Yeterlilik Kodu

TR0030044429

Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumArtvin Çoruh Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArtvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin
Sorumlu Kurum URLhttps://www.artvin.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, sosyal sorumluluk bilinci ile sürekli gelişme hedefleyen, sağlık sektörünün değişik birimlerinde planlama yapabilecek, kaynakları verimli kullanacak, sağlık ve işletmecilik konusunda yetkin, hem kamuda hem özel sektörde başarılı olacak, uluslararası vizyona sahip profesyonel sağlık yöneticisi özelliği taşır.
  • Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ekonomisi, sosyal güvenlik ve sigortacılık, sağlık politikaları, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahiptir,
  • Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular.
  • Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma ve deneysel çalışma becerisi kazanır, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilir ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir.
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlar.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir.
  • Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 35 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2.00`ın üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar.

  1.  Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir.
  2.  Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında bilgi sahibidir.
  3.  Sağlık terminolojisine hakimdir.
  4.  Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır
  5.  Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  6. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
  7.  Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek alanlarındaki iş görenlerle koordinasyon içerisinde, bir ekip üyesi olarak çalışır.
  8.  Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki teorik ve pratik bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  9.  Bilgi işlem, otomasyon sistemlerini ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa kayıt yaptırabilmek için ortaöğretim mezunu olmak gerekmektedir.

Öğrenciler programa ÖSYM sınavı TYT puan türü ile yerleştirilebilirler.

Başarma ŞartlarıTıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında bilgi sahibidir. Sağlık terminolojisine hakimdir. Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır. Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek alanlarındaki iş görenlerle koordinasyon içerisinde, bir ekip üyesi olarak çalışır. Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki teorik ve pratik bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. Bilgi işlem, otomasyon sistemlerini ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. Bölümden mezun olabilmek için; her öğrencinin 2. ve 4.yarıyılın sonunda 15’eriş günü mesleki yaz stajı yapması, en az 123 AKTS karşılığı derslerden başarılı olması ve ağırlıklı mezuniyet not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız kamu ve özel hastanelerde, ilaç firmalarında, sigorta şirketlerinde, tıbbi cihaz firmalarında, bilişim firmalarında, sağlık müdürlüklerinde, kısaca sağlığın her alanında uygulayıcı ve karar verici pozisyonlarda istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044429


Yeterlilik Adı
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Artvin Çoruh Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, sosyal sorumluluk bilinci ile sürekli gelişme hedefleyen, sağlık sektörünün değişik birimlerinde planlama yapabilecek, kaynakları verimli kullanacak, sağlık ve işletmecilik konusunda yetkin, hem kamuda hem özel sektörde başarılı olacak, uluslararası vizyona sahip profesyonel sağlık yöneticisi özelliği taşır.
  • Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ekonomisi, sosyal güvenlik ve sigortacılık, sağlık politikaları, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahiptir,
  • Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular.
  • Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma ve deneysel çalışma becerisi kazanır, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilir ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir.
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlar.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir.
  • Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 35 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2.00`ın üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar.

  1.  Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir.
  2.  Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında bilgi sahibidir.
  3.  Sağlık terminolojisine hakimdir.
  4.  Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır
  5.  Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  6. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
  7.  Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek alanlarındaki iş görenlerle koordinasyon içerisinde, bir ekip üyesi olarak çalışır.
  8.  Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki teorik ve pratik bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  9.  Bilgi işlem, otomasyon sistemlerini ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa kayıt yaptırabilmek için ortaöğretim mezunu olmak gerekmektedir.

Öğrenciler programa ÖSYM sınavı TYT puan türü ile yerleştirilebilirler.


Başarma Şartları
Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında bilgi sahibidir. Sağlık terminolojisine hakimdir. Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır. Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve diğer meslek alanlarındaki iş görenlerle koordinasyon içerisinde, bir ekip üyesi olarak çalışır. Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki teorik ve pratik bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. Bilgi işlem, otomasyon sistemlerini ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. Bölümden mezun olabilmek için; her öğrencinin 2. ve 4.yarıyılın sonunda 15’eriş günü mesleki yaz stajı yapması, en az 123 AKTS karşılığı derslerden başarılı olması ve ağırlıklı mezuniyet not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız kamu ve özel hastanelerde, ilaç firmalarında, sigorta şirketlerinde, tıbbi cihaz firmalarında, bilişim firmalarında, sağlık müdürlüklerinde, kısaca sağlığın her alanında uygulayıcı ve karar verici pozisyonlarda istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044429

Qualification Title
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Awarding BodyArtvin Coruh University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.artvin.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

It will be successful in both public and private sectors, able to plan in various units of the health sector, use resources efficiently, be competent in health and business, know well about health politics, know the health sector very well, analyze the needs of society well, a professional health care manager with an international vision. It has knowledge and skills in the management and organization of health institutions, human resources management in health institutions, marketing of health services, financing of health services, health economics, social security and insurance, health policies, health information systems and health legislation Follows up-to-date developments and problems related to his / her profession, monitors developments in the field of science and technology, and applies them in accordance with his / her profession. Gain competence in research and experimental work related to the field of specialization, evaluate and interpret the data obtained statistically. Can use Turkish language effectively in written and oral communication; can follow the international literature related to the field and at least one foreign language is medium level in terms of communication. Interprets and interprets all kinds of data related to the field in terms of purpose and purpose. It can develop new ideas and methods related to the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. It audits and teaches these values by considering social, scientific, cultural and ethical values during the collection, interpretation, application and announcement of data related to the field. Fields or congresses, panels, symposiums, workshops, seminars, article discussion hours, problem solving sessions etc. in different disciplines. participating in organizations, sharing information about their own educational field, and contributing to the solution by teaming with experts in other disciplines. She acts in accordance with business and societal ethical values in the areas of her involvement in the field of specialization. The legislation is relevant in the area and in the areas where the area is related. In addition to the areas he is involved with in his area of expertise, he has the necessary know-how to protect the universality of social rights, social justice, quality, environmental and cultural values, work health and safety.

Key Competencies-
Further Info

Students are subjected to one midterm and one final exam from all courses. The contribution of the midterm exam is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to take at least 35 points from the semester / year-end examination. Notes are expressed in 4-system. Students who take one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have completed that course. Candidates who receive a DC grade and provide a GPA of 2.00 or higher in the relevant period are deemed to have completed the relevant course. 1- Has theoretical and practical knowledge about medical documentation, terminology, health legislation, health law. 2- Has knowledge about health, factors affecting health, types of health services, health institutions that provide health services and health organization in our country. 3- Has a good command of health terminology. 4- Works in institutions that provide, produce and market health services. 5- In order to create solutions to known / newly defined problems in the field, when necessary, planning an interdisciplinary research project, forming a team, conducting and finalizing the project with team consciousness. 6- Can produce innovative and creative ideas and put these ideas into practice. 7- Carries out the studies in the field of Health Institutions Management independently and works as a team member in coordination with the employees in other professional fields. 8- Has the knowledge to reach theoretical and practical information in the field of Health Institutions Management, to follow, evaluate and apply the current literature. 9- Can effectively use information processing, automation systems and information technologies.

Quality Assurance-
Access Requirements

To be able to register for the program, it is necessary to graduate from secondary school. The students can be placed with the program type ÖYYM exam TYT score.

Conditions for Success1- Has theoretical and practical knowledge about medical documentation, terminology, health legislation, health law. 2- Has knowledge about health, factors affecting health, types of health services, health institutions that provide health services and health organization in our country. 3- Has a good command of health terminology. 4- Works in institutions that provide, produce and market health services. 5- In order to create solutions to known / newly defined problems in the field, when necessary, planning an interdisciplinary research project, forming a team, conducting and finalizing the project with team consciousness. 6- Can produce innovative and creative ideas and put these ideas into practice. 7- Carries out the studies in the field of Health Institutions Management independently and works as a team member in coordination with the employees in other professional fields. 8- Has the knowledge to reach theoretical and practical information in the field of Health Institutions Management, to follow, evaluate and apply the current literature. 9- Can effectively use information processing, automation systems and information technologies. To graduate from department; each student must have at least 15 ECTS credits at the end of 2nd and 4th semesters and at least 2.00 out of 4 GPA average.
Progression Paths (Relationship Type)

Our employees are employed in public and private hospitals, pharmaceutical companies, insurance companies, medical device companies, computer companies, health directorates, practically and in decision-making positions in all areas of health.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044429


Qualification Title
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Artvin Coruh University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

It will be successful in both public and private sectors, able to plan in various units of the health sector, use resources efficiently, be competent in health and business, know well about health politics, know the health sector very well, analyze the needs of society well, a professional health care manager with an international vision. It has knowledge and skills in the management and organization of health institutions, human resources management in health institutions, marketing of health services, financing of health services, health economics, social security and insurance, health policies, health information systems and health legislation Follows up-to-date developments and problems related to his / her profession, monitors developments in the field of science and technology, and applies them in accordance with his / her profession. Gain competence in research and experimental work related to the field of specialization, evaluate and interpret the data obtained statistically. Can use Turkish language effectively in written and oral communication; can follow the international literature related to the field and at least one foreign language is medium level in terms of communication. Interprets and interprets all kinds of data related to the field in terms of purpose and purpose. It can develop new ideas and methods related to the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. It audits and teaches these values by considering social, scientific, cultural and ethical values during the collection, interpretation, application and announcement of data related to the field. Fields or congresses, panels, symposiums, workshops, seminars, article discussion hours, problem solving sessions etc. in different disciplines. participating in organizations, sharing information about their own educational field, and contributing to the solution by teaming with experts in other disciplines. She acts in accordance with business and societal ethical values in the areas of her involvement in the field of specialization. The legislation is relevant in the area and in the areas where the area is related. In addition to the areas he is involved with in his area of expertise, he has the necessary know-how to protect the universality of social rights, social justice, quality, environmental and cultural values, work health and safety.


Key Competencies
-

Further Info

Students are subjected to one midterm and one final exam from all courses. The contribution of the midterm exam is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. There is a requirement to take at least 35 points from the semester / year-end examination. Notes are expressed in 4-system. Students who take one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC are deemed to have completed that course. Candidates who receive a DC grade and provide a GPA of 2.00 or higher in the relevant period are deemed to have completed the relevant course. 1- Has theoretical and practical knowledge about medical documentation, terminology, health legislation, health law. 2- Has knowledge about health, factors affecting health, types of health services, health institutions that provide health services and health organization in our country. 3- Has a good command of health terminology. 4- Works in institutions that provide, produce and market health services. 5- In order to create solutions to known / newly defined problems in the field, when necessary, planning an interdisciplinary research project, forming a team, conducting and finalizing the project with team consciousness. 6- Can produce innovative and creative ideas and put these ideas into practice. 7- Carries out the studies in the field of Health Institutions Management independently and works as a team member in coordination with the employees in other professional fields. 8- Has the knowledge to reach theoretical and practical information in the field of Health Institutions Management, to follow, evaluate and apply the current literature. 9- Can effectively use information processing, automation systems and information technologies.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be able to register for the program, it is necessary to graduate from secondary school. The students can be placed with the program type ÖYYM exam TYT score.


Conditions for Success
1- Has theoretical and practical knowledge about medical documentation, terminology, health legislation, health law. 2- Has knowledge about health, factors affecting health, types of health services, health institutions that provide health services and health organization in our country. 3- Has a good command of health terminology. 4- Works in institutions that provide, produce and market health services. 5- In order to create solutions to known / newly defined problems in the field, when necessary, planning an interdisciplinary research project, forming a team, conducting and finalizing the project with team consciousness. 6- Can produce innovative and creative ideas and put these ideas into practice. 7- Carries out the studies in the field of Health Institutions Management independently and works as a team member in coordination with the employees in other professional fields. 8- Has the knowledge to reach theoretical and practical information in the field of Health Institutions Management, to follow, evaluate and apply the current literature. 9- Can effectively use information processing, automation systems and information technologies. To graduate from department; each student must have at least 15 ECTS credits at the end of 2nd and 4th semesters and at least 2.00 out of 4 GPA average.

Progression Paths (Relationship Type)

Our employees are employed in public and private hospitals, pharmaceutical companies, insurance companies, medical device companies, computer companies, health directorates, practically and in decision-making positions in all areas of health.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address