Yeterlilik Kodu | TR0030029431 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Kurumları İşletmeciliği (Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması
| |
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) (005.0413.008) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programımızın amacı; sağlık hizmeti sunan kamu ve özel kuruluşların yönetimi için gerekli olan mesleki becerilerle donatılmış, toplumsal sorumluluklarını bilen, etik ve ahlaki ilkelere bağlı kalan, işletmecilik ve hastane/sağlık yönetimi bilgisine sahip nitelikli ara elemanları yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve/veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Yükseköğretim Kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programına Giriş Şartı; Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Farklı üniversitede eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Program Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler. Ön lisans diplomasına sahip olanlar, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans programlarına devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 3. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030029431
ISCED (2013) (005.0413.008)
ISCED (2013) (005.0413.008)
Programımızın amacı; sağlık hizmeti sunan kamu ve özel kuruluşların yönetimi için gerekli olan mesleki becerilerle donatılmış, toplumsal sorumluluklarını bilen, etik ve ahlaki ilkelere bağlı kalan, işletmecilik ve hastane/sağlık yönetimi bilgisine sahip nitelikli ara elemanları yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün ve/veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Yükseköğretim Kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Sağlık kurumları mevzuatını ve terminolojisini açıklar.
- Sağlık kurumları yönetim ve organizasyonu ile ilgili kavramları açıklar ve uygular.
- Sağlık kurumlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini açıklar ve uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programına Giriş Şartı;
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Farklı üniversitede eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Program Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.
Ön lisans diplomasına sahip olanlar, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
3. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030029431 | |
Qualification Title | Associate Degree in Health Institutions Management
| |
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) (005.0413.008) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of our programme is to train qualified mid-career professionals who are equipped with the professional skills necessary to manage public and private health care institutions, who are aware of their social responsibilities, who adhere to ethical and moral principles, and who have knowledge of business administration and hospital/health care management. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal and / or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories, health institutions and workplaces within higher education institutions. | |
Description | 1. Have basic, up-to-date and practical knowledge about the profession. 2. Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes. 3. Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively. 4. Uses information technologies (software, programmes, animation, etc.) related to the profession effectively. 5. Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and to propose solutions. 6. To be able to present his/her thoughts at the level of knowledge and skills effectively through written and oral communication and express them clearly. 7. Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field. 8. Has awareness of career management and lifelong learning. 9. Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field. 10. Follows the information in the field by using a foreign language and communicates with colleagues. 11. Explains the legislation and terminology of health institutions. 12. Explains and applies the concepts related to the management and organisation of health institutions. 13. Explains and applies the administrative, financial, legal, technical and medical functioning of health institutions. | |
Key Competencies | Has the key competences listed below at pre-advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science and technology 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurship competence | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programmes; CoHE is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. Quality assurance of associate degree programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programmes in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the "Higher Education Quality Council of Türkiye" (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. THEQC carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Entrance Requirements for the Management of Health Institutions Programme; To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programmes of higher education institutions. Students who want to enrol in the department must complete the processes determined by Student Selection and Placement Centre (OSYM) within the framework of the academic and legal legislation of the university / exams must be successful. A student who has started his/her education in an equivalent programme at a different university can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply. More detailed information about admission to the university is available in the Programme Catalogue. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this programme, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in all courses specified in the curriculum and to take 120 ECTS credits. Students are required to complete their internships in the specified period and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Associate degree students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas. Those who have an associate degree diploma can continue to undergraduate programmes with the Vertical Transfer Examination (DGS). | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education 4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030029431
ISCED (2013) (005.0413.008)
ISCED (2013) (005.0413.008)
The aim of our programme is to train qualified mid-career professionals who are equipped with the professional skills necessary to manage public and private health care institutions, who are aware of their social responsibilities, who adhere to ethical and moral principles, and who have knowledge of business administration and hospital/health care management.
Education and training is carried out in the form of formal and / or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories, health institutions and workplaces within higher education institutions.
1. Have basic, up-to-date and practical knowledge about the profession.
2. Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
3. Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.
4. Uses information technologies (software, programmes, animation, etc.) related to the profession effectively.
5. Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and to propose solutions.
6. To be able to present his/her thoughts at the level of knowledge and skills effectively through written and oral communication and express them clearly.
7. Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
8. Has awareness of career management and lifelong learning.
9. Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.
10. Follows the information in the field by using a foreign language and communicates with colleagues.
11. Explains the legislation and terminology of health institutions.
12. Explains and applies the concepts related to the management and organisation of health institutions.
13. Explains and applies the administrative, financial, legal, technical and medical functioning of health institutions.
Has the key competences listed below at pre-advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science and technology
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurship competence
- Measurement and evaluation methods; The types of examinations and their contribution to the course grade are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the principles laid down by the Council of Higher Education of Türkiye (CoHE).
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exams are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or numerical grading systems are used to evaluate student performance.
- The measurement and evaluation system of each course is explained on the course description page of each course in the Information Management System (IMS) of our university.
In order to monitor the quality of higher education programmes;
CoHE is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
Quality assurance of associate degree programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programmes in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the "Higher Education Quality Council of Türkiye" (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. THEQC carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Entrance Requirements for the Management of Health Institutions Programme;
To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programmes of higher education institutions.
Students who want to enrol in the department must complete the processes determined by Student Selection and Placement Centre (OSYM) within the framework of the academic and legal legislation of the university / exams must be successful. A student who has started his/her education in an equivalent programme at a different university can apply for transfer.
The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply. More detailed information about admission to the university is available in the Programme Catalogue.
Associate degree students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas.
Those who have an associate degree diploma can continue to undergraduate programmes with the Vertical Transfer Examination (DGS).
1. Higher Education Law No. 2547
2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education
4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.