Yeterlilik Kodu | TR0030012409 | |
Yeterlilik Adı | Resim İş Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Görsel Sanatlarla ilgili her alanda hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahip, kültürel, ulusal, etik ve estetik değerlerin farkında, evrensel sanat olaylarına ve etkinliklerine duyarlı, Baktığını gören, gördüğünü eleştirebilen, okuyan, araştıran, tartışan, özgün tasarımlar üretebilen, yaratıcı, toplumun problemlerine duyarlı ve çözüm üretebilen öğretmenler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Resim İş Öğretmenliği lisans programında iki aşamalı bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize değerlendirmeleri yapılmaktadır. Vize değerlendirme notları öğrencinin dersteki başarı notunun %40'ını oluşturur. Dönem sonunda ise final değerlendirmeleri yapılır. Final değerlendirme notları, başarı notlarının %60'ını oluşturur. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Değerlendirilmede Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sınav Uygulama Esasları çerçevesine göre bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Kaliteyi geliştirmek, nitelikli ürün ortaya koymak için Anabilim dalı Kalite Komisyonu oluşturulmuştur. Ayrıca eğitim öğretim sürecini ve öğretim elemanının öğrencinin değerlendirmesi için OBS üzerinden çalışmalar yapılmıştır. Bunun yanında elde edilen veriler üst yönetim tarafından görülmekte olup gelişim sürecinin takibi sağlanmaktadır. OBS üzerinden yapılan veri toplama süreçlerine yönelik çalışmalar devam etmektedir. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2023/1.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans derecesi mezunlarımız her türlü eğitim ortamında ve temel öğretmenlik formasyonu gerektiren tüm iş ortamlarında, ayrıca temel görsel sanatlar birikimi gerektiren tüm iş kollarında çalışabilirler. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar lisansüstü eğitime devam ederek üniversite bünyesinde öğretim elemanı olarak görev alıp, disiplinler arası çalışmalar yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim kurumlarındaki önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş çift anadal yandal ile kurumlararası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik 1.2. Meslek yüksekokulları ve açıköğretim önlisans programları mezunlarının lisans öğrenimine devamları hakkında yönetmelik 2.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim kalite güvencesi ve yükseköğretim kalite kurulu yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030012409
ISCO:08
ISCO:08
Görsel Sanatlarla ilgili her alanda hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahip, kültürel, ulusal, etik ve estetik değerlerin farkında, evrensel sanat olaylarına ve etkinliklerine duyarlı, Baktığını gören, gördüğünü eleştirebilen, okuyan, araştıran, tartışan, özgün tasarımlar üretebilen, yaratıcı, toplumun problemlerine duyarlı ve çözüm üretebilen öğretmenler yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Görsel Sanatlarla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
- Öğretmenlik mesleği ve görsel sanatlar alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahiptir.
- Görsel Sanatlarda kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.
- Görsel Sanatlarla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını ve iletişim yollarını kullanır.
- Görsel Sanatlarla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Öğrenci gereksinimlerine uygun görsel materyal geliştirir.
- Öğrencilerin görsel sanatlarla ilgili kazanımlarını değerlendirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Öğrencilerin öğrenme gereksinimlerini belirleyip, öğrenmesini yönlendirir.
- Sanatsal ve kültürel etkinlikler organize edebilir ve katılım sağlar.
- Topluma örnek tutum ve davranışlar gösterir.
- Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sanat tarihinde yer alan sanat olayları sanatçılar ve ürünler hakkında bilgi sahibidir, sanat yapıtlarını inceleyip, analiz eder, yorumlayıp yargıda bulur.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Resim İş Öğretmenliği lisans programında iki aşamalı bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize değerlendirmeleri yapılmaktadır. Vize değerlendirme notları öğrencinin dersteki başarı notunun %40'ını oluşturur. Dönem sonunda ise final değerlendirmeleri yapılır. Final değerlendirme notları, başarı notlarının %60'ını oluşturur. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Değerlendirilmede Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sınav Uygulama Esasları çerçevesine göre bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Kaliteyi geliştirmek, nitelikli ürün ortaya koymak için Anabilim dalı Kalite Komisyonu oluşturulmuştur. Ayrıca eğitim öğretim sürecini ve öğretim elemanının öğrencinin değerlendirmesi için OBS üzerinden çalışmalar yapılmıştır. Bunun yanında elde edilen veriler üst yönetim tarafından görülmekte olup gelişim sürecinin takibi sağlanmaktadır. OBS üzerinden yapılan veri toplama süreçlerine yönelik çalışmalar devam etmektedir.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2023/1.05.2026
- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak
- Öğrenci ÖSYM tarafından yılda bir kez yapılan öğrenci seçme sınavının TYT (Temel Yeterlilik Testi) en az 800.000'inci başarı sırasına sahip olmak
- Özel yetenek sınavında başarılı olmak.
- Özel yetenek sınavına başvuru şartlarını sağlayarak bu sınavda başarılı olan öğrenciler Anabilim Dalında öğrenim görmeye hak kazanırlar.
Lisans derecesi mezunlarımız her türlü eğitim ortamında ve temel öğretmenlik formasyonu gerektiren tüm iş ortamlarında, ayrıca temel görsel sanatlar birikimi gerektiren tüm iş kollarında çalışabilirler. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar lisansüstü eğitime devam ederek üniversite bünyesinde öğretim elemanı olarak görev alıp, disiplinler arası çalışmalar yapabilirler.
1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim kurumlarındaki önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş çift anadal yandal ile kurumlararası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik
1.2. Meslek yüksekokulları ve açıköğretim önlisans programları mezunlarının lisans öğrenimine devamları hakkında yönetmelik
2.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim kalite güvencesi ve yükseköğretim kalite kurulu yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012409 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Art Education | |
Awarding Body | Erzincan Binali Yildirim University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Painting Education program is to equip students with the knowledge, skills, and attitudes necessary to serve in every field related to the Visual Arts. Students should be aware of cultural, national, ethical, and aesthetic values and be sensitive to universal art events and activities. The program aims to train teachers who are sensitive to problems and can generate solutions. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in workplaces as internships or workplace training. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | İn the undergraduate program of Art Education, a two-stage evaluation system is implemented. Midterm evaluations take place in the ninth week of the semester for both compulsory and elective courses. Midterm grades contribute 40% to the student's overall course grade. Final evaluations are conducted at the end of the semester, with final grades accounting for the remaining 60% of the student's success in the course. The measurement and evaluation methods for each course are detailed in the “Course Teaching Plan”. The evaluation process employs the relative evaluation system in accordance with Erzincan Binali Yıldırım University Associate Degree, Undergraduate Education, and Examination Regulations, as well as Erzincan Binali Yıldırım University Examination Application Principles. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Department Quality Commission was established to improve quality and produce qualified products. In addition, studies are carried out through OBS for the evaluation of the education and training process and the evaluation of the student by the instructor. In addition, the data obtained are seen by the senior management and the development process is followed. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) 1.05.2023/1.05.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Successful completion of all the courses that available in the program and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary qualification for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bachelor's degree graduates, who can work in all kinds of educational environments and in all business environments that require basic teaching formation, as well as in all business lines that require basic visual arts knowledge. Graduates of painting education who want to pursue an academic career can continue their postgraduate education and work as lecturers within the university and conduct interdisciplinary studies. | |
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the principles of transfer between associate and undergraduate programmes in higher education institutions, double major, minor and inter-institutional credit transfer 1.2. Regulation on the continuation of graduates of vocational colleges and open education associate degree programmes to undergraduate education 2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Higher education quality assurance and higher education quality board regulation | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030012409
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the Painting Education program is to equip students with the knowledge, skills, and attitudes necessary to serve in every field related to the Visual Arts. Students should be aware of cultural, national, ethical, and aesthetic values and be sensitive to universal art events and activities. The program aims to train teachers who are sensitive to problems and can generate solutions.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in workplaces as internships or workplace training.
- Understands the concepts and relationships between concepts related to visual arts.
- Has pedagogical knowledge about teaching profession and visual arts.
- Knows scientific research methods used in Visual Arts.
- Uses advanced information sources and ways of communication related to Visual Arts.
- Conceptualizes events and phenomena related to Visual Arts, examines them with scientific methods and techniques, interprets and evaluates data.
- Develops visual materials suitable for student needs.
- Evaluates students' achievements related to visual arts.
- Plans and implements professional projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
- Identifies students' learning needs and directs their learning.
- Organize and participate in artistic and cultural activities.
- Shows exemplary attitudes and behaviors to the society.
- Takes responsibility individually and as a team member to solve problems encountered in practice.
- Has knowledge about art events, artists and products in the history of art, examines, analyzes, interprets and makes judgments about works of art.
- Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values, uses information and communication technologies.
- Acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding the duties, rights and responsibilities related to the field.
- To be able to carry out an advanced level study related to the field independently.
- To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
- To be able to evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach,
- To be able to identify their learning needs and direct their learning.
- To be able to develop a positive attitude towards lifelong learning.
- To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
İn the undergraduate program of Art Education, a two-stage evaluation system is implemented. Midterm evaluations take place in the ninth week of the semester for both compulsory and elective courses. Midterm grades contribute 40% to the student's overall course grade. Final evaluations are conducted at the end of the semester, with final grades accounting for the remaining 60% of the student's success in the course. The measurement and evaluation methods for each course are detailed in the “Course Teaching Plan”. The evaluation process employs the relative evaluation system in accordance with Erzincan Binali Yıldırım University Associate Degree, Undergraduate Education, and Examination Regulations, as well as Erzincan Binali Yıldırım University Examination Application Principles.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Department Quality Commission was established to improve quality and produce qualified products. In addition, studies are carried out through OBS for the evaluation of the education and training process and the evaluation of the student by the instructor. In addition, the data obtained are seen by the senior management and the development process is followed.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
1.05.2023/1.05.2026
- To have a high school diploma or equivalent
- Students must have at least 800,000th success ranking in the TYT (Basic Proficiency Test) of the student selection exam held once a year by ÖSYM.
- To be successful in the special talent exam.
- Students who are successful in this exam by providing the application requirements for the special talent exam are entitled to study in the Department.
Bachelor's degree graduates, who can work in all kinds of educational environments and in all business environments that require basic teaching formation, as well as in all business lines that require basic visual arts knowledge. Graduates of painting education who want to pursue an academic career can continue their postgraduate education and work as lecturers within the university and conduct interdisciplinary studies.
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the principles of transfer between associate and undergraduate programmes in higher education institutions, double major, minor and inter-institutional credit transfer
1.2. Regulation on the continuation of graduates of vocational colleges and open education associate degree programmes to undergraduate education
2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Higher education quality assurance and higher education quality board regulation
The document is valid continuously.