Yeterlilik Kodu

TR0030017066

Yeterlilik Adı
Restorasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Sorumlu Kurum URLhttp://www.itu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak, Restorasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme (Bilgi I) ve kullanabilme (Beceri III).
  • Restorasyon alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme (Bilgi II), edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (Beceri IV), özümsediği bilgileri, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik XVI).
  • Restorasyon alanıyla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (Beceri V), uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği IX), uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VI).
  • Restorasyon alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşı ve meslek dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik X), bilgisayar yazılımlarıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik XIII) ve kendi anadili dışında ikinci bir uluslararası dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik XII; program kapsamındaki derslerle İngilizce desteklenmekte ve en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyi hedeflenmektedir).
  • Restorasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VII), çözüme yönelik olarak liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VIII) ve kendi çalışmalarını uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme (Alana Özgü Yetkinlik XVII).
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik XI), Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana Özgü Yetkinlik XIV) ve ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (Alana Özgü Yetkinlik XV).
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.

Başarma Şartları- Alınan derslerin %50'sinin Zorunlu dersler %50 sinin Seçmeli dersler olması, - Toplamda başarılan kredinin 24 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yüksek lisans programı mezunları, kültürel miras yönetimi, envanter, belgeleme, restitüsyon ve restorasyon projeleri ile kentsel koruma ve rehabilitasyon projelerinin hazırlanması, endüstri mirasının yeniden kullanımı ve tarihi çevrede yeni yapıların tasarlanması alanlarında çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017066


Yeterlilik Adı
Restorasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak, Restorasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme (Bilgi I) ve kullanabilme (Beceri III).
  • Restorasyon alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme (Bilgi II), edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (Beceri IV), özümsediği bilgileri, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik XVI).
  • Restorasyon alanıyla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (Beceri V), uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği IX), uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VI).
  • Restorasyon alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşı ve meslek dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik X), bilgisayar yazılımlarıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik XIII) ve kendi anadili dışında ikinci bir uluslararası dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik XII; program kapsamındaki derslerle İngilizce desteklenmekte ve en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyi hedeflenmektedir).
  • Restorasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VII), çözüme yönelik olarak liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VIII) ve kendi çalışmalarını uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme (Alana Özgü Yetkinlik XVII).
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik XI), Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana Özgü Yetkinlik XIV) ve ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (Alana Özgü Yetkinlik XV).

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.


Başarma Şartları
- Alınan derslerin %50'sinin Zorunlu dersler %50 sinin Seçmeli dersler olması, - Toplamda başarılan kredinin 24 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yüksek lisans programı mezunları, kültürel miras yönetimi, envanter, belgeleme, restitüsyon ve restorasyon projeleri ile kentsel koruma ve rehabilitasyon projelerinin hazırlanması, endüstri mirasının yeniden kullanımı ve tarihi çevrede yeni yapıların tasarlanması alanlarında çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017066

Qualification Title
Restoration Master of Science
Awarding Bodyİstanbul Technical University
Awarding Body ContactMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Awarding Body Urlhttp://www.itu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

 

  • Developing, intensifying (Knowledge I) and using (Skill III) knowledge in the area of Restoration, based upon the competency in the undergraduate level.
  • Grasping the inter-disciplinary interaction related to the area of Restoration (Knowledge II); using the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in the area (Skill IV); and using the knowledge and the skills for problem solving and/or application (which are processed within the area) in inter-disciplinary studies (Area Specific Competency XVI).
  • Solving the problems faced in the area of Restoration by making use of the research methods (Skill V); assessing the specialistic knowledge and skill gained through the study with a critical view and directing one’s own learning process (Learning Competence IX); and carrying out a specialistic study related to Restoration independently (Competence to work independently and take responsibility VI).
  • Systematically transferring the current developments in the area of Restoration and one’s own work to other groups in and out of the area in written, oral and visual forms (Communication and Social Competency X); using the computer software together with the information and communication technologies efficiently and according to the needs of the area (Communication and Social Competency); and proficiency in a foreign language –at least European Language Portfolio B2 Level- and establishing written and oral communication with that language (Communication and Social Competency XII).
  • Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of Restoration and coming up with solutions while taking responsibility (Competence to work independently and take responsibility VII); fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to the area (Competence to work independently and take responsibility VIII); and in the programs with thesis, presenting one’s own work within the international environments orally, visually and in written forms (Area Specific Competency XVII).
  • Seeing and developing social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and taking action to change these when necessary (Communication and Social Competency XI); paying regard to social, scientific, cultural and ethical values during the collecting, interpreting, practicing and announcing processes of Restoration related data and the ability to teach these values to others (Area Specific Competency XIV); and developing strategy, policy and application plans concerning the subjects related to the area and the ability to evaluate the end results of these plans within the frame of quality processes (Area Specific Competency XV).
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates from the masters programme may work in the management of cultural heritage, development of inventories, surveys, reconstitution and restoration projects and urban conservation and revitalization projects, reuse of industrial buildings and design of new buildings in historic areas, while graduates with doctoral degrees may work in the management of conservation areas, developing strategies for cultural heritage protection and lead advanced researches into historic structures and materials.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017066


Qualification Title
Restoration Master of Science

Awarding Body
İstanbul Technical University

Awarding Body Contact
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

 

  • Developing, intensifying (Knowledge I) and using (Skill III) knowledge in the area of Restoration, based upon the competency in the undergraduate level.
  • Grasping the inter-disciplinary interaction related to the area of Restoration (Knowledge II); using the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in the area (Skill IV); and using the knowledge and the skills for problem solving and/or application (which are processed within the area) in inter-disciplinary studies (Area Specific Competency XVI).
  • Solving the problems faced in the area of Restoration by making use of the research methods (Skill V); assessing the specialistic knowledge and skill gained through the study with a critical view and directing one’s own learning process (Learning Competence IX); and carrying out a specialistic study related to Restoration independently (Competence to work independently and take responsibility VI).
  • Systematically transferring the current developments in the area of Restoration and one’s own work to other groups in and out of the area in written, oral and visual forms (Communication and Social Competency X); using the computer software together with the information and communication technologies efficiently and according to the needs of the area (Communication and Social Competency); and proficiency in a foreign language –at least European Language Portfolio B2 Level- and establishing written and oral communication with that language (Communication and Social Competency XII).
  • Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of Restoration and coming up with solutions while taking responsibility (Competence to work independently and take responsibility VII); fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to the area (Competence to work independently and take responsibility VIII); and in the programs with thesis, presenting one’s own work within the international environments orally, visually and in written forms (Area Specific Competency XVII).
  • Seeing and developing social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and taking action to change these when necessary (Communication and Social Competency XI); paying regard to social, scientific, cultural and ethical values during the collecting, interpreting, practicing and announcing processes of Restoration related data and the ability to teach these values to others (Area Specific Competency XIV); and developing strategy, policy and application plans concerning the subjects related to the area and the ability to evaluate the end results of these plans within the frame of quality processes (Area Specific Competency XV).

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates from the masters programme may work in the management of cultural heritage, development of inventories, surveys, reconstitution and restoration projects and urban conservation and revitalization projects, reuse of industrial buildings and design of new buildings in historic areas, while graduates with doctoral degrees may work in the management of conservation areas, developing strategies for cultural heritage protection and lead advanced researches into historic structures and materials.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address