Yeterlilik Kodu

TR0030022031

Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumTarsus Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTarsus Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.tarsus.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013) 005.0413.008

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, sağlık kurumları işletmeciliği alanında;
• Kamu ve özel sektöre ait sağlık kurumlarında etkin bir şekilde çalışabilen,
• Sağlık sektöründeki ulusal ve uluslararası hızlı değişime uyum sağlayan yenilikçi ve girişimci uzmanlar olarak görev yapabilen,
• Mesleki hayatlarında iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip,
• Sağlık yönetimi ve organizasyonu konularında bilgi sahibi bireyler olmasıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Sağlık kurumlarının hizmet süreçleri hakkında bilgi
• Sağlık alanına özgü riskler konusunda farkındalık
• Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etme, yorumlama ve uygulama becerisi
• Alanı ile ilgili otomasyon sistemlerini kullanma becerisi

• Sağlık kurumlarının hizmet süreçleri hakkında bilgi
• Sağlık alanına özgü riskler konusunda farkındalık
• Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etme, yorumlama ve uygulama becerisi
• Alanı ile ilgili otomasyon sistemlerini kullanma becerisi

• Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi
• Sağlık hizmetleri, işletme, ekonomi, muhasebe ve hukuk alanlarında temel bilgi
• Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanabilme becerisi
• Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi
• Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev alma ve bireysel çalışabilme becerisi
• Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
• Sosyal hakların evrenselliği, çevrenin korunması, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
• Okuma yazma yetkinliği
• Dijital yetkinlik
• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
• Girişimcilik yetkinliği
• Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar her ders için bir vize bir final uygulaması ile gerçekleştirilir. Vize sınavının %40'ının, final sınavının %60'ının alınması ile öğrencinin ilgili ders başarı notu hesaplanır. Bir dersi koşullu olarak başarılı olan öğrenci, bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer. Bir öğrenci yıl sonu başarı puanı 4 üzerinden 2'nin altında kalması durumunda, koşullu derslerinden başarısız sayılır.

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
• Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
• Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
• Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili
dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimlediğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim
kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin
Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav
yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)
tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından
yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2025/31.12.2025

Giriş Şartı

Adayların ÖSYM tarafından belirlenen şartları taşımaları, lise mezunu olmaları ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olmaları, temel kabul şartlarıdır. Yatay geçişlerde de bireylerin kabul şartını sağlaması gerekmektedir.

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık kurumları işletmeciliği programı mezunları hastaneler başta olmak üzere sigorta şirketleri, araştırma merkezleri ve ilgili laboratuvarlar gibi çeşitli sağlık kurumlarında görev alabilmektedirler.

Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma
programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

1 yıl

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022031


Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tarsus Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Tarsus Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013) 005.0413.008


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013) 005.0413.008


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, sağlık kurumları işletmeciliği alanında;
• Kamu ve özel sektöre ait sağlık kurumlarında etkin bir şekilde çalışabilen,
• Sağlık sektöründeki ulusal ve uluslararası hızlı değişime uyum sağlayan yenilikçi ve girişimci uzmanlar olarak görev yapabilen,
• Mesleki hayatlarında iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip,
• Sağlık yönetimi ve organizasyonu konularında bilgi sahibi bireyler olmasıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Sağlık kurumlarının hizmet süreçleri hakkında bilgi
• Sağlık alanına özgü riskler konusunda farkındalık
• Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etme, yorumlama ve uygulama becerisi
• Alanı ile ilgili otomasyon sistemlerini kullanma becerisi

• Sağlık kurumlarının hizmet süreçleri hakkında bilgi
• Sağlık alanına özgü riskler konusunda farkındalık
• Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etme, yorumlama ve uygulama becerisi
• Alanı ile ilgili otomasyon sistemlerini kullanma becerisi

• Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi
• Sağlık hizmetleri, işletme, ekonomi, muhasebe ve hukuk alanlarında temel bilgi
• Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanabilme becerisi
• Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi
• Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev alma ve bireysel çalışabilme becerisi
• Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
• Sosyal hakların evrenselliği, çevrenin korunması, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
• Okuma yazma yetkinliği
• Dijital yetkinlik
• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
• Girişimcilik yetkinliği
• Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar her ders için bir vize bir final uygulaması ile gerçekleştirilir. Vize sınavının %40'ının, final sınavının %60'ının alınması ile öğrencinin ilgili ders başarı notu hesaplanır. Bir dersi koşullu olarak başarılı olan öğrenci, bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer. Bir öğrenci yıl sonu başarı puanı 4 üzerinden 2'nin altında kalması durumunda, koşullu derslerinden başarısız sayılır.

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
• Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
• Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
• Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili
dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimlediğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim
kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin
Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav
yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)
tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından
yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2025/31.12.2025


Giriş Şartı

Adayların ÖSYM tarafından belirlenen şartları taşımaları, lise mezunu olmaları ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olmaları, temel kabul şartlarıdır. Yatay geçişlerde de bireylerin kabul şartını sağlaması gerekmektedir.

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık kurumları işletmeciliği programı mezunları hastaneler başta olmak üzere sigorta şirketleri, araştırma merkezleri ve ilgili laboratuvarlar gibi çeşitli sağlık kurumlarında görev alabilmektedirler.

Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma
programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

1 yıl


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022031

Qualification Title
Health Institutions Management Program Associate Degree Diploma
Awarding BodyTarsus University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.tarsus.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCED (2013) 005.0413.008

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

Students who graduate from the program in the near future, in the field of health institutions management;
- Can work effectively in public and private sector health institutions,
- Can serve as innovative and entrepreneurial experts who adapt to the rapid national and international changes in the health sector,
- Have occupational health and safety awareness in their professional lives,
- Have knowledge about health management and organization
individuals.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In
addition, trainings are held in laboratories within higher education
institutions.

Description

- Knowledge about the service processes of health institutions
- Awareness of risks specific to the field of health
- Ability to follow, interpret and apply changes in professional legislation
- Ability to use automation systems related to the field
- Theoretical and practical knowledge about the subjects related to the
field
- Basic knowledge in the fields of health services, business, economics,
accounting and law
- Ability to communicate effectively in Turkish oral and written, Ability to
use a foreign language at least at the European Language Portfolio A2
General Level
- Ability to follow national and international developments in the field and
to easily adapt to the innovations required by the developments by adhering to professional ethical rules
- Ability to take part effectively in disciplinary and multidisciplinary
teams and to work individually
- Awareness of the necessity of lifelong learning, access to information,
ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal
Awareness of the universality of social rights, environmental protection,
cultural values, occupational health and safety issues

Key Competencies

Advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence

Further Info

Measurement and evaluation methods, types of exams and their
contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student
achievement.
- Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student
achievement. The measurement and evaluation system of each course is explained on the course description page of the relevant course in our
university's Information Management System (IMS).

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher
Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality
assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK
conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education
(MEDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025/31.12.2025

Access Requirements

Students have to have the requisite qualification and have to pass the Higher Education Examination determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM)

1. To graduate from secondary education institutions or secondary
education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant associate degree program of the higher
education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam
conducted by ÖSYM for the programs that accept students with special
talent exam in higher education institutions, whose procedures and
principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special
talent exam.

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and 120 ECTS credits from all courses determined in the curriculum.
Progression Paths (Relationship Type)

- Associate degree students have the right to participate in double major
programs offered by the higher education institutions where they are
studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate
undergraduate diplomas if they are successful.
- Those who have an associate degree can continue to undergraduate degree programs with the DGS exam

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and
Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional
Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

One year

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022031


Qualification Title
Health Institutions Management Program Associate Degree Diploma

Awarding Body
Tarsus University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCED (2013) 005.0413.008


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCED (2013) 005.0413.008


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

Students who graduate from the program in the near future, in the field of health institutions management;
- Can work effectively in public and private sector health institutions,
- Can serve as innovative and entrepreneurial experts who adapt to the rapid national and international changes in the health sector,
- Have occupational health and safety awareness in their professional lives,
- Have knowledge about health management and organization
individuals.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In
addition, trainings are held in laboratories within higher education
institutions.


Description

- Knowledge about the service processes of health institutions
- Awareness of risks specific to the field of health
- Ability to follow, interpret and apply changes in professional legislation
- Ability to use automation systems related to the field
- Theoretical and practical knowledge about the subjects related to the
field
- Basic knowledge in the fields of health services, business, economics,
accounting and law
- Ability to communicate effectively in Turkish oral and written, Ability to
use a foreign language at least at the European Language Portfolio A2
General Level
- Ability to follow national and international developments in the field and
to easily adapt to the innovations required by the developments by adhering to professional ethical rules
- Ability to take part effectively in disciplinary and multidisciplinary
teams and to work individually
- Awareness of the necessity of lifelong learning, access to information,
ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal
Awareness of the universality of social rights, environmental protection,
cultural values, occupational health and safety issues


Key Competencies

Advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence


Further Info

Measurement and evaluation methods, types of exams and their
contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student
achievement.
- Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student
achievement. The measurement and evaluation system of each course is explained on the course description page of the relevant course in our
university's Information Management System (IMS).


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher
Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality
assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK
conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education
(MEDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025/31.12.2025


Access Requirements

Students have to have the requisite qualification and have to pass the Higher Education Examination determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM)

1. To graduate from secondary education institutions or secondary
education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant associate degree program of the higher
education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
3. To have obtained sufficient points as a result of the central exam
conducted by ÖSYM for the programs that accept students with special
talent exam in higher education institutions, whose procedures and
principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special
talent exam.


Conditions for Success
In order to graduate from this program, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and 120 ECTS credits from all courses determined in the curriculum.

Progression Paths (Relationship Type)

- Associate degree students have the right to participate in double major
programs offered by the higher education institutions where they are
studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate
undergraduate diplomas if they are successful.
- Those who have an associate degree can continue to undergraduate degree programs with the DGS exam


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and
Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional
Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

One year


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode