Yeterlilik Kodu

TR0030009970

Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumÜsküdar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.uskudar.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Sağlık Kurumları İşletmeciliği, sağlık sektörü ile ilgili her türlü kamu ve özel kurum ve kuruluşlarında idari işlemlerin yönetilmesini ifade eder.Sağlık Kurumları İşletmecisi ise, sağlık sektörü ile ilgili her türlü kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda idari işlemleri yöneten kişidir. Tam burslu eğitim sağlamakadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir.
  • Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında bilgi sahibidir.
  • Sağlık terminolojisine hakimdir.
  • Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek alanlarındaki iş görenlerle koordinasyon içerisinde, bir ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki teorik ve pratik bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Bilgi işlem, otomasyon sistemlerini ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.
  • Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü YGS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle YGS-6 puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Başarma ŞartlarıToplam 120 AKTS kredisini, programda belirtildiği şekilde zorunlu ve seçmeli derslerden alarak, minimum 2.00 genel not ortalamasıyla tamamlayan öğrenciler mezuniyete hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler, kamu hastanelerinde, üniversite vakıf hastanelerinde, özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, sağlık sigortası ile ilgili birimlerinde, özel sigorta şirketlerinde, ilaç, tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında sağlık araştırma merkezlerinde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009970


Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Üsküdar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Sağlık Kurumları İşletmeciliği, sağlık sektörü ile ilgili her türlü kamu ve özel kurum ve kuruluşlarında idari işlemlerin yönetilmesini ifade eder.Sağlık Kurumları İşletmecisi ise, sağlık sektörü ile ilgili her türlü kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda idari işlemleri yöneten kişidir. Tam burslu eğitim sağlamakadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir.
  • Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında bilgi sahibidir.
  • Sağlık terminolojisine hakimdir.
  • Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek alanlarındaki iş görenlerle koordinasyon içerisinde, bir ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki teorik ve pratik bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Bilgi işlem, otomasyon sistemlerini ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.
  • Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme öğrenci kabulü, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü YGS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle YGS-6 puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.


Başarma Şartları
Toplam 120 AKTS kredisini, programda belirtildiği şekilde zorunlu ve seçmeli derslerden alarak, minimum 2.00 genel not ortalamasıyla tamamlayan öğrenciler mezuniyete hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler, kamu hastanelerinde, üniversite vakıf hastanelerinde, özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, sağlık sigortası ile ilgili birimlerinde, özel sigorta şirketlerinde, ilaç, tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında sağlık araştırma merkezlerinde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009970

Qualification Title
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Associate
Awarding BodyUskudar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.uskudar.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Equipped with theoretical and practical knowledge in Medical documentation, terminology, health care legislation, the health care law. Having information about Health, health factors, types of health care, health services, the health care institutions and health care system in our country. Knows the health terminology. Involved in manufacturing, offering and marketing health services organizations. Creating a team in order to create new solutions to problems by planning a research project in the area, executing project within the consciousness and concluding. Can produce innovative and creative ideas and implement these ideas. Working independently and in coordination with other other professionals who work in the field. Reaching theoretical and practical knowledge and monitoringand applying current literature. Using automation and information technologies effectively. Analyzes the relationships with stakeholders and national governments in the field of his/ her expertise.

Key Competencies-
Further Info

http://www.uskudar.edu.tr/images/tools/yonetmelik/bagil_degerlendirme_yonergesi.pdfNoProgram Requirements1Equipped with theoretical and practical knowledge in Medical documentation, terminology, health care legislation, the health care law2Having information about Health, health factors, types of health care, health services, the health care institutions and health care system in our country.3Knows the health terminology4Involved in manufacturing, offering and marketing health services organizations5Creating a team in order to create new solutions to problems by planning a research project in the area, executing project within the consciousness and concluding.6Can produce innovative and creative ideas and implement these ideas7Working independently and in coordination with other other professionals who work in the field8Reaching theoretical and practical knowledge and monitoringand applying current literature.9Using automation and information technologies effectively.

Quality Assurance-
Access Requirements

Acceptance of the students occurs when the exams determined by OSYM are accomplished.

Conditions for SuccessNoProgram Requirements1Equipped with theoretical and practical knowledge in Medical documentation, terminology, health care legislation, the health care law2Having information about Health, health factors, types of health care, health services, the health care institutions and health care system in our country.3Knows the health terminology4Involved in manufacturing, offering and marketing health services organizations5Creating a team in order to create new solutions to problems by planning a research project in the area, executing project within the consciousness and concluding.6Can produce innovative and creative ideas and implement these ideas7Working independently and in coordination with other other professionals who work in the field8Reaching theoretical and practical knowledge and monitoringand applying current literature.9Using automation and information technologies effectively.Period of study is 2 years. For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 120 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate will be able to work at public hospitals, university hospitals, foundations, private hospitals, rehabilitation centers, private insurance companies, pharmaceutical, medical device manufactures industrial establishments, medical research centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009970


Qualification Title
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Associate

Awarding Body
Uskudar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Equipped with theoretical and practical knowledge in Medical documentation, terminology, health care legislation, the health care law. Having information about Health, health factors, types of health care, health services, the health care institutions and health care system in our country. Knows the health terminology. Involved in manufacturing, offering and marketing health services organizations. Creating a team in order to create new solutions to problems by planning a research project in the area, executing project within the consciousness and concluding. Can produce innovative and creative ideas and implement these ideas. Working independently and in coordination with other other professionals who work in the field. Reaching theoretical and practical knowledge and monitoringand applying current literature. Using automation and information technologies effectively. Analyzes the relationships with stakeholders and national governments in the field of his/ her expertise.


Key Competencies
-

Further Info

http://www.uskudar.edu.tr/images/tools/yonetmelik/bagil_degerlendirme_yonergesi.pdfNoProgram Requirements1Equipped with theoretical and practical knowledge in Medical documentation, terminology, health care legislation, the health care law2Having information about Health, health factors, types of health care, health services, the health care institutions and health care system in our country.3Knows the health terminology4Involved in manufacturing, offering and marketing health services organizations5Creating a team in order to create new solutions to problems by planning a research project in the area, executing project within the consciousness and concluding.6Can produce innovative and creative ideas and implement these ideas7Working independently and in coordination with other other professionals who work in the field8Reaching theoretical and practical knowledge and monitoringand applying current literature.9Using automation and information technologies effectively.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Acceptance of the students occurs when the exams determined by OSYM are accomplished.


Conditions for Success
NoProgram Requirements1Equipped with theoretical and practical knowledge in Medical documentation, terminology, health care legislation, the health care law2Having information about Health, health factors, types of health care, health services, the health care institutions and health care system in our country.3Knows the health terminology4Involved in manufacturing, offering and marketing health services organizations5Creating a team in order to create new solutions to problems by planning a research project in the area, executing project within the consciousness and concluding.6Can produce innovative and creative ideas and implement these ideas7Working independently and in coordination with other other professionals who work in the field8Reaching theoretical and practical knowledge and monitoringand applying current literature.9Using automation and information technologies effectively.Period of study is 2 years. For students to graduate from the program, it is required for them to successfully complete 120 ECTS credits and GPA of the student must be 2.0 or above.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate will be able to work at public hospitals, university hospitals, foundations, private hospitals, rehabilitation centers, private insurance companies, pharmaceutical, medical device manufactures industrial establishments, medical research centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address