.
  • Sanat eğitiminde bir alanda uzmanlık yetisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 1 1. ve 2. Kademe Yeterlikleri (Lisans ve Yüksek Lisans) 2 Görsel Sanatlar Eğitimi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahip olabilme 3 Çağdaş bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirebilme 4 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek 5 Görsel Sanatlar Eğitimi ile ilgili bir bilimsel makaleyi, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme 6 Yaratıcı çözümler üretebilme, bu çözümleri savunabilme ve değerlendirebilme. 7 Öğrenme yaklaşımları temelinde teknolojiye dayalı öğrenme ortamları tasarlayabilme 8 En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme 9 Güncel teknolojileri öğretim programına entegre edebilme 10 Kurumların eğitim gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımı geliştirebilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme 11 Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme 12 Türkçeyi etkili kullanabilme 13 Toplumsal ilerlemelerle bilgi toplumu olma sürecine liderlik edebilme 14 Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verebilme 15 Bireysel ve kitlesel anlamda etkili iletişim kurabilme 16 Bilimsel araştırmalar yoluyla alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 17 Yenilik getirecek özgün tanımları kapsamlı sunabilme.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: A) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. B)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES?ten en az 65 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların başvurdukları programın puan türünde ALES?ten en az 80 tam puan almaları gerekir. C)Doktora programına başvuran adayların YDS?den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Bunun yanında ALES?ten en az 70 tam puan almış olmaları gerekir.Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS?den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir. D)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. E) İlgili anabilim dalı/bilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile doktora programına kabul için özel koşullar istenebilir.

Başarma ŞartlarıAzami 8 yarı yıl süren doktora programından mezun olabilmek için en için en az 240 krediyi almak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezuniyet sonrası Resim-iş Eğitimi Bilim Dalı doktora mezunları özel okullarda Resim öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler. Ayrıca yurt dışındaki eğitim kurumlarında post doktora yapabilirler. Üniversite bünyelerinde akademisyen olarak çalışma imkanı da bulabilmektedirler. Bunun yanı sına kendi özel atölyelerinde çalışmalarını sürdürebilirler, özel dersler verebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217065


Yeterlilik Adı
Resim-İş Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.
  • Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.
  • Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
  • Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.
  • Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.
  • Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.
  • Sanat eğitiminde bir alanda uzmanlık yetisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. 1 1. ve 2. Kademe Yeterlikleri (Lisans ve Yüksek Lisans) 2 Görsel Sanatlar Eğitimi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahip olabilme 3 Çağdaş bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirebilme 4 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek 5 Görsel Sanatlar Eğitimi ile ilgili bir bilimsel makaleyi, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme 6 Yaratıcı çözümler üretebilme, bu çözümleri savunabilme ve değerlendirebilme. 7 Öğrenme yaklaşımları temelinde teknolojiye dayalı öğrenme ortamları tasarlayabilme 8 En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme 9 Güncel teknolojileri öğretim programına entegre edebilme 10 Kurumların eğitim gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımı geliştirebilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme 11 Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme 12 Türkçeyi etkili kullanabilme 13 Toplumsal ilerlemelerle bilgi toplumu olma sürecine liderlik edebilme 14 Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verebilme 15 Bireysel ve kitlesel anlamda etkili iletişim kurabilme 16 Bilimsel araştırmalar yoluyla alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 17 Yenilik getirecek özgün tanımları kapsamlı sunabilme.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: A) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. B)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES?ten en az 65 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların başvurdukları programın puan türünde ALES?ten en az 80 tam puan almaları gerekir. C)Doktora programına başvuran adayların YDS?den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Bunun yanında ALES?ten en az 70 tam puan almış olmaları gerekir.Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS?den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir. D)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. E) İlgili anabilim dalı/bilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile doktora programına kabul için özel koşullar istenebilir.


Başarma Şartları
Azami 8 yarı yıl süren doktora programından mezun olabilmek için en için en az 240 krediyi almak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezuniyet sonrası Resim-iş Eğitimi Bilim Dalı doktora mezunları özel okullarda Resim öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler. Ayrıca yurt dışındaki eğitim kurumlarında post doktora yapabilirler. Üniversite bünyelerinde akademisyen olarak çalışma imkanı da bulabilmektedirler. Bunun yanı sına kendi özel atölyelerinde çalışmalarını sürdürebilirler, özel dersler verebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217065

Qualification Title
RESİM İŞ EĞİTİMİ(DR) Doctorate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasHandicrafts
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Has knowledge about developmental theories, stages of artistic development and learning characteristics related to art education; relates theory and application knowledge. Has the ability to draw conclusions from findings in theory and practice, to interpret and evaluate data using interdisciplinary methods in his field. Has the competence to organize the processes in the field of art and art education, including the creation of the project and its presentation with the relevant group. Adopts the concept of lifelong learning; uses the ways to access information and educational technologies effectively. Has information about health and safety measures for the area. To be able to actively use the knowledge of education programs, teaching strategy methods and techniques, and measurement and evaluation related to the field of art and art education. To be able to make appropriate planning regarding the learning-teaching process and to know the field of educational sciences in all aspects. Follows and participates in national and international panels, seminars, workshops, symposiums, congresses and biennials related to the field. With its field, it has the ability to scan publications and publish (articles, papers, etc.) Has the ability to identify a problem related to his field, to do research on this subject and to present an original thesis by examining it from every aspect. Has expertise in a field in art education.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1 1st and 2nd level competencies. 2 approach new information on visual art teaching systematically and to conduct high level research studies. 3 Develop to contemporary informations with original thinking and research 4 analyze new and complex ideas critically, synthesize these ideas and make informed judgements for the field. 5 have a high level scholarly research paper published in a national/international refreed journal and in doing so to widen the scope of information in the field. 6 Produce creative solutions, defending and implementing these solutions. 7 design educational environments for the use of educational technologies based on teaching approaches. 8 communicate verbally in at least one foreign language effectively. 9 integrate visual technologies to the instructional programs. 10 develop instructional designs for the needs of educational institutions, applying and assessing them competently. 11 behave in ethical modes of an educational institutions. 12 fluent in Turkish language. 13 Take part as leaders in such innovations with social innovations 14 make strategical decisions by way of using high level problem solving skills. 15 communicate with individuals and public in an effective manner. 16 Enlargemant the boundries of knowledge through scientific research. 17 Extensive introduce to bring innovation to the original definitions.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates who will apply for doctoral programs must meet the following conditions: A) In order to apply for a doctorate program, candidates must have a bachelors or a masters degree with thesis. Turkish students who have completed their undergraduate or thesis masters program in foreign countries must also obtain a certificate of equivalence from the Council of Higher Education. Candidates who will apply with a bachelors degree must have an undergraduate grade point average of at least 3.00 over a coefficient of 4.00 or an equivalent over 100 points. Candidates with a masters degree with thesis must have a minimum grade point average of 2.75 out of 4.00 or an equivalent over 100 points. B) Candidates who have a masters degree with thesis must have received at least 65 full points from ALES in the type of score of the program they applied for. Candidates who apply to doctorate programs with a four-year undergraduate diploma must get at least 80 full points from ALES in the score type of the program they applied. C) Candidates applying for a doctorate program must get a score of at least 55 from the YDS or an equivalent score from a foreign language exam accepted by the Interuniversity Board. In addition, they must have at least 70 full points from ALES. Foreign students must have a score of at least 55 from the YDS in one of the languages ??other than their mother tongue, English, French or German, or a score equivalent to this score from a foreign language exam accepted by the Interuniversity Board. they must take. With the recommendation of the academic board of the department and the approval of the Institute Administrative Board, another language document may be requested in addition to these languages. D) In ??the acceptance of students to the doctorate program; ALES score, undergraduate and / or graduate grade point average and interview result are evaluated. E) Special conditions for admission to the doctoral program may be requested with the recommendation of the relevant department / branch of science and the decision of the institute board of directors.

Conditions for Success1 1st and 2nd level competencies. 2 approach new information on visual art teaching systematically and to conduct high level research studies. 3 Develop to contemporary informations with original thinking and research 4 analyze new and complex ideas critically, synthesize these ideas and make informed judgements for the field. 5 have a high level scholarly research paper published in a national/international refreed journal and in doing so to widen the scope of information in the field. 6 Produce creative solutions, defending and implementing these solutions. 7 design educational environments for the use of educational technologies based on teaching approaches. 8 communicate verbally in at least one foreign language effectively. 9 integrate visual technologies to the instructional programs. 10 develop instructional designs for the needs of educational institutions, applying and assessing them competently. 11 behave in ethical modes of an educational institutions. 12 fluent in Turkish language. 13 Take part as leaders in such innovations with social innovations 14 make strategical decisions by way of using high level problem solving skills. 15 communicate with individuals and public in an effective manner. 16 Enlargemant the boundries of knowledge through scientific research. 17 Extensive introduce to bring innovation to the original definitions. Successful completion of the courses and the defense of the thesis process. The courses in the main science / science branch are divided into two groups as compulsory and elective. It is compulsory to take at least eight courses including two compulsory courses and 6 elective courses determined by the academic committee decision of the department. In addition, for the doctoral program seminars, thesis preparation, doctoral qualification, thesis work and did not take the masters program Scientific Research Methods and Ethics courses should be taken. In order to graduate from the doctoral program lasting a maximum of 8 semesters, at least 240 credits are required for at least.
Progression Paths (Relationship Type)

Occupational Profiles of Graduates After graduation, PhD graduates of the Department of Art Education receive the right to work as an art teacher in private schools. They can also do post doctorate in educational institutions abroad. They also have the opportunity to work as an academician in the university. In addition, they can continue their work in their private workshops, they can give private lessons.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217065


Qualification Title
RESİM İŞ EĞİTİMİ(DR) Doctorate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Has knowledge about developmental theories, stages of artistic development and learning characteristics related to art education; relates theory and application knowledge. Has the ability to draw conclusions from findings in theory and practice, to interpret and evaluate data using interdisciplinary methods in his field. Has the competence to organize the processes in the field of art and art education, including the creation of the project and its presentation with the relevant group. Adopts the concept of lifelong learning; uses the ways to access information and educational technologies effectively. Has information about health and safety measures for the area. To be able to actively use the knowledge of education programs, teaching strategy methods and techniques, and measurement and evaluation related to the field of art and art education. To be able to make appropriate planning regarding the learning-teaching process and to know the field of educational sciences in all aspects. Follows and participates in national and international panels, seminars, workshops, symposiums, congresses and biennials related to the field. With its field, it has the ability to scan publications and publish (articles, papers, etc.) Has the ability to identify a problem related to his field, to do research on this subject and to present an original thesis by examining it from every aspect. Has expertise in a field in art education.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1 1st and 2nd level competencies. 2 approach new information on visual art teaching systematically and to conduct high level research studies. 3 Develop to contemporary informations with original thinking and research 4 analyze new and complex ideas critically, synthesize these ideas and make informed judgements for the field. 5 have a high level scholarly research paper published in a national/international refreed journal and in doing so to widen the scope of information in the field. 6 Produce creative solutions, defending and implementing these solutions. 7 design educational environments for the use of educational technologies based on teaching approaches. 8 communicate verbally in at least one foreign language effectively. 9 integrate visual technologies to the instructional programs. 10 develop instructional designs for the needs of educational institutions, applying and assessing them competently. 11 behave in ethical modes of an educational institutions. 12 fluent in Turkish language. 13 Take part as leaders in such innovations with social innovations 14 make strategical decisions by way of using high level problem solving skills. 15 communicate with individuals and public in an effective manner. 16 Enlargemant the boundries of knowledge through scientific research. 17 Extensive introduce to bring innovation to the original definitions.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates who will apply for doctoral programs must meet the following conditions: A) In order to apply for a doctorate program, candidates must have a bachelors or a masters degree with thesis. Turkish students who have completed their undergraduate or thesis masters program in foreign countries must also obtain a certificate of equivalence from the Council of Higher Education. Candidates who will apply with a bachelors degree must have an undergraduate grade point average of at least 3.00 over a coefficient of 4.00 or an equivalent over 100 points. Candidates with a masters degree with thesis must have a minimum grade point average of 2.75 out of 4.00 or an equivalent over 100 points. B) Candidates who have a masters degree with thesis must have received at least 65 full points from ALES in the type of score of the program they applied for. Candidates who apply to doctorate programs with a four-year undergraduate diploma must get at least 80 full points from ALES in the score type of the program they applied. C) Candidates applying for a doctorate program must get a score of at least 55 from the YDS or an equivalent score from a foreign language exam accepted by the Interuniversity Board. In addition, they must have at least 70 full points from ALES. Foreign students must have a score of at least 55 from the YDS in one of the languages ??other than their mother tongue, English, French or German, or a score equivalent to this score from a foreign language exam accepted by the Interuniversity Board. they must take. With the recommendation of the academic board of the department and the approval of the Institute Administrative Board, another language document may be requested in addition to these languages. D) In ??the acceptance of students to the doctorate program; ALES score, undergraduate and / or graduate grade point average and interview result are evaluated. E) Special conditions for admission to the doctoral program may be requested with the recommendation of the relevant department / branch of science and the decision of the institute board of directors.


Conditions for Success
1 1st and 2nd level competencies. 2 approach new information on visual art teaching systematically and to conduct high level research studies. 3 Develop to contemporary informations with original thinking and research 4 analyze new and complex ideas critically, synthesize these ideas and make informed judgements for the field. 5 have a high level scholarly research paper published in a national/international refreed journal and in doing so to widen the scope of information in the field. 6 Produce creative solutions, defending and implementing these solutions. 7 design educational environments for the use of educational technologies based on teaching approaches. 8 communicate verbally in at least one foreign language effectively. 9 integrate visual technologies to the instructional programs. 10 develop instructional designs for the needs of educational institutions, applying and assessing them competently. 11 behave in ethical modes of an educational institutions. 12 fluent in Turkish language. 13 Take part as leaders in such innovations with social innovations 14 make strategical decisions by way of using high level problem solving skills. 15 communicate with individuals and public in an effective manner. 16 Enlargemant the boundries of knowledge through scientific research. 17 Extensive introduce to bring innovation to the original definitions. Successful completion of the courses and the defense of the thesis process. The courses in the main science / science branch are divided into two groups as compulsory and elective. It is compulsory to take at least eight courses including two compulsory courses and 6 elective courses determined by the academic committee decision of the department. In addition, for the doctoral program seminars, thesis preparation, doctoral qualification, thesis work and did not take the masters program Scientific Research Methods and Ethics courses should be taken. In order to graduate from the doctoral program lasting a maximum of 8 semesters, at least 240 credits are required for at least.

Progression Paths (Relationship Type)

Occupational Profiles of Graduates After graduation, PhD graduates of the Department of Art Education receive the right to work as an art teacher in private schools. They can also do post doctorate in educational institutions abroad. They also have the opportunity to work as an academician in the university. In addition, they can continue their work in their private workshops, they can give private lessons.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address