Yeterlilik Kodu | TR0030011961 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Kurumları İşlemeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | 2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://nevsehir.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümü, sağlık kurumlarının ihtiyaç duyduğu yöneticileri gerek teorik gerekse pratik alandaki eğitim uygulamaları ile hazırlama amacına sahip bulunmaktadır. Kısaca, Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümünün amacı; temel işletmecilik bilgisinin yanı sıra hastane yönetimi bilgisine sahip, bu alanda mesleki kariyer edinmek isteyen ve sağlık sektörünün ihtiyacı olan nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ÖSYS ve eşdeğer sınav sonuçlarına göre kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kesin kayıt işlemlerini yaptırabilirler. | |
Başarma Şartları | Adayların programdan mezun olabilmeleri için 86 ders saati zorunlu, 22 ders saati seçmeli olmak üzere toplam 108 ders saatini tamamlamaları, bununla birlikte adayların almış oldukları dersin ulusal kredi toplamı 90 ve AKTS Kredileri zorunlu 89, seçmeli 31 olmak üzere toplam 120 olmalıdır. Yine adayların programdan mezun olabilmesi için toplam 30 işgünü Yaz stajını (15 + 15) başarı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Üniversite hastaneleri, devlet hastaneleri, sağlık ocakları, özel hastane ve kliniklerde, özel muayenehane hekimliklerinde, tıbbi yazılım (tıbbi dergi, bülten, abstrak vb.) şirketlerinde, medikal malzemenin satış ve tanıtım işlerinde, görev alabilirler. Halen kadro sorunu olmakla birlikte, sağlık alanında bu konuda yetişmiş elamanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Kadro sorununun da gelecekte çözüleceği ümit edilmektedir. Ayrıca sayıları gittikçe artan özel hastanelerde de iş bulma şansı artmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | KPSS ile atama veya Özel Sağlık Kuruluşlarında tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak çalışabilirler. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011961
ISCO: 08
ISCO: 08
- Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilmek.
- Sağlık kuruluşları işletmelerinde lider, kendine güvenen ve üretken bir birey olmak.
- Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olmak.
- Sağlık kurumlarında insan kaynakları ve halkla ilişkiler yönetimi becerisini kazanmış olması.
- Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilmek.
- Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
- Sağlık kurumlarında madde ve insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme ve hasta sağlığı güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarının farkında olmak.
- Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavramak.
- Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme becerisine sahip olmak.
- Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olmak.
- Dünyanın gelişen standartları içersinde ortaya çıkan değişimlere uyum sağlayabilmek için değişimin gerektirdiği her türlü bilgiyi öğrenmeye açık olmak.
- Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme ve sağlık sektöründe uygulanabilecek kadar iktisat, muhasebe, işletme, hukuk ve finansal yönetim bilgisine sahip olmak.
- Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becere bilmek.
- Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları ve sağlık sektörlerini oluşturan etkenleri tanıma, değerlendirme ve birbiriyle kıyaslaya bilme becerisine sahip olmak.
- Özdeğerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve derslerini almış olan birey olmak.
- Temel tıbbi terimleri kullanarak ilk defa karşılaştığı bir tıbbi terimin kelime anlamını tahmin edebilme ve sahada çalışmaya başladıklarında kendilerine gerekli olan tıbbi terimleri öğrenmiş olabilmek.
- Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme , ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarının farkında olmak.
- Yabancı dilde bilimsel çalışmaları takip etme kabiliyeti kazanmak.
- Fotoğrafla ilgili temel düzeyde bir bilgi sahibi olmak.
- Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
- Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder.
- Çevre konularına duyarlı ve sosyal ilişkilerde tutarlı davranır.
- Başta iktisat olmak üzere işletme ve alt dalları hakkında yeterli alt yapıyı oluşturur.
- Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardan edindiği bilgileri sağlık kurumları alanında kullanmayı bilir.
- Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Empati ve insan ilişkileri konusunda yetenekli, yöneticisini asiste edebilirler.
- Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
- Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
- Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder.
- Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir.
- Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur.
- Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
- Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır.
Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümü, sağlık kurumlarının ihtiyaç duyduğu yöneticileri gerek teorik gerekse pratik alandaki eğitim uygulamaları ile hazırlama amacına sahip bulunmaktadır. Kısaca, Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümünün amacı; temel işletmecilik bilgisinin yanı sıra hastane yönetimi bilgisine sahip, bu alanda mesleki kariyer edinmek isteyen ve sağlık sektörünün ihtiyacı olan nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
ÖSYS ve eşdeğer sınav sonuçlarına göre kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kesin kayıt işlemlerini yaptırabilirler.
Üniversite hastaneleri, devlet hastaneleri, sağlık ocakları, özel hastane ve kliniklerde, özel muayenehane hekimliklerinde, tıbbi yazılım (tıbbi dergi, bülten, abstrak vb.) şirketlerinde, medikal malzemenin satış ve tanıtım işlerinde, görev alabilirler. Halen kadro sorunu olmakla birlikte, sağlık alanında bu konuda yetişmiş elamanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Kadro sorununun da gelecekte çözüleceği ümit edilmektedir. Ayrıca sayıları gittikçe artan özel hastanelerde de iş bulma şansı artmaktadır.
KPSS ile atama veya Özel Sağlık Kuruluşlarında tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak çalışabilirler.
Qualification Code | TR0030011961 | |
Qualification Title | Healthcare Management Associate's Degree Diploma | |
Awarding Body | Nevşehir Hacı Bektaş Veli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://nevsehir.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030011961
ISCO: 08
ISCO: 08
- Turkish and other foreign languages, where necessary, establishing effective communication, oral or written, to be able to use The ability to apply the acquired theoretical knowledge to transform individual work and team work.
- Enterprises leading health care organizations, to be self-reliant and productive individual.
- Health care institutions, to have the ability to apply the concepts of business ethics and social responsibility.
- The abilety to Public relations, management of human resources in health care settings, and have.
- Knowing the types of communication techniques and types of health care institutions to analyze and apply this technique.
- To have enough knowledge about the organization and management of health care institutions.
- Health care institutions to use the material and human resources efficiently and Concern for the safety of the patient's health, as well as being aware of the legal consequences of the applications in this regard.
- The health sector at local, national and international social issues clutch.
- Health care institutions to have the ability to develop the methods used and the available information.
- To adapt to the changes occurring within the world of evolving standards change all the information required to be open to learning.
- Knowledge of the functioning of the economic and management of health care institutions, evaluation, and so can be applied in the health sector economics, accounting, business, law, and to have knowledge of financial management.
- Health care facilities planning, organization, execution and inspection functions, able to know.
- The global health systems, health plans, health policies and health sectors of the factors that make up the recognition, evaluation and comparing each other to have the ability to know.
- Core values, ethical rules, the environment, searching and examining the events and courses to individuals who have Met for the first time using the basic medical terms to predict the meaning of the word is a medical term and able to learn the medical terms that they need when they start work on site Concern for the health and safety of the patient, as well as being aware of the legal consequences of the applications in this topic Gaining the ability to follow the scientific studies in a foreign language.
- A basic level of knowledge about photography.
- The basic knowledge and skills related to medical documentation reviews and evaluates the data using the problems, identifies, analyzes and studies are planned to work / take responsibility.
- Followed by national and international contemporary issues.
- Acts consistently sensitive to environmental issues and social relations.
- Create enough background especially for economics, business management and its sub-branches.
- Know how to apply the information which is gained by working interdisciplinary in healt organization.
- Use databases and other information resources by doing resource research in their field.
- Empathy and skilled in human relations, manager, can assist.
- Patients' rights, business ethics, ethical concepts are familiar.
- Apply what to have learned in a classroom setting to a workplace, and learned the conditions of work-life.
- Use information and communication technologies required by the profession.
- Find solutions for the local problems by following the economic and social events.
- Analyse the economic life and inner and outer environments of the enterprices.
- Find solutions for the local problems by following the economic and social events.
- Will be a development and change agent in the vocational and social field Continuous learning with the request, with the appearance and behavior of individuals are examples.
- Have advanced level of knowledge on topics such as job analysis, provision and assigning of human resources, career, performance evaluation and performance-based pricing which are within the scope of human resources management applications that are encountered in both public and private sector.