Yeterlilik Kodu | TR0030005225 | |
Yeterlilik Adı | Resim-İş Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Program profilimiz Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği olarak tanımlanmıştır. Sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan program Resim-İş Öğretmenliği eğitimi verilmektedir. Program YÖK tarafından belirlenmiştir ve tüm Eğitim Fakültelerinde ortak olarak uygulanmaktadır. Normal öğretim olup 2. öğretimi bulunmamaktadır.
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, bölüm bünyesindeki atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her dönemin başında programda yer alan derslere kayıt yaptırırlar. Öğrenci, dönemsel ders yükünü aşmadan istediği kadar derse kayıt yaptırabilir. Ayrıca; başarı düzeyine göre, üst yarıyıl derslerine yazılma hakkı da vardır. Eğitim; Güz ve Bahar dönemi olarak planlanır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin %70ine, uygulamalı derslerin %80ine devam etmesi gereklidir. Programda; klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme gibi değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Her bir ders için değerlendirme yöntem ve teknikleri ile sınavların başarıya katkı oranları öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir ancak dersteki başarı durumu; üniversitedeki tüm yüksekokul, fakülte ve enstitüler ve diğer rektörlüğe bağlı birimlerde bağıl sistem ile belirlenmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025 | |
Giriş Şartı | YGS sınavından, Özel Yetenek Sınavına girecek adaylar için belirlenen taban puanı ve üstünü alan aday öğrenci Özel Yetenek Sınavına başvurur. Özel yetenek sınavı iki oturumdan oluşur. Özel Yetenek Sınavı Puanı (ÖYSP) 50 puan ve üzeri olan adaylardan ÖSYS'nin Özel Yetenek Gerektiren Yükseköğretim Programlarına Öğrenci Alımı ile ilgili işlemler başlığı altında verilen hükümlere uyularak kazananlar belirlenir. Kontenjan 20 öğrencidir. | |
Başarma Şartları | Resim-İş Öğretmenliği eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda almaları gereken genel kültür, alan bilgisi ve eğitim bilimleri derslerinin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gereklidir. Resim-İş Öğretmenliği Programını başarı ile tamamlayabilmek için programda yer alan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Resim-İş Öğretmenliği Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarda Görsel Sanatlar Dersi öğretmeni olarak istihdam edilebilirler. - Çeşitli kurum ve kuruluşlarda, resmi ya da özel galerilerde sanat danışmanı olarak çalışabilirler. - Serbest sanatçı olarak kendi atölyelerinde eğitim verebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030005225
ISCO 08
ISCO 08
Program profilimiz Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği olarak tanımlanmıştır. Sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan program Resim-İş Öğretmenliği eğitimi verilmektedir. Program YÖK tarafından belirlenmiştir ve tüm Eğitim Fakültelerinde ortak olarak uygulanmaktadır. Normal öğretim olup 2. öğretimi bulunmamaktadır.
- Program, Temel Sanat Eğitimi, Özgün Baskı, Heykel, Desen, Ana Sanat Atölye ve Seçmeli Sanat Atölye derslerinin yanı sıra meslek bilgisi ve genel kültür dersleri kapsamında öğretmen adaylarının Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı okulların ve özel okulların ilk ve orta eğitim kısmında resim/görsel sanatlar öğretmeni olarak görev yapacak bilgi, beceri ve donanıma sahip olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
- Bu kapsamda öğrenciler sanatsal çalışmaları ile ilgili olarak sene içerisinde kişisel ya da gruplar halinde sergi açabilme imkânına sahiptirler. Ayrıca bölüm konferans salonunda davetli konukları öğrencilerle buluşturmayı amaçlayan, dinletiler, sunumlar, konferanslarla öğrencilerin sadece atölye içinde değil, diğer disiplinlerle de buluşmasını sağlayacak ortamlar oluşturularak ders süreci dışında da mesleki ve sanatsal becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, bölüm bünyesindeki atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır.
- İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda kuramsal birikime sahip olmak.
- Sanat tasarım ve materyallerine ilişkin kuramsal birikime sahip olmak.
- Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgileri kullanabilmek, bu bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek.
- Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda kuramsal birikime sahip olmak.
- İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanabilmek.
- Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilmek.
- Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
- Çözümleyici ve eleştirel düşünebilmek.
- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanımak.
- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerine ilişkin kuramsal birikime sahip olmak.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.
- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilmek.
- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin kuramsal bilgiye sahip olmak.
- Mesleki bilgilerini ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşmak için bir yabancı dili en az B1 düzeyinde kullanabilmek.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak; Atatürk İlke ve İnkılaplarını bilmek.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler her dönemin başında programda yer alan derslere kayıt yaptırırlar. Öğrenci, dönemsel ders yükünü aşmadan istediği kadar derse kayıt yaptırabilir. Ayrıca; başarı düzeyine göre, üst yarıyıl derslerine yazılma hakkı da vardır. Eğitim; Güz ve Bahar dönemi olarak planlanır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin %70ine, uygulamalı derslerin %80ine devam etmesi gereklidir.
Programda; klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme gibi değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır.
Her bir ders için değerlendirme yöntem ve teknikleri ile sınavların başarıya katkı oranları öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir ancak dersteki başarı durumu; üniversitedeki tüm yüksekokul, fakülte ve enstitüler ve diğer rektörlüğe bağlı birimlerde bağıl sistem ile belirlenmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025
YGS sınavından, Özel Yetenek Sınavına girecek adaylar için belirlenen taban puanı ve üstünü alan aday öğrenci Özel Yetenek Sınavına başvurur. Özel yetenek sınavı iki oturumdan oluşur. Özel Yetenek Sınavı Puanı (ÖYSP) 50 puan ve üzeri olan adaylardan ÖSYS'nin Özel Yetenek Gerektiren Yükseköğretim Programlarına Öğrenci Alımı ile ilgili işlemler başlığı altında verilen hükümlere uyularak kazananlar belirlenir. Kontenjan 20 öğrencidir.
Resim-İş Öğretmenliği Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarda Görsel Sanatlar Dersi öğretmeni olarak istihdam edilebilirler.
- Çeşitli kurum ve kuruluşlarda, resmi ya da özel galerilerde sanat danışmanı olarak çalışabilirler.
- Serbest sanatçı olarak kendi atölyelerinde eğitim verebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005225 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Art Teaching | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our program profile is defined as Fine Arts Education Department Art Teaching. The program covers an eight-semester program and provides Art and Crafts Teaching education. The program is determined by YÖK and is implemented jointly in all Education Faculties. It is normal education and there is no secondary education.
| |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. Additionally, practical training is provided in workshops within the department. | |
Description |
| |
Key Competencies | 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | The methods / techniques of the evaluation and the contribution ratio of the examinations to the success for each course are specified by the instructor. The academic achievement is specified by the relative grading system in all high schools, vocational high schools, faculties, institutes and rectorate affiliated units in the university.1. Succesfully completing totaly 240 ECTS Courses 236 Required and 4 Selective Courses in Art Education Program2. Grade Point Average should be in minimum 2.00 out of 4.00 | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Education Fine Arts Education Department Art Teaching Program Accreditation Start/End Date: 15.05.2020/15.05.2025 | |
Access Requirements | The candidate student who gets the minimum score and above determined for the candidates who will take the Special Aptitude Exam from the YGS exam applies to the Special Aptitude Exam. The special talent exam consists of two sessions. Among the candidates whose Special Ability Exam Score (ÖYSP) is 50 points and above, the winners are determined by complying with the provisions given under the title of procedures regarding the Admission of Students to Higher Education Programs Requiring Special Abilities of ÖSYS. The quota is 20 students. | |
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree in Art Teaching education; Students must have successfully completed all the general culture, field knowledge and educational sciences courses they must take in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and their overall weighted grade point average must be at least 2.00 out of 4.00. In order to successfully complete the Art Teaching Program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and obtain a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree in Art Teaching can continue their education in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. Graduates can be employed as Visual Arts Lesson teachers in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education. - They can work as art consultants in various institutions and organizations, public or private galleries. - They can give training in their own workshops as freelance artists. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
| |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030005225
ISCO 08
ISCO 08
Our program profile is defined as Fine Arts Education Department Art Teaching. The program covers an eight-semester program and provides Art and Crafts Teaching education. The program is determined by YÖK and is implemented jointly in all Education Faculties. It is normal education and there is no secondary education.
- The program includes Basic Art Education, Original Printing, Sculpture, Pattern, Main Art Workshop and Elective Art Workshop courses, as well as vocational knowledge and general culture courses, for teacher candidates to study art/painting in the primary and secondary education departments of schools affiliated with the Ministry of National Education and private schools. It aims to ensure that students have the knowledge, skills and equipment to serve as visual arts teachers.
- In this context, students have the opportunity to hold exhibitions of their artistic works individually or in groups throughout the year. In addition, the department conference hall aims to bring invited guests together with students, by creating environments that will enable students to meet not only in the workshop but also with other disciplines, with concerts, presentations and conferences, and to develop their professional and artistic skills outside the course process.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. Additionally, practical training is provided in workshops within the department.
- To have theoretical knowledge about art history specific to the relevant art field.
- To have theoretical knowledge about art design and materials.
- To be able to use knowledge about art and design methods and techniques, to develop and deepen this knowledge.
- To have theoretical knowledge about artistic criticism methods.
- To be able to use methods and techniques related to the relevant art field.
- Ability to work harmoniously and productively alone, independently and/or in a group.
- Abstract and concrete concepts; To be able to transform creative thinking into innovative and original works.
- Being able to think analytically and critically.
- Getting to know national and international cultures.
- To have theoretical knowledge about students' development, learning characteristics and difficulties.
- Developmental characteristics and individual differences of students; To be able to apply the most appropriate teaching strategies, methods and techniques, taking into account the characteristics and achievements of the subject area.
- To be able to use teaching programs, teaching strategies, methods and techniques, and measurement and evaluation methods related to the field.
- To have theoretical knowledge about art culture and aesthetics.
- To be able to use a foreign language at least at B1 level in order to share professional knowledge at national and international levels.
- To be able to use information and communication technologies at the advanced level of the European Computer Usage License.
- To know all aspects of the Turkish National Education system, the teaching profession and the field of educational sciences; To know Ataturk's Principles and Revolutions.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
The methods / techniques of the evaluation and the contribution ratio of the examinations to the success for each course are specified by the instructor. The academic achievement is specified by the relative grading system in all high schools, vocational high schools, faculties, institutes and rectorate affiliated units in the university.1. Succesfully completing totaly 240 ECTS Courses 236 Required and 4 Selective Courses in Art Education Program2. Grade Point Average should be in minimum 2.00 out of 4.00
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Education Fine Arts Education Department Art Teaching Program Accreditation Start/End Date: 15.05.2020/15.05.2025
The candidate student who gets the minimum score and above determined for the candidates who will take the Special Aptitude Exam from the YGS exam applies to the Special Aptitude Exam. The special talent exam consists of two sessions. Among the candidates whose Special Ability Exam Score (ÖYSP) is 50 points and above, the winners are determined by complying with the provisions given under the title of procedures regarding the Admission of Students to Higher Education Programs Requiring Special Abilities of ÖSYS. The quota is 20 students.
Those who have a bachelor's degree in Art Teaching can continue their education in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
Graduates can be employed as Visual Arts Lesson teachers in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education.
- They can work as art consultants in various institutions and organizations, public or private galleries.
- They can give training in their own workshops as freelance artists.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous