Yeterlilik Kodu | TR0030009274 | |
Yeterlilik Adı | Resim-İş Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fırat Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.firat.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | El sanatları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Resim-İş Öğretmenliği Programı’nın amacı;
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Program dahilinde verilen derslerde kullanılan değerlendirme yöntemleri çeşitlidir. Teorik dersler için ödev hazırlama, yazılı sınav, test, sunum yapma yöntemleri kullanılır. Uygulamalı dersler için ise eskiz değerlendirme, sunum değerlendirmesi ve proje çalışması değerlendirme yöntemi olarak kullanılır. Başarı Notu Başarı Katsayı AA 4,00 Başarılı BA 3,50 Başarılı BB 3,00 Başarılı CB 2,50 Başarılı CC 2,00 Başarılı DC 1,50 Koşullu Başarılı DD 1,00 Koşullu Başarılı FF 0,00 Başarısız Başarı notu olarak kullanılan harf notları aşağıdaki gibidir; a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birinin sahip olduğu öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini okumuş olan öğrenci o dersi almış sayılır. c) Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi başaramamış sayılır. ç) M notu (muaf sayma); bir yükseköğretim sisteminden Yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından Yapılan sınava girerek yeniden kayıt hakkı kazananların ilgili programa intibaklarında daha önce yükseköğretim programlardan kuruluydu ve ilgili birim yönetim düzeni ile başarılı sayıldıkları işlemler için kullanılır. d) B notu, değerlendirme ile yapılmayan ve başarılı kabul edilen dersler için kullanılır. e) Başarı notu belirtilmeyip M ve B olarak yürütülür, GNO'nun hesabında değerlendirmeye katılmaz. f) D notu, derse devam etmelerini yerine getirmen sertifikaları verilir ve GNO hesabında FF notu gibi işlemi görür. D notu ile değerlendirilen dersler ilk yarıyıl tekrar alınır. g) Değerlendirmesi yapılmayan bir dersten başarısız olan öğrenciye K notu verilir ve o ders verilir ilk yarıyılda tekrarlar. ğ) G notu (girmedi), sınavlara girme hakkı olduğu halde girmen kuralları verilir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Programın kalite çalışmaları, programa ait “Kalite Komisyonu” tarafından (https://gseb.firat.edu.tr/tr/page/5788), fakülte ve üniversite kalite komisyonları ile işbirliği halinde yürütülür. Üniversitenin kalite çalışmaları, üniversiteye ait “Kalite Koordinatörlüğü” altında yürütülür (https://kalitekoord.firat.edu.tr/). Üniversiteye ait “Kalite Güvence Sistemi Yönergesi”, üniversitedeki tüm programların kalite çalışmalarıyla ilgili izleyeceği yol ve yöntemleri açıkça ifade eder (https://kalitekoord.firat.edu.tr/subdomain_files/kalite.koord.firat.edu.tr/files/shares/FUkltynrg.pdf). Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022/16.04.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin sorumlu olduğu bütün derslerden başarılı olması, minimum 2.00 mezuniyet ortalamasına sahip olması şarttır. Bunların yanında öğrencilerin 240 AKTS'yi tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030009274
ISCO 08
ISCO 08
Resim-İş Öğretmenliği Programı’nın amacı;
- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel ilköğretim okullarında ve liselerde Resim (Görsel Sanatlar) derslerini, eleman olmaması durumunda Teknoloji Tasarım ve Sanat Tarihi derslerini yürütecek Sanat Eğitimcileri (Resim-iş Öğretmenleri) ni Atatürk’ ün Güzel Sanatlarla ilgili görüşleri doğrultusunda yetiştirmektir. Öğretmen yetiştirme amacının dışında, öğrencilerimizin arasından plastik sanatların değişik dallarında ürün veren sanatçıların çıkması da amaçlarımız arasındadır.
- Öğrenme, yüz yüze ve çevrimiçi ortamlarda gerçekleştirilir. Çevrimiçi ortam olarak üniversitenin uzaktan eğitim portalı (debsis.firat.edu.tr) üzerinden yapılır. Yüz yüze eğitim ise bölüme ve fakülteye ait sınıf ve atölyelerde, ayrıca staj ortamı olarak M.E.B.’e bağlı okullarda gerçekleştirilir.
- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye ve farkındalığa sahiptir.
- İlgili sanat eğitimi alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
- Sanat ve tasarım yöntem, materyal ve teknikleri konusunda bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
- İlgili sanat eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
- Sanatsal eleştiri ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve becerilere sahibidir.
- Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
- Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme ve yorumlama becerilerini geliştirir.
- Tek başına, bağımsız olarak ve/veya projelerde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
- Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
- Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
- Sanat eğitimi, sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
- Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir ve uygulayabilir.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji ve yöntemlerini uygular.
- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleği ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır; Atatürk İlke ve İnkılapları'nı bilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Sanatsal yetkinlik
- Tasarlama yetkinliği
- Öğretme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Dijital yetkinlik
Program dahilinde verilen derslerde kullanılan değerlendirme yöntemleri çeşitlidir. Teorik dersler için ödev hazırlama, yazılı sınav, test, sunum yapma yöntemleri kullanılır. Uygulamalı dersler için ise eskiz değerlendirme, sunum değerlendirmesi ve proje çalışması değerlendirme yöntemi olarak kullanılır.
Başarı Notu Başarı Katsayı
AA 4,00 Başarılı
BA 3,50 Başarılı
BB 3,00 Başarılı
CB 2,50 Başarılı
CC 2,00 Başarılı
DC 1,50 Koşullu Başarılı
DD 1,00 Koşullu Başarılı
FF 0,00 Başarısız
Başarı notu olarak kullanılan harf notları aşağıdaki gibidir;
a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birinin sahip olduğu öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini okumuş olan öğrenci o dersi almış sayılır.
c) Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi başaramamış sayılır.
ç) M notu (muaf sayma); bir yükseköğretim sisteminden Yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından Yapılan sınava girerek yeniden kayıt hakkı kazananların ilgili programa intibaklarında daha önce yükseköğretim programlardan kuruluydu ve ilgili birim yönetim düzeni ile başarılı sayıldıkları işlemler için kullanılır.
d) B notu, değerlendirme ile yapılmayan ve başarılı kabul edilen dersler için kullanılır.
e) Başarı notu belirtilmeyip M ve B olarak yürütülür, GNO'nun hesabında değerlendirmeye katılmaz.
f) D notu, derse devam etmelerini yerine getirmen sertifikaları verilir ve GNO hesabında FF notu gibi işlemi görür. D notu ile değerlendirilen dersler ilk yarıyıl tekrar alınır.
g) Değerlendirmesi yapılmayan bir dersten başarısız olan öğrenciye K notu verilir ve o ders verilir ilk yarıyılda tekrarlar.
ğ) G notu (girmedi), sınavlara girme hakkı olduğu halde girmen kuralları verilir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programın kalite çalışmaları, programa ait “Kalite Komisyonu” tarafından (https://gseb.firat.edu.tr/tr/page/5788), fakülte ve üniversite kalite komisyonları ile işbirliği halinde yürütülür. Üniversitenin kalite çalışmaları, üniversiteye ait “Kalite Koordinatörlüğü” altında yürütülür (https://kalitekoord.firat.edu.tr/). Üniversiteye ait “Kalite Güvence Sistemi Yönergesi”, üniversitedeki tüm programların kalite çalışmalarıyla ilgili izleyeceği yol ve yöntemleri açıkça ifade eder (https://kalitekoord.firat.edu.tr/subdomain_files/kalite.koord.firat.edu.tr/files/shares/FUkltynrg.pdf).
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022/16.04.2027
- Programa giriş hakkı kazanmaya ilişkin yöntem, ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan YKS Kılavuzu’nda belirtilmektedir (https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2024/YKS/kilavuz_d23052024.pdf) Programa öğrenci kabulü için adayın öncelikle ÖSYM’nin düzenlediği Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na girip, bu sınavda Temel Yeterlilik Testi sonucuna göre herhangi bir puan türünden ilk 800.000 içine girmesi gereklidir. Lise mezunu olup bu başarıyı sağlayan aday, kurum tarafından her yıl düzenlenen Özel Yetenek Sınavı’na başvuru yaparak bu sınavda da başarılı olmalıdır. Bu hususla ilgili ayrıntılı tüm bilgiler, Özel Yetenek Sınavı ilanı ile birlikte paylaşılan Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda belirtilir.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Mezun öğrenciler, alacakları lisans diploması ile “Görsel Sanatlar Öğretmeni” olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda ve özel okullarda çalışabilirler.
- Mezun öğrenciler, program dahilinde almış oldukları dersler ve edindikleri kazanımlar doğrultusunda sanatçı ve tasarımcı olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030009274 | |
Qualification Title | Painting and Work Teaching License | |
Awarding Body | Firat University | |
Awarding Body Contact | Firat University, 23119 Elazig, Turkey | |
Awarding Body Url | http://www.firat.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Handicrafts | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The purpose of the Art Teaching Program;
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | There are various evaluation methods used in the courses given within the program. For theoretical courses, homework preparation, written exams, tests, and presentations are used. For practical courses, sketch evaluation, presentation evaluation, and project work are used as evaluation methods. Success Grade Success Coefficient AA 4.00 Successful BA 3.50 Successful BB 3.00 Successful CB 2.50 Successful CC 2.00 Successful DC 1.50 Conditionally Successful DD 1.00 Conditionally Successful FF 0.00 Failed (6) Letter grades used as success grades are as follows: a) A student who has one of the grades AA, BA, BB, CB or CC in a course is considered to have passed that course. b) A student who has one of the grades DC or DD in a course is considered to have passed that course. c) A student who has received a grade FF in a course is considered to have failed that course. ç) M grade (exemption); It is used for the procedures in which those who are accepted by a higher education system through horizontal transfer or who have taken the exam conducted by ÖSYM and gained the right to re-register to the relevant program were previously established from higher education programs and were deemed successful by the relevant unit management system. d) B grade is used for courses that are not evaluated and are considered successful. e) Success grade is not specified and is conducted as M and B, it is not included in the evaluation in the calculation of GPA. f) D grade is given as certificates for continuing the course and is processed like FF grade in the calculation of GPA. Courses evaluated with D grade are taken again in the first semester. g) A student who fails a course that is not evaluated is given K grade and that course is given and repeated in the first semester. ğ) G grade (did not enter), is given to the rules for taking the exams even though he/she has the right to take them | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The program's quality studies are carried out by the program's "Quality Commission" (https://gseb.firat.edu.tr/tr/page/5788) in cooperation with faculty and university quality commissions. The university's quality studies are carried out under the university's "Quality Coordinatorship" (https://kalitekoord.firat.edu.tr/). The university's "Quality Assurance System Directive" clearly states the path and methods to be followed by all programs in the university regarding quality studies (https://kalitekoord.firat.edu.tr/subdomain_files/kalite.koord.firat.edu.tr/files/shares/FUkltynrg.pdf). | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students must be successful in all courses they are responsible for and have a minimum 2.00 graduation average. In addition, students must complete 240 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030009274
ISCO 08
ISCO 08
The purpose of the Art Teaching Program;
- To train Art Educators (Art Teachers) who will teach Art (Visual Arts) courses in primary and high schools affiliated with the Ministry of National Education or private schools, and Technology Design and Art History courses in case of lack of personnel, in line with Atatürk's views on Fine Arts. In addition to the purpose of training teachers, it is also among our goals to have artists who produce in various branches of plastic arts emerge from among our students.
- Learning is carried out in face-to-face and online environments. The online environment is provided through the university's distance education portal (debsis.firat.edu.tr). Face-to-face education is provided in the department and faculty classrooms and workshops, and also in schools affiliated with the Ministry of National Education as an internship environment.
- Has knowledge and awareness of art culture and aesthetics.
- Has knowledge of art history specific to the relevant art education field.
- Has knowledge and application skills in art and design methods, materials and techniques.
- Has knowledge of the interdisciplinary interaction related to the relevant art education field.
- Has knowledge and skills in artistic criticism and research methods.
- Provides theory and application integrity.
- Develops multi-dimensional perception, thinking, design, application and interpretation skills.
- Works alone, independently and/or in projects harmoniously and productively.
- Shares studies related to the field by defining the target audience.
- Conveys subjects related to the field to experts or non-experts effectively and accurately using visual, written and verbal communication methods.
- Uses computer software at least at the Advanced Level of the European Computer User License required by the field, together with information and communication technologies.
- Follows information in the field using a foreign language and communicates with colleagues. (General Level of European Language Portfolio: Level B1).
- Is aware of national and international values in art education, art and design.
- Can transform and apply abstract and concrete concepts into creative thinking, innovative and original works.
- Applies the most appropriate teaching strategies and methods by taking into account the developmental characteristics and individual differences of students, the characteristics and achievements of the subject area.
- Has knowledge of teaching programs, teaching strategies, methods and techniques related to his/her field, and measurement and evaluation.
- Knows the Turkish National Education system, the teaching profession and the field of educational sciences in all its aspects; knows Atatürk's Principles and Revolutions.
- Artistic competence
- Design competence
- Teaching competence
- Citizenship competence
- Digital competence
There are various evaluation methods used in the courses given within the program. For theoretical courses, homework preparation, written exams, tests, and presentations are used. For practical courses, sketch evaluation, presentation evaluation, and project work are used as evaluation methods.
Success Grade Success Coefficient
AA 4.00 Successful
BA 3.50 Successful
BB 3.00 Successful
CB 2.50 Successful
CC 2.00 Successful
DC 1.50 Conditionally Successful
DD 1.00 Conditionally Successful
FF 0.00 Failed
(6) Letter grades used as success grades are as follows:
a) A student who has one of the grades AA, BA, BB, CB or CC in a course is considered to have passed that course.
b) A student who has one of the grades DC or DD in a course is considered to have passed that course.
c) A student who has received a grade FF in a course is considered to have failed that course.
ç) M grade (exemption); It is used for the procedures in which those who are accepted by a higher education system through horizontal transfer or who have taken the exam conducted by ÖSYM and gained the right to re-register to the relevant program were previously established from higher education programs and were deemed successful by the relevant unit management system.
d) B grade is used for courses that are not evaluated and are considered successful.
e) Success grade is not specified and is conducted as M and B, it is not included in the evaluation in the calculation of GPA.
f) D grade is given as certificates for continuing the course and is processed like FF grade in the calculation of GPA. Courses evaluated with D grade are taken again in the first semester.
g) A student who fails a course that is not evaluated is given K grade and that course is given and repeated in the first semester.
ğ) G grade (did not enter), is given to the rules for taking the exams even though he/she has the right to take them
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The program's quality studies are carried out by the program's "Quality Commission" (https://gseb.firat.edu.tr/tr/page/5788) in cooperation with faculty and university quality commissions. The university's quality studies are carried out under the university's "Quality Coordinatorship" (https://kalitekoord.firat.edu.tr/). The university's "Quality Assurance System Directive" clearly states the path and methods to be followed by all programs in the university regarding quality studies (https://kalitekoord.firat.edu.tr/subdomain_files/kalite.koord.firat.edu.tr/files/shares/FUkltynrg.pdf).
- The method for gaining the right to enter the program is specified in the YKS Guide published annually by ÖSYM (https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2024/YKS/kilavuz_d23052024.pdf). In order to be accepted to the program, the candidate must first take the Higher Education Institutions Exam organized by ÖSYM and be in the top 800,000 in any score type according to the Basic Proficiency Test result. The candidate who is a high school graduate and achieves this success must apply to the Special Talent Exam organized annually by the institution and be successful in this exam as well. All detailed information on this matter is specified in the Special Talent Exam Guide shared with the Special Talent Exam announcement.
- Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
- Graduates can work as "Visual Arts Teachers" in institutions affiliated with the Ministry of National Education and private schools with the bachelor's degree they receive.
- Graduates can become artists and designers in line with the courses they have taken and the gains they have gained within the program.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
