Yeterlilik Kodu | TR0030014303 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Iğdır Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Iğdır Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.igdir.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve bu sınavların ölçme ve değerlendirmesi Iğdır Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun şekilde yapılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Iğdır Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Sağlık Kurumları Yöneticiliği Programına, puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Sağlık Kurumları Yöneticiliği Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği programı mezunları kamu, üniversite ve vakıf hastanelerinde, özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, biyomedikal ürün şirketlerinde, uluslararası ilaç şirketleri, sağlık kurumları otomasyon hizmeti üreten şirketlerde, sağlık alanında araştırma ve eğitim yapan şirketler, sağlık turizmi şirketlerinin idari birimlerinde, ilaç ve tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında, sağlık alanındaki sivil toplum kuruluşlarında ve sağlık araştırma merkezlerinde çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014303
- Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, sosyal sorumluluk bilinci ile sürekli gelişme hedefleyen, sağlık sektörünün değişik birimlerinde planlama yapabilecek, kaynakları verimli kullanacak, sağlık ve işletmecilik konusunda yetkin, hem kamuda hem özel sektörde başarılı olacak, uluslararası vizyona sahip profesyonel sağlık çalışanı özelliği taşır.
- Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, sağlık hizmetlerinin muhasebesi ve finansmanı, sağlık ekonomisi, sosyal güvenlik ve sigortacılık, sağlık politikaları, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık mevzuatı konularında yeterli bilgi ve beceriye sahiptir.
- Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilir.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
- Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilir ve Atatürk ilkeleri ve İnkilap tarihini özümsemiştir.
- Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verir, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilir.
- Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilir ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilir.
- Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
Sınavlar ve bu sınavların ölçme ve değerlendirmesi Iğdır Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun şekilde yapılır.
Iğdır Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Sağlık Kurumları Yöneticiliği Programına, puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Sağlık Kurumları Yöneticiliği Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
Sağlık Kurumları Yöneticiliği programı mezunları kamu, üniversite ve vakıf hastanelerinde, özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, biyomedikal ürün şirketlerinde, uluslararası ilaç şirketleri, sağlık kurumları otomasyon hizmeti üreten şirketlerde, sağlık alanında araştırma ve eğitim yapan şirketler, sağlık turizmi şirketlerinin idari birimlerinde, ilaç ve tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında, sağlık alanındaki sivil toplum kuruluşlarında ve sağlık araştırma merkezlerinde çalışabilirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014303 | |
Qualification Title | Health Institutions Operating Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Iğdır University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.igdir.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examinations and evaluation of the exams are carried out in accordance with Iğdır University's Associate Degree-Undergraduate Education-Examination Regulations. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Iğdır Vocational School programs are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates are placed by OSYM. The records of the students who are placed in the Health Institutions Management Program are made by the Student Affairs Office on the calendar schedule determined by OSYM. | |
Conditions for Success | As stated in the and regulations of associate and license degree of Iğdır University, The student should not have any FF, DZ or YZ grades in order to complete all the courses in the program. This program requires a minimum of 120 ECTS credits and a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 GPA. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The Health Institutions Management program is designed to provide graduates in public, university and foundation hospitals, private hospitals, rehabilitation centers, biomedical product companies, international pharmaceutical companies, companies that produce healthcare services automation services, companies conducting research and education in the field of healthcare, work in industrial establishments producing devices, non-governmental organizations in healthcare, and health research centers. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014303
- The graduates have an international vision that will be successful in both public and private sector, able to plan in different units of the health sector, use resources efficiently, be competent in health and business, be knowledgeable about health politics, know the health sector well, analyze the needs of the society, possesses professional running employee.
- The graduates have the knowledge in the management and organization of health institutions, human resources management in health institutions, marketing of health services, finance of health services, accounting, health economics, social security and insurance, health policies, health information systems and health legislation.
- The graduates can translate their theoretical knowledge into practical skills in individual work and team work.
- Graduates follow current developments and problems related to their profession, follow developments in the field of science and technology and apply them in accordance with their profession.
- Graduates can develop new ideas and methods related to the field by using mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
- Graduates know Atatürk's principles and history of revolution and can effectively use oral and written communication in Turkish and where necessary foreign languages.
- Graduates care about Patients’ health and safety.
- They can also grasp the legal consequences of the practices in this respect.
- Graduates have required knowledge in health terminology.
- Graduates are aware of the legislations in the field and in areas where the field is related.
- Graduates supervise and teach the social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, implementing and announcing data related to the field.
Examinations and evaluation of the exams are carried out in accordance with Iğdır University's Associate Degree-Undergraduate Education-Examination Regulations.
Iğdır Vocational School programs are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates are placed by OSYM. The records of the students who are placed in the Health Institutions Management Program are made by the Student Affairs Office on the calendar schedule determined by OSYM.
The Health Institutions Management program is designed to provide graduates in public, university and foundation hospitals, private hospitals, rehabilitation centers, biomedical product companies, international pharmaceutical companies, companies that produce healthcare services automation services, companies conducting research and education in the field of healthcare, work in industrial establishments producing devices, non-governmental organizations in healthcare, and health research centers.
The document is valid continuously.