Yeterlilik Kodu | TR0030221984 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Önlisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
005.0613 (ISCED) / 2513.06 (ISCO-08) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Sanal ve Artırılmış Gerçeklik ve ilgili alanlarda yaratıcı, yenilikçi uygulamalar geliştirme becerilerine sahip, bunun için kullanılması gereken teknolojilerin eğitimini almış nitelikli mezunları sektöre sağlamak. Öğrencileri ve paydaşlarıyla işbirliği içinde yapacağı araştırmalar ve ortaya çıkaracağı projelerle hem ülkemizde hem de küresel düzeyde sektöre katkılar sunmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki dersliklerde, laboratuvarlarda ve atölyelerde işlenen teorik ve uygulamalı derslerin yanı sıra sektörde faaliyet gösteren iş yerlerinde staj/iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Sanal Ve Artırılmış Gerçeklik öğretim planında gösterilen öğrenimi izleyerek derslerin tümünden başarılı olmuş, İşyeri Uygulamalı Eğitimi-STAJ (30 iş günü) çalışmasında başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli krediyi (120 AKTS/ECTS kredisi) tamamlamış , ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2,00 düzeyine çıkarmış ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen bütün çalışmaları tamamlamış öğrenci, öğrenimini bitirmiş sayılır ve kendisine Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Programı’nın önlisans diploması verilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları;
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221984
005.0613 (ISCED) / 2513.06 (ISCO-08)
005.0613 (ISCED) / 2513.06 (ISCO-08)
Sanal ve Artırılmış Gerçeklik ve ilgili alanlarda yaratıcı, yenilikçi uygulamalar geliştirme becerilerine sahip, bunun için kullanılması gereken teknolojilerin eğitimini almış nitelikli mezunları sektöre sağlamak. Öğrencileri ve paydaşlarıyla işbirliği içinde yapacağı araştırmalar ve ortaya çıkaracağı projelerle hem ülkemizde hem de küresel düzeyde sektöre katkılar sunmak.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki dersliklerde, laboratuvarlarda ve atölyelerde işlenen teorik ve uygulamalı derslerin yanı sıra sektörde faaliyet gösteren iş yerlerinde staj/iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.
- Yeni medya, sürükleyici medya, teknoloji, sanat, kültür v.b alanlarla ilgili temel kavramları tanımlar.
- Hesaplama, bilgi teknolojileri ve programlama konularında temel kuramsal ve uygulama ile ilgili kavramları tanımlar.
- Alanda kullanılan yazılım, paket program, kütüphane, çerçeve(framework) gibi uygulama geliştirme ortamlarını, standartları ve yardımcı araçları kullanım alanlarına göre sınıflandırır.
- Sanal, artırılmış gerçeklik ve ilgili alanlarda kullanılan tasarım ve programlama uygulamalarını, donanım aygıtlarını tanır ve amacına uygun olarak kullanır.
- Sanal, artırılmış gerçeklik ve ilgili alanlar için 3B tasarımlar, animasyonlar yaratabilir ve bir hikaye temelinde kullanıcı deneyimi geliştirebilir.
- Alanında cihaz, donanım ve uygulamadan kaynaklanan öngörülen donanımsal ve/veya yazılımsal hata ve arızaları giderir.
- Algoritmik düşünme yaklaşımını kullanarak bulduğu çözümleri uygulamalarında amacına uygun şekilde kullanır.
- Bilgisayar grafiği ve modelleme alanında istenilen uygulamaları temel tasarım ilkelerini dikkate alarak yapar.
- Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Farklı sektörlerin ihtiyaçlarını karşılayacak sanal, artırılmış gerçeklik uygulamaları geliştirmek için gerekli temel unsurları belirleyebilir.
- Yaratıcı fikirlerini bir projeye dönüştürmek için çeşitli tasarım metodolojilerini analiz edebilir ve uygulama geliştirmek için uygun yöntemleri seçebilir.
- Hayat boyu öğrenme ilkesini benimseyerek belirlediği öğrenme hedeflerine ulaşmak için gerekli faaliyetleri planlar ve uygular.
- Ekip odaklı kompleks projeleri iş birliği içinde uygun iletişim ve koordinasyon teknikleri ile planlar, organize eder ve süreçte gerekli sorumlulukları üstlenir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır. Bakınız : https://ebs.iuc.edu.tr/
Başarı Notu |
Harf Notu |
AKTS |
Anlamı |
Not |
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
- |
G |
- |
Geçer |
|
- |
M |
- |
Muaf |
|
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir.
Program mezunları;
- ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
- AR, VR, XR uygulama geliştiricisi/tasarımcısı, Oyun Programcısı, Yazılım Geliştirici, Web Uygulama Geliştiricisi, Mobil Uygulama Geliştiricisi, UI Tasarımcısı, UX Tasarımcısı, 3D Tasarımcı olarak istihdam edilebilirler. Ayrıca kendi girişimlerini de gerçekleştirebilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221984 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Virtual And Augmented Reality Programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
005.0613 (ISCED) / 2513.06 (ISCO-08) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To provide the sector with qualified graduates who have the skills to develop creative, innovative projects in Virtual and Augmented Reality and related fields and who have received the necessary technologies training. To contribute to the sector both in our country and globally with the research and projects it will create in cooperation with its students and stakeholders. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. Practical training is provided as internship or workplace training in laboratories and workshops within the institution or in industry and workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
2.Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3.Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma. 4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) score type conducted by ÖSYM. In addition, they can transfer within the scope of "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on the Principles of Internal and Inter-Institutional Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs". The principles regarding the admission of international students have been determined within the scope of the “Istanbul University-Cerrahpaşa Associate Degree and Undergraduate Level International Student Admission Directive”. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Successful in all of the courses by following the education shown in the Virtual and Augmented Reality curriculum, successful in the Applied Workplace Training (30 working days), completed the required credits for graduation (120 ECTS credits), weighted grade point average of at least 2.00 A student who has completed all the studies specified in the "Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations" is deemed to have completed his education and is given an associate degree diploma of the Virtual and Augmented Reality Program. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Program graduates;
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030221984
005.0613 (ISCED) / 2513.06 (ISCO-08)
005.0613 (ISCED) / 2513.06 (ISCO-08)
To provide the sector with qualified graduates who have the skills to develop creative, innovative projects in Virtual and Augmented Reality and related fields and who have received the necessary technologies training. To contribute to the sector both in our country and globally with the research and projects it will create in cooperation with its students and stakeholders.
Education and training are carried out in the form of formal education. Practical training is provided as internship or workplace training in laboratories and workshops within the institution or in industry and workplaces.
- Defines the basic concepts related to new media, immersive media, technology, art, culture, etc.
- Defines basic theoretical and practical concepts in computing, information technology and programming.
- Classifies application development environments, standards and auxiliary tools such as software, package programs, libraries, frameworks used in the relevant sector according to their usage areas.
- Recognizes design and programming applications and hardware devices used in virtual, augmented reality and related fields and uses them in accordance with their purpose.
- Creates 3D designs, animations for virtual, augmented reality and related fields and enhance user experience based on a story.
- Fixes the anticipated hardware and/or software errors and malfunctions arising from the device, hardware and application in the field.
- Uses the solutions he/she finds by using algorithmic thinking approach in his/her applications in accordance with its purpose.
- Makes the desired applications in the field of computer graphics and modeling by taking into account the basic design principles.
- Keep up with the developments in his/her field and communicate with colleagues by using a foreign language (English) at least at the level of European Language Portfolio B1 General Level.
- Determines the basic elements necessary to develop virtual, augmented reality applications that will meet the needs of different sectors.
- Analyzes various design methodologies and selects appropriate methods for application development to turn their creative ideas into a project.
- Plans and implements the necessary activities to achieve the learning goals it has determined by adopting the principle of lifelong learning.
- Plans and organizes team-oriented complex projects in cooperation with appropriate communication and coordination techniques and undertakes the necessary responsibilities in the process.
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression
- Relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations are applied regarding exams and success grades.
- Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
- Assessment and evaluation methods applied in courses are defined in the "Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System". See: https://ebs.iuc.edu.tr/
Success Grade |
Letter Grade |
ECTS |
Meaning |
Grade |
4.00 |
AA |
A |
Perfect |
88 - 100 |
3.50 |
BA |
B |
Very good |
80 - 87 |
3.00 |
BB |
C |
Good |
73 - 79 |
2.50 |
CB |
D |
Middle |
66 - 72 |
2.00 |
CC |
TO |
Sufficient |
60 - 65 |
1.50 |
DC |
- |
Conditional Success |
55 - 59 |
1.00 |
DD |
- |
Conditional Success |
50 - 54 |
0.00 |
FF |
FX |
Unsuccessful |
0 - 49 |
0.00 |
FD |
F |
Absentee Failed |
0 |
- |
G |
- |
Passes |
|
- |
M |
- |
Exempt |
|
In order to supervise the quality of higher education programmes;
- YÖK plans, organises, manages and supervises higher education institution's educational and other activities. YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Establishment and Approval of Curriculum: YÖK determines minimum standards and criteria required to start associate degree programmes in higher education institutions.
- In higher education institutions, the curriculum of associate degree programs and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2.Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3.Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) score type conducted by ÖSYM. In addition, they can transfer within the scope of "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on the Principles of Internal and Inter-Institutional Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs". The principles regarding the admission of international students have been determined within the scope of the “Istanbul University-Cerrahpaşa Associate Degree and Undergraduate Level International Student Admission Directive”.
Program graduates;
- They can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM.
- They can be employed as AR, VR, XR application developer/designer, Game Programmer, Software Developer, Web Application Developer, Mobile Application Developer, UI Designer, UX Designer, 3D Designer. They can also take up their own initiatives.
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Regulation
The qualification is valid at all times.