Yeterlilik Kodu

TR0030014795

Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)

Uzaktan öğretim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, sosyal sorumluluk bilinci ile sürekli gelişme hedefleyen, sağlık sektörünün değişik birimlerinde planlama yapabilecek, kaynakları verimli kullanacak, sağlık ve işletmecilik konusunda yetkin, hem kamuda hem özel sektörde başarılı olacak, uluslararası vizyona sahip profesyonel sağlık yöneticisi özelliği taşır.
  • Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ekonomisi, sosyal güvenlik ve sigortacılık, sağlık politikaları, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
  • Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular.
  • Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma ve deneysel çalışma becerisi kazanır, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilir ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir.
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlar.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliği ve ilgili enstitülerin esaslarınca belirlenir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Anabilim Dalı'na başvurmak için gerekli olan genel kabul şartları uygulanır. Başvurular Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Yönetmeliği’ne göre kabul edilir.

Başarma ŞartlarıAnabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden 30 kredilik (90 AKTS) dersi almak ve bir dönem projesi sunmak gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler akademik kariyerlerine devam edebilir veya çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014795


Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)

Uzaktan öğretim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, sosyal sorumluluk bilinci ile sürekli gelişme hedefleyen, sağlık sektörünün değişik birimlerinde planlama yapabilecek, kaynakları verimli kullanacak, sağlık ve işletmecilik konusunda yetkin, hem kamuda hem özel sektörde başarılı olacak, uluslararası vizyona sahip profesyonel sağlık yöneticisi özelliği taşır.
  • Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ekonomisi, sosyal güvenlik ve sigortacılık, sağlık politikaları, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
  • Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular.
  • Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma ve deneysel çalışma becerisi kazanır, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilir ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir.
  • Alanı ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlar.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
  • Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur.
  • Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır.
  • Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliği ve ilgili enstitülerin esaslarınca belirlenir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Anabilim Dalı'na başvurmak için gerekli olan genel kabul şartları uygulanır. Başvurular Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Yönetmeliği’ne göre kabul edilir.


Başarma Şartları
Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden 30 kredilik (90 AKTS) dersi almak ve bir dönem projesi sunmak gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler akademik kariyerlerine devam edebilir veya çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014795

Qualification Title
Sağlık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Professional health manager who is knowledgeable about health policies, health sector, which is very good, which analyzes the needs of society, aimed at continuous improvement with social responsibility, capable of planlannig of the health sector in different units, efficient use resources, proficient about in health and business administration, both in public and in the private sector will be successful.
  • Graduates have the knowledge and skills about Management and organization of health care institutions, human resource management in health care institutions, marketing, in health care, health care financing, health economics, social security and insurance, health policy, health information systems and health care legislation.
  • Follows current developments and issues related to the profession, monitors developments about science and monitors and implements an appropriate manner.
  • Gains the skills to research and experimental work related to the field of specialization and statistically evaluates and interprets the data obtained.
  • Effectively uses Turkish language for the written and oral communication; knows at least one foreign language in the middle level for the communication and following international literature in the field of interest.
  • Follows all kinds of updated information (scientific knowledge, legislation, etc.) related to the field, uses, and, when it requires, has the competence to change.
  • Could develop new ideas and methods related to the field of interest by using high-level mental processes including creative and critical thinking, problem solving, decision making abilities.
  • When required plans interdisciplinary research project for the solutions to the problems known/ newly identified in the field, creates a team, executes and completes the project in a team of consciousness.
  • Participates congress, panel, symposia, workshops, seminars, article talk time, problem-solving sessions, etc related to field or other academic expertise areas and share knowledge of their own field of education and establishes relationships with experts in other disciplines and as a team member contributes to the solution.
  • While gathering data related to the field, interpreting, implementing and disseminating stages it also considers social, scientific, cultural and ethical values, checks and teaches these values.
  • Collects all kinds of data related to the field for the purpose of evaluating and comments.
Key Competencies-
Further Info

Evaluation and assessment methods for each course are determined according to Ondokuz Mayis University Graduate Edacation Regulations. To successfully complete a course a minimum of 65 is required on a 100 scale.

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission is according to the OMU Graduate Education Regulation

Conditions for SuccessStudents should complete 30 local credits (90 ECTS credits) courses and present a project.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduating students can continue their academic careers, or can be employe in various public and private sector organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014795


Qualification Title
Sağlık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Professional health manager who is knowledgeable about health policies, health sector, which is very good, which analyzes the needs of society, aimed at continuous improvement with social responsibility, capable of planlannig of the health sector in different units, efficient use resources, proficient about in health and business administration, both in public and in the private sector will be successful.
  • Graduates have the knowledge and skills about Management and organization of health care institutions, human resource management in health care institutions, marketing, in health care, health care financing, health economics, social security and insurance, health policy, health information systems and health care legislation.
  • Follows current developments and issues related to the profession, monitors developments about science and monitors and implements an appropriate manner.
  • Gains the skills to research and experimental work related to the field of specialization and statistically evaluates and interprets the data obtained.
  • Effectively uses Turkish language for the written and oral communication; knows at least one foreign language in the middle level for the communication and following international literature in the field of interest.
  • Follows all kinds of updated information (scientific knowledge, legislation, etc.) related to the field, uses, and, when it requires, has the competence to change.
  • Could develop new ideas and methods related to the field of interest by using high-level mental processes including creative and critical thinking, problem solving, decision making abilities.
  • When required plans interdisciplinary research project for the solutions to the problems known/ newly identified in the field, creates a team, executes and completes the project in a team of consciousness.
  • Participates congress, panel, symposia, workshops, seminars, article talk time, problem-solving sessions, etc related to field or other academic expertise areas and share knowledge of their own field of education and establishes relationships with experts in other disciplines and as a team member contributes to the solution.
  • While gathering data related to the field, interpreting, implementing and disseminating stages it also considers social, scientific, cultural and ethical values, checks and teaches these values.
  • Collects all kinds of data related to the field for the purpose of evaluating and comments.

Key Competencies
-

Further Info

Evaluation and assessment methods for each course are determined according to Ondokuz Mayis University Graduate Edacation Regulations. To successfully complete a course a minimum of 65 is required on a 100 scale.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission is according to the OMU Graduate Education Regulation


Conditions for Success
Students should complete 30 local credits (90 ECTS credits) courses and present a project.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduating students can continue their academic careers, or can be employe in various public and private sector organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address