Yeterlilik Kodu

TR0030016858

Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumBandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Merkez Yerleşkesi 10200 Bandırma / Balıkesir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bandirma.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

İşletme, yönetim ve sağlık hizmetlerinin yönetimi alanlarında bilimsel temele dayalı uygulama imkanı ile donatılmış ders planları ve konusunda hem akademik hem de pratik tecrübelerle uzmanlaşmış öğretim üyeleri aracılığıyla, sağlık kurumlarına geleceğin profesyonel yöneticilerini yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilere sahip olur.
  • Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
  • Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
  • Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
  • Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
  • Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
  • Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
  • Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
  • Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
  • Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
  • Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıSağlık Yönetimi bölümü öğrencilerinin mezun olabilmeleri için en az 240 AKTSlik ders almaları ve bu derslerden başarılı olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencinin en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

•Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatlarının tüm idari birimleri,•Özel hastaneler ve diğer özel sağlık kuruluşları,•Sosyal Güvelik Kurumları,•İlaç ve tıbbi cihaz firmaları, •Sigorta şirketleri, •Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli kamu kurumlarında müfettişlik ve uzmanlık alanları,•Ülkemizde sağlık sorunlarıyla ilgili çalışma yapan özel ve gönüllü kuruluşlar,•Akademisyen olarak üniversitelerinin ilgili fakülte ve yüksekokulları.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016858


Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Merkez Yerleşkesi 10200 Bandırma / Balıkesir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

İşletme, yönetim ve sağlık hizmetlerinin yönetimi alanlarında bilimsel temele dayalı uygulama imkanı ile donatılmış ders planları ve konusunda hem akademik hem de pratik tecrübelerle uzmanlaşmış öğretim üyeleri aracılığıyla, sağlık kurumlarına geleceğin profesyonel yöneticilerini yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilere sahip olur.
  • Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
  • Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
  • Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
  • Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
  • Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
  • Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
  • Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
  • Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
  • Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
  • Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Sağlık Yönetimi bölümü öğrencilerinin mezun olabilmeleri için en az 240 AKTSlik ders almaları ve bu derslerden başarılı olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencinin en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlaması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

•Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatlarının tüm idari birimleri,•Özel hastaneler ve diğer özel sağlık kuruluşları,•Sosyal Güvelik Kurumları,•İlaç ve tıbbi cihaz firmaları, •Sigorta şirketleri, •Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli kamu kurumlarında müfettişlik ve uzmanlık alanları,•Ülkemizde sağlık sorunlarıyla ilgili çalışma yapan özel ve gönüllü kuruluşlar,•Akademisyen olarak üniversitelerinin ilgili fakülte ve yüksekokulları.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016858

Qualification Title
Healthcare Management License
Awarding BodyBandırma Onyedi Eylül University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.bandirma.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Students will learn the theoretical and practical knowledge about economics, business, accounting, law, finance, finance and management science with the ability to understand, evaluate and direct the functioning of the health system.
  • Students will have knowledge about interpreting components and health policies of national and international health systems.
  • Students will recognize the sub-sections of the health system organization and the employees in these departments, have information about the duties and responsibilities of the employees.
  • Students will have knowledge about social, environmental and behavioral factors related to the development of community and individual health.
  • Students have the knowledge and skills about health institutions management, management, production, human resources, finance, accounting, marketing, patient and public relations, quality and patient safety, occupational health and safety, information technology, health insurance and so on.
  • Applies in areas.
  • Students use scientific methods and techniques in critical and creative thinking, decision making and problem solving.
  • Students will analyze, evaluate and interpret data related to the field.
  • Students will be able to evaluate and evaluate the developments in health institutions management by using scientific methods and techniquesIt exhibits leadership characteristics in the unit.
  • Takes responsibility as an individual and team member to solve problems encountered in health institutions management applications.
  • Evaluates the personality, culture and behavioral characteristics of the employees in health institutions and directs them for the purposes of the institution.
  • Decides the ways to access information and implements.
  • Continuously develops their professional knowledge and skills; it is open to change, innovation and entrepreneurship.
  • Follow developments in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the level of European Language Portfolio B1Solve problems using effective communication methods.
  • To be able to use the grammar and the terminology used in health institutions in written and verbal communication in a correct and correct manner.
  • Shares the ideas and suggestions of the health institutions in written and orally with the related parties in and out of the institution.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at least at the level of European Computer Driving License required by the field.
  • Reflects management philosophy and management functions to management practices in accordance with each unit.
  • As an individual external appearance with positive attitudes and behaviors as an example to the institution; open to continuous development and change.
  • Acts in accordance with legal, professional and ethical principles.
  • Becomes sensitive to the general health problems in the country or the world, interpret and evaluate the solution proposals.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016858


Qualification Title
Healthcare Management License

Awarding Body
Bandırma Onyedi Eylül University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Students will learn the theoretical and practical knowledge about economics, business, accounting, law, finance, finance and management science with the ability to understand, evaluate and direct the functioning of the health system.
  • Students will have knowledge about interpreting components and health policies of national and international health systems.
  • Students will recognize the sub-sections of the health system organization and the employees in these departments, have information about the duties and responsibilities of the employees.
  • Students will have knowledge about social, environmental and behavioral factors related to the development of community and individual health.
  • Students have the knowledge and skills about health institutions management, management, production, human resources, finance, accounting, marketing, patient and public relations, quality and patient safety, occupational health and safety, information technology, health insurance and so on.
  • Applies in areas.
  • Students use scientific methods and techniques in critical and creative thinking, decision making and problem solving.
  • Students will analyze, evaluate and interpret data related to the field.
  • Students will be able to evaluate and evaluate the developments in health institutions management by using scientific methods and techniquesIt exhibits leadership characteristics in the unit.
  • Takes responsibility as an individual and team member to solve problems encountered in health institutions management applications.
  • Evaluates the personality, culture and behavioral characteristics of the employees in health institutions and directs them for the purposes of the institution.
  • Decides the ways to access information and implements.
  • Continuously develops their professional knowledge and skills; it is open to change, innovation and entrepreneurship.
  • Follow developments in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the level of European Language Portfolio B1Solve problems using effective communication methods.
  • To be able to use the grammar and the terminology used in health institutions in written and verbal communication in a correct and correct manner.
  • Shares the ideas and suggestions of the health institutions in written and orally with the related parties in and out of the institution.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at least at the level of European Computer Driving License required by the field.
  • Reflects management philosophy and management functions to management practices in accordance with each unit.
  • As an individual external appearance with positive attitudes and behaviors as an example to the institution; open to continuous development and change.
  • Acts in accordance with legal, professional and ethical principles.
  • Becomes sensitive to the general health problems in the country or the world, interpret and evaluate the solution proposals.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address