Yeterlilik Kodu | TR0030010395 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Süleyman Demirel Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve sağlık yönetimi alanına ve mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan/hibrit öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ek olarak, sağlık kuruluşlarında staj kapsamında uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Yöneticilik yetkinliği 3. Sağlık okuryazarlığı yetkinliği 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve dönem sonu sınavı zorunlu olmakla birlikte (staj dersi hariç); dersi veren öğretim üyesinin dersi yürütme süreçlerine bağlı olarak ödev, proje ve uygulama yöntemleri de kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Harf Notu Katsayı 100 Puan Üzerinden Değeri AA 4.00 88-100 BA 3.50 81-87 BB 3.00 74-80 CB 2.50 67-73 CC 2.00 60-66 DC 1.50 53-59 DD 1.00 46-52 FD 0.50 39-45 FF 0.00 0-38 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu program SABAK (Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 20.03.2024 – 30.09.2026 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. 2. Sağlık yönetimi bölümünden mezun kişiler hastane yönetimi, sağlık hizmetleri organizasyonu, sağlık finansmanı, sağlık sigortacılığı, sağlık teknolojileri ve kullanımı, ilaç şirketleri, halk sağlığı kurumu ve kuruluşlarında uygun iş bulabilirler. 3. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci sağlık yönetimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030010395
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve sağlık yönetimi alanına ve mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan/hibrit öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ek olarak, sağlık kuruluşlarında staj kapsamında uygulamalı eğitimler yapılır.
- Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme, muhasebe, hukuk ve maliye bilgisine sahip olur.
- Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanır.
- Hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısını anlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlar.
- Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygular.
- Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslar.
- Sağlık sektörünün yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
- Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
- Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini sağlık organizasyonlarına uyarlar.
- Liderlik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olur.
- Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olur.
- Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görebilme ve mesleği ile ilgili kendini geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazanır.
- Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olur.
- Türkçe'nin yansıra en az bir yabancı dil bilgisi, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Yöneticilik yetkinliği
3. Sağlık okuryazarlığı yetkinliği
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve dönem sonu sınavı zorunlu olmakla birlikte (staj dersi hariç); dersi veren öğretim üyesinin dersi yürütme süreçlerine bağlı olarak ödev, proje ve uygulama yöntemleri de kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Harf Notu Katsayı 100 Puan Üzerinden Değeri
AA 4.00 88-100
BA 3.50 81-87
BB 3.00 74-80
CB 2.50 67-73
CC 2.00 60-66
DC 1.50 53-59
DD 1.00 46-52
FD 0.50 39-45
FF 0.00 0-38
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program SABAK (Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 20.03.2024 – 30.09.2026
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları (Erasmus vb.) kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse de kayıt yaptırabilir. Ayrıca üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş yurtiçi öğrenci değişim programları (Farabi vb.) kapsamında yurtiçinden gelen öğrenciler bölümde eğitim görebilirler.
1. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
2. Sağlık yönetimi bölümünden mezun kişiler hastane yönetimi, sağlık hizmetleri organizasyonu, sağlık finansmanı, sağlık sigortacılığı, sağlık teknolojileri ve kullanımı, ilaç şirketleri, halk sağlığı kurumu ve kuruluşlarında uygun iş bulabilirler.
3. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci sağlık yönetimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030010395 | |
Qualification Title | Health Management License | |
Awarding Body | Suleyman Demirel University | |
Awarding Body Contact | Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA | |
Awarding Body Url | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for the field of health management and profession. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal or distance/hybrid education when necessary. In addition, practical trainings are carried out within the scope of internship in health institutions. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info | 1. Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK). 2. Although midterm and final exams are compulsory in measurement and evaluation (except for internship courses); homework, project and application methods are also used depending on the course execution processes of the faculty member teaching the course. 3. Letter and numeric grading systems are used in the evaluation of student success. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and teaching, as well as other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Creation and Approval of Teaching Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be acquired by each program's students are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being accepted by the relevant Deans Council and approved by YÖK. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be measured and evaluated is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year at the beginning of each year in the context of continuous monitoring into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the competencies of the programs are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities for the competencies determined by YÖKAK regulations. This program has been accredited by SABAK (Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for 2 years between 20.03.2024 and 30.09.2026. | |
Access Requirements | The student who is to register to this department is to complete the processes or succeed the exams featured by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) as part of the academical and legal regulations of the university. A student who already started an equivalent department in or outside the country can apply for a lateral transfer. The acceptance of the students is done individually according to their circumstances and degree of application, before the semester begins. Detailed information on the acceptance to the university can be found in the introduction catalogue of the university. The students, who come with student exchange programs like ERASMUS which have been accepted by the university, can take courses given in English. If the student has adequate Turkish then he/she can take any Turkish course given in the teaching plan. Those who come with domestic student exchange programs like Farabi can also receive education in the department. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. 2. Graduates from the department of health management can find suitable jobs in hospital management, health services organization, health financing, health insurance, health technologies and use, pharmaceutical companies, health tourism companies, home care organizations and nursing homes, rehabilitation centers, public health institutions and organizations. 3. The students who will graduate from this department will be able to do a graduate or a postgraduate degree in health management or any other department that accepts graduates from this department. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs to Undergraduate Studies 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030010395
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for the field of health management and profession.
Education and training is carried out in the form of formal or distance/hybrid education when necessary. In addition, practical trainings are carried out within the scope of internship in health institutions.
- To have knowledge about economics, business administration, accounting, law and public finance to analyze and assess the economical and managerial process of the hospitals, other health institutions and health system.
- To have knowledge and ability to analyze and assess the technical, financial, administrative, legal and medical process of health institutions.
- To understand the structure of hospitals and other health organizations, to analyze and plan at organizational level.
- To analyze, understand and imply the basic managerial functions such as planning, organization, coordination, conduct and control in health organizations.
- To understand the health planning and politics, basic components of health systems in Turkey and the world; to learn actors that lead the health sector, to assess economical and financial dimensions of the health sector, to compare different health systems.
- To understand the local, national, international and global dimensions of the health sector.
- To have knowledge about medical terminology, occupational health and safety, environmental health, public health, epidemiology etc.
- To have analytical thinking, to adapt modern methods and technologies of the managership for health organizations especially information technologies.
- To have leadership specifications, to be able to communicate with other health professionals and work in a team.
- To be conscious about legal, public and ethical responsibilities of health management.
- To keep up to date about health management, to evaluate the social transformation, to renew knowledge of his/her profession and to reach self-development.
- To be able to communicate in written and oral ways in Turkish and in a foreign language when needed to represent himself/herself and his/her organization.
- In addition to Turkish language, ability to communicate effectively both verbally and in writing in a foreign language.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Management competence
- Health literacy competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
1. Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
2. Although midterm and final exams are compulsory in measurement and evaluation (except for internship courses); homework, project and application methods are also used depending on the course execution processes of the faculty member teaching the course.
3. Letter and numeric grading systems are used in the evaluation of student success.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and teaching, as well as other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK.
The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Teaching Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be acquired by each program's students are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being accepted by the relevant Deans Council and approved by YÖK.
Measurement-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be measured and evaluated is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year at the beginning of each year in the context of continuous monitoring into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the competencies of the programs are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities for the competencies determined by YÖKAK regulations.
This program has been accredited by SABAK (Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for 2 years between 20.03.2024 and 30.09.2026.
The student who is to register to this department is to complete the processes or succeed the exams featured by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) as part of the academical and legal regulations of the university. A student who already started an equivalent department in or outside the country can apply for a lateral transfer. The acceptance of the students is done individually according to their circumstances and degree of application, before the semester begins. Detailed information on the acceptance to the university can be found in the introduction catalogue of the university. The students, who come with student exchange programs like ERASMUS which have been accepted by the university, can take courses given in English. If the student has adequate Turkish then he/she can take any Turkish course given in the teaching plan. Those who come with domestic student exchange programs like Farabi can also receive education in the department.
1. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
2. Graduates from the department of health management can find suitable jobs in hospital management, health services organization, health financing, health insurance, health technologies and use, pharmaceutical companies, health tourism companies, home care organizations and nursing homes, rehabilitation centers, public health institutions and organizations.
3. The students who will graduate from this department will be able to do a graduate or a postgraduate degree in health management or any other department that accepts graduates from this department.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs to Undergraduate Studies
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
