Yeterlilik Kodu | TR0030023809 | |
Yeterlilik Adı | Resim-İş Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Resim-İş Öğretmenliği Programının amacı; görsel sanatlar alanında gerçekleştirdikleri etkinliklerle farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin öğrenme, araştırma, ifade, eleştirme becerilerini destekleyebilecek nitelikli öğretmenler yetiştirerek ülkenin eğitimine katkı sağlamaktır. Yüksek nitelikte görsel sanatlar öğretmenleri aracılığıyla Türkiye’de olgun bir sanat beğenisi, sanat konusunda bilinçli bir toplum biçimlendirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çukurova Üniversitesi Resim-İş Öğretmenliği Programı, öğrenme-öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde “Çukurova Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ni esas almaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 16.04.2022 / 16.04.2025 | |
Giriş Şartı | Bu program, özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bir programdır. ÖSYM tarafından yapılan YGS’den 180 puan ve üzeri alanlar bu programa ön kayıt yaptırma hakkı kazanırlar. Her yıl komisyon tarafından belirlenen, öğrencilerin görme becerisi, algılama düzeyi ve doğru çizebilme yeteneğinin ölçüldüğü özel yetenek sınavı ile öğrenci alır. Sınav sonucu üniversitemize yerleştirilen öğrenciler, ÖSYM ve Çukurova Üniversitesi tarafından ilan edilen tarihlerde kesin kayıtlarını yaptırır. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program mezunlarının, ilk ve ortaöğretim kurumlarında resim öğretmeni olmalarının yanı sıra, üniversitelerde akademik eleman, kamu ve özel kuruluşlarda sanat danışmanı ve grafik tasarımcısı olarak çalışma olanakları vardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030023809
ISCO 08
ISCO 08
Resim-İş Öğretmenliği Programının amacı; görsel sanatlar alanında gerçekleştirdikleri etkinliklerle farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin öğrenme, araştırma, ifade, eleştirme becerilerini destekleyebilecek nitelikli öğretmenler yetiştirerek ülkenin eğitimine katkı sağlamaktır. Yüksek nitelikte görsel sanatlar öğretmenleri aracılığıyla Türkiye’de olgun bir sanat beğenisi, sanat konusunda bilinçli bir toplum biçimlendirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar.
- Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır.
- Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular.
- İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır.
- Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
- Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular.
- Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır.
- Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel, sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
- Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır.
- Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular.
- Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar.
- Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir.
- Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu, becerileri kazanır.
- Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar.
- Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir.
- Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
- Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır.
- Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Çukurova Üniversitesi Resim-İş Öğretmenliği Programı, öğrenme-öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde “Çukurova Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ni esas almaktadır.
(https://genelsekreterlik.cu.edu.tr/cu/mevzuat/universitemiz-mevzuati/ogrenci-mevzuati)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
16.04.2022 / 16.04.2025
Bu program, özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bir programdır. ÖSYM tarafından yapılan YGS’den 180 puan ve üzeri alanlar bu programa ön kayıt yaptırma hakkı kazanırlar. Her yıl komisyon tarafından belirlenen, öğrencilerin görme becerisi, algılama düzeyi ve doğru çizebilme yeteneğinin ölçüldüğü özel yetenek sınavı ile öğrenci alır. Sınav sonucu üniversitemize yerleştirilen öğrenciler, ÖSYM ve Çukurova Üniversitesi tarafından ilan edilen tarihlerde kesin kayıtlarını yaptırır.
Bu program mezunlarının, ilk ve ortaöğretim kurumlarında resim öğretmeni olmalarının yanı sıra, üniversitelerde akademik eleman, kamu ve özel kuruluşlarda sanat danışmanı ve grafik tasarımcısı olarak çalışma olanakları vardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023809 | |
Qualification Title | Art Education Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 1 | 1 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Fine Art Education Department is; to contribute to the education of the country by training qualified teachers who can support the learning, research, expression and criticism skills of students in different age groups with the activities they carry out in the field of visual arts. A mature art taste in Turkey is to shape a conscious society about art through high-quality visual arts teachers. | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Çukurova University Department of Fine Art Education is based on "Çukurova University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations" in the evaluation of learning-teaching processes. (https://genelsekreterlik.cu.edu.tr/cu/mevzuat/universitemiz-mevzuati/ogrenci-mevzuati)
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030023809
The aim of the Fine Art Education Department is; to contribute to the education of the country by training qualified teachers who can support the learning, research, expression and criticism skills of students in different age groups with the activities they carry out in the field of visual arts. A mature art taste in Turkey is to shape a conscious society about art through high-quality visual arts teachers.
Çukurova University Department of Fine Art Education is based on "Çukurova University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations" in the evaluation of learning-teaching processes.
(https://genelsekreterlik.cu.edu.tr/cu/mevzuat/universitemiz-mevzuati/ogrenci-mevzuati)
Qualification is continious.