Yeterlilik Kodu

TR0030014489

Yeterlilik Adı
Sanat Tarihi Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Güzel sanatlar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, mesleki bilgi ve becerilerinin artması amacına yönelik olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı müzeler, kazılar, yüzey araştırmaları, inceleme gezileri, projeler ve restorasyon çalışmaları gibi etkinliklerde staj olarak uygulamalı katılmalar sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat Tarihi alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Sanat eserlerini, onları üreten kültürlerin coğrafyası, dönemin yaşam biçimi ve düşünce yapısı, ekonomi ve teknolojideki değişimlerle ilişkilendirerek tarihsel bağlamları içinde değerlendirebilir.
  • Alanı ile ilgili konularda sosyal adalet bilinci gelişmiş, sorumluluk duygusuna sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında ve bunu amaç edinmiştir.
  • Alanı ile ilgili konularda araştırma, belgeleme ve sunma aşamalarını gerçekleştirmek için gerekli olan kaynak, terim ve yöntem bilgilerine sahiptir.
  • Meslek alanı ile ilgili sorunlara karşı duyarlı, içinde bulunduğu topluma meslek alanında katkı sağlayabilir.
  • Disiplinlerarası çalışmalar yapabilme yeteneğine sahiptir.
  • Kültürel mirasın tüm insanlığın mirası olduğunun ve korunarak gelecek nesillere aktarılması gerektiğinin bilincindedir.
  • Kültürlere ve değerlere eşit mesafede durabilir.
  • Alanı ile ilgili uygulamaların çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb. üzerine etkilerinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki sonuçlarının farkındadır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2.  Çoklu dil yetkinliği
  3. Dijital yetkinlik
  4.  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  5.  Vatandaşlık yetkinliği
  6.  Girişimcilik yetkinliği
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir.

(2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir.

(3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz.

(4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz.

(5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:

 

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları,

sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 24.01.2024 / 30.09.2026

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve 100 üzerinden en az 60 not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030014489


Yeterlilik Adı
Sanat Tarihi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, mesleki bilgi ve becerilerinin artması amacına yönelik olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı müzeler, kazılar, yüzey araştırmaları, inceleme gezileri, projeler ve restorasyon çalışmaları gibi etkinliklerde staj olarak uygulamalı katılmalar sağlanmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat Tarihi alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Sanat eserlerini, onları üreten kültürlerin coğrafyası, dönemin yaşam biçimi ve düşünce yapısı, ekonomi ve teknolojideki değişimlerle ilişkilendirerek tarihsel bağlamları içinde değerlendirebilir.
  • Alanı ile ilgili konularda sosyal adalet bilinci gelişmiş, sorumluluk duygusuna sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında ve bunu amaç edinmiştir.
  • Alanı ile ilgili konularda araştırma, belgeleme ve sunma aşamalarını gerçekleştirmek için gerekli olan kaynak, terim ve yöntem bilgilerine sahiptir.
  • Meslek alanı ile ilgili sorunlara karşı duyarlı, içinde bulunduğu topluma meslek alanında katkı sağlayabilir.
  • Disiplinlerarası çalışmalar yapabilme yeteneğine sahiptir.
  • Kültürel mirasın tüm insanlığın mirası olduğunun ve korunarak gelecek nesillere aktarılması gerektiğinin bilincindedir.
  • Kültürlere ve değerlere eşit mesafede durabilir.
  • Alanı ile ilgili uygulamaların çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb. üzerine etkilerinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki sonuçlarının farkındadır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2.  Çoklu dil yetkinliği
  3. Dijital yetkinlik
  4.  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  5.  Vatandaşlık yetkinliği
  6.  Girişimcilik yetkinliği
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir.

(2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir.

(3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz.

(4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz.

(5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:

 

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları,

sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 24.01.2024 / 30.09.2026


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve 100 üzerinden en az 60 not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014489

Qualification Title
Art History Bachaelor’s Degree
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasFine arts
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education programme that covers an eight-semester programme based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, in order to increase their professional knowledge and skills, they are provided with practical participation as internships in activities such as museums, excavations, surface researches, inspection trips, projects and restoration works affiliated to the Ministry of Culture and Tourism.

Description
  • Has theoretical and practical knowledge specific to the field of Art History.
  • To be able to evaluate works of art in their historical contexts by associating them with the geography of the cultures that produced them, the lifestyle and thought structure of the period, changes in economy and technology.
  • Has a sense of responsibility with a developed awareness of social justice in issues related to the field.
  • Recognises the need for lifelong learning and aims to do so.
  • Has the knowledge of resources, terms and methods necessary to carry out research, documentation and presentation stages related to the field.
  • Sensitive to the problems related to the field of profession, can contribute to the society in the field of profession.
  • Has the ability to do interdisciplinary studies.
  • He/she is aware that cultural heritage is the heritage of all humanity and should be preserved and transferred to future generations.
  • Can stand at an equal distance to cultures and values.
  • is aware of the universal and social consequences of the effects of applications related to the field on environmental problems, economy, sustainability, etc.
Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Digital competence

4. Personal, social and learning to learn competence

5. Citizenship competence

6. Entrepreneurial competence

             7. Cultural awareness and competence of expression

Further Info

(1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate.

(2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate.

(3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam.

(4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA.

(5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university.

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions,

In the context of continuous monitoring, at the beginning of each year, the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year are entered into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. As a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, to be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates.

Conditions for SuccessA minimum of 240 ECTS credits and a grade point average of at least 60 out of 100 are compulsory for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030014489


Qualification Title
Art History Bachaelor’s Degree

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education programme that covers an eight-semester programme based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, in order to increase their professional knowledge and skills, they are provided with practical participation as internships in activities such as museums, excavations, surface researches, inspection trips, projects and restoration works affiliated to the Ministry of Culture and Tourism.


Description
  • Has theoretical and practical knowledge specific to the field of Art History.
  • To be able to evaluate works of art in their historical contexts by associating them with the geography of the cultures that produced them, the lifestyle and thought structure of the period, changes in economy and technology.
  • Has a sense of responsibility with a developed awareness of social justice in issues related to the field.
  • Recognises the need for lifelong learning and aims to do so.
  • Has the knowledge of resources, terms and methods necessary to carry out research, documentation and presentation stages related to the field.
  • Sensitive to the problems related to the field of profession, can contribute to the society in the field of profession.
  • Has the ability to do interdisciplinary studies.
  • He/she is aware that cultural heritage is the heritage of all humanity and should be preserved and transferred to future generations.
  • Can stand at an equal distance to cultures and values.
  • is aware of the universal and social consequences of the effects of applications related to the field on environmental problems, economy, sustainability, etc.

Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Digital competence

4. Personal, social and learning to learn competence

5. Citizenship competence

6. Entrepreneurial competence

             7. Cultural awareness and competence of expression


Further Info

(1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate.

(2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate.

(3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam.

(4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA.

(5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university.

4.00 AA

3.50 BA

3.00 BB

2.50 CB

2.00 CC

1.50 DC

1.00 DD

0.00 FF

0.00 FD

0.00 FG

KM

G


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions,

In the context of continuous monitoring, at the beginning of each year, the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year are entered into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. As a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, to be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates.


Conditions for Success
A minimum of 240 ECTS credits and a grade point average of at least 60 out of 100 are compulsory for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode