Yeterlilik Kodu | TR0030218443 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 60 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Sağlık yönetimi alanında teori ve uygulamaya ilişkin kapsamlı bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yetkinliğini kazandırmaktır. Uzaktan öğretim mevcuttur. | |
Öğrenme Ortamları | Başlıca öğrenme faaliyetleri
Beyin Fırtınası
Seminer
Örnek Olay
Problem Çözme
Vaka Çalışması
Soru - Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yapma
Grup Çalışması
Yazılı sınav
Sözlü Sınav
Ödev
Proje / Tasarım
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, projeler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 (C) olması gerekir. Bir dersin yarıyıl içi sınavlarının sayısı, şekli, ders başarı notuna etki etme oranları ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında eğitim bilgi sistemine girilir ve öğrencilere duyurulur. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %30’dan az, %70’ten fazla olamaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans derecesi diploması | |
Başarma Şartları | Öğrenciler diploma alabilmek için; almış oldukları tüm dersleri ve seminer dersini başarı ile tamamlamış ve bitirme projesi için 90-120 AKTS'yi tamamlamış olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları çoğunlukla özel sektör veya kamu sağlık kuruluşlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218443
Sağlık yönetimi alanında teori ve uygulamaya ilişkin kapsamlı bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yetkinliğini kazandırmaktır. Uzaktan öğretim mevcuttur.
Başlıca öğrenme faaliyetleri
- Kullanılan Araçlar
- Anlatım
- Dinleme ve anlamlandırma
- Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Beyin Fırtınası
- Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
- Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Seminer
- Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi
- Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Örnek Olay
- Vaka takdimini yorumlayabilme
- Bireysel Çalışma
- Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi
- Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları
Problem Çözme
- Önceden planlanmış özel beceriler
- Proje Temelli Öğrenme
- Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması
- veri tabanları, kitaplar
Vaka Çalışması
- Önceden planlanmış özel beceriler
Soru - Cevap
- Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi
Tartışma
- Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
- Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Alıştırma ve Uygulama
- Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması
- Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Gösterip Yapma
- Görerek öğrenmenin desteklemesi
- Video, film, veri tabanları
Grup Çalışması
- Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması
- Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları
Yazılı sınav
- Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama
Sözlü Sınav
- Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Ödev
- Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
- İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar
Proje / Tasarım
- Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması
- İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar
- Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
- Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar.
- Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir.
- Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
- Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
- Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır.
- Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır.
- Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir.
- Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
- Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
- Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur.
- Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur.
- Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler.
- Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, projeler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 (C) olması gerekir. Bir dersin yarıyıl içi sınavlarının sayısı, şekli, ders başarı notuna etki etme oranları ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında eğitim bilgi sistemine girilir ve öğrencilere duyurulur. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %30’dan az, %70’ten fazla olamaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans derecesi diploması
Program mezunları çoğunlukla özel sektör veya kamu sağlık kuruluşlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218443 | |
Qualification Title | Health Management M.S (without thesis) | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 60 | |
Program Duration | 1 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The success of a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success and the general exam during the semester during the midterm and homework assignments, projects, applied studies, group work and similar studies. To be successful in a course, the grade must be at least 65 (C) in the graduate program. The number, form, and rate of affecting the course achievement scores of a course within the semester are entered into the education information system and announced to the students at the beginning of the semester. The effect of the general examination on lesson success grade cannot be less than 30% and more than 70%. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelor's Degree Diploma, | |
Conditions for Success | Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a final project who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Program graduates can mostly work in private or public health institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218443
- Improves upon and deepens the knowledge she/he gained at the health management undergraduate program to the level of an expert in the field.
- Comprehends and explains the interaction between health management and related disciplines.
- Has the ability to make use of and communicate with staff the theoretical and applied knowledge he/she gained in the field of health management.
- Analyzes, interprets and evaluates events by integrating theoretical and applied knowledge of health management with knowledge from other related disciplines.
- Analyzes problematic areas in the field of health management with scientific research methods and develops solutions.
- Independently carries out a project and makes decisions related to it when necessary.
- Takes part in identifying mission, vision, aims and goals as part of strategic planning of the institution for which he/she works.
- Provides new strategic solutions in complicated situations not foreseen in the field of health management.
- Since she/he internalized the principle of lifelong learning, she/he critically evaluates whether or not the information she/he gained in the field of health management is current, directs his/her learning and independently conducts advanced level studies.
- Shares his/her thoughts and suggestions about current developments in health management with the inner and outside stakeholders of the instituions she/he Works for verbally and in writing.
- Communicates verbally and in writing in a foreign language at least at the European Language Portfolio B2 General Level.
- Knows computer software at a sufficient level to do analysis related to his/her studies, and uses health information and communication technologies at an advanced level.
- Develops strategies regarding health management, makes plans and develops policies for applying these strategies, and performs periodical checks and corrections during the strategic management process.
- Contributes to international health policy projects as well as developing national health policies.
- Teaches and monitors the social, scientific, and ethical values at the stages of data collection, publication, and application in relation to health management.
- Applies the knowledge and skills she/he gained at the field of health management in interdisciplinary projects related to the field.
The success of a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success and the general exam during the semester during the midterm and homework assignments, projects, applied studies, group work and similar studies. To be successful in a course, the grade must be at least 65 (C) in the graduate program. The number, form, and rate of affecting the course achievement scores of a course within the semester are entered into the education information system and announced to the students at the beginning of the semester. The effect of the general examination on lesson success grade cannot be less than 30% and more than 70%.
Bachelor's Degree Diploma,
Program graduates can mostly work in private or public health institutions.