Yeterlilik Kodu

TR0030011540

Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumIsparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiIsparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 32200 Bahçelievler Mh. 102. Cd. No:24 ISPARTA T. +90 (246) 214 60 10 F. +90 (246) 228 30 06 isubu@hs01.kep.tr
Sorumlu Kurum URLhttp://www.isparta.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme, muhasebe, hukuk ve maliye bilgisine sahip olmak.
  • Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanmak.
  • Hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısını anlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlamak.
  • Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulamak.
  • Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslamak.
  • Sağlık sektörünün yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavramak.
  • Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
  • Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini sağlık organizasyonlarına uyarlamak.
  • Liderlik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olmak.
  • Sağlık kurumları işletmeciliği mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olmak.
  • Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görebilme ve mesleği ile ilgili kendini geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazanmak.
  •  Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksek Okulu Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bölümü 2010 yılında açılmış, eğitim ve öğretim altyapısını hazırladıktan sonra 2010 yılında I. ve II. öğrenim programlarına öğrenci almaya başlamıştır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011540


Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 32200 Bahçelievler Mh. 102. Cd. No:24 ISPARTA T. +90 (246) 214 60 10 F. +90 (246) 228 30 06 isubu@hs01.kep.tr

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

-


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme, muhasebe, hukuk ve maliye bilgisine sahip olmak.
  • Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanmak.
  • Hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısını anlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlamak.
  • Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulamak.
  • Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslamak.
  • Sağlık sektörünün yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavramak.
  • Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
  • Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini sağlık organizasyonlarına uyarlamak.
  • Liderlik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olmak.
  • Sağlık kurumları işletmeciliği mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olmak.
  • Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görebilme ve mesleği ile ilgili kendini geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazanmak.
  •  Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksek Okulu Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bölümü 2010 yılında açılmış, eğitim ve öğretim altyapısını hazırladıktan sonra 2010 yılında I. ve II. öğrenim programlarına öğrenci almaya başlamıştır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011540

Qualification Title
Associate Diploma in Management of Health Institutions Program
Awarding BodyIsparta University of Applied Sciences
Awarding Body ContactA new university was established in Isparta with the name of Isparta University of Applied Sciences in Isparta.
Awarding Body Urlhttp://www.isparta.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

-

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have knowledge about economics, business administration, accounting, law and public finance to analyze and assess the economical and managerial process of the hospitals, other health institutions and health system.
  • To have knowledge and ability to analyze and assess the technical, financial, administrative, legal and medical process of health institutions.
  • To understand the structure of hospitals and other health organizations, to analyze and plan at organizational level.
  • To analyze, understand and imply the basic managerial functions such as planning, organization, coordination, conduct and control in health organizations.
  • To understand the health planning and politics, basic components of health systems in Turkey and the world; to learn actors that lead the health sector, to assess economical and financial dimensions of the health sector, to compare different health systems.
  • To understand the local, national, international and global dimensions of the health sector.
  • To have knowledge about medical terminology, occupational health and safety, environmental health, public health, epidemiology etc.
  • To have analytical thinking, to adapt modern methods and technologies of the managership for health organizations especially information technologies.
  • To have leadership specifications, to be able to communicate with other health professionals and work in a team.
  • To be conscious about legal, public and ethical responsibilities of management of health instituaitons.
  • To keep up to date about management of health instituations, to evaluate the social transformation, to renew knowledge of his/her profession and to reach self-development.
  • To be able to communicate in written and oral ways in Turkish and in a foreign language when needed to represent himself/herself and his/her organization.
Key Competencies-
Further Info

The Management of Health Instituations was established in Suleyman Demirel University Isparta Vocational School in 2010 and after the prepaired the infrastructure, began to take the students to day and night education programme in 2010.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma Placement with university placement exam is made by centrality.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are employed as at public and private institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011540


Qualification Title
Associate Diploma in Management of Health Institutions Program

Awarding Body
Isparta University of Applied Sciences

Awarding Body Contact
A new university was established in Isparta with the name of Isparta University of Applied Sciences in Isparta.

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

-


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

-


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have knowledge about economics, business administration, accounting, law and public finance to analyze and assess the economical and managerial process of the hospitals, other health institutions and health system.
  • To have knowledge and ability to analyze and assess the technical, financial, administrative, legal and medical process of health institutions.
  • To understand the structure of hospitals and other health organizations, to analyze and plan at organizational level.
  • To analyze, understand and imply the basic managerial functions such as planning, organization, coordination, conduct and control in health organizations.
  • To understand the health planning and politics, basic components of health systems in Turkey and the world; to learn actors that lead the health sector, to assess economical and financial dimensions of the health sector, to compare different health systems.
  • To understand the local, national, international and global dimensions of the health sector.
  • To have knowledge about medical terminology, occupational health and safety, environmental health, public health, epidemiology etc.
  • To have analytical thinking, to adapt modern methods and technologies of the managership for health organizations especially information technologies.
  • To have leadership specifications, to be able to communicate with other health professionals and work in a team.
  • To be conscious about legal, public and ethical responsibilities of management of health instituaitons.
  • To keep up to date about management of health instituations, to evaluate the social transformation, to renew knowledge of his/her profession and to reach self-development.
  • To be able to communicate in written and oral ways in Turkish and in a foreign language when needed to represent himself/herself and his/her organization.

Key Competencies
-

Further Info

The Management of Health Instituations was established in Suleyman Demirel University Isparta Vocational School in 2010 and after the prepaired the infrastructure, began to take the students to day and night education programme in 2010.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma Placement with university placement exam is made by centrality.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are employed as at public and private institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely


Url
Open Address