Yeterlilik Kodu | TR0030015933 | |
Yeterlilik Adı | Restorasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına başvuracak adaylarda aşağıdaki koşullar aranır: Bir lisans diplomasına sahip olmak. Mezuniyet aşamasında olan adaylar yüksek lisans programının başlama tarihine kadar diploma veya geçici mezuniyet belgelerini teslim etmek kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş adayların Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının başvurduğu puan türünden en az 55 standart tam puan almış olmak gerekir. ALES 55 standart puanı Senatoca yükseltilebilir. Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’in eşdeğeri olarak kabul edilen GRE ya da GMAT sonuç belgelerine sahip olan adayların puanları, Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan eşdeğer puan tablosu esas alınarak hesaplanır. Bir yüksek lisans programını tamamlayan ve yeniden başka bir lisansüstü programına başvuran adaylardan, başvurduğu programın gerektirdiği ALES puanına sahip olup, en fazla bir yarıyıl öğrenimine ara verenlerden ALES puanı koşulu aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlara yapılan başvurular dışında yabancı dil koşulu aranmaz. Adayların değerlendirilmesi ilgili anabilim dalı başkanlığı tarafından yapılır ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü tarafından yürütülür. İlgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Yönetim Kurulunun onayıyla adaylar mülakata alınabilir. Değerlendirmenin bu şekilde yapıldığı durumlarda; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat sonucunun %25’i dikkate alınarak, hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Mülakat yapılmayan durumlarda ALES puanının %50’si ve lisans genel not ortalamasının %50’si dikkate alınarak hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Eşit puan durumunda adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde; sırasıyla, ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması yüksek olanlar tercih edilir. Küsuratlı notlarda virgülden itibaren beş basamak dikkate alınır. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programının süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Restorasyon Yüksek Lisans programından mezun olanlar başta akademik kariyer olmak üzere, kentsel koruma ve sağlıklaştırma projeleri ile tek yapılar ve yapı grupları için rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması, kültür varlığı niteliği kazanmış olan yapıların yeniden kullanım projeleri, tarihi çevrede yeni yapıların tasarlanması, kültürel miras yönetimi, arkeolojik alanların belgelenmesi, geleneksel yapı malzemelerinin konservasyonu alanlarında kamusal ve özel mimarlık ofislerinde tasarımcı ve restorasyon şantiyelerinde uygulamacı olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015933
- Restorasyon Yüksek Lisans Programı, çağdaş koruma ilkeleri, kentsel koruma, restorasyonda yeni teknikler, envanter hazırlama, tek yapılar için rölöve, restitüsyon, restorasyon projeleri hazırlama, tarihi yerleşmeler için koruma önerileri geliştirme gibi kuramsal ve uygulamalı ders, seminer ve tez (tezli program), ders ve proje (tezsiz program) çalışmalarını içermektedir.
Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir.
Yüksek lisans programına başvuracak adaylarda aşağıdaki koşullar aranır: Bir lisans diplomasına sahip olmak. Mezuniyet aşamasında olan adaylar yüksek lisans programının başlama tarihine kadar diploma veya geçici mezuniyet belgelerini teslim etmek kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş adayların Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının başvurduğu puan türünden en az 55 standart tam puan almış olmak gerekir. ALES 55 standart puanı Senatoca yükseltilebilir. Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’in eşdeğeri olarak kabul edilen GRE ya da GMAT sonuç belgelerine sahip olan adayların puanları, Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan eşdeğer puan tablosu esas alınarak hesaplanır. Bir yüksek lisans programını tamamlayan ve yeniden başka bir lisansüstü programına başvuran adaylardan, başvurduğu programın gerektirdiği ALES puanına sahip olup, en fazla bir yarıyıl öğrenimine ara verenlerden ALES puanı koşulu aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlara yapılan başvurular dışında yabancı dil koşulu aranmaz. Adayların değerlendirilmesi ilgili anabilim dalı başkanlığı tarafından yapılır ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü tarafından yürütülür. İlgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Yönetim Kurulunun onayıyla adaylar mülakata alınabilir. Değerlendirmenin bu şekilde yapıldığı durumlarda; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat sonucunun %25’i dikkate alınarak, hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Mülakat yapılmayan durumlarda ALES puanının %50’si ve lisans genel not ortalamasının %50’si dikkate alınarak hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Eşit puan durumunda adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde; sırasıyla, ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması yüksek olanlar tercih edilir. Küsuratlı notlarda virgülden itibaren beş basamak dikkate alınır.
Restorasyon Yüksek Lisans programından mezun olanlar başta akademik kariyer olmak üzere, kentsel koruma ve sağlıklaştırma projeleri ile tek yapılar ve yapı grupları için rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması, kültür varlığı niteliği kazanmış olan yapıların yeniden kullanım projeleri, tarihi çevrede yeni yapıların tasarlanması, kültürel miras yönetimi, arkeolojik alanların belgelenmesi, geleneksel yapı malzemelerinin konservasyonu alanlarında kamusal ve özel mimarlık ofislerinde tasarımcı ve restorasyon şantiyelerinde uygulamacı olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015933 | |
Qualification Title | Restoration Masters Degree Diploma | |
Awarding Body | Maltepe University | |
Awarding Body Contact | Education as Institution | |
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Are required to completeat least seven courses, a seminar course and a thesis study, not less than a total of 21 local credits. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. This graduate programme consists of at least 120 ECTS credits including at least eight courses including seminar course and thesis study. Credits taken in an academic year should not be less than 60 ECTS credits. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. Post-Graduate Education Entrance Exam scores (ALES) of candidates must be at least 55 standard points. This can be upgraded by University Senate. The scores of the candidates who have GRE or GMAT result certificates which are accepted as equivalents of ALES by the Council of Higher Education are calculated on the basis of the equivalent score table published by the Council of Higher Education. Those who have completed a master's degree programme and who have applied to another graduate programme again will not be needed ALES score from those who have ALES score required by the programme they are applying for and who have stopped studying at most one semester. English proficiency exam grades are not a requirement for entrance to the graduate programme except for applications made to foreign language teaching programmes. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. Candidates may be interviewed by the recommendation of the department and the approval of the Board of Directors of the Institute. When the evaluation is done in this way; success rankings are made among the candidates according to the calculated score, taking 50% of the ALES score, 25% of the average of the undergraduate grade and 25% of the interview exam result. In cases where interview exam are not held, success rankings are made among the candidates according to the score calculated by considering 50% of the ALES score and 50% of the undergraduate grade average. | |
Conditions for Success | Students registered in a Master’s Program (With Thesis): Are required to complete the programme in four semesters, excluding the scientific preparation programme. The maximum allowed duration is six semesters. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Learners who graduate from this program can either continue on their academic career, or they can have a career in urban conservation and rehabilitation projects, building survey, restitution and restoration projects, projects that have gained importance as cultural properties, historical environment projects, the design of new buildings, cultural heritage management, documentation of archaeological sites, conservation of traditional building materials in public areas, architectural offices, private practitioners or as a designer of restoration sites | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030015933
- The M.S. in Restoration program includes modern conservation principles, urban conservation, new techniques in restoration, inventory, building survey, reassembling, restoration projects, developing proposals for historic settlements as well as theoretical and practical courses, seminars and a thesis.
Are required to completeat least seven courses, a seminar course and a thesis study, not less than a total of 21 local credits. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. This graduate programme consists of at least 120 ECTS credits including at least eight courses including seminar course and thesis study. Credits taken in an academic year should not be less than 60 ECTS credits. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence.
The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. Post-Graduate Education Entrance Exam scores (ALES) of candidates must be at least 55 standard points. This can be upgraded by University Senate. The scores of the candidates who have GRE or GMAT result certificates which are accepted as equivalents of ALES by the Council of Higher Education are calculated on the basis of the equivalent score table published by the Council of Higher Education. Those who have completed a master's degree programme and who have applied to another graduate programme again will not be needed ALES score from those who have ALES score required by the programme they are applying for and who have stopped studying at most one semester. English proficiency exam grades are not a requirement for entrance to the graduate programme except for applications made to foreign language teaching programmes. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. Candidates may be interviewed by the recommendation of the department and the approval of the Board of Directors of the Institute. When the evaluation is done in this way; success rankings are made among the candidates according to the calculated score, taking 50% of the ALES score, 25% of the average of the undergraduate grade and 25% of the interview exam result. In cases where interview exam are not held, success rankings are made among the candidates according to the score calculated by considering 50% of the ALES score and 50% of the undergraduate grade average.
Learners who graduate from this program can either continue on their academic career, or they can have a career in urban conservation and rehabilitation projects, building survey, restitution and restoration projects, projects that have gained importance as cultural properties, historical environment projects, the design of new buildings, cultural heritage management, documentation of archaeological sites, conservation of traditional building materials in public areas, architectural offices, private practitioners or as a designer of restoration sites
Qualification is continuous