Yeterlilik Kodu | TR0030005125 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ksu.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1Program sayesinde iş hayatında karşılaştığı sorunları algılayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme. 2Kamu ve özel kurumların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme bilgisine sahip olabilme. 3İşletme Programı\ da edindiği bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarıyla paylaşma becerisine sahip olabilme. 4İşletme ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5Disiplinler arası takımlarda çalışma becerilerine sahip olabilme. 6. Uzaktan eğitim sisteminin katkılarıyla girişimci beceriler kazanabilme. | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Uzaktan öğretim yapılmasına karar verilen ön lisans, lisans ve yüksek lisans programlarına, yükseköğretim kurumlarına öğrenci yerleştirmeye ilişkin genel esaslara göre öğrenci kabul edilir. Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bazı derslerin, hem örgün öğretim yoluyla hem de uzaktan öğretim yoluyla verilmesi durumunda öğrenciler ders alma döneminde tercih ettikleri ders türüne kayıt yaptırırlar. Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bir dersin sadece uzaktan öğretim yoluyla verilmesi halinde öğrenciler ders alma döneminde bu derslere kayıt yaptırırlar. Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bir ders için bünyesinde söz konusu dersi verecek yeterli öğretim elemanı bulunmayan yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretim yoluyla ders vermek üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından öğretim elemanları görevlendirilmesi durumunda ders alma döneminde öğrenciler bu derslere kayıt yaptırırlar. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (90 AKTS karşılığı) geçmek ve projesini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (90 AKTS karşılığı) geçmek ve projesini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programın mezunları, kamu ve özel sektördeki sağlık işletmelerinin çeşitli yönetim kademelerinde çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005125
1Program sayesinde iş hayatında karşılaştığı sorunları algılayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme. 2Kamu ve özel kurumların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme bilgisine sahip olabilme. 3İşletme Programı\ da edindiği bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarıyla paylaşma becerisine sahip olabilme. 4İşletme ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5Disiplinler arası takımlarda çalışma becerilerine sahip olabilme. 6. Uzaktan eğitim sisteminin katkılarıyla girişimci beceriler kazanabilme.
- (1) Uzaktan öğretim programları ile uzaktan öğretim yoluyla verilen derslere ilişkin ölçme değerlendirme faaliyetleri, yüz yüze veya elektronik ortamda gözetimli veya gözetimsiz olarak, yükseköğretim kurumlarının senatolarınca onaylanan müfredat programı uyarınca belirlenen ölçme değerlendirme yöntemleri (ödev, proje, uygulama, yazılı, sözlü vb.) kullanılarak veya merkezi bir sınav şeklinde gerçekleştirilebilir.
- (2) Ara sınavlar, istenildiği takdirde gözetimsiz elektronik ortamda; dönem sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının gözetimli olarak canlı veya elektronik ortamda yapılması esastır. Bu sınavların nerede ve ne şekilde yapılacağı ile temel olarak belirlenen sınavlara ek olarak sözlü sınav, performans, proje, tez ve portfolyo gibi ölçme değerlendirme yöntemlerinden hangilerinin uygulanacağına, öğretimi sürdüren ilgili birimin önerisi üzerine senato tarafından karar verilir.
- (3) Gözetimsiz yapılan ölçme değerlendirme etkinliklerinin genel başarıya etkisi, uzaktan öğretimde % 20den fazla olamaz. Uzaktan öğretim programları müfredatında yer alan derslere ilişkin ölçme değerlendirmeyle ilgili usuller, yeni kaydolan öğrenciler için tercih aşamasından önce ilan edilir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (90 AKTS karşılığı) geçmek ve projesini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
- Uzaktan eğitim vermektedir.
Uzaktan öğretim yapılmasına karar verilen ön lisans, lisans ve yüksek lisans programlarına, yükseköğretim kurumlarına öğrenci yerleştirmeye ilişkin genel esaslara göre öğrenci kabul edilir. Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bazı derslerin, hem örgün öğretim yoluyla hem de uzaktan öğretim yoluyla verilmesi durumunda öğrenciler ders alma döneminde tercih ettikleri ders türüne kayıt yaptırırlar. Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bir dersin sadece uzaktan öğretim yoluyla verilmesi halinde öğrenciler ders alma döneminde bu derslere kayıt yaptırırlar. Birinci ve ikinci öğretim programlarındaki bir ders için bünyesinde söz konusu dersi verecek yeterli öğretim elemanı bulunmayan yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretim yoluyla ders vermek üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından öğretim elemanları görevlendirilmesi durumunda ders alma döneminde öğrenciler bu derslere kayıt yaptırırlar.
Bu programın mezunları, kamu ve özel sektördeki sağlık işletmelerinin çeşitli yönetim kademelerinde çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005125 | |
Qualification Title | Master Diploma without Thesis in Health Management | |
Awarding Body | Kahramanmaraş Sütçü İmam University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ksu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project. | |
Description | 1 Perceives, analyzes and develops solutions to problems faced in business life, thanks to the program. 2 Has the business knowledge required by qualified employees required by public and private institutions. 3 Shares the knowledge gained in the Business Program with employees and teammates. 4 Carries out research and works on business related issues. 5 Works as a team in interdisciplinary areas. 6. Has entrepreneurial skills with the contributions of the distance education system. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Measurement and evaluation activities related to the courses given by distance education through distance education programs, face to face or electronically supervised or unattended, measurement assessment methods determined in accordance with the curricula approved by the senate of higher education institutions (homework, project, application, written, oral, etc.). ) or in the form of a central exam. (2) Mid-term exams, if desired, in unattended electronic environment; It is essential that the final exams and make-up exams are supervised in a live or electronic environment. In addition to the examinations which are determined by where and how these exams will be conducted, the senate will decide on which of the evaluation methods such as oral examination, performance, project, thesis and portfolio will be applied. (3) The effect of unattended assessment and evaluation activities on overall success cannot be more than 20% in distance education. Procedures for assessment of assessment in the curricula of distance education programs are announced prior to the preference stage for newly enrolled students.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are accepted according to the general principles related to the placement of undergraduate, postgraduate and graduate programs in higher education institutions. In case some of the courses in the first and second education programs are taught both through formal education and distance education, students enroll in the course type of their choice during the course of the course. If a course in the first and second education programs is given only by distance learning, students enroll in these courses during the course of the course. In order to teach a lesson in the first and second curriculums in higher education institutions which do not have enough teaching staff to give the course in question, students are enrolled in these courses in the course of lecturing if they are appointed by the Higher Education Council. | |
Conditions for Success | In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can work in various management levels of health enterprises in public and private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005125
In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project.
1 Perceives, analyzes and develops solutions to problems faced in business life, thanks to the program. 2 Has the business knowledge required by qualified employees required by public and private institutions. 3 Shares the knowledge gained in the Business Program with employees and teammates. 4 Carries out research and works on business related issues. 5 Works as a team in interdisciplinary areas. 6. Has entrepreneurial skills with the contributions of the distance education system.
(1) Measurement and evaluation activities related to the courses given by distance education through distance education programs, face to face or electronically supervised or unattended, measurement assessment methods determined in accordance with the curricula approved by the senate of higher education institutions (homework, project, application, written, oral, etc.). ) or in the form of a central exam. (2) Mid-term exams, if desired, in unattended electronic environment; It is essential that the final exams and make-up exams are supervised in a live or electronic environment. In addition to the examinations which are determined by where and how these exams will be conducted, the senate will decide on which of the evaluation methods such as oral examination, performance, project, thesis and portfolio will be applied. (3) The effect of unattended assessment and evaluation activities on overall success cannot be more than 20% in distance education. Procedures for assessment of assessment in the curricula of distance education programs are announced prior to the preference stage for newly enrolled students.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (equivalent to 90 ECTS) and successfully complete the project.
Students are accepted according to the general principles related to the placement of undergraduate, postgraduate and graduate programs in higher education institutions. In case some of the courses in the first and second education programs are taught both through formal education and distance education, students enroll in the course type of their choice during the course of the course. If a course in the first and second education programs is given only by distance learning, students enroll in these courses during the course of the course. In order to teach a lesson in the first and second curriculums in higher education institutions which do not have enough teaching staff to give the course in question, students are enrolled in these courses in the course of lecturing if they are appointed by the Higher Education Council.
Graduates of this program can work in various management levels of health enterprises in public and private sector.
Qualification is continuous